Sztoriból JELES a siketeknek és nagyothallóknak
2019. szeptember 29-én, a siketek világnapján debütált a feat. és a Post For Rent közös munkája, a Siketek és Nagyothallók Országos Szövetsége (SINOSZ) gondozásában készült Sztoriból JELES kampány, melynek keretében 100 db egyedi, Facebook- és Instagram-sztoriba integrálható GIF sticker került fel a közösségi oldalakra, amik a siket közösség online akadálymentesítését és társadalmi integrációját hivatott elősegíteni. Most Persely Tomi kreatív igazgatóval beszélgettek a kampányról a funzine.hu munkatársai , aki régóta a tevékenykedik a reklám- és médiaiparban, 2019 elején pedig három, szintén komoly ügynökségi múlttal rendelkező társával megalapította a feat. ügynökséget.
Hogyan született meg a Sztoriból JELES kampány gondolata? Elkezdtünk az ügynökségen belül proaktívan gondolkodni arról, hogyan lehetne többet kihozni a manapság erőteljesen hódító GIF sticker hype-ból – hiszen az emberek megőrülnek érte, és perszonalizált tartalmak is egyre gyakrabban születnek ezen a kategórián belül, például a világsztárok körében. Ráadásul a stickerek kivitelezése sem egy túl bonyolult történet, mivel mindössze egy stúdió és egy green box, valamint egy kisebb filmes csapat kell a gyártásukhoz, akik felveszik a szekvenciákat, majd utómunkában mindezt „körbevágják”. A platformválasztás is egyértelmű volt, hiszen a Facebook és az Instagram egyeduralkodónak számítanak a közösségi média piacán, ahol manapság már a márkáknak, szervezeteknek is van lehetőségük arra, hogy személyre szabott tartalmakat jelenítsenek meg ezeken a felületeken. Mi is ezt a lehetőséget szerettük volna kreatív oldalról megfogni, és egy olyan megoldással előállni, aminek a társadalomra nézve is pozitív hatása van. Így jutottunk el oda, hogy a Facebook- és Insta-storyk esetében rengeteg szöveges tartalom van, amit izgalmas lenne vizuális formában leképezni a siketek számára. Ezért létrehoztunk egy 100 darabból álló szettet, ami az online térben leggyakrabban használt kifejezéseket jeleníti meg a jelnyelv és a szöveg vizuális egységeként. Az ötlettel megkerestük a Siketek és Nagyothallók Országos Szövetségét (SINOSZ), akiknek missziója, hogy elősegítse a siket és nagyothalló fiatalok társadalomba történő beilleszkedését. Ráadásul a Pécsi Tudományegyetem Közgazdaságtudományi Karával közös kutatásunk bebizonyította, hogy ezek a fiatalok nem csak a való életben, de a social térben elszeparálódnak halló társaiktól, és inkább csak egymással kommunikálnak, miközben rendkívül aktív felhasználók. Ezen szerettünk volna változtatni azzal, hogy a Sztoriból JELES kampány segítségével közelebb hozzuk a siket és halló fiatalokat egymáshoz a közösségi médiában. Volt személyes érintettségetek, vagy hogyan jött az ötlet, hogy pont a siketek és nagyothallók közösségét támogassátok egy ilyen kreatív megoldással? Nem volt. Összeállt az ötletcsomag, utána pedig kézenfekvő volt, hogy elvisszük a szövetséghez. Nekik pedig azonnal megtetszett, hiszen ilyen specifikus, fiataloknak szóló online kampányuk még nem volt, és világszinten sem nagyon jellemző, hogy ezt a célcsoportot ennyire mai, innovatív eszközzel célozták volna. Hogyan zajlott a megvalósítás? Az elején azt hittük, hogy a projekt kivitelezése egy teljesen egyszerű, zökkenőmentes feladat lesz. Megcsináljuk a forgatást, és kész. De már a próbanapon azzal szembesültünk, hogy ezeknek a srácoknak rengeteg kifejezést, általunk általánosan használt szófordulatot, geget el kell magyarázni a mentorok segítségével, hiszen ők teljesen másképp értelmezik vagy használják a hétköznapokban. Mi, akik reklámos és filmes közegből érkezünk, ahhoz szoktunk, hogy egy forgatáson iszonyú nagy nyüzsgés, hangzavar van, mindenki magyaráz, nagy a káosz. Itt pedig totális csend uralkodott, hiszen mindannyian jelnyelvvel kommunikáltak. Ez is egy nagyon újszerű élmény volt. Hogy kapcsolódott be a projektbe a Post for Rent, és a kampányfilm arca, Bánki Beni? A kampány tervezésekor a Post for Rent talent ügynökség a partnerünkké vált, mert szerettük volna, ha a social media csatornák legnépszűbb „szószólói”, vagyis az influencerek által kerül a köztudatba ez a kezdeményezés. Létrehoztunk olyan GIF stickereket is, melyek kifejezetten az influencerek védjegyeiként ismert kifejezéseket tartalmazzák. Kitűzött célunk volt, hogy ne csak a stickerek készüljenek el, hanem egy átfogó, hosszú távon működő kampányt hozzunk létre, egy jól működő honlappal és egy ütős kampányfilmmel. Benivel is a Post for Renten keresztül kerültünk kapcsolatba. Olyan karaktert szerettünk volna, aki hiteles arca lehet ennek a kezdeményezésnek, és mivel ő a slammelés, a kimondott szó révén lett közismert, ez egy nagyon szép párhuzamot tudott alkotni a jelnyelvvel. A feat. egy frissen alakult, kreatív és techológia fókuszú indie reklámügynökség, ami szabadon, klasszikus határokat átívelő, független csapatként működik Budapest szívében. Értékteremtő, izgalmas kommunikációs megoldások létrehozására törekszik, szoros együttműködésben partnereivel és ügyfeleivel. (Forrás: Funzine.hu)
A rádiót önkéntes formában, nonprofit módon üzemeltetjük. Azonban a működtetés költségeit már nem tudjuk kitermelni saját pénzből (szerverek üzemeltetése, karbantartása). Amennyiben lehetősége van, kérjük támogassa a Hobby Rádió éves 120000 Ft-os működési díját!Net-média Alapítvány (Magnet Bank): 16200113-18516177-00000000
Utalás közleménye: támogatás
Köszönjük, ha nekünk adja adója 1 %-át!
Adószám: 18129982-1-41
Reklám
Keresés az oldalon
Facebook oldalunk
Mai műsor
Bejelentkezés
Mai napi információk
Időjárás
0°C
Vélemény, hozzászólás?