A MEOSZ munkacsoportot javasol a 3-as metró teljes körű akadály
A MEOSZ, a kormány, a főváros, a BKV és az érintett kerületek bevonásával létre kell hozni egy munkacsoportot, amely részletesen megvizsgálja, milyen műszaki feltételek, költségek mellett lehet akadálymentesíteni a 3-as metró összes állomását – javasolta Kovács Ágnes elnök a MEOSZ által kezdeményezett október 30-i megbeszélésen.
Az egyeztetésen részt vett Radnay Tibor, a BKV Zrt. metrófelújításért felelős projektigazgatója, Papp László, Terézváros alpolgármestere, Vinczek György, Kispest alpolgármestere, képviseltette magát a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium Parlamenti Államtitkársága, a XIII. kerületi önkormányzat, az Alapvető Jogok Biztosának Hivatala, az Egyenlő Bánásmód Hatóság, a BM Országos Katasztrófavédelmi Főigazgatósága. Jelezte részvételi szándékát dr. Szeneczey Balázs, Budapest városfejlesztésért felelős főpolgármester-helyettese.
Mint ismeretes, a jelenlegi tervek szerint nyolc állomás a 3-as metró hamarosan induló felújítása után sem lesz akadálymentes. Ezzel kapcsolatban Kovács Ágnes, a MEOSZ elnöke elmondta: elfogadhatatlan, hogy Budapest legforgalmasabb metróvonalának egy részéről újabb évtizedekre kiszoruljanak a mozgássérült, idős, babakocsis utasok. A 3-as metró ügye túlmutat a fővároson, országos jelentőségű, hisz a mozgássérült emberek ellátása Budapest-központú, számos szolgáltatást csak itt tudnak igénybe venni, például az egészségügy, a rehabilitáció, az oktatás területén.
A szövetség által kikért tervezési dokumentáció is bizonyítja: eddig még nem készültek részletes tervek a teljes vonal akadálymentesítésére vonatkozóan, így a költségeket is csak becsülni lehet, ami elfogadhatatlan. Állomásról állomásra meg kell vizsgálni, milyen műszaki feltételekkel, lifttel vagy – végszükség esetén – alternatív megoldásokkal lehet a kimaradó állomásokat akadálymentesíteni, és ez alapján meg kell határozni a pontos költségeket. Erre a MEOSZ egy, az összes érintettet összefogó munkacsoport felállítását javasolja, amelyhez – az ügy jelentőségére tekintettel – a legmagasabb szintű kormányzati és fővárosi támogatást fogja kérni – mondta Kovács Ágnes.
Az elnök hozzátette: stratégiát, ütemtervet kell készíteni a teljes vonal akadálymentesítésére, ehhez pedig a kormánynak biztosítania kell a szükséges pénzügyi fedezetet. Miután a metró rekonstrukciója három szakaszból áll, a hiányzó összeget is három tételben kellene biztosítani, ami nem terheli meg a magyar költségvetést. Becslések szerint átlagosan, évente mintegy 6,7 milliárd forintról lehet szó – mondta. Magyarország több törvényben, nemzetközi egyezményben elkötelezte magát amellett, hogy a közösségi közlekedési fejlesztések mindenki számára hozzáférhetőek lesznek, ennek gyakorlati megvalósulásában pedig a kormánynak felelőssége van, amelyet nem háríthat át a fővárosra – hangsúlyozta Kovács Ágnes.
Radnay Tibor, a BKV Zrt. metrófelújításért felelős projektigazgatója elmondta: elkötelezettek a teljes körű akadálymentesítés mellett, de a metró felújítására jelenleg rendelkezésre álló összeg ennek költségeit nem fedezi. Az igazgató megerősítette: a teljes vonal akadálymentesítésére eddig csak koncepciótervek készültek, így a költségeket valóban csak becsülni lehet. Hozzátette: a BKV nyitott az együttműködésre, támogatja a munkacsoport felállítását, a részletes tervek elkészítését, de többletforrást nem tud biztosítani.
Az ügy támogatásáról biztosította a MEOSZ-t a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium Parlamenti Államtitkárságának képviselője is. A résztvevők egyetértettek a metró teljes körű akadálymentesítésének szükségességével és támogatták a munkacsoport felállítását.
A rádiót önkéntes formában, nonprofit módon üzemeltetjük. Azonban a működtetés költségeit már nem tudjuk kitermelni saját pénzből (szerverek üzemeltetése, karbantartása). Amennyiben lehetősége van, kérjük támogassa a Hobby Rádió éves 120000 Ft-os működési díját!Net-média Alapítvány (Magnet Bank): 16200113-18516177-00000000
Utalás közleménye: támogatás
Köszönjük, ha nekünk adja adója 1 %-át!
Adószám: 18129982-1-41
Ezeket is olvassa el:
Online tájékoztató a mozgáskorlátozott emberek közlekedéssel kapcsolatos jogairól, a jogsértések ese...
Lehet segíteni a budapesti parkolási helyzeten?
Halálra késelt egy mozgássérült nyugdíjast egy drogos hajléktalan
„Engem is támogattak annak idején, hogy eljussak oda, ahol most vagyok. Úgy érzem, hogy ezt mások tá...
Ápolni az önellátásra képtelen férjet is nehéz, főleg két gyerekkel
Reklám
Keresés az oldalon
Facebook oldalunk
Mai műsor
Bejelentkezés
Mai napi információk
Időjárás
12°C







Vélemény, hozzászólás?