Az oldal akadálymentesített
Hobby rádió – a Hang-adó

Rádió hallgatása

Az adatkezelési tájékoztató elolvastam és nyilatkozom arról, hogy annak megfelelő jogosultsággal

Lejátszás

Online rádió hallgatása
Rádió hallgatása
Hallgatás Media Player-el
Rádió hallgatása

Android-os alkalmazás (Készítette: Benkő Dániel)
Rádiónk a T-home támogatásával a Web-rádió (pdf) alkalmazásával is hallható.


Lados Zsuzsi - Nem vigyáztál rám
30
hallgató

INTERJÚ SZABÓ ATTILÁVAL

- 2021. július 12. 19:28 - 440 megtekintés

„Kerekesszékesként a legbosszantóbb, hogy sok hely számomra egyszerűen nem létezik” – Szabó Attilával beszélt a FEMINA munkatársa. Szabó Attila festőművész és gasztroblogger őszintén vallott életéről és a kerekesszékkel élők mindennapos problémáiról.

Fotó: Szabó Attila/FEMINA

Azon a hajnalon, amikor elindult a buszmegálló felé, még nem sejtette, hogy az utolsó lépéseit teszi meg. Dolgozni indult, álmosan várakozott. Egyszer csak lefékezett egy ismerős autó. Egy barátja köszönt rá, miközben kinyitották a hátsó ajtót. Melózni mész? Gyere, elviszlek.

Attila nem sejtette, hogy a haverja buliból jön hazafelé. És azt sem, hogy nem józan. Néhány perccel később a kanyargós mecseki utakon az egyik kanyarban beleborultak az árokba.

– Mikor mondták meg, hogy többé nem állsz lábra?

– Már az intenzíven. Olyan mértékben sérült a gerincvelő, hogy nem volt érdemes próbálkozni a műtéttel.

– Deréktól lefelé bénultál meg.

– Igen.

– Hányszor fordult meg veled a világ?

– Akkor, amikor megmondták, különösebben nem. Elfogadtam. Tudtam, hogy ez megváltoztathatatlan. A rehabilitációs intézetben töltött idő alatt kellett mennem pszichológushoz is. Azt hiszem, a második alkalom után mondta, hogy szerinte ne raboljuk egymás idejét, úgy látja, minden oké velem

De a baleset után volt két-három bezárkózós év. Így tűnt kényelmesnek. A kertvárosba költöztünk, egy speciálisan kialakított panelbe. Ott alakítottam ki az életemet.Aztán szépen, lassan úgy döntöttem, hogy mégiscsak nagyobb ez a világ, mint a lakótelep a videótékával. Egy nepper haverom szerzett nekem egy automata váltós autót, azt alakíttattam át.

– És a baleseted után három évvel kerekesszékben a tengernél voltál nyaralni.

– Igen. És főleg Bécsben. Rengeteg időt töltöttünk Bécsben, szinte minden hétvégét. Ott már a kilencvenes évek végén akadálymentesített volt minden, bárhova be tudtam menni.

Pécs ebből a szempontból most is katasztrofális. A múltkor számoltam össze, körülbelül száz vendéglátóegység van csak a belvárosban, ezek közül három van, ahova be tudok menni. A kerthelyiségeket is beleértve, mert ha új kerthelyiség nyílik, biztos lehetek benne, hogy ott meg pódium lesz, vagy lépcsők.

Amikor elindulok valaha, a fejemben azonnal megjelenik a térkép, és tudom, hol tudok majd leparkolni, merre vannak a feljárók, hol van lépcső.

A mozgás ilyen értelemben korlátozott nagyon. Autóm mindig volt, de eleinte, amíg nem ez a speciális személyautóm volt, mindig kötve voltam valakihez. Mindig valaki más vitt.

– A következő nagy lépés a saját ház volt. Egy szép napon bejelentetted, hogy egyedül akarsz lakni.

