Egyeztetést kezdeményezett a MVGYOSZ. a banki szektorral
Már több mint két éve hatályban van a Magyar Nemzeti Bank fogyatékos ügyfelekkel kapcsolatos bánásmódról szóló 4/2017. (III.13.) számú ajánlása. Ez a dokumentum számos olyan elvet, követelményt fogalmaz meg a pénzügyi szolgáltatást végző szervezetekkel szemben, amelyek – ha betartanák őket – jelentősen megkönnyíthetnék a fogyatékos ügyfelek szolgáltatásokhoz való egyenlő esélyű, akadálymentes hozzáférését.
A bankok látássérült ügyfelei azonban az ajánlás megjelenése óta is folyamatosan jelzik az ügyintézések során szerzett, gyakran negatív tapasztalataikat, ezért ezeket összegyűjtötték és a Vakok Szövetsége a Magyar Nemzeti Bankhoz, illetve a Bankszövetséghez fordul egyeztetés lefolytatását kezdeményezve. A szervezet azt gondolja ugyanis, hogy kizárólag személyes egyeztetések során van lehetőség az egyes területen jelentkező problémák teljeskörű feltárására, illetve a konkrét javaslatok közös megvitatásával a legmegfelelőbb megoldások megtalálására.
A Magyar Nemzeti Bank megkeresése egyébként azért is fontos e témában, mert feladatkörébe tartozik az általa felügyelt pénzügyi szervezetek körében az ajánlásban foglaltaknak való megfelelés figyelemmel kísérése, értékelése is. Ez alkalommal nem egyes pénzügyi szolgáltatókra koncentráltak (a jó, illetve rossz tapasztalatok ugyanis sokszor fiók, illetve ügyintéző függőek), inkább általánosságban igyekeztek bemutatni a nem megfelelő gyakorlatokat, a látássérült ügyfeleket érintő legsúlyosabb problémákat.
A személyes eljárást akadályozó tényezők közül az ügyfélhívó és besoroló rendszerek kihangosításának hiányára; az aláírással, valamint önálló ügyintézéssel kapcsolatos problémákra; az ügyintézők gyakran nem megfelelő hozzáállására; valamint arra hívták fel a figyelmet, hogy még mindig nem érvényesül következetesen az az ajánlás által is követendőnek tartott gyakorlat, miszerint a fogyatékos ügyfél kérésére a pénzügyi szervezet az ATM-ből történő kifizetéssel azonos díjfizetés mellett teljesít pénztári kifizetést. Az elektronikus ügyintézés kapcsán azt emeltük ki, hogy a pénzügyi szervezetek weboldalai, illetve mobilalkalmazásai bizonyos esetekben még mindig nem, vagy nem teljeskörűen hozzáférhetőek a látássérült ügyfelek számára, illetve előfordul, hogy azok valamilyen fejlesztést követően válnak alkalmatlanná az akadálymentes használatra. Végül jeleztük azt is, hogy egyetlen pénzügyi szervezet sem kereste fel a szövetséget annak érdekében, hogy a látássérültek speciális problémáit is figyelembe véve véleményezze belső képzéseiket, szabályzataikat, vagy akár fejlesztéseiket, holott ez a szabályzat alapján tőlük elvárható lenne.
A MVGYOSZ. szeretné megköszönni azok segítségét, akik megosztották akár pozitív, akár negatív tapasztalataikat a banki ügyintézéssel kapcsolatban.
Bízva abban, hogy e témában megkeresésük nyomán konstruktív párbeszéd, valódi egyeztetés indul majd el, az érintettek észrevételeire a jövőben is számít a szervezet. (MVGYOSZ. – Gulyásné dr. Bölkény Ágota)
Net-média Alapítvány (Magnet Bank): 16200113-18516177-00000000
Utalás közleménye: támogatás
Köszönjük, ha nekünk adja adója 1 %-át!
Adószám: 18129982-1-41
Reklám
Keresés az oldalon
Facebook oldalunk
Mai műsor
Bejelentkezés
Mai napi információk
Időjárás
4°C