Könnyen érthető cikk a koronavírusról 9 – 2020. március 31.
Az ÉFOÉSZ. összefoglalója
A koronavírus egy vírusfajta,
ami betegséget okoz.
A betegség,
amit a koronavírus okoz,
hasonlít az influenzára
és tüdőgyulladást okozhat.
Eddig ezt a vírust nem ismertük.
Bővebben a koronavírusról itt olvashatsz:
https://efoesz.hu/egyeb/koronavirus-konnyen-ertheto-tajekoztato/
Jelenleg Magyarországon
majdnem 500 emberről tudjuk,
hogy elkapta a koronavírust.
Sajnos
a koronavírus járványnak
már 16 halálos áldozata van.
Magyarországon a járvány
még nem érte el
a csúcsát.
Lesz olyan nap,
amikor sokkal több
megbetegedés lesz.
Ez nem lesz meglepetés.
A többi országban is így történt.
Magyarország fel van készülve rá.
Tegnap
az országgyűlés
megszavazta
a koronavírus elleni védekezésről
szóló törvényt.
Később Áder János
Magyarország
köztársasági elnöke
aláírta.
Ez azt jelenti,
hogy ez a törvény
a mai naptól érvényes.
Ez a törvény arról szól,
hogy a kormány
azonnal dönthet
bizonyos dolgokról.
Ez a törvény
arra ad engedélyt a kormánynak,
hogy amíg a járvány tart,
addig gyorsan tudjanak
új rendelkezéseket bevezetni.
Ilyen rendelkezés lehet
például amikor
kijárási tilalmat
akarnak bevezetni.
Ezt a koronavírus járvány miatt
tartották fontosnak.
Mivel március 11-én
a kormány
kihirdette,
hogy Magyarországon
veszélyhelyzet van,
így a kormánynak gyorsan kell
intézkedni,
ha valami történik.
Írtunk már korábban arról,
hogy idén nyáron
az Olimpiát
nem tartják meg.
Eddig nem lehetett tudni,
hogy mikor fogják megtartani.
Most döntötték el,
hogy az Olimpiát
egy évvel fogják eltolni.
Így 2021 nyarán fogják megtartani.
Ne felejtsd el!
Magyarország kormánya
kijárási korlátozást
vezetett be.
Ez azt jelenti,
hogy az emberek
csak akkor hagyhatják el
az otthonukat,
amikor valami fontos dolguk van.
Ilyen dolog lehet például:
– amikor boltba kell menni
– amikor gyógyszertárba kell menni
vagy fontos ügyeket intézni.
Fontos,
hogy reggel kilenc és dél közt
csak 65 év felettiek
mehetnek ügyeket intézni,
vagy vásárolni.
Mit tegyek,
hogy ne kapjam el
a koronavírust
és ne fertőzzek meg másokat?
Az első és legfontosabb,
hogy maradj otthon!
Akkor is megfertőzhetsz másokat
amikor nincsenek tüneteid!
Gyakran moss kezet!
Fertőtlenítsd a kezed!
Ne adj puszit!
Ne ölelj meg másokat!
Ha betegnek érzed magad,
ne menj orvoshoz!
Inkább telefonálj a segítődnek
vagy a háziorvosodnak.
Így megállíthatjuk
a vírus terjedését.
Friss hírekért,
információért
figyeld a híreket,
és a kormány oldalát,
a www.koronavirus.gov.hu-t.
A rádiót önkéntes formában, nonprofit módon üzemeltetjük, azonban a működtetés költségeit már nem tudjuk kitermelni saját pénzből (szerverek üzemeltetése, karbantartása).
Amennyiben lehetősége van, kérjük támogassa a Hobby Rádió éves 120000 Ft-os működési díját!
Net-média Alapítvány (Magnet Bank): 16200113-18516177-00000000
Utalás közleménye: támogatás
Köszönjük, ha nekünk adja adója 1 %-át!
Adószám: 18129982-1-41
Ezeket is olvassa el:
Bíróság határozott egy értelmi fogyatékos nő sterilizálásáról
Koronavírus hírek – május 21.
Önálló életviteli workshop a Sérült Gyermekek Napján
Értelmi fogyatékossággal élők és a munkavállalás
Az autizmusból előnyt kovácsoló startup lett a halálos ágy melletti fogadalomból
Koronavírus hírek – október 27.
Reklám
Keresés az oldalon
Facebook oldalunk
Mai műsor
Bejelentkezés
Mai napi információk
Időjárás
25°C






