Újabb előrelépés az online akadálymentesség terén – a Vodafone tájékoztatása
A látássérült felhasználók jelzései és az MVGYOSZ érdekképviseleti tevékenysége újabb eredményt hozott a honlapok és mobiltelefonos alkalmazások akadálymentessége terén.
A Vodafone tévé-szolgáltatásaival kapcsolatos felhasználói panaszok alapján az MVGYOSZ még hónapokkal ezelőtt megkereste a társaságot. A vállalat megvizsgálta a látássérült ügyfelek által felvetett problémákat és az Informatika a Látássérültekért Alapítvánnyal folytatott egyeztetések eredményeként megtették a szükséges intézkedéseket, melyeknek köszönhetően a szolgáltató az alábbiakról tájékoztatja az érdeklődőket.
Néhány hónappal ezelőtt a Vodafone a TV-s mobilalkalmazásával összefüggésben olyan fejlesztéseket hajtott végre, amelyek elvették a lehetőséget a látássérült felhasználóktól, hogy ezen alkalmazáson keresztül TV műsorokat nézhessenek, válogathassanak. A látássérült ügyfelek a fejlesztéseket követően nem tudtak a mobiljukon TV-t nézni, illetve nem volt hozzáférhető számukra a műsorok utólagos visszanézésének lehetősége, mivel az alkalmazás nem volt akadálymentes. Az MVGYOSZ azt a kérdést is feltette a Vodafone-nak, hogy van-e lehetőség arra, hogy a vak és gyengénlátó nézők részére készült audionarrációs hangsávok hozzáférhetővé válhassanak ezen alkalmazásokban.
A Vodafone most örömmel értesíti látássérült ügyfeleit, hogy 2022. június 22-től az Android (TalkBack) rendszerű készülékek mellett az iOS-en is elérhető magyar és angol nyelven a képernyőolvasó támogatás. A VoiceOver mindkét nyelven felolvassa az alkalmazáson belüli menüket, leírásokat. Az akadálymentes felület Androidon továbbra is csak angolul elérhető.
A beüzemelés és használat kapcsán a felhasználók a Készüléktámogatás Vodafone TV alkalmazás aloldalán, illetve a Mediabox beállítási segédletben találhatnak információt.
Az MVGYOSZ azt is kérte a Vodafone-tól, hogy mielőtt elkészül egy alkalmazás/internetes felület, már a tervezés/fejlesztés fázisába kerüljenek bevonásra látássérült felhasználók, mivel ők fogják tudni leghitelesebben megmondani, hogy az adott fejlesztés használható-e számukra avagy sem.
A társaság a látássérült felhasználóktól érdeklődéssel vár bármilyen visszajelzést a képernyőolvasó támogatás használhatósága és működése kapcsán. Az ilyen jellegű észrevételeket a Vodafone ügyfélszolgálatán lehet jelezni, akik továbbítják az észrevételeket a megfelelő szakterületek munkatársainak.
A Vodafone köszöni látássérült ügyfelei türelmét. Bíznak benne, hogy számos tekintetben sikerült javítaniuk a szolgáltatás használhatóságát és az ügyfél élményt a vak és gyengénlátó felhasználók számára is és remélik, hogy az új fejlesztés megelégedésükre fog szolgálni. A Vodafone számára fontos minden előfizető, így a fogyatékos személyek magas színvonalon történő kiszolgálása is.
A rádiót önkéntes formában, nonprofit módon üzemeltetjük. Azonban a működtetés költségeit már nem tudjuk kitermelni saját pénzből (szerverek üzemeltetése, karbantartása). Amennyiben lehetősége van, kérjük támogassa a Hobby Rádió éves 120000 Ft-os működési díját!
Net-média Alapítvány (Magnet Bank): 16200113-18516177-00000000
Utalás közleménye: támogatás
Köszönjük, ha nekünk adja adója 1 %-át!
Adószám: 18129982-1-41
Reklám
Keresés az oldalon
Facebook oldalunk
Mai műsor
Bejelentkezés
Mai napi információk
Időjárás
1°C
Vélemény, hozzászólás?