Újszerű Civil Akadémia indult
Cél: a non-profit szervezetek üzleti gondolkodásának fejlesztése, társadalmi vállalkozások létrehozása A for-profit szektorral való hatékony üzleti alapú együttműködés kialakítása a célja annak a civil szervezetek által igénybe vehető képzési programnak, amely 2015. május 8-án indult útjára vállalati szakemberek és civil szereplők összefogásával.
A Civil Akadémia néven induló különleges képzési program fő erejét a szervezők egy speciális mentorprogramban látják, melynek keretében testközelből megélt találkozások, szakmai „coach-ok” segítik a képzésben résztvevőket az üzleti szektor igényeinek, működésének megismerésében. Új színfoltként jelenik meg a képzési palettán egy különleges, civil szervezetek számára igénybe vehető tréningsorozat, melynek célja, hogy a non-profit szektor szereplőinek valós és hatékony ismereteket adjon át az üzleti szektor működéséről, elvárásairól, menedzsment-igényeiről. A képzés elindításának apropóját az a hiány adta, hogy ugyan a for-profit szektor képviselői szívesen dolgoznának és dolgoznak a civil oldal reprezentánsaival, az együttműködés hatékonysága sokszor jelentősen elmarad az elvárttól legfőképpen azért, mert a szereplők nem ismerik egymás szempontrendszerét, működését, és ez persze kölcsönös csalódásokhoz vezet. „Ehhez tevődik hozzá még az is, hogy a hazai civil szektor működőképességének, pénzügyi stabilitásának biztosításához szükségessé vált a „szolgáltató” szervezeti modell kialakítása” – magyarázza Kiss Gyöngyvér, a Civil Akadémia projektvezetője. „A csökkenő állami támogatások, a szűkös pályázati források, a visszafogott vállalati és egyéni adományozási kedv, illetve az egy százalékokból befolyt összeg a legtöbb esetben nem elég ahhoz, hogy a civil szervezetek saját tevékenységüket, vállalt fontos küldetésüket biztosítani és végezni tudják. A finanszírozási struktúra átgondolásával érdemes nyitni a vállalatok felé piacképes szolgáltatási portfólióval, ennek egyik útja pedig, ha egy szervezet igyekszik újragondolni és pozícionálni saját magát, rálát a másik oldal igényeire, és valós üzleti portfóliót alakít ki, egyfajta társadalmi vállalkozásként működik. Ebben segít ez a képzési program” – tette hozzá a projekt vezetője. A programhoz számos vállalat csatlakozott, hogy előadóként, trénerként a saját szakterületét képviselve adjon át szaktudást a civil szervezeteknek. A Civil Akadémia kiemelt támogatója a MAVIR Zrt., további támogatók és együttműködő partnerek: az Erste Bank, a PwC Magyarország Kft., a Microsoft Magyarország, a BP, a Manna Natúr Kozmetikum Kft. Az első képzési napnak, május 8-án az Erste Bank ad otthont, akik már évek óta elsősorban nem az adományozásban látják saját civil szervezeteket segítő szerepüket, hanem az együttműködésben és a partnerségben. „Minden érdemi partnerkapcsolat alapja, hogy a partnerek ismerjék egymást” – mondta el Dr. Czafrangó János, az Erste good.bee projekt vezetője. „A piaci szektornak elég sok lehetősége van a civil szervezetekről tájékozódni, de a civilek nagyon keveset tudnak arról, hogy miként is működik és gondolkodik egy piaci szereplő: a saját szolgáltató szerep felismerésén túl ez áll a képzés középpontjában. A civil és piaci szektorok együttműködése kölcsönösségen kell, hogy alapuljon, melynek kereteit, alapjait egy ilyen fórumon könnyebben megértheti mindkét fél” – tette hozzá Czafrangó János. A PwC Magyarország szintén partnere a kezdeményezésnek, akik önálló ingyenes civil képzési napot is tartottak a tavalyi évben adózási, pénzügyi és jogi kérdésekről. E témákban vállalták a Civil Akadémia keretein belül is, hogy segítik a résztvevők tudásának bővítését. „A tavalyi év alapján, az érdeklődők számát, nyitottságát és az oktató kollégák lelkesedését látva szívesen vállaltuk, hogy a Civil Akadémia egyik állomása leszünk és