MEOSZ kérdése a kormányhoz: hogyan fogja végrehajtani a mozgássérült stratégiát?
Mint ismeretes, van egy uniós irányelv, amely az utasjogokról rendelkezik, és amely a jelenleginél több jogot, szolgáltatást biztosít a mozgássérült utasoknak, de legkésőbb 2021-ig a tagállamok haladékot kérhetnek az abban foglaltak teljesítésére, amit Magyarország az idén tavasszal meg is tett. A MEOSZ. megkérdezte a minisztériumot, milyen stratégia, intézkedési terv mentén kíván eleget tenni az előírtaknak a határidő lejártáig.
Az említett irányelv lehetővé teszi, hogy a szolgáltatók biztonsági okokra vagy a jármű, az infrastruktúra kialakítására hivatkozva megtagadhassák a fogyatékos, csökkent mozgásképességű utasok szállítását. Ilyen esetben azonban kötelesek lennének tájékoztatást adni más elfogadható, általuk üzemeltetett járatról, vagy visszatéríteni a jegy árát, illetve fel kellene ajánlaniuk egy másik elfogadható utazási lehetőséget. Ez alól eddig mentesültek, és újabb négy évre mentességet kapnak – írtuk az idén tavassza http://www.meosz….yvaltozas/l, nem sokkal azután, hogy hatályba lépett az újabb, négy évre szóló mentességről szóló hazai jogszabály. Szintén nem lépett még életbe, hogy megtagadás esetén a személy kérheti, hogy az utazás során egy általa választott másik személy kísérje, aki képes őt segíteni. A tájékoztatásra és az információkhoz való hozzáférésre vonatkozóan is újabb haladékot kaptak a szolgáltatók, ahogy arra is, hogy autóbusz állomásokat jelöljenek ki, amelyeken biztosított a segítségnyújtás a fogyatékos utasok számára. Emellett gondoskodniuk kell majd a fogyatékos utasoknak közvetlen segítséget nyújtó személyzetük képzéséről, illetve, amennyiben a szállítás során az ő hibájukból elvész vagy megsérül pl. az utas kerekesszéke, megfelelő csereeszközről.
„A MEOSZ elvárja a magyar kormánytól, a szolgáltatóktól, hogy 2021-ig tegyenek eleget ezeknek a követelményeknek. Kérjük, hogy készítsenek stratégiát határidőkkel, felelősökkel és ez jelentsen progresszív szolgáltatásfejlesztést ezen a területen a következő négy évben! – mondta márciusban Kovács Ágnes elnök http://www.meosz….yvaltozas/. A nyáron Szövetségünk levélben kért tájékoztatást arról a Nemzeti Fejlesztési Minisztériumtól, hogy a hátralévő négy évben milyen stratégia, milyen intézkedési terv mentén, és milyen határidőkkel kíván eleget tenni az EU-rendeletben foglalt kötelezettségeknek.
A szabályozás azt is kimondja, hogy az EU-rendelet rendelkezéseinek megfelelő szintű szolgáltatást biztosítania kell a szolgáltatónak abban az esetben, ha a műszaki feltételek adottak hozzá az autóbusz-állomáson vagy megállóhelyen, illetve az autóbuszon. Ennek kapcsán szerettük volna megtudni, hogy a minisztériumnak van-e olyan nyilvántartása, amelyből megtudható, melyek azok a szolgáltatók, akiknek az EU-rendelet rendelkezéseinek megfelelő szintű szolgáltatást biztosítaniuk kell. Várjuk a tárca válaszát!
Levelünk itt olvasható! http://www.meosz…..06.19.pdf
Forrás: meosz.hu
A rádiót önkéntes formában, nonprofit módon üzemeltetjük. Azonban a működtetés költségeit már nem tudjuk kitermelni saját pénzből (szerverek üzemeltetése, karbantartása). Amennyiben lehetősége van, kérjük támogassa a Hobby Rádió éves 120000 Ft-os működési díját!Net-média Alapítvány (Magnet Bank): 16200113-18516177-00000000
Utalás közleménye: támogatás
Köszönjük, ha nekünk adja adója 1 %-át!
Adószám: 18129982-1-41
Ezeket is olvassa el:
Reklám
Keresés az oldalon
Facebook oldalunk
Mai műsor
Bejelentkezés
Mai napi információk
Időjárás
4°C
Vélemény, hozzászólás?