Újból terítéken a postai szolgáltatások hozzáférhetősége
A MVGYOSZ. ismét várja a látássérült ügyfelek véleményét és tapasztalatait a Magyar Posta szolgáltatásainak hozzáférhetőségével kapcsolatban.
Mondja el véleményét Ön is egy párperces kérdőív kitöltésével!
A Magyar Posta szolgáltatásaival kapcsolatban az MVGYOSZ-hez korábban érkezett panaszok elsősorban a helyszíni ügyintézésre, a negatív kézbesítési gyakorlatokra, valamint egyes, az elektronikus felületek akadálymentességének hiányára vonatkoztak. Ezeket a szervezet jelezte a vállalatnak, azonban a panaszok nyomán elindítandó esetleges vizsgálatokról, fejlesztésekről vagy akadálymentesítési beruházásokról nem kapott tájékoztatást. Így ismét a Postához fordulnak, amihez várják az Önök további jelzéseit.
Az Alapvető Jogok Biztosának Hivatala által 2018-ban lefolytatott vizsgálat is megállapította, hogy a Magyar Posta helytelenül jár el akkor, amikor az általános szerződési feltételeinek 6.10. pontjának, az írásképtelen ügyfelekre vonatkozó (9) bekezdését azon látássérült személyek esetében is alkalmazza, akik képesek nevük aláírására. E bekezdés értelmében az írásképtelen ügyfél csak egy írásképes tanú segítségével veheti át könyvelt küldeményeit, ami nagyban sérti a nevüket aláírni képes látássérült emberek levéltitokhoz, önrendelkezéshez és emberi méltósághoz való jogát. Ennek ellenére mégis több alkalommal előfordult, hogy a kézbesítő a küldemény átadásakor a nevét aláírni tudó látássérült címzett esetében is ragaszkodott tanú jelenlétéhez.
A vak és gyengénlátó emberek számára a postákon történő személyes ügyintézés sem mindig problémamentes. A postahivatalok sorszámkiadó és ügyfélhívó berendezései gyakran nem akadálymentesek a látássérült felhasználók szempontjából, illetve sajnálatos tapasztalat, hogy a dolgozók nem mindig segítenek a látássérült ügyfeleknek, így ők a többi ügyfél jóindulatától függően intézhetik ügyeiket, ami az ügyintézés sikerét is kétségessé teszi.
Több jelzést kaptak az E-Meghatalmazás Üzleti Alkalmazás, és az Én Postám online felületek használhatatlansága kapcsán is. E szerint a látássérült felhasználók a Posta weboldalán egyfelől nem tudnak meghatalmazást rögzíteni, mivel az ezt a célt szolgáló „Én Postám” regisztrációs felület azon része, ahol az általános szerződési feltételeket kellene elfogadni, nem hozzáférhető egyik képernyőolvasó szoftverrel sem. Másfelől, ha egy személy rendelkezik is a küldemények átvételére jogosító meghatalmazással, de az aláírási, vagy a személyes ügyintézés elégtelenségét érintő probléma miatt nem tudja azt megfelelően felhasználni, akkor a küldeményeit nem tudja átvenni.
A MVGYOSZ. kéri, hogy az előrelépés érdekében, az alábbi linken található rövid kérdőív kitöltésével Ön is ossza meg a szervezettel akár pozitív, akár negatív tapasztalatait. Így azokat jelezni tudják a Posta részére, kérve a hibás gyakorlatok felszámolását, és új, mindenki számára megfelelő rendszerek vagy eljárásrend kialakítását!
A kérdőív kitöltésére 2021. április 12-éig van lehetőség.
Az online felmérés az alábbi linken érhető el:
A fent említett kérdések, problémák kapcsán már korábban is megkereste a szervezet a Magyar Postát. Jelen felmérés annak tisztázására irányul, hogy e jelzések óta történt-e érdemi változás, előrelépés az ügyintézés, postai kézbesítés során. Amennyiben záros határidőn belül nem tapasztal a szövetség javulást a szolgáltatásokkal kapcsolatban, úgy mindent megtesznek annak érdekében, hogy ez ne maradjon jogkövetkezmények nélkül. (MVGYOSZ.)
Net-média Alapítvány (Magnet Bank): 16200113-18516177-00000000
Utalás közleménye: támogatás
Köszönjük, ha nekünk adja adója 1 %-át!
Adószám: 18129982-1-41
Ezeket is olvassa el:
Reklám
Keresés az oldalon
Facebook oldalunk
Mai műsor
Bejelentkezés
Mai napi információk
Időjárás
-1°C