Rollerparkolókat festettek fel mozgássérült-parkolók helyére Budapesten
A kihasználatlan „mikromobilitási pontok” egyre több és több helyet vesznek el az amúgy is kevés autós parkolóhellyel rendelkező fővárosban.
Abban egyetértenek a budapestiek, hogy a városszerte széthagyott rollerekkel valamit kezdeni kell, azonban most úgy tűnik, ismét az autósokat szívatja a főváros.
A mozgássérült-parkolóktól veszi el a helyet Újbudán a BKK. A számukra eddig kijelölt parkolóhelyeket most zöld festékkel körbefestették, a helyükre fém bicikliállványokat tettek, és az egészet rollerparkolóvá nyilvánították, amit senki sem használ. Eközben a körúton is egyre több mikromobilitási pont nő ki a földből, szintén az autóparkolók kárára. Némelyikük még veszélyes helyen is létesült.
Három héttel ezelőtt még mozgássérült-parkoló volt Fotó: Google Maps
Újbudán 3 mozgássérült-parkolótól vették el a helyet
A Metropol különös mikromobilitási pontot talált Újbudán. A Bartók Béla út külső részén, a Karinthy Színháztól nem messze az út szélén található párhuzamos parkolóhelyek területét vették el, és jelölték ki rollerparkolónak a múlt héten. Előtte itt 3 mozgássérült-parkolóhely volt a rászoruló autósoknak. A helyszínen azonnal feltűnt, hogy amíg autóval szinte lehetetlen parkolóhelyet találni, addig a rollerparkoló üresen árválkodik az út mentén.
Lett volna hely a járdákon, a parkokban is
Tavaly decemberben Karácsony Gergely főpolgármester bejelentette, hogy a Fővárosi Önkormányzat és a Budapesti Közlekedési Központ közösen elindít egy programot, amely során „mikromobilitási pontokat” alakítanak ki.
„Az a célunk, hogy százával jöjjenek létre ilyen pontok, és hogy 1-2 perc sétára lehessenek ezek egymástól” – mondta el akkor a Facebook-videójában a főpolgármester. A szándék alapvetően jó volt, hiszen hónapok, sőt évek óta gondot okoznak a szanaszét hagyott rollerek Budapesten, azonban sokak szerint érthetetlen, hogy miért a parkolóhelyek rovására létesítenek mikromobilitási pontokat, amikor a legtöbb helyen meg tudták volna oldani a járdákon vagy a közparkokban.
A KRESZ-ben nem szerepel a zöld felfestés
A Kiskörút, ahol már eddig is kaotikus állapotok uralkodtak a biciklisáv miatt, most újabb terhet kapott a nyakába, több helyen is az út szélén alakítottak ki rollerparkolókat. A szemünk láttára parkoltak rá autósok a zöld felfestésre, magukat semmitől sem zavartatva. Pető Attila közlekedési szakoktatót, az első magyar női autósiskola vezetőjét kérdeztük meg, hogy ilyen esetben mi várhat a szabálytalanul parkolókra.
„Ez nem egy a KRESZ által meghatározott jelzés, hanem csak tájékoztató jelzés. Ez nem jelenti azt, hogy az úttestre ne lehetne felfesteni, de nincsen jogkövetkezménye, ha egy autós rááll. Ezenkívül a megállni tilos tábla sincs kint” – mondta el a „Kreszprofesszorként” is emlegetett Pető a rollerparkolókról. Hozzátette, ettől még nem javasolja, hogy ráálljanak az autósok, mert vannak íratlan szabályok, amiket nekik is figyelembe kell venniük.
„Más kérdés, hogy én is dühös vagyok, ugyanis a VIII. kerületben lakom én is, itt is dolgozom, és látom, hogy rengeteg parkolóhelyet vettek el. Ezekből így is kevés van, főleg az esti időszakban, amikor az ember haza akar menni” – tette hozzá saját tapasztalatát a szakértő.
Sok helyen az autósok figyelmen kívül hagyják a felfestést és ráparkolnak a rollermegállóhelyekre Fotó: Metropol/MK
Karácsony Gergely évek óta üldözi az autósokat
A főváros közlekedése 2020 óta rendszeresen összeomlik, aminek legfőképp az autósok isszák meg a levét. Először jöttek az értelmetlen és átgondolatlan körúti biciklisávok, amikről a főpolgármester sem a lakossággal, sem a civil szervezetekkel nem egyeztetett. Majd szinte egyszerre rendelte el a legfontosabb közlekedési csomópontok felújítását, az eszetlen kapkodás miatt eközben gyakran egyszerre zárták le a fő- és elkerülő utakat. Az amúgy is zajló belvárosi metrófelújítás idején fogott bele a pesti alsó rakpart átépítésébe, majd másfél évi töketlenkedés után csak júniusban záratta le a Lánchidat a felújítás miatt. Nyáron jöttek a Blaha Lujza tér felújítási munkálatai forgalomterelésekkel, betontömbökkel, sávlezárásokkal. Amikor Karácsony Gergelyt a tarthatatlan közlekedési állapotokkal szembesítették, azt javasolta az autósoknak: „szálljanak ki a kocsiból, és menjenek gyalog”.
A rádiót önkéntes formában, nonprofit módon üzemeltetjük. Azonban a működtetés költségeit már nem tudjuk kitermelni saját pénzből (szerverek üzemeltetése, karbantartása). Amennyiben lehetősége van, kérjük támogassa a Hobby Rádió éves 120000 Ft-os működési díját!Net-média Alapítvány (Magnet Bank): 16200113-18516177-00000000
Utalás közleménye: támogatás
Köszönjük, ha nekünk adja adója 1 %-át!
Adószám: 18129982-1-41
Ezeket is olvassa el:
Akadálymentesítik a 3-as metrót, de nem mindenhol - liftekkel
Gyógyászati segédeszközrendszer: a MEOSZ elnöke azonnali egyeztetést sürget az EMMI korábbi ígérete ...
Díjat kapott a mozgássérült evezős
Újabb fontos változások – A MEOSZ tájékoztatója az ügyintézések könnyítése érdekében tett kormányza...
Megaláztak egy fogyatékkal élő magyar fiút egy tusnádfürdői szállodában
Reklám
Keresés az oldalon
Facebook oldalunk
Mai műsor
Bejelentkezés
Mai napi információk
Időjárás


12°C
Vélemény, hozzászólás?