megosztjuk tudásunkat a tanulni, fejlődni vágyó alapítványok, egyesületek munkatársaival” – mondta el Simon Katalin, a PwC Magyarország Kft. PR és CSR menedzsere. „A tematikába azok az elemek kerültek be – jog, illetve üzleti tervezés gyakorlati és elméleti részei –, amelyek esetében a legtöbb változás és értelmezési probléma merülhet fel, illetve ahol a legnagyobb hiányosságokat tapasztaltuk” – fűzte hozzá a menedzser. A képzési program projektmenedzsment, üzletfejlesztés és IT ismereteinek átadását a Microsoft Magyarország segíti, akik szakértelmükkel, technológiai lehetőségeikkel és pénzügyi erőforrásaikkal elkötelezetten támogatják a különböző társadalmi csoportokat – kiemelten a fiatalokat és a non-profit szervezeteket – abban, hogy a bennük rejlő lehetőségeket felismerjék és megvalósítsák. „A Microsoft civileknek szóló vállalati felelősségvállalási programjain keresztül igyekszik a for-profit és non-profit szektor között működési dinamikában megmutatkozó szakadékot leküzdeni, felhívni a figyelmet az üzleti folyamatok hatékonyabb szervezésére és a megfelelő IT infrastruktúrára és megoldásokra” – ismertette Schubauer Krisztina, a Microsoft Magyarország CSR vezetője. „Alapvető célunk, hogy a hazai alapítványok innovatív társadalmi vállalkozásokként működjenek, mindennapi tevékenységüket a hatékonyság és eredményesség jegyében végezzék, így nagyobb erőkkel tudjanak fókuszálni az alaptevékenységbeli missziójukra” – magyarázta a felelősségvállalási vezető. A Civil Akadémia záró, összegző és értékelő napjának a kiemelt támogató MAVIR Zrt. ad otthont. Hakl Mónika kommunikációs osztályvezetőt arról kérdeztük meg, milyen elvárásai vannak a civil képzést illetően. .„A korábban elhangzottak szintetizálása, azok konkrét helyzetekben történő alkalmazása elengedhetetlen ahhoz, hogy a résztvevők úgy érezhessék: a megszerzett ismeretek birtokában készen állnak a for-profit szektorral történő, mindkét fél számára előnyös és hosszú távon működőképes kapcsolat kialakítására.” – válaszolta a kommunikációs osztályvezető. A képzési program egyik kimagasló értéke, hogy a civil szervezeteknek lehetősége lesz saját kapcsolati hálót kiépíteni a tréneri, előadói minőségben résztvevő vállalatok képviselőivel, mely az értékesítés egyik alapja. A Civil Akadémia rendhagyó eleme, hogy az öt alkalmas tréninget követően egy különleges mentorprogramban vesznek részt a civil szervezetek képviselői. A coachingra épülő időszakban a civil szervezet egy-egy vállalati szakemberrel közösen felépít egy saját szolgáltatást a már megszerzett ismeretek alapján, melyet később a piacon értékesíteni tud. „A sorozattól azt várjuk, hogy kiszélesedik a civil partnerek látóköre, és a klasszikus PR/CSR-kapcsolatokon túl be tudnak majd azonosítani olyan együttműködési területeket, amikben saját szolgáltató, értékteremtő szerepük is előtérbe kerülhet” – magyarázta Czafrangó János, az Erste good.be projektvezetője. „Hisszük, hogy a képzés elindíthat civil szervezeteket azon az úton, mely az üzleti alapú gondolkodásról és az üzleti szektorral való új típusú együttműködésről szól. Reméljük, hogy a Civil Akadémián keresztül sikerül új „eszközöket” adnunk a civil szféra képviselőinek kezébe” – tette hozzá Kiss Gyöngyvér, a Civil Akadémia projektvezetője.
A rádiót önkéntes formában, nonprofit módon üzemeltetjük. Azonban a működtetés költségeit már nem tudjuk kitermelni saját pénzből (szerverek üzemeltetése, karbantartása). Amennyiben lehetősége van, kérjük támogassa a Hobby Rádió éves 120000 Ft-os működési díját!Net-média Alapítvány (Magnet Bank): 16200113-18516177-00000000
Utalás közleménye: támogatás
Köszönjük, ha nekünk adja adója 1 %-át!
Adószám: 18129982-1-41
Ezeket is olvassa el:
Reklám
Keresés az oldalon
Facebook oldalunk
Mai műsor
Bejelentkezés
Mai napi információk
Időjárás
3°C
Vélemény, hozzászólás?