Az oldal akadálymentesített
Hobby rádió – a Hang-adó

Rádió hallgatása

Lejátszás

Online rádió hallgatása
Rádió hallgatása
Hallgatás Media Player-el
Rádió hallgatása

Android-os alkalmazás (Készítette: Benkő Dániel)
Rádiónk a T-home támogatásával a Web-rádió (pdf) alkalmazásával is hallható.


Budapest bár (Kollár-Klemencz László) - Ha én gazdag lennék
60
hallgató

Babakocsival, kerekesszékkel vonatozna? Sok szerencsét!

- 2020. február 4. 18:42 - 1175 megtekintés

A kerekesszékesek és a babakocsival utazók hiába keresgélik előre a vasúti menetrendben, hogy a kinézett időpontban érkező vonat vajon alacsonypadlós lesz-e, olyan, amire segítség nélkül is fel tudnak szállni. A kiszámíthatóság hiánya oda vezethet, hogy még ha napjában többször adott is volna olyan jármű, amivel könnyen utaznának, inkább nem indulnak útnak, mert fogalmuk sincs, meddig kellene egy ilyen alkalmas darabra várakozniuk az állomáson. Pedig a hétköznapi tapasztalat azt mutatja,hogy az alacsonypadlósok indításában amúgy van rendszer.

