Médiatanács: a hiteles tájékoztatás ma fontosabb, mint valaha
Az NMHH csütörtöki közleménye szerint az a rendkívüli helyzet, amelyet a világjárvány jelent, fokozott felelősséget ró a médiára, a médiaszolgáltatókra, a tartalomgyártókra, és a médiában dolgozó szakemberekre.
Ugyanakkor az elmúlt hetekben a korábbiaknál is gyakoribbá váltak a megtévesztő, valótlan, szenzációhajhász közlések – tették hozzá.
Arra kérik a média- és tartalomszolgáltatókat, hogy fokozottan törekedjenek a pontos, átfogó tájékoztatásra, könnyítsék meg az olvasóknak, nézőknek, hallgatóknak a hiteles forrásokból történő tájékozódást.
Tényszerű információikkal, híreikkel segítsék a védekezést a járvánnyal szemben, ne bagatellizálják a kialakult helyzetet, de pánikot se keltsenek.
„Kérjük a médiapiac szereplőit, hogy kereskedelmi és politikai érdekeik mellett a rendkívüli helyzet diktálta közérdekre is legyenek tekintettel. Ügyeljenek forrásaik megbízhatóságára, hívják fel olvasóik, nézőik, hallgatóik figyelmét arra, hogy a járványról elsősorban a hivatalos forrásokból tájékozódjanak, az onnan származó információkat pedig torzításmentesen adják közre. Figyeljék a közszolgálati csatornák országszerte elérhető híradásait” – hangsúlyozták.
Azt is kérik, hogy a járvány miatt az életforma-váltásban kiemelten érintett iskolások és idősek számára célzott tematikával, az igényességre törekedve tegyék könnyebben elviselhetővé az otthon tartózkodást.
„Tisztában vagyunk vele, hogy a médiaszolgáltatóknak nem csak a megnövekedett figyelem és felelősség súlyával, de a kieső reklámbevételekkel is szembe kell nézniük, ezért üdvözöljük a médiaipar bevételkiesését kompenzáló kormányzati intézkedéseket” – emelték ki.
Emlékeztettek, a hatóság felelőssége a vészhelyzetben, hogy fokozott figyelemmel kísérje a média- és tartalomszolgáltatókat, ellenőrizze a jogszabályok és a műsorszolgáltatási szerződések betartását, és ennek maradéktalanul eleget kívánnak tenni.
Hozzátették, üdvözölik, hogy a jelenlegi veszélyhelyzetben számos média- és tartalomszolgáltató már saját elhatározásából követi a fenti normákat, egyúttal nyomatékosan kérik a piac minden szereplőjét, hogy vegyék ki részüket a társadalmi felelősségvállalásból.
MTI 2020. március 26.
Net-média Alapítvány (Magnet Bank): 16200113-18516177-00000000
Utalás közleménye: támogatás
Köszönjük, ha nekünk adja adója 1 %-át!
Adószám: 18129982-1-41
Ezeket is olvassa el:
Reklám
Keresés az oldalon
Facebook oldalunk
Mai műsor
Bejelentkezés
Mai napi információk
Időjárás
3°C