Új hatósági igazolványok – utazási kedvezmény igénybevételéhez
A közforgalmú személyszállítási utazási kedvezményekről szóló kormányrendelet értelmében utazási kedvezmény igénybevételére jogosult – többek között – aki vakok személyi járadékában, aki fogyatékossági támogatásban, valamint aki vagy aki után szülője vagy eltartója magasabb összegű családi pótlékban részesül.
Az utazási kedvezmény igénybevételéhez a Magyar Államkincstár igazolja a felsorolt ellátásokra való jogosultságot, melyről hatósági igazolványt állít ki.
A kincstár 2010. július 1-jéig postai úton, tértivevényes küldeményként juttatja el a jogosultak részére az új formátumú igazolványt, mely igazolvány plasztik alapú és azon kívül, hogy sorszámmal ellátott, hamisítás és másolás elleni védelemmel is rendelkezik. Az új igazolványok kiadásával a régiek érvényüket vesztik.
Aki a fenti ellátás valamelyikében részesül, és 2010. július 20-ig nem kapja meg az új igazolványt és igényt tart rá, az jelezze a lakóhelye szerint illetékes regionális igazgatóság családtámogatási és szociális ellátási irodáinak ügyfélszolgálatán,
vagy a következő telefonszámokon:
06-1-452-2910,
06-20-881-9535,
06-30-344-0045,
06-70-460-9005.
A fenti rendelet 2010. július 1-jétől történő módosítása révén a kedvezmény igénybevételére sorszámozott hatósági igazolvány birtokában kerülhet sor, melyhez a kedvezmény érvényesítésekor az igazolvány mellé személyi igazolvány vagy egyéb személyazonosságot igazoló okmány felmutatása is megkövetelhető.
2010. július 1-jét követően külön kérelem nélkül a fenti ellátásokat megállapító határozattal egyidejűleg kerül megküldésre, ezért az ügyfélszolgálati helyeken ezen típusú igazolvány kiadására nincs lehetőség.
Net-média Alapítvány (Magnet Bank): 16200113-18516177-00000000
Utalás közleménye: támogatás
Köszönjük, ha nekünk adja adója 1 %-át!
Adószám: 18129982-1-41
Reklám
Keresés az oldalon
Facebook oldalunk
Mai műsor
Bejelentkezés
Mai napi információk
Időjárás
4°C
Vélemény, hozzászólás?