– Igen, fenn a hegyen. Egy olyan házban, ahonnan autó nélkül ki se tudok mozdulni, és felettem már csak a zombihordák vannak. (nevet)

– Nem volt benned semmi félelem?

– De, volt. Először komolyan akkor fordult meg a fejemben, hogy elköltözök otthonról, mikor megjelentek a mobiltelefonok. Az számomra nagyon felszabadító volt. Tudtam, hogy bármi történik, tudok segítséget kérni.

Eleinte próbáltak lebeszélni erről, aztán belenyugodtak.

Az első éjszakám nagyon para volt. A panel után itt a hegyen teljes a csend és a sötétség, semmi mozgás… akkor szoktam rá arra, hogy tévére alszom el. Legyen valami alapzaj.

– Amikor először jártam nálad, nem mondtam volna meg, hogy ebben a házban egy kerekesszékes ember lakik: gyönyörű a terasz, magaságyások, fűszerkert. Farakás. Akkor még megvolt a kemence is. Mindent te csinálsz?

– Amit lehet és tudok, megoldok. Csak a legvégső esetben kérek segítséget. A barátok tudják, ha jönnek látogatóba, gyorsan lenyírhatják a füvet.

– Cserébe kapnak valami hatalmas cubákot a szmókerből, de ne szaladjunk előre. Hogy jött a festés? Ez is egy önállósodási törekvés volt?

– Nem. Jól lehetett csajozni a művészettel. (nevet)A festés nem mint megélhetés jött. Mivel a balesetem üzemi balesetnek számított, nem kerültem anyagilag olyan nehéz helyzetbe, mint sokan. Nem mondom, hogy felvet a pénz, de nem is panaszkodom.Gyerekkorom óta rajzoltam, jól ment. A haveroknak mindenféle műtetoválást csináltam. A baleset után elkezdtem járni a pécsi galériákat, kiállításokat. Megismerkedtem egy galériatulajdonos festővel, akivel össze is barátkoztunk. Általa megismerkedtem más festőkkel is, figyeltem őket, tanultam tőlük. Így kezdődött.Pont a napokban mondtam, de jó lett volna, ha akkoriban olyan videók vannak a YouTube-on, mint most. Nekem egy-egy új technika elsajátítása hónapokat vett igénybe.Rengeteg megrendelésem volt, de határidőre alkotni, annál lélekölőbb nincs. Mikor hajnali négykor kiesik a kezedből az ecset, de másnap délben várják az akvarellt… Így aztán ez lassan abbamaradt. Közben jött a gasztronómia. Én meg olyan vagyok, ha valamivel kapcsolatban elkap a hév, akkor hajlamos vagyok mást hanyagolni. Egy dologra tudok igazán koncentrálni.

– Én mint Bombadil Toma ismertelek meg. Akkor már befutott gasztrobloggernek számítottál.

– 2007 körül indult a blogom, a Tomakonyha. Az indulás után nem sokkal már Goldenblog-különdíjas volt, és az azt követő években is benne voltam a top10 gasztroblog között.

Érdekesnek számítottam: egy kerekesszékes festőművész, aki főz is. Nagyon izgalmas és mozgalmas időszak volt. Az a pár év egyébként is a gasztrobloggerek nagy időszaka volt. Nálam is egymást érték a tévészereplések, rengeteg meghívást kaptam főzésekre, hívtak zsűrizni. Rengeteg gasztrotúrán, rendezvényen vettem részt. A blogon kívül sokat publikáltam, sok írásom jelent meg online felületen és print magazinokban, újságokban.

– A blogod még él?

– Az utóbbi időben nem foglalkoztam vele aktívan, a közösségi oldalak fellendülése, a videóblogok megjelenése nem kedvezett az írott blogoknak

.Pár éve belebolondultam a BBQ-ba és a pizzasütésbe. Van szmókerem, pizzakemencém, elindítottam egy kétezer fős Facebook-csoportot a többi őrültnek, és van saját YouTube-csatornám is. Úgyhogy pont most gondoltam arra, hogy feltámasztom a Tomakonyhát, és visszakanyaradok a kezdetekhez. De úgy tervezem, ott is főleg videós anyagok lesznek, nem írottak.

