A legfrissebb kutatás szerint még mindig sokan nem rendelkeznek adójuk 1+1 százalékáról
Március 15. után elérhetőek lesznek az előkészített adóbevallások. Felajánljuk az adónk 1+1%-át, vagy veszni hagyjuk? Az 1+1%-on túl mennyit és hogyan
adományozunk évközben? A nők vagy a férfiak adományoznak inkább? Adományozással kapcsolatos fontos kérdéseket járt körbe a civil szervezeteket fejlesztő,
idén 30 évesNIOK Alapítvány a Pulzus Kutatóval közösen végzett reprezentatív kutatásban.
A megkérdezettek több mint ötöde (23%) soha nem rendelkezett még az adóbevallásában arról, hogy melyik civil szervezetnek ajánlja fel az adója 1%-át. Nehéz
az okokat meghatározni, mindenesetre azonos számban (12-12%) nyilatkoztak arról, hogy nem gondolják, hogy ez a kis összeg bárkinek segítség lehet, illetve, hogy nem érnek rá ezzel foglalkozni. Valószínűleg az idő tényleg fontos tényező, annál is inkább, mert az adófizetők jelentős hányada az utolsó napokban készíti el az adóbevallását.
Az 1+1% felajánlók 40%-a mindig ugyanannak a szervezetnek juttat az adóforintjaiból, 43%-uk pedig, ha nem is ugyanazon szervezetnek, de ugyanazon tevékenységi
körben rendelkezik évről évre. Tehát a rendszeresen felajánlók nagyon elkötelezettnek tűnnek egy-egy terület iránt. A nagy, közismert szervezeteken túl
leginkább a gyermekek egészségével, az oktatással és az állatvédelemmel foglalkozó szervezetek számíthatnak sok felajánlásra.
Tavaly a NAV adatai szerint több mint 29 ezer civil szervezetnek több mint 15 milliárd forintot ajánlottak fel a Magyarországon adózók. A civil 1%-okról
mintegy 1,8 millió adózó rendelkezett érvényes módon a tavalyi évben – ez jóval több, mint ahányan az azt megelőző évben tették.
A Pulzus a magánadományozási trendek megismerésére is tett fel kérdéseket. A megkérdezettek több mint fele (60%) adományozott az elmúlt évben. Legjellemzőbb
a civil szervezetek számára (36%) és a közvetlenül a rászorulóknak (34%) juttatott segítség.
A lakosság kicsit több mint egyharmada egyáltalán nem adományozott az előző évben. Továbbra is több nő adományoz, mint férfi, és az életkorral egyre inkább
nő az emberek adakozókedve.
A civil szervezetek leginkább a budapesti, 18-39 éves, felsőfokú végzettséggel rendelkező nők köréből számíthatnak adományokra. Feltételezhetjük, hogy
inkább olyan emberek támogatnak civil szervezeteket, akiknek nagyobb rálátása van a társadalmi ügyekre és a civil szervezetek munkájára. A rászoruló emberek
támogatásában (közterületen vagy szomszédságban) nincs ekkora különbség az iskolai végzettség tekintetében, bár itt is magasabb a felsőfokú végzettségűek
aránya, dominanciájuk nem olyan kiugró.
Az emberek forintjaikkal elsősorban azokat a civil szervezeteket támogatják, amelyek az egészségüggyel, másodsorban az oktatással, harmadsorban az állatvédelemmel
foglalkoznak, legkevésbé pedig a vallási vagy sporttevékenységet végző szervezetet tartják adományozásra érdemesnek.
A megkérdezettek 70%-a évente legalább egyszer adományoz, 29%-uk 2-3 alkalommal, 11%-uk pedig rendszeres adományozónak vallja magát. Az adományok nagyságrendjét
tekintve a leggyakoribb az 1.000-3.000 Ft körüli összeg. A VISA Ipsos által végzett felméréséből tudjuk, hogy a rendszeres felajánlók több mint fele 5.000
Ft alatti összeget, közel egyharmaduk 5.000-10.000 Ft közötti összeget adományoz.
A kutatás optimizmusra ad okot azzal kapcsolatban, hogy az emberekben van nyitottság a jó ügyek támogatására, és élnek is a lehetőséggel.
A NIOK Alapítványról
Az idén 30 éves, független civil szervezet azért dolgozik, hogy Magyarországon a civil szektor és a civil szervezetek hatékonyabbá váljanak, működésük
fenntartható és átlátható legyen. Egyik fő célkitűzése, hogy a magyarországi adományozási kultúra fejlődjön, minél több szervezet legyen képes hitelesen
megszólítani lehetséges adományozóit, és minél több ember találjon rá arra az ügyre, amit támogatni szeretne. Ennek érdekében működteti a legnagyobb hazai
adományozási portált, az Adjukössze.hu oldalt, melyen keresztül már közel 2 milliárd forint értékben érkeztek adományok a hazai civil szervezetek javára.
Ha úgy gondolja, hogy a Hobby Rádió érdemes támogatására, kérjük adományozzon számunkra is! A befolyó összegeket kizárólag a rádió működésére fordítjuk, költségeinket igyekszünk finanszírozni minden támogatással!
Net-média Alapítvány
Adószám: 18129982-1-41
Bankszámlaszám: 16200113-18516177-00000000
Net-média Alapítvány (Magnet Bank): 16200113-18516177-00000000
Utalás közleménye: támogatás
Köszönjük, ha nekünk adja adója 1 %-át!
Adószám: 18129982-1-41
Ezeket is olvassa el:
Reklám
Keresés az oldalon
Facebook oldalunk
Mai műsor
Bejelentkezés
Mai napi információk
Időjárás
1°C
Vélemény, hozzászólás?