Mások életében te vagy a főhős, adj vért!
Elindult a Magyar Vöröskereszt 10. Országos Felsőoktatási Véradóversenye
Rendhagyó módon, egy álfilmessillabusz indította el a Magyar
Vöröskereszt a felsőoktatási intézményeknek szervezett, jubileumi véradó kampányát, ami idén a fiatalokhoz közel álló, filmes tematikára épül. A legnagyobb, hazai humanitárius szervezet célja a kampánnyal és a felsőoktatási intézményeknek immár egy évtizede szervezett véradóversennyel az, hogy megszólítsa ezt a korosztályt és minél többeket megnyerjen közülük ennek a fontos, közügynek számító önkéntes tevékenységnek.
A megfelelő vérellátás közügy, bármikor bármelyikünknek szüksége lehet vérre. Ezért fontos, hogy
rendszeresen szervezett véradásokkal folyamatosan biztosítsák a megfelelő mennyiségű
vérkészítményt az egészségügyi intézményeknek. Különösen nagy jelentősége van az újonnan belépő
véradók toborzásának, és miután vért adni 18 éves kor fölött lehet, ezért szervezi meg évről évre, immár tizedik alkalommal a Magyar Vöröskereszt a felsőoktatási véradóversenyt. Idén minden eddiginél több, összesen 37 intézmény nevezett be a tanév végéig tartó versenybe, amely során közel 300 véradást szerveznek. Az elmúlt négy évben 55562 fiatal véradót sikerült mozgósítani az egyetemeken és főiskolákon, ami azt jelenti, hogy az országosan megjelent véradók 4%-a a verseny keretében adott vért és az új véradók 8% -a is ezen főiskolások és egyetemisták közül került ki.
A Vöröskereszt idén egy nagyszabású, igazán célcsoporthoz szóló, filmes kampánnyal szeretné népszerűsíteni a véradást a hallgatók között. A kampányhoz két reklámfilm készült, mindkettő egyegy ikonikus filmes műfaj mozielőzetesét idézi meg. A Verseny c., amelynek főszereplői Trokán Nóra és Inotay Ákos, a fantasy-akciófilm világát hozza vissza, az Iskola c. pedig a népszerű tinivígjátékokét.
Ez utóbbi főszerepeit Szabó Erika, Patkós Márton, Klem Viktor és Béli Ádám alakítják. Természetesen
ők is önkéntes alapon vállalták a kampányfilmekben a szereplést, ahogy az alkotók is a Mark&Merit
Film és a most! Reklámügynökség. A reklámfilmeket az RTL Klub és a CinemaCity is társadalmi célú
hirdetésként sugározza e héttől.
A májusig tartó versenyt az a felsőoktatási intézmény nyeri, amelyik nappalis létszámához képest a
legtöbb nappalis hallgatót tudja mozgósítani. A program főtámogatója a Telenor, kiemelt támogatója
a Diákhitel Központ. Az eredményhirdetés és a kampányzáró buli az EFOTT-on lesz.
Az Országos Felsőoktatási Véradóversenyről
A Magyar Vöröskereszt 1939 óta vesz részt a véradásszervezésben. Éves szinten országosan 11–13 ezer véradóeseményt szervez. A humanitárius szervezet – szakmai partnerként együttműködve az Országos Vérellátó Szolgálattal – 2005 óta rendezi meg Országos Felsőoktatási Véradóversenyt, amelyre minden évben több mint 30 felsőoktatási intézmény nevez be. A verseny nappali hallgatói létszám alapján, három kategóriában zajlik: 1000 fő alatti, 1000 és 10.000 fő közötti és 10.000 fő feletti. Kategóriánként az az intézmény nyer, aki a nappalis hallgatói létszámához képest a legtöbb nappalis hallgatót mozgósítja véradásra. A verseny minden évben, szeptemberben indul és május közepén ér véget.
A filmek:
Az iskola: https://www.youtube.com/watch?v=FWtKp3axFCs&feature=youtu.be
Verseny: https://www.youtube.com/watch?v=fWpIYwaMlK8&feature=youtu.be
Net-média Alapítvány (Magnet Bank): 16200113-18516177-00000000
Utalás közleménye: támogatás
Köszönjük, ha nekünk adja adója 1 %-át!
Adószám: 18129982-1-41
Reklám
Keresés az oldalon
Facebook oldalunk
Mai műsor
Bejelentkezés
Mai napi információk
Időjárás
-0°C
Vélemény, hozzászólás?