Direkt marketing kampány: koldulás vagy hosszú távú biztos bevétel a vakok szövetségének?
Eddig 22 millió forint veszteséget termelt az MVGYOSZ és a SAZ Dialog Agentur Kft. direkt marketing kampánya, melyet tavaly indítottak – tájékoztatta a vakok szövetsége július 16-i küldöttgyűlését Dr. Micserics József hivatalvezető a Felügyelő Bizottság (FB) indítványára. Micserics hozzátette, az ilyesfajta kampány hosszú távú befektetés, a vakok szövetségééhez hasonló volumenű adománygyűjtés általában négy év alatt fordul termőre a tapasztalatok szerint. Ehhez képest jelenleg úgy tűnik, a pozitív szaldó eléréséhez 3,2 év is elegendő lesz.
A hivatalvezető elmondta, a nagyszabású direkt marketing kampány előnye, hogy sok emberhez lehet információt eljuttatni viszonylag kis fajlagos költséggel. A kampány valódi célja nem az adománygyűjtés, hanem az információ adás – magyarázta. Igaz, az információs levelek mellé a szövetség csekket mellékel. Eddig kétszer kettőszázezer és egyszer ötvenezer levelet küldtek ki darabonként nagyjából száz forintos költséggel. Ebben látja egyébként Dr. Micserics a kampány egyik hátrányát is, azaz egy-egy levélküldéskor meglehetősen nagy összeget kell befektetni. a hivatalvezető elmondta, a Kft-vel 2008-ban vette fel a kapcsolatot a szervezet, az első tesztkampányt tavaly indították útjára. A SAZ vállalta, hogy amennyiben veszteséges lesz a tesztkampány, a szövetségnek nem kerül pénzébe a vállalkozás. Amennyiben azonban nyereséges – magyarázta Dr. Micserics -, az üzleti kockázat a továbbiakban már az MVGYOSZ-é. A hivatalvezető maga sem tagadta, garantálni nem lehet egy ilyen adománygyűjtés nyereségességét, a meglehetősen nagy befektetés pedig veszélyeztetheti az MVGYOSZ működőképességét. Ugyanakkor bízik a sikerben, hiszen a szövetség partnere rendkívül jó referenciákkal rendelkező nemzetközi cég, hazánkban is számos nagyszabású adománygyűjtő kampányt bonyolított már le. Dr. Micserics kockázatként említette, hogy a nagy számú levél kiküldése okán előfordulhat, hogy rossz címekre jutnak el kampányüzenetek. Ez egyébként elő is fordult, az egyik internetes fórumon egy felháborodott látássérült férfi akkor már egy éve halott édesanyja nevére érkezett levél miatt adott hangot megdöbbenésének. Az is megeshet, mondta a hivatalvezető, hogy a szervezeten kívül és azon belül is koldulásnak minősítik a kampányt. Azonban a minisztérium és a pályázatok hosszútávon nem lesznek képesek finanszírozni a vakok szövetségét – szögezte le Dr. Micserics. A vezetők felelőssége, hogy megfelelő forrásokat találjanak a finanszírozásra. A SAZ-kampány jelenleg veszteséges, mert eleinte mindig ún. hideg címekre mennek ki a levelek. A levelekben elhelyezett csekkek segítségével a szövetségnek pénzt adományozó személyek címeit ugyanakkor a szövetség megkapja, s az ún. forró címekre küldött levelek nyereségessége már sokkal magasabb – magyarázta a hivatalvezető. A már bejáratott címekre való levélküldésekkel az így kampányoló szervezet hosszú távú, stabil bevételhez juthat – tette hozzá. Dr. Micserics elmondta, annyi haszna máris van az információadásnak, hogy a közvélemény már nem keveri össze az MVGYOSZ kutyaiskoláját a Somlai Angyalka Alapítvánnyal. Az SZJA 1%-os kampány Dr. Micserics szerint megfizethetetlenül drága a reklámidők árai miatt, ezért ilyenre nem minden évben van pénze a szervezetnek. A SAZ-zal egyébként a hivatalvezető szerint olyan szerződést kötött az MVGYOSZ, mely egyrészt lehetővé teszi, hogy már most bevételhez jusson a szövetség, amikor még nem nyereséges a kampány. Ennek jegyében 4,5 millió forint kerülhetett a szervezet bankszámlájára. Ugyanakkor előnyös a szerződés azért is, mert a kampány költségeit a SAZ késleltetve és feldarabolva számlázza ki, ezért ezeket a kötelezettségeket a befolyó adományokból lehet teljesíteni. Idén május 31-ig 76 millió forint fizetési kötelezettsége keletkezett az MVGYOSZ-nek, amihez 54 millió forintos bevétel társul. Így jött ki az eddigi 22 millió forintos mínusz. A hivatalvezető úgy emlékszik, négy éve minden az elnökkel közösen meghozott, az MVGYOSZ-t érintő gazdasági döntésük helyesnek bizonyult. Kérdésre válaszolva a hivatalvezető nem zárta ki, hogy a direkt marketing kampány hasznából a tagegyesületek is részesüljenek. Ugyanakkor felmerül a kérdés, amennyiben veszteséges lesz, a veszteséget is megosztja-e majd a központ a tagegyesületekkel? Dr. Micserics ismeretei szerint a kampány „matematikai bizonyosságon” alapul, Nyugat-Európában is ezzel finanszírozzák a hasonló profilú szervezeteket.
A rádiót önkéntes formában, nonprofit módon üzemeltetjük. Azonban a működtetés költségeit már nem tudjuk kitermelni saját pénzből (szerverek üzemeltetése, karbantartása). Amennyiben lehetősége van, kérjük támogassa a Hobby Rádió éves 120000 Ft-os működési díját!Net-média Alapítvány (Magnet Bank): 16200113-18516177-00000000
Utalás közleménye: támogatás
Köszönjük, ha nekünk adja adója 1 %-át!
Adószám: 18129982-1-41
Ezeket is olvassa el:
Reklám
Keresés az oldalon
Facebook oldalunk
Mai műsor
Bejelentkezés
Mai napi információk
Időjárás
3°C
Vélemény, hozzászólás?