– Egyszer régen azt mondtad nekem, hogy elég jól kimaxoltad a lehetőségeidet kerekesszékesként. Még mindig így gondolod?

– Mostanában észrevettem, hogy belelustultam ebbe az életformába. Mehettem volna sokkal többet. Lehettem volna sokkal aktívabb

.– Ennél? Na jó, Attila, mikor megismerkedtünk, aktívabb életet éltél, mint bárki, akit ismerek. Azt mondtad, a művészettel jól lehetett csajozni. Még mindig megrögzött agglegény vagy?

– Egyedül élek. Sokat gondolkodtam rajta, és arra jutottam, két lábon is agglegény lennék. Ilyen típus vagyok, ezt dobta a gép. Az alkalmazkodás, a kompromisszum nem az én műfajom. Nem költözöm össze senkivel, és nem házasodok.

Jobb szeretek a magam ura lenni. Igyekszem úgy választani, hogy ebben hasonlóan gondolkodjon, mint én: jó, hogy együtt vagyunk, de ne rontsuk el a dolgokat azzal, hogy megismerjük egymás igazi énjét. (nevet)

– Mi a legnehezebb a kerekesszékes életben?

– Az akadálymentesítés megoldatlansága. Ez minden bosszúság forrása. És még mindig nem sok minden történik ez ügyben. Amellett, hogy dühítő és elkeserítő, rengeteg időmbe és energiámba kerül az, ha szeretnék elmenni valahova, előtte nézem a street view-t, odatelefonálok, érdeklődök, van-e a bejáratnál lépcső, és a többi.

Az utazás sem egyszerű, szállást találni szinte lehetetlen. Nagyon macerás például egy repülőút, úgyhogy csak autós távolságokban gondolkodom. De egy csomó hely számomra egyszerűen nem létezik. Kirándulásokon, külső helyekre szervezett eseményeken szinte egyáltalán nem tudok részt venni.

Ez a legnehezebb ebben az egészben.

– Zavar, ha próbálnak segíteni?

– Nem. Sokszor jólesik. Nem azért hárítom el, mert zavar, hanem azért, mert sokkal rosszabb, ha jószándékkal ugyan, de belenyúlnak a rutinos mozdulataimba, és kizökkentenek a ritmusomból.

– Van olyan dolog, amiről nem beszélsz még a barátaiddal sem?

– Persze. Ezzel az élettel együtt jár egy rakás egészségügyi probléma, amiről nem szívesen beszélek.

– Mi lesz a szokásos pénteki pókerpartin a vacsora?

– Kicsontozott kacsa, papszelet, barbecue babbal.

(Forrás:FEMINA)
A rádiót önkéntes formában, nonprofit módon üzemeltetjük. Azonban a működtetés költségeit már nem tudjuk kitermelni saját pénzből (szerverek üzemeltetése, karbantartása). Amennyiben lehetősége van, kérjük támogassa a Hobby Rádió éves 120000 Ft-os működési díját!
Net-média Alapítvány (Magnet Bank): 16200113-18516177-00000000
Utalás közleménye: támogatás
Köszönjük, ha nekünk adja adója 1 %-át!
Adószám: 18129982-1-41

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

*


négy - 4 =

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .

