Könnyen érthető hírek a Koronavírusról – március 23.
(Az ÉFOÉSZ. összeállítása)
A koronavírus terjedése
A koronavírus harmadik hulláma
továbbra is erősödik.
Ez azt jelenti,
hogy egyre többen betegednek meg
a koronavírus járvány miatt.
Magyarországon jelen vannak
a vírus különböző változatai.
Ezeket a szakemberek mutánsoknak hívják.
Legtöbben a vírus brit mutánsát kapták el.
A brit mutáns gyorsan terjed
és súlyos tüneteket okoz.
Zárt térben, maszk nélkül
nagyon könnyen terjed a vírus.
Új tünetek
Brit kutatók a koronavírus új tüneteire bukkantak.
Sok beteg tapasztalta ugyanis a következő tüneteket:
– hallásvesztés
– fülzúgás
– szédülés.
Azt egyelőre nem tudni,
miért okozza ezeket a tüneteket a koronavírus.
Korlátozások
A jelenlegi korlátozások
még legalább 1 hétig érvényben maradnak.
Húsvétra külön intézkedések jöhetnek.
Az új intézkedéseket most pénteken jelentik be.
Múlt csütörtökön Müller Cecília azt javasolta, hogy
– sportoljunk minden nap 1 vagy 2 órát
– töltsünk sok időt a szabadban.
Azt mondta, így könnyebb elviselni a korlátozásokat.
Oltások
A hétvégén is sokan kapták meg az oltást.
Magyaroroszágon már több, mint másfél millió ember
kapta meg a koronavírus elleni védőoltást.
A kormány szerint akkor lehet majd
fokozatosan lazítani a korlátozásokon,
ha két és fél millió ember megkapta a védőoltást.
Az Európai Gyógyszerügynökség (EMA)
biztonságosnak találta az AstraZeneca vakcinát.
Ezért több országban újrakezdték
az AstraZeneca vakcina beadását.
Magyarországon, az elmúlt napokban
2 új vakcina behozatalát engedélyezték:
– a CanSino
– és a CoviShield vakcináét.
BioNTech gyógyszergyártó cég kutatói szerint
a legtöbb országban, nyár végén
már nem lesz szükség korlátozásokra.
Ahhoz viszont legalább egy év kell még,
hogy világszerte megfékezzék
a koronavírus járvány terjedését.
A vírus még ezután is jelen lesz,
de csak helyi szinten, kisebb mértékben.
A vírus folyamatosan változni fog,
ezért a védőoltást időnként meg kell majd ismételni.
Például 1 évente vagy 5 évente.
A kutatók később tudják majd pontosan megmondani,
hogy hány évente kell megismételni az oltást.
Gyógyszeres kezelés
A favipiravir egy hatóanyag,
ami megtalálható bizonyos gyógyszerekben.
A szakemberek szerint a favipiravir
hatékony a koronavírus ellen.
A favipirapir hatóanyagú gyógyszereket
a háziorvos is felírhatja
a koronavírus fertőzés korai szakaszában.
Hétfőn Müller Cecília arra kérte a háziorvosokat,
hogy alkalmazzák a favipirapir hatóanyagú gyógyszereket.
Ez a hírlevél
innen tölthető le >>>
Net-média Alapítvány (Magnet Bank): 16200113-18516177-00000000
Utalás közleménye: támogatás
Köszönjük, ha nekünk adja adója 1 %-át!
Adószám: 18129982-1-41
Reklám
Keresés az oldalon
Facebook oldalunk
Mai műsor
Bejelentkezés
Mai napi információk
Időjárás
16°C