Sem a MÁV honlapján lévő menetrendben, sem az applikációban nincs információ, de még telefonon is felesleges érdeklődni a vasúti társaságnál arról, hogy egy adott, kinézett időpontban milyen típusú vonat érkezik majd, alacsonypadlós vagy sem. Pedig ezt elég fontos lenne tudniuk azoknak, akik csak az alacsonypadlós vonatokon tudnak kényelmesen, önállóan is utazni, kerekesszékkel nem akarnak az emelőberendezésre, babakocsival az utastársak vagy a kalauz segítőkészségére, testi erejére hagyatkozni. A MÁV telefonos információs szolgálatán még percekkel egy adott vonat elindulása előtt sem tudják megmondani, alacsonypadlós lesz-e vagy sem, érdemes-e az utasnak megcéloznia az állomást. A vaktában elindulás pedig azzal jár, hogy ha az embernek nincs szerencséje, szobrozhat az állomáson akár órákat is, míg segítsége nem akad vagy meg nem érkezik a remélt alacsonypadlós vonat. Az információhiányt furcsábbá teszi, hogy a hétköznapi tapasztalat azt mutatja, amúgy létezik rendszer az alacsonypadlós vonatok indításában. A Vác és a Nyugati pályaudvar közötti elővárosi vonalon például megfigyelhető, hogy hétköznapokon nagy megbízhatósággal, ismétlődően ugyanazokban az időpontokban tűnnek fel az alacsonypadlós vonatok. A menetrendben azonban hiába keresnénk ezeket az időpontokat. Megkérdezték az Index munkatársai a MÁV-ot, mi az oka ennek a helyzetnek, és vannak-e tervek arra, hogy az utazást előre tervezhetővé tegyék azok számára, akik alacsonypadlós vonattal tudnak csak utazni. A MÁV Kommunikációs Igazgatóságától kapott válaszlevél a jelenségre nem adott magyarázatot. Két nappal előre szóljanak Helyette arra hívták fel a figyelmet, hogy „a vasúttársaság honlapján, az állomási menetrendi tájékoztatókon, továbbá a MÁV applikációban a vonatok adatainál fel van tüntetve többek között az akadálymentes közlekedésre alkalmas jármű jelzése is.” Ez az említett jelzés egy kis, kerekesszéket ábrázoló ikon, amely nem a vonat alacsonypadlós mivoltára utal, hanem azt jelenti, hogy az adott vonatnak van kerekesszékes utazásra alkalmas kocsija emelőberendezéssel. Erre szorulni viszont jóval körülményesebb dolog, mint felszállni egy alacsonypadlós vonatra. „A mozgássérültek esetében a vasúttársaság azt kéri, hogy az utazási szándékot az utazás előtt legalább 48 órával korábban jelentsék be, annak érdekében, hogy a MÁV-START a zavartalan utazást megszervezze, a fel- és leszállást biztosítsa és segítse” – állt a MÁV Kommunikációs Igazgatóságának válaszában. A menetrendi információk bővítésénél is nagyobb segítség lenne nyilván az érintetteknek, ha nem kellene előre tervezgetni, hanem egyszerűen az összes vonat alacsonypadlós lenne, de erre pár évet még biztosan várni kell. „A BUDAPESTI ELŐVÁROSI VONALAKON 2022 VÉGÉTŐL VALAMENNYI VONATJÁRATBAN A KOR KÖVETELMÉNYEINEK MEGFELELŐ, KORSZERŰ MOTORVONATOK (FLIRT, KISS, DESIRO) KÖZLEKEDNEK MAJD, a KISS emeletes motorvonatok esetében külön emelőszerkezet biztosítja a mozgássérültek fel- és leszállását.  A MÁV-START által Szolnokon gyártott IC+ kocsik szintén akadálymentesítettek, szélesebb feljáró ajtókkal és külön emelőszerkezettel rendelkeznek” – közölte a MÁV. Érdeklődtek az Index munkatársai a Mozgáskorlátozottak Egyesületeinek Országos Szövetségénél (MEOSZ) is a témában. Megkeresték Kovács Ágnes, a szervezet elnöke azt írta: elfogadhatatlannak tartják, hogy „napjainkban a mozgáskorlátozott emberek számára nem teljes körűen hozzáférhető a közösségi közlekedés”. Szerintük olyan intézkedésekre, tudatosabb tervezésre és rendszerszintű megoldásokra van szükség, melyek révén a mozgáskorlátozott emberek számára kézzelfogható valósággá válik a közösségi közlekedés. „A műszaki hiányosságok és az átgondolatlan közlekedéspolitika nem írhatja felül az emberi jogokat”- fogalmazott Kovács Ágnes. A MEOSZ még 2016 januárjában fordult a közösségi közlekedésért felelős tárcához, jelentős előrelépés nem történt, de a tárcánál elindult egy folyamat a megoldás irányába, „amelybe többéves próbálkozás eredményeként tavaly végre sikerült bevonni az egészségügyi tárcát”, írta az elnök. Bedöglött liftek, 52 év Közben a MEOSZ és a Mozgássérültek Fejér Megyei Egyesülete az Egyenlő Bánásmód Hatósághoz fordult amiatt, hogy a liftek tartós meghibásodása miatt több állomáson nem tudták igénybe venni a MÁV szolgáltatásait a kerekesszékes utasok. Az EBH eljárása egyezséggel zárult, a MÁV folyamatos együttműködést ígért a MEOSZ-szal. A vasúttársaság többek közt vállalta, hogy létrehoz egy adatbázist akadálymentesítés-ügyben, úgy volt például, hogy az elektronikus felületein lesz tájékoztatás arról, hogy az egyes állomásokat lehet-e akadálymentesen használni. A MÁV liftügyben kötelezte magát, hogy amikor új közbeszerzést ír ki 2018-ban a karbantartásra, szigorúbb feltételeket ír elő, például azt, hogy a liftek legfeljebb 2 hétig lehessenek üzemképtelenek. „A MÁV azóta sem oldotta meg a liftek problémáját” – írta az Indexnek a MEOSZ vezetője. A MÁV-csoportnál készült egy akadálymentesítési stratégia, abban 2050-re vállalták, hogy biztosítják az egyenlő esélyű hozzáférést a szolgáltatásaikhoz. „Azaz a fogyatékos személyek jogairól és esélyegyenlőségük biztosításáról szóló 1998-ban elfogadott törvény teljesítését 52 év alatt vállalta, miközben több milliárd forintot fordítottak eddig is vasútfejlesztésre” – foglalta össze a MEOSZ-elnök, aki jelezte, hogy elfogadhatatlannak tartja a 2050-es időpontot, és a határidő lerövidítését kérte, mondván „megengedhetetlen ugyanis, hogy 52 év kelljen egy kis országban a vasúti közlekedés teljeskörű akadálymentesítésére.” Kovács arról is írt, hogy 2019 októberében egyeztetést tartott Homolya Róberttel, a MÁV Zrt. elnökével, ahol emlékeztette őt az együttműködési megállapodásra, amelynek ellenére nem történtek előre lépések, és kérte a mihamarabbi megoldásokat a mintegy 160 ezer mozgássérült ember és hozzátartozóik nevében. Ekkor szerinte Homolya ígéretet tett arra, hogy felülvizsgálják a két szervezet közötti együttműködési megállapodást, és azt a jövőben konkrét akadálymentesítési megoldást kínáló intézkedések és a megvalósításukat határidőhöz kötő rendelkezések egészítik majd ki. Úgy volt, hogy az erre vonatkozó javaslataikat a közeljövőben megküldik a MEOSZ elnökének, de ezek Kovács Ágnes szerint az Indexnek küldött válaszlevél napjáig, január 15-ig nem érkeztek meg hozzá. (Forrás: Index)