Reklám

MVGYOSZ. székházának felújítása

Online rádió

Erikkancs - a digitális újságos

Alko-soft

Keresés az oldalon

Facebook oldalunk

Mai műsor

  • 6:00: Jóreggelt! - reggeli információs műsor két órában.
  • 8:00: Mentők, tűzoltók - a T-Rádió műsora
  • 9:00: Ráhel Klub - Madarasi Mónika műsora
  • 10:00: Tízórai - Godó Gyurival
  • 12:00: Déli hírösszefoglaló -
  • 13:00: - Gery
    Pletykák a nagyvilágból, érdekességek, remek zenékkel tűzdelve. A műsor élőben zajlik, így a hallgatók hozzászólását is várják a műsor készítői!
  • 15:00: Délután - benne: interjúk, riportok, tudósítások kulturális, szociális és közéleti eseményekről.
  • 17:00: Nekem 80 - zenék a 80-as évekből
  • 18:00: Esti hírösszefoglaló - Benne: a nap idézete, névnap köszöntő, évforduló naptár, sport.
  • 19:00: Vers, esti mese, kabaré, a nap érdekessége (riport, interjú, tudósítás), esti ka -
  • 20:00: Mentők, tűzoltók - a T-Rádió műsora
  • 21:00: Ráhel Klub - Madarasi Mónika műsora
  • 22:00: - Molnár Szabolcs magyar zenei műsora vendégekkel
    Kizárólag magyar zenéről és magyar előadókról szóló két órás műsor. Egy műsoron belül a friss hazai újdonságok, és megszólalnak az előadók is. A Halgass Hazait című műsor hétről hétre ismert és kevésbé ismert magyar előadókat mutat be jó hangvételű, kötetlen beszélgetések formájában.

Bejelentkezés

Regisztráció| Elfelejtette jelszavát?

Mai napi információk

Ma 2022. december 1. csütörtök, Elza napja van.
Ma van a(z) AIDS-ellenes világnap, A békéért bebörtönzöttek nemzetközi napja, A magyar rádiózás napja.
Az év 48. hete és 335. napja.
Holnap Melinda, Vivien napja lesz.

1925. Felavatták a budapesti rádióstúdiót, s ezzel megindult a műsorszóró rádiózás.


1926. A belügyminiszter rendeletben megszüntette a bordélyházakat, és helyette kéjnőtelepeket engedélyezett egy-egy házban.


Vörösmarty Mihály / 1800. dec1. - 1855. nov.19. /

Csalogány

Elhervadt a virág, a fák koszorúi lehulltak;
Sárga levélkéken nyargal az őszi vihar.
A csalogány hallgat. Hol az erdő, mely visszaidézze
Lengő bokrait és mennyei hangú dalát?
A tavasz eljő még; erdő, bokor újra virítand:
Nem fog-e a csalogány halva fekünni alant,

BKK Információk

11:41December 1. CSÜTÖRTÖKszerkeszti: Stágl Olivér
RENDKÍVÜLI HÍREK  Akadozik az előrejutás a BAH csomóponti felüljárón az Erzsébet híd felé.   Erős a forgalom a Kiskörúton az Astoria felé, a Hungária körgyűrűn és a Nagykörúton a nagyobb csomópontoknál, a Bajcsy-Zsilinszky úton az Erzsébet tér felé.   Lelassult a haladás az Erzsébet hídon Pestre, a Pesti alsó rakparton a Szent István parktól délre.  
 
