A Microsoft programozást tanító eszközt fejlesztett vak gyerekeknek
A Code Jumpernek nevezett rendszer a vizuális blokkora épülő kódolást tanító
programokhoz hasonlóan működik, de tapintható, fizikailag áthelyezhető
modulokkal dolgozik.
Míg a kétezres években még csak a számítógép-felhasználói képességeket
tartották a munkaerőpiaci sikerek alapfeltételének, napjainkban egyre
munkakörhöz várják el az algoritmusok alapvető mechanizmusainak ismeretét
is. Erre reagálva használják a legtöbb nyugat-európai és kelet-ázsiai
általános iskolában a grafikus programozástanító alkalmazásokat, leginkább a
Scratchet. Ezek azonban, minthogy a képernyőn ábrázolt dobozok rakosgatását
kívánják, hozzáférhetetlenek a látássérült diákok számára.
Márpedig az integrált oktatás legalább annyira alapkövetelmény a fejlett
iskolarendszerekben, mint a kódolás oktatása.
Ezt az ellentmondást igyekszik feloldani a Microsoft által évekig
fejlesztett, és most bemutatott, Code Jumper névre keresztelt rendszer. Ez
gyakorlatilag egy szó szerint fizikailag is megfogható programozási nyelv,
amelyben a diákoknak vezetékekkel összekötött modulokat kell egymáshoz
csatolniuk. A modulok között megtalálhatók az algoritmusok alapvető elemei.
A termék, amelyet első körben az Egyesült Királyságban, az Egyesült
Államokban, Kanadában, Indiában és Ausztráliában kezdenek árulni, majd az
elkövetkező években várhatóan az egész világon bevezetik, a tavalyelőtt
bejelentett Project Torino folyománya.
„A tervezéskor követett fő alapelvünk a bevonódás volt. Nem akarjuk, hogy
ezek a gyerekek megint kiszoruljanak [a többségi oktatásból]”
– mondta Cecily Morrison, a Microsoft rendszert kifejlesztő cambridge-i
kutatóközpontjának munkatársa. Az eszköz azonban nemcsak a látássérült
gyerekek számára lehet hasznos, hanem mindenkinek, hiszen a fizikailag is
létező blokkok tényleges összekapcsolása folytán mélyebben érthetik meg a
modulok közötti kapcsolatokat.
Az eszközzel elsősorban a 7-11 év közötti gyerekeket célozzák. A
segítségével „írt” programok főként hallható eredménnyel járnak, például
dallamot állíthatnak össze, zajokból szervezhetnek ütemes hangeffektusokat.
Miután a fizikai programnyelvet elsajátították, a fejlesztők szerint sokkal
könnyebben térhetnek át a szöveges programnyelvek használatára, amelyet
egyéb kisegítő lehetőségek tesznek számukra hozzáférhetőbbé. (BBC./Index)
Net-média Alapítvány (Magnet Bank): 16200113-18516177-00000000
Utalás közleménye: támogatás
Köszönjük, ha nekünk adja adója 1 %-át!
Adószám: 18129982-1-41
Ezeket is olvassa el:
A dohányosok többsége egyetért a dohányzás elleni törvénnyel, de nem szoknak le!
Hazánkba látogatott Dr. Lauren Lieberman, a látássérült emberek fizikai aktivitásának világszerte el...
Fogyatékossággal élő gyermekek "tavaszköszöntő" rendezvénye
November 4. után járt le az utazási igazolványa? Ne aggódjon!
Jubileumi Fehérbot Napi ünnepség Debrecenben
Reklám
Keresés az oldalon
Facebook oldalunk
Mai műsor
Bejelentkezés
Mai napi információk
Időjárás
2°C







Vélemény, hozzászólás?