A rádiót önkéntes formában, nonprofit módon üzemeltetjük. Azonban a működtetés költségeit már nem tudjuk kitermelni saját pénzből (szerverek üzemeltetése, karbantartása). Amennyiben lehetősége van, kérjük támogassa a Hobby Rádió éves 120000 Ft-os működési díját!
Net-média Alapítvány (Magnet Bank): 16200113-18516177-00000000
Utalás közleménye: támogatás
Köszönjük, ha nekünk adja adója 1 %-át!
Adószám: 18129982-1-41

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

*


* nyolc = 56

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Reklám

 

Nemzeti Együttműködési Alap

Vakrepülés Színtársulat

MVGYOSZ. székházának felújítása

Online rádió

Erikkancs - a digitális újságos

Alko-soft Hobby Rádió - MyOnlineRadio.hu

Keresés az oldalon

Facebook oldalunk

Mai műsor

  • 6:00: Jóreggelt! - reggeli információs műsor két órában.
  • 8:00: - Ferenczi István népzenei műsora
    A Népzenei kavalkád c. műsor nem egy konkrét nép zenéjével foglalkozik, hanem általában a népzenével és vonulataival. A műsor első felében népi hangszereket mutat be a műsorvezető, nemcsak történetükről, hanem azok hangját is meghallgathatjuk az adásban.
    A műsor második részében néhai adatközlőket, énekeseket, hangszereseket, illetve zenekarokat mutat be Ferenczi IStván,. majd más népek zenéjét hallgathatjuk a műsorban.
    A műsor utolsó részében ma élő adatközlőket, hangszereseket, énekeseket, és zenekarokat ismerhetünk meg, valamint olyan együtteseket, énekeseket, zenekarokat, akik ma művelik a népzenét és egy kicsit hozzá nyúltak, illetve beleraktak más műfalyokat, pl. jazz, és a könnyűzene.
  • 9:00: - Szabolccsal
    A Sztárportré egy több éve működő rádióműsor sorozat, ahol hétről-hétre közismert emberek nyilatkoznak, mindig egy-egy újabb, gyakran a személyükhöz igen közel álló témában. A Sztárportré optimista műsor, törekszik mindenről valódi képet festeni. Az adások szereplői olyan közismert emberek, akiket a legtöbb magyar ember a sajtóból jól ismer, és szívesen hallgat. Könnyű téma, nehéz kérdések, alapos válaszok.