FRISS HÍREK  A XVIII., Csévéző utcában a Gyömrői út közelében lezárták a fél útpályát csatornajavítás miatt. A két irány forgalma egy sávban, felváltva haladhat.   Lezárták a fél útpályát Óbudán, a Kolostor úton a körforgalom és a múzeum között burkolatjavítás miatt ma várhatóan 13 óráig.   Útszűkület nehezíti a haladást a XIII., Szabolcs utcában az Aba utca után elektromosközmű-javítás miatt.   Az V., Belgrád rakparton, valamint a Dózsa György úton a Hősök tere és az István utca között szakaszos útszűkületre számítsanak, mert kertészek dolgoznak ma napközben.   Útszűkületre kell készülni a Szentendrei úton kifelé a Monostori út előtt, az I., Vérmező úton a Várfok utcánál, a II., Tölgyfa utcában a Margit körút előtt, a XII., Alkotás utcában a BAH csomópont felé a Tartsay Vilmos utcánál, illetve az ellenkező irányban a Csörsz utcánál, valamint a XIX., Bartók Béla utcában a Simonyi Zsigmond utcánál csatornajavítás miatt.   Lomtalanítás miatt kell időszakos korlátozásra számítani ma napközben a IX., Haller utca–Gizella sétány–Hajóállomás utca–Csepel rakpart–Dalai Láma út–Beöthy utca–Határ út–Gyáli út–Könyves Kálmán körút–Üllői út által határolt területen.   A Ferihegyi Repülőtérre vezető úton az 1-es terminál és városhatár között szakaszos sávlezárásra kell számítani ma és pénteken napközben, mert kertészek dolgoznak.   Lezárták a fél útpályát a III., Gyógyszergyár utcában a Zay utca és a Zeyk Domokos utca között gázvezeték-javítás matt. A két irány forgalma felváltva haladhat.   Lezárták a fél útpályát a XX., Török Flóris utcában a Ferenc utca közelében csatornajavítás miatt.   Adventi villamossal utazhatnak hétköznapokon 14 és 17 óra között a 2-es villamos vonalán.   A Bajcsy-Zsilinszky úton befelé az Arany János utca után lezárták a buszsávot egy hosszabb szakaszon, illetve a bazilika előtt sávelhúzással irányonként két sáv járható karbantartás miatt.   Lezárták az V., Irányi utcát a Belgrád rakpartnál vízvezeték-építés miatt. A Március 15. téren a Szabad sajtó út felé egy rövidebb szakaszon csak egy sávban tudnak áthaladni.    Útszűkületre számítsanak a VIII., Csobánc utcában a Diószegi Sámuel utcánál, mert tart az útpálya helyreállítása.    A XIII., Röppentyű utcában a Rozsnyay utca és a Forgách utca között útszűkületre és sávelhúzásra kell számítani, mert felújítják a csatornát.   A XVI., Vezér utcában tart a felújítás; szakaszonként mindkét irányban útszűkületre készüljenek a Füredi utca és a Bazsarózsa utca között. Az Uzsoki Utcai Kórház; Rákosszentmihály; illetve Rákospalota felé a 82-es és a 82A trolibusz, valamint a 31-es, a 131-es, a 144-es és a 231-es autóbusz Vezér utca és Fogarasi út megállóját már korábban áthelyezték.   Lezárták a XXIII., Millennium utcát az Orbánhegyi dűlőnél vízvezeték-építés miatt. A közelben, a Pál apostol utcában és a János apostol utcában is útszűkületre kell készülni a Haraszti útnál.   A 60-as (fogaskerekű) villamos nem közlekedik téli üzemszünet miatt. A Svábhegy és a Széchenyi-hegy, Gyermekvasút között a 60-as pótlóbusszal lehet utazni, amely a Művész út megállót csak a Széchenyi-hegy felé érinti. A pótlóbusz hétköznapokon üzemkezdettől 5:30-ig és 22 órától üzemzárásig, hétvégén üzemkezdettől 7:30-ig és 22 órától üzemzárásig igényvezérelten közlekedik. A Svábhegy és a Széll Kálmán tér között a 21-es, a 21A és a 221-es autóbusszal utazhatnak, a Svábhegy és a Királyhágó tér között pedig a 212-es és a 212A autóbusz igénybevételét ajánljuk.    A Gyál, Vecsési út felé közlekedő 55-ös, 94E és 294E autóbusz, illetve 994-es éjszakai járat Somogyi Béla utca megállóját áthelyezték átépítés miatt.  
 
