Könnyen érthető cikk a koronavírusról 30 – 2020. május 04.
Az ÉFOÉSZ. összeállítása
Ez egy könnyen érthető cikk
a koronavírusról.
A cikket innen tudod letölteni.
Bővebben a koronavírusról itt olvashatsz.Jelenleg Magyarországon
3035 koronavírusos emberről tudunk.
Már 351 ember halt bele a koronavírusba
és már 630 ember gyógyult meg
a fertőzésből.
Akit érdekelnek a pontos adatok
Magyarországról
és a világ többi országáról,
az nézze meg
a https://koronavirus.gov.hu/ oldalt.
Friss hírek
A vidéki városokban
lazítottak a szabályokon.
Már nincsen kijárási korlátozás.
Fontos tudni,
hogy ettől még nincs vége
a koronavírus járványnak.
A kormány célja,
hogy lassan,fokozatosan
újraindítsák az életet.
Mától a vidéki városokban:
– az üzleteknek nem kell bezárniuk délután 3 órakor
– megnyithatnak az éttermek,
kávézók teraszai,
kerthelyiségei
– kinyithatnak a szabadtéri strandok
– az emberek elhagyhatják az otthonukat
nyomós indok nélkül is
– az orvosok,
fogorvosok ismét ellátnak mindenkit,
nem csak a sürgős eseteket
Reggel kilenc és dél közt
vásárolni
továbbra is csak
65 év feletti emberek mehetnek.
Budapesten
és Pest megyében
továbbra is kijárási korlátozás lesz.
Ennek az az oka,
hogy a fővárosban
és a környékén
nagyon sok ember él.
Itt a legmagasabb
a koronavírussal fertőzött emberek
száma is.
A kijárási korlátozás azt jelenti,
hogy az otthonát mindenki
csak akkor hagyhatja el,
ha erre nyomós oka van.
Ilyen ok lehet például:
– amikor boltba kell menni
– amikor orvoshoz kell menni
– kutya sétáltatás.
Budapesten
és Pest megyében
továbbra is délután 3 órakor zárnak be
a boltok,
dohányboltok.
Csak az élelmiszerboltok maradhatnak nyitva tovább.
Reggel kilenc és dél közt
csak a 65 év feletti emberek mehetnek
vásárolni.
A boltokban
és a tömegközlekedési eszközökön
kötelező a szájmaszk használata.
A mai napon
elkezdődött érettségi időszak.
Ma magyar nyelv
és irodalom tantárgyból
tesznek írásbeli vizsgát
a diákok.
Az érettségi megtartása is
szigorú szabályok mellett folyik:
– egy tanteremben maximum 11 diák ül,
egymástól minimum másfél méterre
– a tantermen kívül kötelező a szájmaszk használata
– folyamatosan szellőztetnek a termekben.
Májustól
négy magyar egyetem
kezdte el kutatni
a koronavírus terjedését.
Az egész országot vizsgálni fogják.
Azt kutatják,
hogy hány ember kapta el a koronavírust.
Ez azért érdekes,
mert a koronavírussal fertőzött emberek száma
valószínűleg sokkal magasabb,
mint amennyi betegről tudunk.
Ennek az az oka,
hogy vannak emberek,
akiknél a koronavírus
nem okoz tüneteket.
Ők is fertőznek,
de nem érzik magukat betegnek.
A vizsgálatba
az ország különböző pontjairól
14 évnél idősebb embereket
fognak meghívni.
Őket telefonon értesítik
május 14-ig.
Akik meghívást kapnak,
azokon elvégzik
a koronavírus tesztet.
Ez nem fájdalmas,
inkább csak kellemetlen érzés.
A vizsgálatban nem kötelező részt venni,
de aki elmegy,
nagyon sokat segíthet abban,
hogy a kutatás sikeres legyen.
Mit tegyek,
hogy ne kapjam el
a koronavírust
és ne fertőzzek meg másokat?Hordj maszkot!
Friss hírekért és információkért
figyeld a híreket,
kövesd az http://efoesz.hu/ oldalt
vagy a Facebook oldalunkat:
https://www.facebook.com/kozpont.efoesz/.
A rádiót önkéntes formában, nonprofit módon üzemeltetjük, azonban a működtetés költségeit már nem tudjuk kitermelni saját pénzből (szerverek üzemeltetése, karbantartása).
Amennyiben lehetősége van, kérjük támogassa a Hobby Rádió éves 120000 Ft-os működési díját!
Net-média Alapítvány (Magnet Bank): 16200113-18516177-00000000
Utalás közleménye: támogatás
Köszönjük, ha nekünk adja adója 1 %-át!
Adószám: 18129982-1-41
Ezeket is olvassa el:
Akadálymentes a Voks 2025 online felülete
Orbán Viktor: legkorábban jövő hét végén lehetnek újabb újraindítási lépések
Hatékonyabb és átláthatóbb nemzetközi Segélypolitikát!
Továbbra is csak alapos okkal lehet elhagyni a lakóhelyet
A krónikus betegségekben szenvedőknek kevesebb adót kell fizetni
Az első látássérült miniszter a Tisza győzelméről: „Levertük őket, mint vak a poharat”
Reklám
Keresés az oldalon
Facebook oldalunk
Mai műsor
Bejelentkezés
Mai napi információk
Időjárás
27°C




Mit tegyek,


