Az oldal akadálymentesített
Hobby rádió – a Hang-adó

Rádió hallgatása

Ádám és Éva - Valaki gy*jti a jó pontokat
33
hallgató

Lejátszás

Online rádió hallgatása
Rádió hallgatása
Hallgatás Media Player-el
Rádió hallgatása

Android-os alkalmazás (Készítette: Benkő Dániel)
Rádiónk a T-home támogatásával a Web-rádió (pdf) alkalmazásával is hallható.

„Buktassatok, és szeressétek őket, jó?” – Nyílt levél a tanároknak egy hallássérült diák tollából

- 2017. február 9. 8:15 - 2052 megtekintés

Hallássérült gyerekként bekerülni a többségi iskolába, és úgy végigjárni az általánost, a gimnáziumot és a három egyetemet nem volt egyszerű. Ez nem sírás akar lenni, csak egyszerű tény. Közel huszonkét év alatt szereztem annyi tapasztalatot, hogy most már pontosan tudnám, mit mondjak a tanáraimnak. Mert ez is egy tanulási folyamat, a gyerek és a tanár részéről is.

Egy gyerek nem érti még a világot, gyakran egyetemista már, mire igazán felfogja, mi a segítség számára, hogyan működik fülek nélkül. Nem tud ellenérveket felsorakoztatni a tanár szavai ellen, mert egy felnőtt szava az ő szemében szent. Ezért ragadtam virtuális tollat, hogy üzenjek a tanároknak, akiknek az osztályába vagy csoportjába hallássérült gyerek kerül.

Kedves Tanító bácsi, Tanító néni, Tanárnő, Tanár úr!

Azért írok neked, mert szeretném, ha tudnád, mennyi minden múlik azon, hogy te hogyan állsz a hallássérült diákodhoz. Ha hiszed, ha nem, a te kezedben van az élete alakulása, rajtad is múlik, hogy milyen felnőtt válik belőle: szorongó, elnyomott, vagy öntudatos, határozott lélek.

Mindennap vele vagy, találkoztok, beszélsz hozzá, tanítod. Nem mindegy, hogyan teszed ezt.

„Buktassatok, és szeressétek őket, jó?” – Nyílt levél a tanároknak egy hallássérült diák tollából
2017. január 11.

Hallássérült gyerekként bekerülni a többségi iskolába, és úgy végigjárni az általánost, a gimnáziumot és a három egyetemet nem volt egyszerű. Ez nem sírás akar lenni, csak egyszerű tény. Közel huszonkét év alatt szereztem annyi tapasztalatot, hogy most már pontosan tudnám, mit mondjak a tanáraimnak. Mert ez is egy tanulási folyamat, a gyerek és a tanár részéről is.

Egy gyerek nem érti még a világot, gyakran egyetemista már, mire igazán felfogja, mi a segítség számára, hogyan működik fülek nélkül. Nem tud ellenérveket felsorakoztatni a tanár szavai ellen, mert egy felnőtt szava az ő szemében szent. Ezért ragadtam virtuális tollat, hogy üzenjek a tanároknak, akiknek az osztályába vagy csoportjába hallássérült gyerek kerül.

Kedves Tanító bácsi, Tanító néni, Tanárnő, Tanár úr!

Azért írok neked, mert szeretném, ha tudnád, mennyi minden múlik azon, hogy te hogyan állsz a hallássérült diákodhoz. Ha hiszed, ha nem, a te kezedben van az élete alakulása, rajtad is múlik, hogy milyen felnőtt válik belőle: szorongó, elnyomott, vagy öntudatos, határozott lélek.

Mindennap vele vagy, találkoztok, beszélsz hozzá, tanítod. Nem mindegy, hogyan teszed ezt.
Nyílt levél azoknak, akik azt hiszik, a siketekkel ordítani kell

„Unom, hogy folyton bocsánatot kell kérnem” – Nyílt levél azoknak, akik azt hiszik, a siketekkel ordítani kell

Kedves te, aki ordítani kezdesz, ha megmondom, nem hallok. Azért írok neked, mert míg én nagy ívben teszek rá, hogy hányféle módon alázol meg, és csípőből védem ki a csapásaidat, vannak sorstársaim, akik még nem tartanak itt. Nekik nagyon nem mindegy, hogy te mit mondasz és mit teszel.

