Koronavírus – könnyen érthető heti hírlevél
Az ÉFOÉSZ. összeállítása
Csütörtökön Gulyás Gergely elmondta:
Magyarországon jelenleg
a koronavírus harmadik hulláma zajlik.
A harmadik hullám nagyon erős,
sokkal erősebb, mint az eddigiek.
Az oltások jól haladnak,
de még így is sokan betegszenek meg.
Ezért új, szigorúbb intézkedésekre van szükség.
Új intézkedések március 8., hétfőtől
Április 7-ig bezárnak az óvodák
és az általános iskolák.
A gyermekek otthonról fognak tanulni.
A bölcsődék egyelőre nyitva maradnak.
Március 8. és március 22. között bezárnak az üzletek.
Csak a következő üzletek lehetnek nyitva:
- élelmiszerboltok
- gyógyszertárak
- drogériák
- benzinkutak
- bankok
- dohányboltok.

Március 8-án, hétfőn nőnap lesz.
Ezen a napon a virágárusok még nyitva lehetnek.
Március 8. és március 22. között
minden szolgáltatás szünetel,
kivéve a magánegészségügyet.
A magánegészségügy olyan egészségügyi ellátás,
amit nem az állam tart fenn.
Akik a magánegészségügyet igénybe veszik,
közvetlenül a szolgáltatónak fizetnek az ellátásért.
Szabadtéren mindenhol maszkot kell hordani.
Szigorítják a határátlépést.
A teherforgalomban, vagyis az áruk szállításában
nem lesz változás.
Március 8. és március 22. között
az edzőtermeket is bezárják.
Szabadtéren lehet sportolni.
Olyan sportot lehet végezni a szabadban,
ami közben be lehet tartani a másfél méteres távolságot.
A hivatásos sportolók meccsein nem lehet közönség.
A munkavégzés lehetséges.
Ahol megoldható, otthonról kell dolgozni.
Az állam bértámogatást nyújt a szállodáknak
és a vendéglátóiparnak.
A bértámogatás azt jelenti,
hogy az állam kifizeti az itt dolgozók bérének egy részét
a munkaadó helyett.
Az állam adókedvezményt is nyújt
ezeknek a munkaadóknak.
Az adókedvezmény azt jelenti,
hogy a munkaadónak kevesebb adót kell fizetnie
a dolgozók után.
A bértámogatást és az adókedvezményt
azok a munkaadók is megkaphatják,
akiknek most kell bezárniuk
az új, szigorúbb intézkedések miatt.
Újranyitás
A kormány március 22-től tervezi
megkezdeni az újranyitást.
Az újranyitás részleteiről március 17-én döntenek.
Oltási igazolvány
Akik megkapják az oltást,
oltási igazolványt fognak kapni.
Az oltási igazolvány egy kártya,
ami azt igazolja,
hogy valaki megkapta a koronavírus elleni védőoltást.
Az oltási igazolványt nem kell kérni,
mindenkinek postázzák majd,
aki megkapta az oltást.
Egy mobil applikációval is lehet majd igazolni,
hogy valaki megkapta az oltást.
Egy európai országban kiállított oltási igazolványt
minden európai országnak el kell majd fogadnia.
Net-média Alapítvány (Magnet Bank): 16200113-18516177-00000000
Utalás közleménye: támogatás
Köszönjük, ha nekünk adja adója 1 %-át!
Adószám: 18129982-1-41
Ezeket is olvassa el:
Reklám
Keresés az oldalon
Facebook oldalunk
Mai műsor
Bejelentkezés
Mai napi információk
Időjárás
7°C






