Az oldal akadálymentesített
Hobby rádió – a Hang-adó

Rádió hallgatása

Az adatkezelési tájékoztató elolvastam és nyilatkozom arról, hogy annak megfelelő jogosultsággal

Lejátszás

Online rádió hallgatása
Rádió hallgatása
Hallgatás Media Player-el
Rádió hallgatása

Android-os alkalmazás (Készítette: Benkő Dániel)
Rádiónk a T-home támogatásával a Web-rádió (pdf) alkalmazásával is hallható.


Nagy generáció - legnagyobbak a 70-80-as évekb*l
31
hallgató

Az akadálymentesítés aktuális kérdéseiről rendezett konferenciát az MVGYOSZ

- 2021. szeptember 3. 12:58 - 363 megtekintés

Közel száz érdeklődő vett részt augusztus 30-án a Magyar Vakok és Gyengénlátók Országos Szövetsége akadálymentesítési konferenciáján, amelyen többek között a JKJ vokális taktilis burkolatairól, a MÁV Zrt. akadálymentesítési stratégiájáról, a kapcsolódó jogszabályokról és szabványokról, valamint az MVGYOSZ taktilis burkolati jelzések kialakítására vonatkozó új állásfoglalásáról hangzottak el előadások.

A Vakok Általános Iskolája Nádor-termébe meghirdetett tanácskozás apropóját az adta, hogy napjainkban jelentős fejlődés, illetve sok változás tapasztalható a látássérült emberek érdekében történő akadálymentesítés területén: 2021 tavaszán új nemzetközi szabvány jelent meg a témában, amely magyar szabványként is elismert, illetve az MVGYOSZ is megújította állásfoglalását a taktilis burkolati jelzések kialakításával kapcsolatban. Szintén aktualitást adott az eseménynek, hogy augusztus végén átadásra került az első olyan budapesti helyszín, a Nyugati pályaudvar, ahol az olasz JKJ “okos” taktilis burkolati jelzéseit telepítették.

A konferencia vendégeit dr. Nagy Sándor, az MVGYOSZ elnöke köszöntötte, majd elmondta, hogy a szövetség meghatározó feladata, hogy hozzájáruljon a látássérült emberek számára élhető társadalom megteremtéséhez, melyben a fizikai és infokommunikációs akadálymentesítésnek kiemelt szerepe van. Az MVGYOSZ már a kétezres éveket megelőzően is gyűjtötte a vak emberek közlekedését segítő nemzetközi jó gyakorlatokat, de az 1998-ban elfogadott Esélyegyenlőségi törvény új lendületet adott az akadálymentesítési fejlesztéseknek. A technológiai újításoknak köszönhetően nemcsak mennyiségi, hanem minőségi fejlődés történt, amelynek egyik jó példája az olaszországi JKJ vokális taktilis burkolatcsaládja, amely nemcsak a fizikai akadálymentesítést szolgálja, hanem az okostelefonokon elérhető applikáció és az okosbotok segítségével többletinformációkat is nyújt a környezetről.

Szemerei Éva, a Vakok Általános Iskolája Módszertani Központjának vezetője tolmácsolta Somorjai Ágnes igazgató asszony üdvözletét. Örömét fejezte ki, hogy az akadálymentesítési konferencia egy olyan helyszínen valósul meg, ahol a rehabilitációs tanárok már egészen kis kortól oktatják a gyerekeket a fehérbotos közlekedésre, az önálló tájékozódásra. A szakember fontosnak tartja, hogy munkatársai is megismerkedjenek a legkorszerűbb taktilis burkolatokkal, hiszen az oktatás során maguk is szembesülnek az akadálymentesítés terén tapasztalható anomáliákkal.

A köszöntőket követő első előadásként Mariano Iervolino, a világ számos pontján jelen lévő taktilis burkolati jelzést gyártó cég, a JKJ Srl ügyvezetője, és dr. Linczényi Endre, a JKJ magyarországi képviselője előadását hallgathatták meg a résztvevők. „Történelem és szakértelem találkoznak ma a teremben” – kezdte mondandóját dr. Linczényi Endre, majd azzal folytatta, hogy az egyenlő hozzáférés megteremtésében mérföldkő a Fogyatékossággal élő személyek jogairól szóló ENSZ-egyezmény, melyhez Magyarország az elsők között csatlakozott. A JKJ termékek ismertetését követően az előadó példákat hozott a nagyvilágból, azok szakszerű alkalmazására, majd fotókkal illusztrálva mutatta be, hogy miként valósult meg mindez Magyarországon a Nyugati pályaudvar felújítása során.