Arra kérlek, próbáld megérteni őt. Azt a világot, amiben él, azt a világot, amit iskolásként még maga sem ért. Fogalma sincs még, mit is jelent hallássérültnek lenni, nem érti, miért más, mint a többi, miért működik másképp. Beszélgess vele erről. Kérdezd meg, hogyan ért téged a legjobban:

. Ha felé fordulsz?
. Ha nálad van a kis mikrofonja?
. Ha többször ismételsz?

Ne szégyelld, hogy nem tudod elsőre, ez természetes és érthető, ettől nem vagy rosszabb tanár. De kérdezd meg a gyógypedagógusát, hogyan tudod leginkább segíteni őt, pontosan el fogja mondani neked. Ha nincs gyógypedagógusa, akkor hívj fel egyet, és kérd ki a véleményét. Olvass utána a hallássérülésnek, olvasd el a hallássérültek blogjait, és beszélj a szülőkkel arról, hogyan működik a gyerekük hallássérülten. Adj neki ennek megfelelően segítséget. Tudom, nehéz. Megpróbálok segíteni neked.

„Buktassatok, és szeressétek őket, jó?” – Nyílt levél a tanároknak egy hallássérült diák tollából
2017. január 11.

Hallássérült gyerekként bekerülni a többségi iskolába, és úgy végigjárni az általánost, a gimnáziumot és a három egyetemet nem volt egyszerű. Ez nem sírás akar lenni, csak egyszerű tény. Közel huszonkét év alatt szereztem annyi tapasztalatot, hogy most már pontosan tudnám, mit mondjak a tanáraimnak. Mert ez is egy tanulási folyamat, a gyerek és a tanár részéről is.

Egy gyerek nem érti még a világot, gyakran egyetemista már, mire igazán felfogja, mi a segítség számára, hogyan működik fülek nélkül. Nem tud ellenérveket felsorakoztatni a tanár szavai ellen, mert egy felnőtt szava az ő szemében szent. Ezért ragadtam virtuális tollat, hogy üzenjek a tanároknak, akiknek az osztályába vagy csoportjába hallássérült gyerek kerül.

Kedves Tanító bácsi, Tanító néni, Tanárnő, Tanár úr!

Azért írok neked, mert szeretném, ha tudnád, mennyi minden múlik azon, hogy te hogyan állsz a hallássérült diákodhoz. Ha hiszed, ha nem, a te kezedben van az élete alakulása, rajtad is múlik, hogy milyen felnőtt válik belőle: szorongó, elnyomott, vagy öntudatos, határozott lélek.

Mindennap vele vagy, találkoztok, beszélsz hozzá, tanítod. Nem mindegy, hogyan teszed ezt.
Nyílt levél azoknak, akik azt hiszik, a siketekkel ordítani kell

„Unom, hogy folyton bocsánatot kell kérnem” – Nyílt levél azoknak, akik azt hiszik, a siketekkel ordítani kell

Kedves te, aki ordítani kezdesz, ha megmondom, nem hallok. Azért írok neked, mert míg én nagy ívben teszek rá, hogy hányféle módon alázol meg, és csípőből védem ki a csapásaidat, vannak sorstársaim, akik még nem tartanak itt. Nekik nagyon nem mindegy, hogy te mit mondasz és mit teszel.

Arra kérlek, próbáld megérteni őt. Azt a világot, amiben él, azt a világot, amit iskolásként még maga sem ért. Fogalma sincs még, mit is jelent hallássérültnek lenni, nem érti, miért más, mint a többi, miért működik másképp. Beszélgess vele erről. Kérdezd meg, hogyan ért téged a legjobban:

Ha felé fordulsz?
Ha nálad van a kis mikrofonja?
Ha többször ismételsz?

