Kerekesszékkel a fellegekben
„Mindenki ugyanúgy repül” – vallja Holló Attila tandempilóta, aki három éve mozgássérült embereket is a magasba emel, hogy más perspektívából mutassa meg nekik a világot. Nem magasztos cél vezérelte, amikor – francia mintára – mozgáskorlátozottakat reptetett. Holló Attila egyszerűen úgy gondolta, hogy jó figyelemfelkeltő kampány, ha mozgásukban korlátozott és/vagy szellemileg sérült emberekkel „tesznek valami jót”. […]
„Mindenki ugyanúgy repül” – vallja Holló Attila tandempilóta, aki három éve mozgássérült embereket is a magasba emel, hogy más perspektívából mutassa meg nekik a világot. Nem magasztos cél vezérelte, amikor – francia mintára – mozgáskorlátozottakat reptetett. Holló Attila egyszerűen úgy gondolta, hogy jó figyelemfelkeltő kampány, ha mozgásukban korlátozott és/vagy szellemileg sérült emberekkel „tesznek valami jót”. A többes szám ez esetben saját csoportjára utal, az úgynevezett „szabad repülőkére” – őket akarta népszerűsíteni, „így mindenki nyer. Felfigyelnek ránk, a kerekesszékesek számára pedig kinyílik a világ. Otthagyják a földön korlátaikat, és ha rövid időre is, de szabadok lesznek” -summázta hitvallását Holló Attila. Mivel a „szekér” (értsd: a speciális „repülőszék”) hivatalos verzióját – drágasága okán – megvenni nem tudták, egy alkatrészgyártó cég sietett a segítségükre: lekoppintotta és legyártotta a szükséges modellt. Az engedélyeztetett és biztosított kerekesszékkel három év alatt Holló Attila negyvennél is több utasának adott szárnyakat. Az ASE-Wingchair Facebook-oldalán található videókban mozgás-sérültek mesélnek arról, milyen odafönn, és lényegében mindegyik történet ugyanarról szól. Az egyik utas úgy fogalmazott: élvezte, hogy nem kellett figyelnie a gödrök kerülgetésére, nézhette a tájat, egyszóval szabad volt. Egy másik arról beszélt, hogy fönt nem számított, hogy nem tud felállni, olyan volt, mint bárki más. „Fenn, a levegőben mindenki ugyanúgy repül, de egy mozgássérült utas nem tud aktívan részt venni a fel- és leszállásban, ezért többet, illetve másképp kell segítenem.” A nagy kalandért a sérült embereknek általában akkor sem kell fizetniük, ha a támogatásokból összegyűlt keret elapad, a tandempilóta, ha teheti, saját zsebből is reptet.
Könnyű és biztonságos
A szárnnyá varrt, kis sebességgel haladó „nejlonzacskó”, vagyis a siklóernyő ugyan turbulencia hatására összecsukódhat, mégis biztonságos közlekedési eszköz. Ugyan a legkönnyebben megtanulható repülősport, de a földi előkészületek roppant időigényesek: elemezni kell az időjárási előrejelzést és taktikát építeni. Előre meg kell találni ugyanis azokat a pontokat, ahol a felszálló meleg légtömeg várható, hiszen az emeli a magasba a légi alkalmatosságot, amelyet nagyon pontosan lehet irányítani – a profi „célra szállók” például ötből ötször az előre meghatározott célra szállnak le, legfeljebb centis eltérésekkel.
(megjelent: Népszava, 2020. 01. 20.)
A rádiót önkéntes formában, nonprofit módon üzemeltetjük. Azonban a működtetés költségeit már nem tudjuk kitermelni saját pénzből (szerverek üzemeltetése, karbantartása). Amennyiben lehetősége van, kérjük támogassa a Hobby Rádió éves 120000 Ft-os működési díját!Net-média Alapítvány (Magnet Bank): 16200113-18516177-00000000
Utalás közleménye: támogatás
Köszönjük, ha nekünk adja adója 1 %-át!
Adószám: 18129982-1-41
Reklám
Keresés az oldalon
Facebook oldalunk
Mai műsor
Bejelentkezés
Mai napi információk
Időjárás
4°C
Vélemény, hozzászólás?