Júniustól emelkedik a fogyatékossággal élők és a vakok támogatása
Júniustól emelkedik a fogyatékossággal élők támogatása és a vakok személyi járadéka – döntött a parlament. Az ellátások a jövőben nem a 2009 óta változatlan összegű nyugdíjminimumhoz igazodnak, hanem az évenkénti nyugdíjemeléssel egyszerre és azonos mértékben növekednek.
A vakok személyi járadéka havi nyolcszáz forinttal emelkedik, 16 ezer 160 forint lesz, míg a fogyatékossággal élők támogatása 19 500, illetve 24 ezer forint (az eddiginél 975, illetve 1200 forinttal több). Mivel az Országos Fogyatékosságügyi Tanács működését a jövőben kormányrendelet szabályozza, a jelenlegi tanácstagok megbízatását a jogszabály szeptember 30-ai hatállyal megszünteti. A módosítás hatályon kívül helyezi az akadálymentesítésre vonatkozó, már lejárt határidőket. A jogszabály új határidőket nem rögzít, a jövőben az egyenlő esélyű hozzáférés biztosításának ütemezése az Országos Fogyatékosságügyi Program része lesz. Forrás: http://index.hu/belfold/2013/05/13/emelkedik_a_fogyatekossaggal_elok_tamogatasa/
Ezeket is olvassa el:
Fokozott védelem a fogyatékossággal élő fogyasztóknak!
Ideiglenes járványügyi menetrendek lépnek életbe a nyáron
Kiestek a "zsiványok" a rokkant ellátásból?
Július 5 - a demonstráció záró napja
Szakmai műhely a fogyatékos emberekkel való hatékony kommunikációért Győrben
Komplex programokkal segíti a kormány az autisták foglalkoztatását
Reklám
Keresés az oldalon
Facebook oldalunk
Mai műsor
Bejelentkezés
Mai napi információk
Időjárás
19°C






Vélemény, hozzászólás?