AZ M3-AS METRÓ FELÚJÍTÁSA  KÖZÖSSÉGI KÖZLEKEDÉS   Az M3-as metró munkanapokon a Göncz Árpád városközpont és a Kálvin tér között nem közlekedik, a kimaradt szakaszon pótlóbusszal utazhatnak. Munkanapokon a Göncz Árpád városközpont és a Nyugati pályaudvar között az M3A pótlóbusszal is utazhatnak. A metró a Nagyvárad téren nem áll meg, oda a Népligettől induló M30-as állomáspótló autóbusszal lehet eljutni. A Nagyvárad tér megközelíthető a belváros, illetve a Keleti pályaudvar felől a 2M és a 24-es villamossal, a Semmelweis Klinikák felől gyalog, vagy MOL Bubival. M3A pótlóbusz jár a Nyugati pályaudvar és a Göncz Árpád városközpont közötti szakaszon. Hétköznap esténként 21 órától, illetve hétvégén a metró csak Újpest-központ és a Göncz Árpád városközpont között jár. Kőbánya-Kispest és a Göncz Árpád városközpont között az M3-as metrópótló autóbusszal utazhatnak.   Az M3-as metró a Göncz Árpád városközpontban naponta 13 óráig a Kőbánya-Kispest irányú peronhoz érkezik, és onnan indul vissza Újpest felé. 13 órától üzemzárásig a szerelvények az Újpest-központ irányú peronhoz érkeznek, és onnan indulnak vissza Újpest felé.   A 34-es és a 106-os autóbusz Óbuda felé a Róbert Károly körúton a Váci út után nem áll meg a Göncz Árpád városközpont megállóban. A 115-ös autóbusz a Göncz Árpád városközpont felé a Váci úton a Róbert Károly körút előtti Göncz Árpád városközpont megállóban nem áll meg. A 254E autóbusz a Népligetig, a 254M autóbusz a Boráros térig közlekedik. Pestszentimre térségéből a Boráros tér az 54-es és az 55-ös autóbusszal továbbra is elérhető. A 84M, a 94M és a 294M autóbusz a továbbiakban nem érinti a Nagyvárad teret, ezért a kora reggeli járatok is 84E, 94E és 294E jelzéssel a Határ útig közlekednek. A 98E autóbusz mindkét irányban megáll a Csévéző utcában a Frangepán utca megállóban.   A Deák Ferenc téri aluljáróban már korábban lezárták a Károly körúti metrókijáratot, illetve a Bárczy István utcánál az aluljáró lépcsőjét. Az M1-es és az M2-es metró csak a Sütő utca és az Erzsébet tér felől közelíthető meg. A Nyugati téri aluljáróban továbbra sem használható a buszvégállomás Teréz körúti lépcsője.   KÖZÚTI KÖZLEKEDÉS   A Szentkirályi utcát kétirányúsították a Baross utca és az Üllői út között, de az Üllői út irányába csak a BKK járatai hajthatnak be. Ezen a szakaszon mindkét oldalon tilos megállni. Újpesten az Árpád úton a Lebstück Mária utca és Kassai utca között is tilos parkolni. A szabálytalanul várakozó járműveket azonnal elszállítják.   Buszsávot jelöltek ki a Váci úton a Göncz Árpád városközpont és a Lehel tér között is. A Váci úton kifelé a Róbert Károly körút után, a felüljáró mellett csak egy sáv járható, ezért az Árpád híd felől a Váci út kifelé vezető oldalára kanyarodóknak csúcsidőben torlódásra kell számítani. Érdemes az Árpád hídról korábban, a Népfürdő utcánál lehajtani, és onnan a Dagály utca vagy a Vizafogó utca érintésével haladni Észak-Pest felé. A Váci út befelé vezető oldaláról a Róbert Károly körútnál nem lehet balra kanyarodni a felüljáró alatt, a Petneházy utcánál mindkét irányban jelzőlámpa szabályozza a haladást. A Váci úton a Dózsa György útnál mindkét irányban csak két sávban lehet közlekedni, de a külső sávokban jellemzően a metrópótló autóbuszok járnak, részükre elsőbbséget kell adni. Torlódásokra, hosszabb menetidőre kell készülni. Az erre autózóknak csúcsidőben érdemes más útvonalat választaniuk.   