Ne szégyelld, hogy nem tudod elsőre, ez természetes és érthető, ettől nem vagy rosszabb tanár. De kérdezd meg a gyógypedagógusát, hogyan tudod leginkább segíteni őt, pontosan el fogja mondani neked. Ha nincs gyógypedagógusa, akkor hívj fel egyet, és kérd ki a véleményét. Olvass utána a hallássérülésnek, olvasd el a hallássérültek blogjait, és beszélj a szülőkkel arról, hogyan működik a gyerekük hallássérülten. Adj neki ennek megfelelően segítséget. Tudom, nehéz. Megpróbálok segíteni neked.
Forrás:
Depositphotos

Tanuld meg, hol vannak a határai!

Soha ne mondd neki, hogy visszaél a hallássérülésével, anélkül hogy biztos lennél benne. Nézz utána, kérdezz a gyógypedagógusától, tudd meg, mi jelent számára valóban nehézséget. Ha azt mondja, hogy más jegyzete nem segítség egyes tantárgyaknál, hidd el neki. A valódi segítség számára az, ha egy gyors képzésen átesett jegyzetelő tolmács írja folyóírással az órán elhangzottakat.

Aki szájról olvas, az nem csak azért nem tudja az anyagot, mert lusta és nem tanul. Bemagolhatja, de nem érti, ha az órai magyarázat – azaz amit mondasz neki – nem jut el hozzá. Tudod, milyen érzés, amikor mégis azt mondod, hogy visszaél a hallássérülésével?

Mintha egy vaskos kalapáccsal rácsapnál egy üvegbúrára. Szilánkosra töröd a világát, padlóra küldöd az önbecsülését. Egy hazug embernek fogja érezni magát, és örökre befészkeli az agyába magát a gondolat:

Tényleg visszaélek a helyzetemmel? Ennyire rossz ember lennék?

Ezzel lemondatod a jogairól. Képtelen lesz a későbbiekben megvédeni magát, és nem fog segítséget kérni. Ha mégis, szégyennel és bűntudattal teszi majd. Aki ezen átesik, és nem kapja meg a jogos segítséget, az vérrel fogja elvégezni a tárgyadat, magolással, kínlódással – és használhatatlan tudással. Senkinek sem jó ez. De ne is kivételezz vele, mert nem fog fejlődni. Neveld úgy, mint a többi gyereket, várj el tőle mindent, ami a szintjének megfelel – és annál egy picit többet. Jó küzdőszelleme lesz így.

Biztasd arra, hogy bármire képes. Figyelj fel arra, ha valamiben jó, és gyúrjatok közösen arra. Lehet, később ez lesz a kapaszkodója, az értéke, kincse, ami átsegíti a nehéz időszakokon. Hitesd el vele, hogy megéri küzdenie, tanulnia, cselekednie, kiállnia magáért.

Egy hallássérültnek a biztatás olyan, mint sivatagban oázisra lelni.

A rosszabb napokon, amikor nem látja értelmét semminek, amikor ellepi a „hallássérültként nem vagyok jó semmire” érzése, ezek a biztatások adnak neki erőt.

Értsd meg, mit miért csinál!

Értsd meg, hogy azért nem figyel néha, mert fáradt. A szájról olvasás kimerítő, mint ahogyan az is az, hogy nem ért mindent.

. Ne kérdezd meg soha, hogy azért néz-e téged, mert szerelmes beléd. Megalázod, pedig azért követ a szemével mindig és forog a padban utánad, hogy értsen. Néha pedig csak elfekszik a padon, mert túl fáradt ahhoz, hogy figyeljen. Ne hibáztasd miatta, tényleg ki van purcanva.

.Ne háborodj fel akkor sem, ha nem jár be az órádra egyetemen, azért nem jár be, mert csak feleslegesen ül bent órákat úgy, hogy nem sokat ért belőle. Ezalatt inkább pihen, tanul, vagy könyvtárban dekkol.

.Ne hasonlítgasd más hallássérült diákodhoz, mondván, hogy neki ment a tollbamondás, akkor neki is mennie kell. A hallássérültek nem egyformák. Ugyanez igaz az idegen nyelvre is, van, amelyikük képes megtanulni, van, amelyikük nem.

.Végezetül pedig semmiképpen ne engedd át egy tárgyon azért, mert nem hall. Nincs rá szükségük, nem is kérnek ebből.

