Túl a hatezredik híváson – Távszem nyilvános tesztidőszak a számok tükrében
Már a nyilvános tesztidőszak harmadik hónapjában teljesült a pályázatban vállalt hívásszám. A hat hónapos tesztidőszak végére minimum 3600 hívással kalkulált a Távszem projekt pályázatíró csapata, ám a negyedik hónap végére már a hatezer hívást is meghaladták.
A Távszem szolgáltatás iránti érdeklődés nemcsak töretlen, hanem folyamatosan növekszik. Jöjjön most egy kis összefoglaló a számok bűvöletében:
A Távszem szolgáltatás nyilvános tesztidőszaka 2019. júliusában indult és december 31-ig tart. A Távszem informatikai rendszerében folyamatosan és naprakészen gyűjtik a felhasználással kapcsolatos, szigorúan anonim adatokat, melyek révén pontos képet kaphat az üzemeltető a szolgáltatás népszerűségéről és a felhasználók aktivitásáról. Az már most látszik, hogy a szolgáltatás iránti igény folyamatosan nő, így nem kérdés, hogy a Távszem 2020 januárjától is tovább lát majd helyettünk.
A nyilvános tesztidőszak első négy hónapjában (júliustól októberig) összesen 6094 hívás érkezett az operátori központba. A hívások száma hónapról hónapra növekedett: míg júliusban összesen 1443, addig októberben már 1700 hívást regisztrált a rendszer. A Távszemet október 31-ig 755 ügyfél használta, az ő számuk azóta is napról napra gyarapszik. A látássérültek eddig összesen 241 órában vették igénybe az operátorok segítségét.
Érdekesség, hogy a szolgáltatást hétköznapokon intenzívebben veszik igénybe: a legtöbb hívás rendszerint kedden, míg a legkevesebb többnyire szombaton és az ünnepnapokon fut be. A Távszem eddigi legforgalmasabb napja augusztus 8. (95 hívás) és szeptember 10. (93 hívás) volt, a legkevesebben pedig augusztus 19-én (15 hívás) és szeptember 14-én (18 hívás) kértek segítséget. A szervezet ezúton is igyekszik hangsúlyozni, hogy a Távszem hétvégén és ünnepnapokon is korlátlanul rendelkezésre áll!
A szolgáltatást a látássérült igénybe vevők egy 1-től 5-ig terjedő skálán értékelhetik. A hívásszámok növekedésével az összesített értékelések is folyamatosan javulnak: míg a júliusi visszajelzések átlaga 3,93 volt, addig októberben már 4,2-re értékelték a felhasználók a Távszemet.
Az operátorok kapacitásai még mindig bőven eleget tesznek a növekvő igénybe vételnek, továbbra is várják hívásaikat! Mi pedig nagy izgalommal várjuk a novemberi és a decemberi adatokat.
(MVGYOSZ. / Németh Orsolya)
Net-média Alapítvány (Magnet Bank): 16200113-18516177-00000000
Utalás közleménye: támogatás
Köszönjük, ha nekünk adja adója 1 %-át!
Adószám: 18129982-1-41
Ezeket is olvassa el:
Reklám
Keresés az oldalon
Facebook oldalunk
Mai műsor
Bejelentkezés
Mai napi információk
Időjárás
3°C