Kerekes szék, de nem kerekesszék: jó buli mozgássérülteknek
Őrült jó járgányt talált fel párjának az ezermester vlogger, még terepezni is lehet vele. Hamarosan bárki megveheti. Szerelem, házasság, vállalkozás, gyártás. Hamar és egyszerűen jutott el Zack Nelson a szerelmének, Cambrynek barkácsolt ajándéktól a hasznos és többé-kevésbé megfizethető termék gyártásáig. Néhány hónap múlva már a szállítások is megkezdődnek. Az ajándék nem volt más, mint két […]
Őrült jó járgányt talált fel párjának az ezermester vlogger, még terepezni is lehet vele. Hamarosan bárki megveheti.
Szerelem, házasság, vállalkozás, gyártás. Hamar és egyszerűen jutott el Zack Nelson a szerelmének, Cambrynek barkácsolt ajándéktól a hasznos és többé-kevésbé megfizethető termék gyártásáig. Néhány hónap múlva már a szállítások is megkezdődnek.
Az ajándék nem volt más, mint két elektromos bicikli és egy támlás ülés célszerű összeszerelése. Vagyis egy kerekes szék, négy kerékkel. Cambry egy lovasbaleset miatt másfél évtizede nem tud járni, deréktól lefelé megbénult. Ezért kapta az ajándékot, miután tavalyelőtt összeismerkedtek. A most 32 éves Zack amúgy is technikaőrült. A JerryRigEverything című YouTube-csatornáján évek óta műszaki cuccokat ismertet, követőinek száma megközelíti a hatmilliót.
Természetesen a biciklik és az ülés összeszerelése is megtekinthető a csatornán. De azt a videót is több mint 22 milliószor nézték meg, amely bemutatja, milyen liftet épített Zack Cambrynek a közös otthonukba. Ami pedig a járgányt illeti, az annyira bevált, hogy Nelsonék – már házaspárként – tovább is fejlesztették. Zack jórészt e-biciklik alkatrészeit használja fel. Ez lehetővé teszi az olcsó sorozatgyártást, és megkönnyíti a karbantartást, az alkatrész-utánpótlást. Merthogy a járgány hangsúlyozottan nem orvosi segédeszköz, jóval közelebb áll a terepbiciklikhez, így bizony szerelgetni is kell időnként. A jármű egyik neve Not-A-Wheelchair, vagyis Nem-kerekesszék, ami egyfelől vicces, másfelől nyilván azt is egyértelművé teszi, hogy nem vonatkoznak rá az egészségügyi hatóság szigorú szabályai. A videón látható, ahogyan Cambry hóban, sziklákon, erdei utakon közlekedik, nagy örömmel. Homokban vagy puha hóban azonban ugyanúgy fennakad, mint a legtöbb kerékpár. Cambrynek mindenesetre hatalmas élmény, hogy letérhet az aszfaltozott utakról.
A vállalkozás beindítása nyilván több tízezer dollárt emésztett föl, de a manapság szokásos közösségi adománygyűjtés nélkül eljutottak odáig, hogy többféle színben jó néhány prototípus száguldozik egy bemutató videón. Már felvesznek megrendeléseket, a szállítás szeptemberben kezdődik – egyelőre csak az Egyesült Államokba. Az érdeklődök színt is választhatnak, de ami fontosabb, aszerint lehet kombinálni a felfüggesztést és a gumikat, hogy sima úton vagy terepen készül-e közlekedni valaki. Választható dupla akkumulátoros kivitel is (egy akkuval 20–30 kilométer tehető meg).
A terepjáró kerekesszék nem abszolút újdonság, de Zack termékének egyik előnye, hogy a maga kategóriájában a kedvezőbb árúak közé tartozik: egy átlagos modell 4750 dollár (mintegy másfél millió forint, de a közönséges e-biciklik árát is százezer forintokban mérik). Zack és Cambry adományokat is gyűjt, hogy olyanok is hozzájussanak a terepjáróhoz, akiknek nem futná rá. A honlapon eddig két adományozott járműről adnak hírt. Elképzelhető üzleti modell lehet a The Rig nevű jármű kölcsönzése kirándulóhelyeken. A járgány előnye, hogy könnyen szállítható, legalábbis az Amerikában népszerű kisteherautók és terepjárók hátuljában éppen elfér, ha leszerelik az ütközőjét. Másfelől a The Rig hátulja is csomagtartó, felcsatolható rá például egy mindennapi kerekesszék.
Zack követői igen lelkesek. Van, aki az elektromos Tesla autók feltalálójára utalva a mozgássérült-járművek Elon Muskjaként méltatja őt. Mások azért dicsérik, hogy felhívta a közvélemény figyelmét egy olyan problémára, amelyre sokan nyilván nem is gondoltak.
(megjelent: HVG, 2020. 07. 13.)
A rádiót önkéntes formában, nonprofit módon üzemeltetjük. Azonban a működtetés költségeit már nem tudjuk kitermelni saját pénzből (szerverek üzemeltetése, karbantartása). Amennyiben lehetősége van, kérjük támogassa a Hobby Rádió éves 120000 Ft-os működési díját!Net-média Alapítvány (Magnet Bank): 16200113-18516177-00000000
Utalás közleménye: támogatás
Köszönjük, ha nekünk adja adója 1 %-át!
Adószám: 18129982-1-41
Ezeket is olvassa el:
Reklám
Keresés az oldalon
Facebook oldalunk
Mai műsor
Bejelentkezés
Mai napi információk
Időjárás
1°C
Vélemény, hozzászólás?