Továbbra is tilos jobbra kanyarodni a Váci úton befelé a Victor Hugo utcánál, valamint a Nyugati téri felüljáróról érkezőknek az Alkotmány utcánál. A Bajcsy-Zsilinszky úton az Alkotmány utcától befelé csak a belső sávban lehet egyenesen haladni, mellette buszsáv segíti a pótlóbuszok gyorsabb haladását, a külső sávot csak a jobbra forduláshoz szabad használni. A Kálvin téren már korábban áthangolták a jelzőlámpákat, illetve minden irányban csak egy sáv járható, ezért napközben torlódásra kell számítani. Az Üllői útról csak jobbra, a Múzeum körútra lehet kanyarodni. A Vámház körúton a Lónyay utcától a Kálvin tér felé ugyancsak egy sávon lehet haladni. A pótlóbuszok közlekedését segítő sárga csíkozott területen még forgalmi okból is tilos megállni! Tilos parkolni a Váci úton befelé a Lehel tértől; a tilosban parkoló járműveket elszállítják. A mozgáskorlátozott-parkolóhelyeket áthelyezték a környező utcákba.   Már korábban buszsávot jelöltek ki a Bajcsy-Zsilinszky úton, a Kiskörúton az Andrássy út és a Kálvin tér között, az Andrássy úton befelé a Jókai tértől, a Váci úton a Lőportár utca és a Csanády utca között, illetve a Csanády utcától befelé a Nyugati térig. A buszsávokban tilos kerékpározni, és az itt megálló járműveket azonnal elszállítják!   A Bajcsy-Zsilinszky útra a Nagykörút felől továbbra is csak a BKK-járatok hajthatnak be. A Stollár Béla utca forgalmi iránya korábban megfordult, így a Bihari János utcától a Bajcsy-Zsilinszky út felé egyirányú. A Szent István körútról érkezők a Bajcsy-Zsilinszky utat csak a Teréz körút–Podmaniczky utca útvonalon érhetik el. Az Andrássy útról egy-egy sávból lehet balra a Deák Ferenc tér felé, és jobbra, a Bajcsy-Zsilinszky útra kanyarodni, valamint egyenesen továbbhaladni a József Attila utca felé. A Károly körúton az Astoria irányában a belső sáv a buszsáv, a külső sáv a forgalmi sáv. Az Astoriánál továbbra is a belső sávból lehet egyenesen haladni, és a külső sávból jobbra kanyarodni. A kerékpárral közlekedőket külön jelzőlámpa segíti. A Múzeum körúton a külső sáv a buszsáv. A Bank utcában a Bajcsy-Zsilinszky útnál útszűkületre készüljenek.   A Váci úton a Dózsa György útnál irányonként két sáv járható, befelé nem lehet balra kanyarodni, a kifelé vezető oldalon csak egyenesen lehet továbbhaladni. A Dózsa György úton a Váci útnál irányonként egy sávon közlekedhetnek. Az Ipoly utcában a Váci út előtt sávlezárásra kell készülni, a parkolási lehetőség is megszűnt ezen a szakaszon.   Megváltozott a forgalmi rend a XIII., Kádár utcában; a Váci úttól a Visegrádi utca felé lett egyirányú a Kresz Géza utcáig. A Váci útra a Radnóti Miklós utcán át lehet kihajtani.   A Vágóhíd utcából nem lehet balra, az Albert Flórián útra kanyarodni. Kerülni az Üllői út–Könyves Kálmán körút–Albert Flórián út útvonalon lehet. A Baross utcában a Szabó Ervin térnél útszűkület és sávelhúzás nehezíti a közlekedést.   KERÉKPÁROS KÖZLEKEDÉS A Kálvin téren és az Astoriánál a sűrűn járó pótlóbuszok miatt fokozott figyelmet igényel az áthaladás, ezért a belváros átszelésére a Kiskörút helyett a Nagykörutat, illetve a Kecskeméti utca–Ferenciek tere–Petőfi Sándor utca útvonalat ajánljuk a kerékpárral közlekedőknek.  
 

Hírlevél

Add meg az E-mail címed, majd kattints a feliratkozás vagy leiratkozás gombra.


kilenc plusz egy = (Írja be számmal a művelet eredményét!)


Feliratkoztak: 315
Social Media Auto Publish Powered By : XYZScripts.com