Mai napig értetlenül állok az előtt az eset előtt, amikor szóbelin vártam, hogy végre buktasson meg a tanár, hogy mehessek, és a következő vizsgára felkészülten jöjjek vissza, de ehelyett egy kegyelemkettest adott egy csípős megjegyzéssel. Azt mondta, hogy kettest ad, de hát erre tanulni kellett volna, egyes inkább, nem azért nem tudom, mert nem hallok. Egy percig nem fordult meg a fejemben, hogy átcsússzak a hallásom miatt. Úgy éreztem, lefolyok a székről, nem tudtam, miért gondol még csak hasonlókat is a tanár, majd kihessentett, én meg sokkolódva a szégyentől kimentem.

Buktassatok, jó? Legfőképpen pedig szeressétek őket, jó?

Olyan kis bátortalanok, szégyenlősek, tele vannak bizonytalansággal, félelemmel, zűrzavarral. Olyanok, mint a madár, aki kiesik a fészekből, és próbálnak csapkodni, lábra állni, de nehezen megy nekik. Legyetek olyanok számukra, mint annak a madárnak az emberi kéz, ami lágyan tart, teret ad, és néha a levegőbe dobja őket, hogy repüljenek. Tanítsátok meg őket repülni.

Forrás: vous.hu

A rádiót önkéntes formában, nonprofit módon üzemeltetjük. Azonban a működtetés költségeit már nem tudjuk kitermelni saját pénzből (szerverek üzemeltetése, karbantartása). Amennyiben lehetősége van, kérjük támogassa a Hobby Rádió éves 120000 Ft-os működési díját!
Net-média Alapítvány (Magnet Bank): 16200113-18516177-00000000
Utalás közleménye: támogatás
Köszönjük, ha nekünk adja adója 1 %-át!
Adószám: 18129982-1-41

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

*


* hat = 18

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Reklám

 

Vakrepülés Színtársulat

Kultúrtanya Közösségi tér

Online rádió

Alko-soft Hobby Rádió - MyOnlineRadio.hu

Keresés az oldalon

Facebook oldalunk

Mai műsor

  • 6:00: Jóreggelt! - reggeli információs műsor két órában.
  • 8:00: - Ferenczi István népzenei műsora
    A Népzenei kavalkád c. műsor nem egy konkrét nép zenéjével foglalkozik, hanem általában a népzenével és vonulataival. A műsor első felében népi hangszereket mutat be a műsorvezető, nemcsak történetükről, hanem azok hangját is meghallgathatjuk az adásban.
    A műsor második részében néhai adatközlőket, énekeseket, hangszereseket, illetve zenekarokat mutat be Ferenczi IStván,. majd más népek zenéjét hallgathatjuk a műsorban.
    A műsor utolsó részében ma élő adatközlőket, hangszereseket, énekeseket, és zenekarokat ismerhetünk meg, valamint olyan együtteseket, énekeseket, zenekarokat, akik ma művelik a népzenét és egy kicsit hozzá nyúltak, illetve beleraktak más műfalyokat, pl. jazz, és a könnyűzene.
  • 9:00: - Szabolccsal
    A Sztárportré egy több éve működő rádióműsor sorozat, ahol hétről-hétre közismert emberek nyilatkoznak, mindig egy-egy újabb, gyakran a személyükhöz igen közel álló témában. A Sztárportré optimista műsor, törekszik mindenről valódi képet festeni. Az adások szereplői olyan közismert emberek, akiket a legtöbb magyar ember a sajtóból jól ismer, és szívesen hallgat. Könnyű téma, nehéz kérdések, alapos válaszok.

