Az INFOALAP újabb tréninganyaggal segíti a vak diákok matematika oktatását
Ma már adottak a technológiai feltételek ahhoz, hogy a látássérült diákok ugyanolyan szinten tanulhassák a matematikát, mint látó társaik, a legtöbb általános és középiskolában a vak diákok mégsem jutnak megfelelő tananyaghoz.
A vak tanuló, látó segítő nélkül, az összetettebb feladatok esetén már nem tudja helyesen értelmezni a Word dokumentumban szövegesen leírt matematikai kifejezéseket, a látó tanár pedig értetlenül állhat a vak diák pontírásban megfogalmazott válaszai láttán. Az oktatóanyag fejlesztés érdeme, hogy új kommunikációs csatornát nyit meg tanár és diák között. Ha a LaTeX leíró nyelven adják ki a házi feladatot vagy a dolgozatot, akkor azt a vak diák is el tudja olvasni. A diák ugyanezen a nyelven megírja a válaszokat, a tanár pedig egy mindenki számára könnyen olvasható verziót kap vissza. A tréninganyagnak köszönhetően a látássérült felső tagozatos és középiskolás diákok ugyanazokat a feladatokat oldhatják meg, és ugyanolyan értékelés alapján kaphatják meg a jegyeiket, mint látó osztálytársaik.
Az alapítvány matematikus és informatikus szakértői által megalkotott oktatóanyag tehát a szabványos matematikai szövegszerkesztés alapjaival ismerteti meg a látássérült tanulókat, tanáraikat és segítőiket.
A tréninganyag 2.0 verziójában a webes (HTML) környezetbe ágyazott LaTeX parancsok alkalmazását tanulhatják meg az érintett tanulók és tanáraik, eszközt és módszert kapva az integráltan akadálymentes matematikai tartalmak előállításához.
Az elkészült LaTeX 2.0 tréninganyag ingyenesen letölthető az Informatika a Látássérültekért Alapítvány weboldaláról: http://infoalap.hu/letoltesek/tananyagok/
Net-média Alapítvány (Magnet Bank): 16200113-18516177-00000000
Utalás közleménye: támogatás
Köszönjük, ha nekünk adja adója 1 %-át!
Adószám: 18129982-1-41
Reklám
Keresés az oldalon
Facebook oldalunk
Mai műsor
Bejelentkezés
Mai napi információk
Időjárás
1°C