Puszpán János, a MÁV Zrt. beruházási igazgatója a MÁV hosszú távú akadálymentesítési stratégiájával kapcsolatban elmondta, közel ötvenéves lemaradást kell bepótolni a területen. Ismertette a cég munkatársainak szervezett szemléletformáló képzések főbb célcsoportjait és a bevont munkatársak számát, valamint azt a felmérést, amelyben megtörténik a MÁV létesítményeinek akadálymentesítési szempontokat figyelembe vevő átfogó vizsgálata. A fejlesztésekhez azonban nemcsak forrásokra, hanem még több olyan szakemberre, például rehabilitációs környezettervező szakmérnökre van szükség, akik rendelkeznek releváns szaktudással az akadálymentesítési beruházások tervezéséhez, megvalósításához. Előadása befejezéseként a MÁV személyes segítségnyújtást biztosító szolgáltatásait ajánlotta a hallgatóság figyelmébe és válaszolt a megjelentek által feltett kérdésekre.

Olasz Norbert, a JKJ magyarországi forgalmazójának, a FAL 2001 Kft. ügyvezetőjének előadásából a résztvevők megismerhették a húszéves gyártói tapasztalattal rendelkező JKJ Srl, és az általuk forgalmazott termékcsalád történetét, valamint a FAL 2001 Kft. csúszásgátló és akadálymentesítésben alkalmazható megoldásainak kínálatát. A korlátolt felelősségű társaság 2019 óta kizárólagos forgalmazója Magyarországon a JKJ vokális taktilis burkolati jelzéseinek. A Nyugati pályaudvaron 11060 folyóméternyi taktilis burkolat kerül kiépítésre, amelyből 1176 méter „okos” vezetősáv – mondta az ügyvezető.

Az előadásokat követő szünetben a résztvevőknek lehetősége nyílt a JKJ termékek gyakorlati megismerésére és kipróbálására, valamint közvetlenül feltehették a témával kapcsolatos kérdéseiket is a gyártó és a forgalmazó képviselőinek.

A konferencia következő előadója, Szabó Henriett építész, rehabilitációs környezettervező szakmérnök volt, aki ismertette a látássérült emberek számára történő akadálymentesítéshez kapcsolódó hazai jogszabályi környezetet, valamint a területre vonatkozó szabványokat. Mint mondta, a magyar jogszabályi környezet teljesen egyértelműen megteremtette azokat a kereteket, amelyeknek alapján ma Magyarországon mindenki számára akadálymentes környezetet kell megvalósítani. Az egyetemes tervezés elvét mind az új épületek, építmények, épített környezet megvalósítása, mind a meglévő épületek felújítása során alkalmazni kell. Az irányadó jogszabályok között említette többek között A fogyatékos személyek jogairól és esélyegyenlőségük biztosításáról szóló 1998. évi XXVI. törvény, Az országos településrendezési és építési követelményekről szóló 253/1997. (XII. 20.) kormányrendelet, valamint A közbeszerzési eljárásokban az alkalmasság és a kizáró okok igazolásának, valamint a közbeszerzési műszaki leírás meghatározásának módjáról szóló 321/2015. (X. 30.) kormányrendelet vonatkozó előírásait. Szabó Henriett felhívta a figyelmet arra is, hogy az MSZ EN 17210 Accessibility and usability of the built environment. Functional requirements (Az épített környezet hozzáférhetősége és használhatósága. Funkcionális követelmények) európai uniós szabvány 2021. áprilisa óta egyben magyar nemzeti szabvány. Előadásában kitért a taktilis burkolati jelek méretezésére, a jelzések szabványos geometriájára, valamint a megfelelő kontraszthatás elérésére, amely a visszaverődő fény mennyiségével, vagyis az L R V értékkel mérhető.

