Könnyen érthető koronavírus hírek – március 26.
Az ÉFOÉSZ. összeállítása
A koronavírus terjedése
A koronavírus harmadik hulláma
egyre erősödik.
A brit vírusmutáns több embert
képes megfertőzni.
A mutáns változatot jelent.
A brit mutáns jobban fertőz,
és súlyosabb betegségeket okoz,
mint a többi változat.
Egyre több fiatal kerül a kórházba.
Olyan fiatalok is,
akiknek nincs semmilyen betegsége.
A szakemberek azt kérik,
hogy figyeljünk a szabályokra:
– lakott területen viseljünk maszkot,
– tartsuk a 1,5 méteres távolságot,
– kerüljük a zárt helyeket,
– tartsuk be a karantént,
– alaposan mossunk kezet,
-ha betegek vagyunk,
ne menjünk emberek közé.
Oltások
A járvány megállítására
a védőoltás a legjobb megoldás.
Aki megkapja az oltást,
három hét múlva lesz védett.
Az is elkaphatja a koronavírust,
aki megkapta az oltást.
De a védőoltás megakadályozza,
hogy súlyos tünetek alakuljanak ki.
Hamarosan új vakcinákat is
használni fognak oltáshoz.
Ezzel Magyarországon
7 fajta vakcinával lehet majd oltani.
Müller Cecília elmondta,
hogy áprilisban érkezhet
a Janssen cég vakcinája is.
Ez a vakcina egydózisú.
Ez azt jelenti, hogy ebből a típusból
elég egy oltás is.
Aki még nem regisztrált oltásra,
az itt tud jelentkezni:
www.vakcinainfo.gov.hu
Korlátozások
A korábban meghozott korlátozások
továbbra is érvényesek:
– kötelező a maszkviselés,
– este 8 és reggel 5 óra között kijárási tilalom van,
– a zárva tartó üzletek továbbra sem nyitnak ki,
– tilos rendezvényt szervezni,
vagy azon részt venni,
– tilos a gyülekezés,
– az országhatárokat ellenőrzik.
Húsvét idejére
külön intézkedéseket hozhatnak.
Egyeztetés a nyitásról
Orbán Viktor miniszterelnök elmondta,
hogy kell egy terv
az ország megnyitásához.
A szakemberek dolgoznak
a nyitás részletein.
Ez azt jelenti,
hogy a kormány minden érintettel tárgyal.
Tárgyalnak a bezárt boltok
és üzletek nyitásáról is.
De addig nem lehet nyitni,
amíg a 65 évnél idősebbek
nincsenek beoltva.
Ha az oltottak száma eléri a 2,5 milliót,
akkor kinyithatnak az óvodák és az iskolák.
Gulyás Gergely elmondta,
legkorábban április 12-énvagy április 19-én
nyithatnak ki az iskolák.
A nyitás előtt be akarják oltani
a tanárokat és óvodai dolgozókat.
Egészségügyi ellátás
A kormány elmondta,
hogy az egészségügy biztosítja a megfelelő ellátást.
Az egészségügyi intézmények,
és kórházak nagyonleterheltek.
A koronavírus harmadik hulláma miatt
nagyon sokan vannak kórházban.
A kormány ezért úgy döntött,
hogy az önkormányzati szakrendelők
is segítenek a védekezésben.
Szakrendelés például
a szemészet vagy a fogászat.
A háziorvosok és a szakrendelőkben dolgozók
segíteni fogják az oltási programot.
A kormány megkezdte
az egészségügyi végzettségű
önkéntesek toborzását is.
Már 500 önkéntes jelentkezett
egészségügyi munkára.
Az önkéntes azt jelenti,
hogy valaki magától
jelentkezik egy munkára,
amiért nem kér pénzt.
Gyógyszerek
A favipiravir tabletta hatásos a koronavírus ellen.
A tablettát háziorvos is felírhatja,
és ingyenesen kiváltható.
A gyógyszert azok kapják,
akik otthon gyógyulnak,
és nincsenek súlyos tüneteik.
A monulpiravir egy új,kísérleti gyógyszer.
Ez a gyógyszer lassítja a vírus szaporodását,
de nem gyógyítja a betegséget.
A Pfizer gyógyszervállalat tesztel
egy újgyógyszert is.
Ezt a gyógyszert a fertőzés korai szakaszában
lehetne adni a betegeknek.
Ez a hírlevél
innen tölthető le >>>
A rádiót önkéntes formában, nonprofit módon üzemeltetjük, azonban a működtetés költségeit már nem tudjuk kitermelni saját pénzből (szerverek üzemeltetése, karbantartása).
Amennyiben lehetősége van, kérjük támogassa a Hobby Rádió éves 120000 Ft-os működési díját!
Net-média Alapítvány (Magnet Bank): 16200113-18516177-00000000
Utalás közleménye: támogatás
Köszönjük, ha nekünk adja adója 1 %-át!
Adószám: 18129982-1-41
Reklám
Keresés az oldalon
Facebook oldalunk
Mai műsor
Bejelentkezés
Mai napi információk
Időjárás
23°C