    Bővebb információ: www.sztarportre.hu
  • 10:00: - Turcsányi Sipos Éva műsora
    Beszélgetés betegségekről és azok alternatív úton történő egyszerű meggyógyításáról, megelőzéséről ismert emberekkel.
  • 12:00: Déli hírösszefoglaló -
  • 13:00: Délután - Benne: interjúk, riportok, tudósítások kulturális, szociális és közéleti eseményekről.
  • 15:00: 4 ütem - autós magazin
  • 16:00: -
    • A hét prózája - Zsoldos Árpád - Irodalmi rádió műsora)
    • Take away - a BBC. Angol nyelvleckéje
    • QTC - Zentai Tibor rádióamatőr műsora (Szerkesztő: Rózsa Dezső)
    HA2MN - Tibi a Hobbyrádiónak

    Hívójelem HA2MN, nevem Zentai Tibor. A név nem hiszem, hogy sokat mondana bárkinek, ugyanis a hívójelem alapján ismernek világszerte. Amatőr rádiós vagyok, az első rádió-összeköttetésemet saját építésű rövidhullámú adóval már több mint 44 évvel ezelőtt "kínlódtam össze". Azóta a rádióhullámok segítségével bejártam a világ szinte minden szegletét, s ahova eddig nem jutottam, igyekszem eljutni.

    Első szakmám szerint erősáramú üzemmérnök vagyok, s hogy elektromos területet választottam szakmámnak, köszönhető a rádióamatőrködés iránti gyermekkori érdeklődésemnek. Később külkereskedelmi végzettséget is szereztem, s valahol ebben is ott van a rádiós hobbi hatása - ugyanis a nemzetközi rádióamatőr forgalomban az angol nyelv használata kényszerűség. Én pedig tanultam a nyelvet szorgalmasan.

    A Hajdú QTC a rádióamatőrök havi hangos híradója, amelyet a rádióamatőr hullámsávokban sugároznak. A QTC nemzetközi rádiótávírász rövidítés, jelentése "közlemények vannak"

    Rózsa Dezső, HG0EK a Hajdú QTC főszerkesztője a 2000-es évek közepén keresett meg, hogy legyek QTC készítőinek munkatársa önálló anyagokkal, sorozatokkal. Ez idő óta minden hónapban jelentkezem jegyzetekkel és sorozatokkal, amelyeket magam írok és a hangfelvételt, a hanganyag szerkesztését is - mintegy botcsinálta hangmérnökként - magam végzem. Dezső tőlem adás-kész hangfelvételt kap, természetesen e-mailben.

    A rádióamatőr hobbi hazánkban éppen nem a legfényesebb éveit éli ama tekintetben, hogy az engedélyes rádióamatőrök száma évről, évre csökken, mialatt Európában, Amerikában, Ázsiában és Óceániában az e hobbit művelők száma szépen emelkedik.

    A hobbi kezdete nehéz, hiszen sokat kell tanulni és kitartás kell ahhoz, hogy valaki sikeres rádióamatőr vizsgát tegyen és hívójelet szerezhessen, azaz rádióamatőr engedélyt kapjon.

    Érzékelve a hobbi hazai gondjait elhatároztam, hogy "emberi nyelven" írok egy mesét arról, hogy mi a rádióamatőr, mit csinál a rádióamatőr, s nagyjából mit kell megtanulnia ahhoz, hogy az éter hullámain létrehozhassa első rádió-összeköttetését a világgal. Azért gondoltam "emberi nyelvre", mert ha két rádióamatőr magyarul beszélget egymással, kódokkal, rövidítésekkel, szakszavakkal, hívójelekkel dobálózik, s nincs a hobbin kívülálló ember aki azt megértené.

    Ugyanis mi rádióamatőrök - többek között - a Titanic hivatásos rádióstisztjeinek civil és amatőr leszármazottai és örökösei vagyunk.

    Annyit még meg kell jegyezni, hogy a hangzóanyag minősége korlátozott, hiszen a rádióamatőrök a lehető legkisebb sávszélességre törekednek éterbeli munkájuk során. A hi-fi hangminőség nem ránk jellemző, ellenben a zajos viszonyok közötti legjobb érthetőség elérésére való törekvés igen.

    73 - vagyis magyarul minden jót kívánok a hallgatóknak!

