Hogyan valósul meg a jövő héttől a digitális oktatás a speciális intézményekben?
Előre eláruljuk: még semmit nem tudunk :(, hétfőn derül ki. Az alábbiakat azonban már tudjuk…
Előre eláruljuk: még semmit nem tudunk :(, hétfőn derül ki. Az alábbiakat azonban már tudjuk…
Az MKIK Gazdaság- és Vállalkozáskutató Intézet (GVI) friss elemzésében a hazai vállalkozások megváltozott munkaképességű személyek foglalkoztatásával kapcsolatos tapasztalatait vizsgálta.
A Magyar Vakok és Gyengénlátók Országos Szövetségének Bodor Tibor Hangoskönyvtárában szereplő állomány az eltelt két évben több művel bővült, mint az előző 10 év alatt.
A koronavírusról az ÉFOÉSZ. készített egy könnyen érthető tájékoztatót.
Egy megvalósult projekt, ami most jól jöhet a digitális munkarend idejére.
Mindenkinek nagy kihívás lesz az oktatási intézményekben hétfőtől életbe lépő digitális munkarend. Bár a látássérült diákoknak nem lesz szokatlan az IKT eszközök használata a mindennapi tanulásban, hiszen többségük eleve számítógép segítségével folytatja tanulmányait, ebben az új helyzetben természetesen ők is újszerű támogatást igényelnek.
A rendkívüli tanítási rend a látássérülteket is érinti, akár szülőként, akár diákként. Jó néhány iskola képként teszi közzé információit, hogy látszódjék akár az igazgatópecsétje is, mi szerint „hivatalos” közlésről van szó. A kormányzati tájékoztatók videóin sok információ képként jelenik meg(pl. felirat formájában). Mi ezzel a baj?
Tavaly év végén több, jelentős változásokat hozó ún. salátatörvényt is elfogadott a parlament, melyek részben már most is alkalmazandók, vagy hamarosan hatályba lépnek. Ezek közül ismertetjük a sérültek számára legfontosabb jogszabályokat.
A koronavírus-járvány cseppfertőzéssel és nagyon gyorsan terjed. Az idősekre a legveszélyesebb. Arra kérjük a társasházakat, lakóközösségeket és minden olyan intézményt, szervezetet, amely idősekkel foglalkozik, hogy segítse az idősek tájékoztatását!
Amerikai kutatók olyan fehérjére bukkantak, amely központi szerepet játszhat a külvilágból érkező ingerekre adott túlérzékeny reakciók kiváltásában, ami különösen az autizmusban szenvedőknél gyakori.