Szatellit osztályok: ígéretes modell autista gyermekek oktatásában
Megjelent a Szatellit osztályok: egy ígéretes modell autista gyermekek és fiatalok oktatásában című kiadvány.
Az autista gyermeket nevelő szülők számára az egyik legnehezebb döntés gyermekük oktatása során a megfelelő iskola kiválasztása. A témában megjelent A. Croydon, A. Remington, L. Kenny és L. Pellicano Satellita Classes: A promising model for educating children and young people on the autism spectrum.
A kiadvány az NFSZK Nonprofit Kft. Montázs projektjének keretében működő Autizmus munkacsoport fordításának köszönhetően már magyar nyelven is elérhető.
A könyvben bemutatott Phoenix-modell gyakorlati segítséget nyújt az autista gyermekek és fiatalok többségi iskolai oktatásba való könnyebb beilleszkedéséhez. Több intézmény csatlakozott befogadó iskolaként a szatellit elnevezésű együttműködési programba, mely azért jött létre, hogy segítse a hátrányos helyzetű növendékeket és szűkítse a köztük és kortársaik közötti szakadékot. A program célja, hogy a tanulók legalább az iskolai hét egy részében a többségi osztályban tanuljanak, vagy később akár egy többségi iskolába járhassanak. A diákokat a fogadó iskolákban erre kialakított osztályokban tanítják („szatellit osztályok”), és a gyermekek és fiatalok átvezetésében jártas gyógypedagógiai tanárok és asszisztensek foglalkoznak velük.
Ez a beszámoló a Phoenix Általános és Középiskola, a Marner Általános Iskola, a Bow Középiskola és a Tower Hamlets Tankerület megbízásából készült annak érdekében, hogy értékelje a szatellit osztály modellszerű megvalósíthatóságát az autizmussal élő gyermekek és fiatalok oktatásában.
A kiadvány elérhető az nfszk.hu oldalán. (Forrás: Rehabportál)
Net-média Alapítvány (Magnet Bank): 16200113-18516177-00000000
Utalás közleménye: támogatás
Köszönjük, ha nekünk adja adója 1 %-át!
Adószám: 18129982-1-41
Reklám
Keresés az oldalon
Facebook oldalunk
Mai műsor
Bejelentkezés
Mai napi információk
Időjárás
5°C