Év végére várhatóan elkészül a személyi igazolványok lakóhelyen történő ügyintézéséhez szükséges fejlesztés
Egy mozgásképtelen, az ülésre is csak segítséggel képes ember számára rendkívül nagy nehézséggel járó, megterhelő procedúra, hogy eljusson a kormányablakba.
(A levél itt olvasható) A MEOSZ azt követően fordult ismételten a tárcához, miután egy négyvégtag bénult ügyfelük hiába kérte, hogy lakóhelyén hosszabbítsák meg a személyi okmányait, a kormányhivatal eszközhiányra hivatkozva nem tudott eleget tenni a kérésnek, és személyes ügyintézést javasolt. Egy mozgásképtelen, az ülésre is csak segítséggel képes ember számára azonban rendkívül nagy nehézséggel járó, megterhelő procedúra, hogy eljusson a kormányablakba.
Az eset azért is megdöbbentő volt számunkra, mert a helyettes államtitkár korábbi, 2023. február 6-i tájékoztatása – miszerint megvizsgálták a biometrikus adatok felvételezését támogató eszközök körét és a szükséges forrásokat, s folyamatban van a kormány részére az előterjesztés – arra engedett következtetni, hogy a megfelelő eszközök beszerzése rövidesen megtörténik és ez a szolgáltatás az ország valamennyi kormányhivatalában elérhető lesz; olvasható a MEOSZ. közleményében.
A szövetség évek óta sürgeti, hogy a mozgáskorlátozott, illetve más fogyatékosságban érintett, vagy egészségügyi ok miatt mozgásában akadályozott emberek ügyintézéshez szükséges – Kormányrendeletben foglalt – feltételeket soron kívüli biztosítsák az érintetteknek. ( Erről itt https://www.meosz.hu/blog/a-meosz-a-szemelyi-igazolvanyok-lakohelyen-torteno-ugyintezesehez-szukseges-feltetelek-biztositasat-keri/ olvashatnak) A mozgáskorlátozott emberek esetében ugyanis kiemelt jelentősége van annak, hogy érvényes személyi irataik legyenek, hiszen ezek birtokában vehetik igénybe a létfontosságú, a mindennapi életüket támogató társadalombiztosítási és szociális ellátásokat (gyógyászati segédeszközök, gyógyszerek, gyógykezelések, pénzbeli ellátások stb.)
Kovács Ágnes, a MEOSZ elnöke 2024. február 5-én (a MEOSZ elnökének levele itt olvasható) ismét Csampa Zsolt, nyilvántartások vezetéséért felelős helyettes államtitkár tájékoztatását kérte arra vonatkozóan, hogy a biometrikus adatok rögzítésére alkalmas és így a lakóhelyen történő személyi igazolvány ügyintézését lehetővé tevő eszközök rendelkezésre állnak-e egységesen valamennyi kormányhivatalban. Továbbá, a kormányablakok hálózatának fejlesztése keretében milyen intézkedésekkel tervezik előmozdítani a mozgáskorlátozott emberek akadálymentes és hozzáférhető ügyintézését.
Csampa Zsolt helyettes államtitkár a február 13-i levelében arról tájékoztatott, hogy az egészségügyi állapotuk miatt tartósan ágyban fekvő, mozgásukban korlátozott vagy mozgásképtelen emberek állandó személyazonosító igazolványának kiállításához szükséges mobil eszközökkel történő adatrögzítés feltételeinek megteremtése érdekében megrendelték a fejlesztést, ami várhatóan 2024. IV. negyedében készül el. A helyettes államtitkár az akadálymentes ügyintézés kapcsán feltett kérdésre nem adott tájékoztatást.
Net-média Alapítvány (Magnet Bank): 16200113-18516177-00000000
Utalás közleménye: támogatás
Köszönjük, ha nekünk adja adója 1 %-át!
Adószám: 18129982-1-41
Ezeket is olvassa el:
Reklám
Keresés az oldalon
Facebook oldalunk
Mai műsor
Bejelentkezés
Mai napi információk
Időjárás
4°C
Vélemény, hozzászólás?