Két órát várt a kerekesszékes férfi éjszaka az esőben, mert a MÁV rossz vonatot küldött
Augusztus 25-én, szombaton éjszaka a szakadó esőben egy kerekesszékes férfi is haza szeretett volna jutni a Strand Fesztiválról, de neki nem volt olyan szerencséje, mint ép társainak: a vonatra rajta kívül mindenki felszállhatott, pedig mindent úgy csinált, ahogyan elő van írva.
Legalább két nappal előbb bejelentkezett a szombaton 01:15-kor Zamárdiból induló vonatra. Mégis a peronon kellett maradnia, mert a MÁV rossz vonatot küldött, így 02:56-ig, a következő járat érkezéséig kellett várnia. Egyszerűen csak otthagyták Ismerősömék már fent voltak a Zamárdiból induló vonaton, amikor kiabálásra és izmos káromkodásra figyeltek fel: Hallottuk, hogy valaki elkezd üvöltözni, káromkodni, szidta a MÁV-ot. Az ellenőr pont ott volt a mi ablakunkban, csak azt láttam, hogy elkezd telefonálni, gondolom a MÁV-nak, hogy mi a helyzet. Volt még két MÁV-os biztonsági a vonaton, ők egy idő után leszálltak és odamentek a sráchoz és kérdezgették, mi a baj, szólt-e előre. Aztán 10 perc után otthagytuk és elindult a vonat, még annyit láttunk, hogy elég dühösen meg kétségbeesve üvöltözött. Elmondták, hogy több utas is beszélt a férfival, odamentek hozzá és felajánlották neki, hogy felemelik, de ez végül nem történt meg. A férfi megpróbáltatásaival kapcsolatban kerestük a MÁV-ot, a vasúttársaság mindenekelőtt elnézést kér az utastól az okozott kellemetlenségért, majd így folytatta válaszát: Munkatársaink kivizsgálták az ügyet: sajnálatos adminisztrációs hiba miatt kerekesszékes utasunk elszállítása az igénybe venni kívánt járaton nem volt biztosítható, ezért más megoldást kellett találni. Kérdésünkre, hogy mi volt ez a más megoldás, ezt írták: az utas eljutását végül a következő, reggeli járattal biztosították kollégáink. (A MÁV oldala szerint ez 02:56, a társaság a pontos időpontot nem árulta el lapunknak.) A más megoldás mindenesetre furcsa kifejezés, mivel a férfi, ugye, 1 óra 45 percet várt a Zamárdi vasútállomáson az éjszaka közepén a következő menetrend szerint érkező vonatra. A megoldás inkább az lett volna, hogy hívnak neki egy taxit, vagy valahogyan hazaszállítják, de ez nem történt meg. A társaság még annyit hozzátett, hogy „a fentihez hasonló eset az elmúlt időszakban nem történt”. Embertelen, megalázó rendszer Ha el is fogadjuk, hogy az ilyen történet valóban ritkán esik meg, akkor is az látszik belőle, hogy a rendszer rossz, olykor egyenesen megalázó. Ráadásul jelentősen nehezíti az egyébként is korlátok között élő embereket. A MÁV oldalán részletesen leírják, mi a menete annak, ha egy kerekesszékes vonatozni szeretne. Nem csoportos utazás esetén a mozgáskorlátozottak speciálisan kialakított kocsikat külön bejelentés mellett vehetnek igénybe. Ezen kocsik kiszolgálása mobil emelővel történik. Az egyik kocsitípus ajtóinak szélessége meghaladja a 70 cm-t. A kocsi belsejében egy vagy két, részükre kialakított hely található és a mellékhelyiség kerekesszékesek által is igénybe vehető. Az egyéb, fel nem sorolt járművek a mozgáskorlátozottak utazásánál nem vehetők figyelembe, mivel ezek feljáróajtói túl keskenyek (60 cm). Ezeken a járműveken a kerekesszékes utasok ki- és beszállása még emelőberendezéssel ellátott állomásokon sem lehetséges. Ez alól kivételt képeznek azok az esetek, amikor az utas kísérővel utazik és a segítségével ki tud szállni a kerekesszékből, a normál mellékhelyiséget tudja használni, és az emelőt csak az összecsukott kerekesszék ki- és beemeléséhez kéri. Az igény bejelentésénél külön fel kell tüntetni a kísérő meglétét. A segítségnyújtás iránti igényről legalább 48 órával annak szükségessége előtt értesíteni szükséges a vasúti társaságot. Amennyiben többszöri utazásra jogosító menetjeggyel rendelkezik az utas, elegendő egy értesítés, ha abban elegendő információ áll rendelkezésre a további utazások időpontjáról. A szolgáltatás megrendelése történhet interneten, írásban és telefonon/faxon. A vasúttársaságtól megtudtuk, hogy „a balatoni forgalomban a nyári menetrendi időszakban a déli parton naponta 49 vonat alkalmas kerekesszékes utazásra. Az északi parton a beérkező igényeket megfelelő kocsi forgalomba állításával szolgálja ki a vasúttársaság. Ezt a szolgáltatást átlagosan közel kétnaponta és főleg hétvégén vették igénybe az utasok.” Rákérdeztünk arra is, hogy mit lehet tenni akkor, ha nem érkezik meg a mozgássérülteket szállító szerelvény? Hol lehet panaszt tenni? Azt írták, ha az utazás bármilyen okból kifolyólag akadályba ütközne, akkor ezt a vonat jegyvizsgálójánál, illetve telefonon a MÁVDIREKT-nél is jelezheti az utas. Javasoljuk utasainknak, hogy ilyen esetben a nagyobb állomásokon észrevételeikkel, kérdéseikkel keressék meg a személyes ügyfélszolgálatokat, illetve ügyeleteket. Érdeklődtünk a kártérítésről is, de a konkrét üggyel kapcsolatban erre nem reagáltak, csak általánosságban írtak annyit, hogy: Kártérítési igény szintén az ügyfélszolgálaton nyújtható be, melyet a vasúttársaság az eset körülményeinek mérlegelésével bírál el. Forrás:24.hu
A rádiót önkéntes formában, nonprofit módon üzemeltetjük. Azonban a működtetés költségeit már nem tudjuk kitermelni saját pénzből (szerverek üzemeltetése, karbantartása). Amennyiben lehetősége van, kérjük támogassa a Hobby Rádió éves 120000 Ft-os működési díját!Net-média Alapítvány (Magnet Bank): 16200113-18516177-00000000
Utalás közleménye: támogatás
Köszönjük, ha nekünk adja adója 1 %-át!
Adószám: 18129982-1-41
Ezeket is olvassa el:
Reklám
Keresés az oldalon
Facebook oldalunk
Mai műsor
Bejelentkezés
Mai napi információk
Időjárás
1°C
Vélemény, hozzászólás?