    Bővebb információ: www.sztarportre.hu
  • 10:00: - Turcsányi Sipos Éva műsora
    Beszélgetés betegségekről és azok alternatív úton történő egyszerű meggyógyításáról, megelőzéséről ismert emberekkel.
  • 12:00: Déli hírösszefoglaló -
  • 13:00: Délután - Benne: interjúk, riportok, tudósítások kulturális, szociális és közéleti eseményekről.
  • 15:00: 4 ütem - autós magazin
  • 16:00: -
    • A hét prózája - Zsoldos Árpád - Irodalmi rádió műsora)
    • Take away - a BBC. Angol nyelvleckéje
    • QTC - Zentai Tibor rádióamatőr műsora (Szerkesztő: Rózsa Dezső)
    HA2MN - Tibi a Hobbyrádiónak

    Hívójelem HA2MN, nevem Zentai Tibor. A név nem hiszem, hogy sokat mondana bárkinek, ugyanis a hívójelem alapján ismernek világszerte. Amatőr rádiós vagyok, az első rádió-összeköttetésemet saját építésű rövidhullámú adóval már több mint 44 évvel ezelőtt "kínlódtam össze". Azóta a rádióhullámok segítségével bejártam a világ szinte minden szegletét, s ahova eddig nem jutottam, igyekszem eljutni.

    Első szakmám szerint erősáramú üzemmérnök vagyok, s hogy elektromos területet választottam szakmámnak, köszönhető a rádióamatőrködés iránti gyermekkori érdeklődésemnek. Később külkereskedelmi végzettséget is szereztem, s valahol ebben is ott van a rádiós hobbi hatása - ugyanis a nemzetközi rádióamatőr forgalomban az angol nyelv használata kényszerűség. Én pedig tanultam a nyelvet szorgalmasan.

    A Hajdú QTC a rádióamatőrök havi hangos híradója, amelyet a rádióamatőr hullámsávokban sugároznak. A QTC nemzetközi rádiótávírász rövidítés, jelentése "közlemények vannak"

    Rózsa Dezső, HG0EK a Hajdú QTC főszerkesztője a 2000-es évek közepén keresett meg, hogy legyek QTC készítőinek munkatársa önálló anyagokkal, sorozatokkal. Ez idő óta minden hónapban jelentkezem jegyzetekkel és sorozatokkal, amelyeket magam írok és a hangfelvételt, a hanganyag szerkesztését is - mintegy botcsinálta hangmérnökként - magam végzem. Dezső tőlem adás-kész hangfelvételt kap, természetesen e-mailben.

    A rádióamatőr hobbi hazánkban éppen nem a legfényesebb éveit éli ama tekintetben, hogy az engedélyes rádióamatőrök száma évről, évre csökken, mialatt Európában, Amerikában, Ázsiában és Óceániában az e hobbit művelők száma szépen emelkedik.

    A hobbi kezdete nehéz, hiszen sokat kell tanulni és kitartás kell ahhoz, hogy valaki sikeres rádióamatőr vizsgát tegyen és hívójelet szerezhessen, azaz rádióamatőr engedélyt kapjon.

    Érzékelve a hobbi hazai gondjait elhatároztam, hogy "emberi nyelven" írok egy mesét arról, hogy mi a rádióamatőr, mit csinál a rádióamatőr, s nagyjából mit kell megtanulnia ahhoz, hogy az éter hullámain létrehozhassa első rádió-összeköttetését a világgal. Azért gondoltam "emberi nyelvre", mert ha két rádióamatőr magyarul beszélget egymással, kódokkal, rövidítésekkel, szakszavakkal, hívójelekkel dobálózik, s nincs a hobbin kívülálló ember aki azt megértené.

    Ugyanis mi rádióamatőrök - többek között - a Titanic hivatásos rádióstisztjeinek civil és amatőr leszármazottai és örökösei vagyunk.

    Annyit még meg kell jegyezni, hogy a hangzóanyag minősége korlátozott, hiszen a rádióamatőrök a lehető legkisebb sávszélességre törekednek éterbeli munkájuk során. A hi-fi hangminőség nem ránk jellemző, ellenben a zajos viszonyok közötti legjobb érthetőség elérésére való törekvés igen.

    73 - vagyis magyarul minden jót kívánok a hallgatóknak!

