Kivizsgálják a vak férfi esetét az arrogáns buszsofőrrel
Egy békéscsabai helyi buszjáraton elszenvedett kellemetlenségről számolt be a sajtónak egy látássérült férfi. Véleménye szerint a sofőr arrogánsan viselkedett vele a járművön. A társaság kivizsgálja az esetet.
– Teljesen vak vagyok, néha kísérővel, de van, hogy egyedül közlekedem – számolt be az újságíróknak a férfi. – Fehér botot ritkán használok, helyette, egy megkülönböztető kitűzőt viselek, ami jól látható a ruházatomon.
A férfi február elején délután az első ajtón szállt fel a buszra, a Petőfi-ligeti megállónál.
– Segítettek felszállni, és ezután rögtön hazatelefonáltam,hogy már buszon vagyok az első ajtónál, és jöjjenek ki elém a megállóba – folytatta az elbeszélést. Mint kifejtette, a sofőr ezután arrogánsan közölte, hogy húzódjon befelé a buszba.
– Megkértem, hogy maradhassak, mivel nem látok – tette hozzá. – Közölte, hogy őt ez nem érdekli, és menjek csak befelé, majd hozzátette, tuti, hogy nem fogok leszállni az első ajtón. A Lencsési-lakótelepi megállóban, a kanyar előtt akartam ezt megtenni. Szóltam a páromnak, hogy megpróbálkozom eljutni a második ajtóhoz, és ott figyeljen engem. Pedig ha jól tudom, a vakok számára a vezető mögötti helyet jelölték ki.
A jármű tele volt utassal, ez is megnehezítette a kapaszkodásomat. Végül megkértem, hogy maradhassak. Bár nem látok, nem gondolnám hogy így kellene beszélni egy sérült emberrel. Lehet, hogy hamarosan kísérő kutyát kapok. Egyáltalán felengedi majd a buszra? A férfi fontosnak tartotta kiemelni, hogy nem általános jelenségről van szó, a többi busz vezetője udvarias és segítőkész.
A Dél-Alföldi Közlekedési Központnál az esettel kapcsolatban hangsúlyozták, társaságuk kiemelt hangsúlyt fektet arra, hogy a közösségi közlekedés igénybevételét a segítségnyújtásra szoruló, mozgásukban korlátozottak, illetve a fogyatékossággal élők számára is lehetővé tegye. Ennek érdekében az autóbuszvezetők oktatáson vesznek részt, ahol a segítségnyújtásra szoruló utazásra jelentkező számára a közösségi közlekedés igénybevételéhez szükséges segítségnyújtás formájáról kapnak részletes tájékoztatást.
– Emellett társaságunk a segítségnyújtásra szorulók számára segítségnyújtó rendszert üzemeltet, ahol 0-24 óráig a 06-80/828-000 díjmentesen hívható telefonszámon és a segitsegnyujtas@dakk.hu elektronikus elérhetőségen keresztül fogadjuk a segítségnyújtásra szorulók utazási igénybejelentését legkésőbb az utazás megkezdését megelőző 36 órával korábban annak érdekében, hogy a megfelelő segítségnyújtásról gondoskodni tudjunk – húzták alá.
Biztosítják az egyenlő esélyű hozzáférést
– Az eset kivizsgálását társaságunk haladéktalanul elvégzi – szögezte le Mészáros Sándor, a DAKK kommunikációs szakembere. – A járaton dolgozó autóbuszvezető figyelmét ismételten felhívjuk arra, hogy a közösségi közlekedés igénybevételéhez az egyenlő esélyű hozzáférést minden utazásra jelentkező számára lehetővé kell tenni, hogy a fogyatékossággal élők felé az utazás lebonyolítása során kiemelt figyelmet kell fordítani. Az eset kapcsán érintett utasunktól az őt ért kellemetlenségért szíves elnézését kérjük, s bízunk abban, hogy a jövőben hasonlót nem tapasztal és megelégedéssel veszi igénybe szolgáltatást.
Mint megtudtuk, az autóbuszvezetőknek segítséget kell nyújtaniuk a beszállítás és helyfoglalás során, az utazás befejezése esetén a járműből történő leszállás elősegítésében, mozgást segítő kutyával történő felszállás és helyfoglalás biztosítása során is.
Forrás: beol.hu
A rádiót önkéntes formában, nonprofit módon üzemeltetjük. Azonban a működtetés költségeit már nem tudjuk kitermelni saját pénzből (szerverek üzemeltetése, karbantartása). Amennyiben lehetősége van, kérjük támogassa a Hobby Rádió éves 120000 Ft-os működési díját!Net-média Alapítvány (Magnet Bank): 16200113-18516177-00000000
Utalás közleménye: támogatás
Köszönjük, ha nekünk adja adója 1 %-át!
Adószám: 18129982-1-41
Reklám
Keresés az oldalon
Facebook oldalunk
Mai műsor
Bejelentkezés
Mai napi információk
Időjárás
2°C
Vélemény, hozzászólás?