    Tibi, HA2MN
  • 17:00: Live Hungary - a legnagyobb hazai előadók koncertjei
  • 18:00: Esti hírösszefoglaló - Benne: a nap idézete, névnap köszöntő, évforduló naptár, sport.
  • 19:00: Vers, esti mese, kabaré, a nap érdekessége (riport, interjú, tudósítás), esti ka -
  • 20:00: - Ferenczi István népzenei műsora
    A Népzenei kavalkád c. műsor nem egy konkrét nép zenéjével foglalkozik, hanem általában a népzenével és vonulataival. A műsor első felében népi hangszereket mutat be a műsorvezető, nemcsak történetükről, hanem azok hangját is meghallgathatjuk az adásban.
    A műsor második részében néhai adatközlőket, énekeseket, hangszereseket, illetve zenekarokat mutat be Ferenczi IStván,. majd más népek zenéjét hallgathatjuk a műsorban.
    A műsor utolsó részében ma élő adatközlőket, hangszereseket, énekeseket, és zenekarokat ismerhetünk meg, valamint olyan együtteseket, énekeseket, zenekarokat, akik ma művelik a népzenét és egy kicsit hozzá nyúltak, illetve beleraktak más műfalyokat, pl. jazz, és a könnyűzene.
  • 21:00: - Szabolccsal
    A Sztárportré egy több éve működő rádióműsor sorozat, ahol hétről-hétre közismert emberek nyilatkoznak, mindig egy-egy újabb, gyakran a személyükhöz igen közel álló témában. A Sztárportré optimista műsor, törekszik mindenről valódi képet festeni. Az adások szereplői olyan közismert emberek, akiket a legtöbb magyar ember a sajtóból jól ismer, és szívesen hallgat. Könnyű téma, nehéz kérdések, alapos válaszok.

    Bővebb információ: www.sztarportre.hu
  • 22:00: - Turcsányi Sipos Éva műsora
    Beszélgetés betegségekről és azok alternatív úton történő egyszerű meggyógyításáról, megelőzéséről ismert emberekkel.

Bejelentkezés

Regisztráció| Elfelejtette jelszavát?

Mai napi információk

Ma 2025. július 14. hétfő, Örs, Stella napja van.
Az év 29. hete és 195. napja.
Holnap Henrik, Roland napja lesz.

1456. Hunyadi János diadala a törököknek dunai hajóhada felett. II. Mohamed 150.000 főnyi haddal és 300 ágyúval jelent meg Nándorfejérvár körül, a Dunán pedig 200 gályával táborolta körül az erősséget. Hunyadi belátta, hogy csak a török hajóhad megsemmisítése után vethet a várba új sereget, a gályákat megtámadta, a törökök a visszavonulásban kerestek menedéket. Így a Duna felszabadult.


1240. IV. Béla némileg módosítja a pannonhalmi apátság népeinek 1226-ban megszabott szolgáltatásait, s figyelmezteti őket, hogy szolgaságra vettetnek, ha nem teljesítik azokat.


1889. Megnyílik a II. Internacionálé első kongresszusa Párizsban. (A Magyarországi Általános Munkáspártot Frankel Leó és Ihrlinger Antal képviseli.)


Petőfi Sándor: Fa leszek,ha...

Fa leszek,ha fának vagy virága.
Ha harmat vagy: én virág leszek.
Harmat leszek ha te napsugár vagy...
Csak hogy lényeink egyesüljenek.

Ha, leányka, te vagy a mennyország:
Akkor én csillaggá változom.
Ha, leányka, te vagy a pokol: /hogy
Egyesüljünk/ én elkárhozom.

Időjárás

2025-07-15, 00:09
Overcast
NW
Előjelzés
26°C
6.5 m/s
Apparent: 25°C
Nyomás: 1015 mb
Páratartalom: 57%
Szél: 6.5 m/s NW
Széllökések: 14.2 m/s
UV-Index: 0
Rövid leírás: 0mm /18% / Rain
Napfelkelte: 05:02
 

Hírlevél

Add meg az E-mail címed, majd kattints a feliratkozás vagy leiratkozás gombra.


kilenc plusz nyolc = (Írja be számmal a művelet eredményét!)


Feliratkoztak: 327

A Kultúrtanya programajánlója

A rádiónkat is üzemeltető Net-média Alapítvány által üzemeltetett Kultúrtanya – integrált közösségi tér programjaiból ajánlunk!

Kultúrtanya

Social Media Auto Publish Powered By : XYZScripts.com