    Tibi, HA2MN
  • 17:00: Live Hungary - a legnagyobb hazai előadók koncertjei
  • 18:00: Esti hírösszefoglaló - Benne: a nap idézete, névnap köszöntő, évforduló naptár, sport.
  • 19:00: Vers, esti mese, kabaré, a nap érdekessége (riport, interjú, tudósítás), esti ka -
  • 20:00: - Ferenczi István népzenei műsora
    A Népzenei kavalkád c. műsor nem egy konkrét nép zenéjével foglalkozik, hanem általában a népzenével és vonulataival. A műsor első felében népi hangszereket mutat be a műsorvezető, nemcsak történetükről, hanem azok hangját is meghallgathatjuk az adásban.
    A műsor második részében néhai adatközlőket, énekeseket, hangszereseket, illetve zenekarokat mutat be Ferenczi IStván,. majd más népek zenéjét hallgathatjuk a műsorban.
    A műsor utolsó részében ma élő adatközlőket, hangszereseket, énekeseket, és zenekarokat ismerhetünk meg, valamint olyan együtteseket, énekeseket, zenekarokat, akik ma művelik a népzenét és egy kicsit hozzá nyúltak, illetve beleraktak más műfalyokat, pl. jazz, és a könnyűzene.
  • 21:00: - Szabolccsal
    A Sztárportré egy több éve működő rádióműsor sorozat, ahol hétről-hétre közismert emberek nyilatkoznak, mindig egy-egy újabb, gyakran a személyükhöz igen közel álló témában. A Sztárportré optimista műsor, törekszik mindenről valódi képet festeni. Az adások szereplői olyan közismert emberek, akiket a legtöbb magyar ember a sajtóból jól ismer, és szívesen hallgat. Könnyű téma, nehéz kérdések, alapos válaszok.

    Bővebb információ: www.sztarportre.hu
  • 22:00: - Turcsányi Sipos Éva műsora
    Beszélgetés betegségekről és azok alternatív úton történő egyszerű meggyógyításáról, megelőzéséről ismert emberekkel.

Bejelentkezés

Regisztráció| Elfelejtette jelszavát?

Mai napi információk

Ma 2025. március 31. hétfő, Árpád napja van.
Az év 14. hete és 90. napja.
Holnap Hugó napja lesz.

1625. Bethlen Gábor követeket küld Berlinbe, hogy megkérjék a brandenburgi választófejedelem húgának, Katalinnak kezét.


1849. A magyar hadsereg felállítása.


Szabó Lőrinc
/ 1900. márc. 31. - 1957. okt.3. /

Szél hozott, szél visz el

Köd előttem, köd mögöttem,
isten tudja, honnan jöttem,
szél hozott, szél visz el,
minek kérdjem: mért visz el?

Sose néztem, merre jártam,
a felhőkből kiabáltam,
erdő jött: jaj, be szép!
-megcibáltam üstökét.

Jött az erdő: nekivágtam,
a bozótban őzet láttam,
kergettem, ott maradt,
cirógattam, elszaladt.

Ha elszaladt, hadd szaladjon,
csak szeretőm megmaradjon,
szeretőm a titok,
ő se tudja, ki vagyok.

Isten tudja, honnan jöttem,
köd előttem, köd mögöttem,
szél hozott, szél visz el,
bolond kérdi, mért visz el?

Időjárás

2025-03-31, 12:41
Overcast
NNW
Előjelzés
13°C
2.7 m/s
Apparent: 7°C
Nyomás: 1009 mb
Páratartalom: 68%
Szél: 2.7 m/s NNW
Széllökések: 13.7 m/s
UV-Index: 0
Rövid leírás: 0mm /51% / Rain
Napfelkelte: 06:24
 

Hírlevél

Add meg az E-mail címed, majd kattints a feliratkozás vagy leiratkozás gombra.


hat mínusz kettő = (Írja be számmal a művelet eredményét!)


Feliratkoztak: 326

A Kultúrtanya programajánlója

A rádiónkat is üzemeltető Net-média Alapítvány által üzemeltetett Kultúrtanya – integrált közösségi tér programjaiból ajánlunk!

Kultúrtanya

Social Media Auto Publish Powered By : XYZScripts.com