A konferencia záró előadásában Németh Orsolya, az MVGYOSZ szakmai vezetője a szövetség taktilis burkolati jelzések kialakítására vonatkozó, 2021-ben megújított állásfoglalását ismertette. Előadásában elmondta, hogy Magyarországon a taktilis burkolati jelzések alkalmazása alig húszéves múltra tekint vissza. Az MVGYOSZ első vonatkozó állásfoglalását 2011-ben adta ki, melyet 2016-ban módosított, de a technológia fejlődésével és a nemzetközi szabványok változásával gyorsan felmerült egy új állásfoglalás kidolgozásának szükségessége. A munka 2018-ban elkezdődött, a jelenleg hatályos állásfoglalást 2021 májusában fogadta el a szövetség elnöksége. A néhány hónapja hatályba lépett állásfoglalás a taktilis jelzések elfogadott és szabványos geometriájának meghatározásán túl lefekteti az alkalmazás alapvető szabályait, illetve követelményeket fogalmaz meg a taktilis jelzések kontrasztos kialakításával kapcsolatosan is, hogy a rendszer az alig- és gyengénlátó közlekedőknek is segítséget nyújtson. Kiemelte, a dokumentum azonban nemcsak az érdekképviseleti munka során tesz majd jó szolgálatot, hanem hasznos anyaga a leendő építészek és rehabilitációs szakmérnökök oktatásának, illetve a már gyakorló szakemberek továbbképzésének is. A szakmai vezető előadása zárásaként köszönetet mondott azoknak a szakembereknek, akik sokat tettek azért, hogy az állásfoglalás megszülethessen, köztük a 2016-ban elhunyt Igali Zsófia rehabilitációs szakmérnöknek, aki az MVGYOSZ első taktilis burkolati jelzésekre vonatkozó állásfoglalásához nagyban hozzájárult szakértelmével. Megköszönte továbbá Szabó Henriett rehabilitációs környezettervező szakmérnök, a Rehabilitációs Környezettervező Szakmérnökök és Rehabilitációs Környezettervező Szakemberek Országos Egyesülete (REKORE) együttműködő tagjainak, valamint Erhart Péter, az MVGYOSZ akadálymentesítési ügyekért felelős munkatársának az elmúlt években nyújtott segítségét.

(Hegedűs Katalin MVGYOSZ. kommunikációs munkatárs)

A rádiót önkéntes formában, nonprofit módon üzemeltetjük. Azonban a működtetés költségeit már nem tudjuk kitermelni saját pénzből (szerverek üzemeltetése, karbantartása). Amennyiben lehetősége van, kérjük támogassa a Hobby Rádió éves 120000 Ft-os működési díját!
Net-média Alapítvány (Magnet Bank): 16200113-18516177-00000000
Utalás közleménye: támogatás
Köszönjük, ha nekünk adja adója 1 %-át!
Adószám: 18129982-1-41

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

*


7 * egy =

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .

Reklám

MVGYOSZ. székházának felújítása

Online rádió

Erikkancs - a digitális újságos

Alko-soft

Keresés az oldalon

Facebook oldalunk

Mai műsor

  • 6:00: Jóreggelt! - reggeli információs műsor két órában.
  • 8:00: Fülpiszka - Lőrincz Attila zenei műsora - kizárólag értékes magyar előadókkal, hiszen a tisztánhallás mindenkinek jár!
  • 9:00: - film és zene (filmajánló műsor)
    Hallottál egy filmről, de nem tudod eldönteni, hogy megéri-e megnézni? Tetszik egy film betétdala, de a filmet nem ismered? Akkor jó helyen jársz! Egy órában bemutatunk egy filmet és az abban hallható zenéket. Movie and Music - a Hobby Rádióban.
  • 10:00: Tízórai - Godó Gyurival
  • 12:00: Déli hírösszefoglaló -
  • 13:00: Délután - Benne: interjúk, riportok, tudósítások kulturális, szociális és közéleti eseményekről.
  • 14:00: Zamat - finom falatok a konyhában (két órán keresztül)
  • 16:00: Retikül - női magazin sok csajos hírrel és kevés focival
  • 17:00: Nagy generáció - Mindenki, aki a 70-es és 80-as években formálta a zenei világot (retró műsor a legnagyobbakkal)
  • 18:00: Esti hírösszefoglaló - Benne: a nap idézete, névnap köszöntő, évforduló naptár, sport.
  • 19:00: Vers, esti mese, kabaré, a nap érdekessége (riport, interjú, tudósítás), esti ka -
  • 20:00: Fülpiszka - Lőrincz Attila zenei műsora - kizárólag értékes magyar előadókkal, hiszen a tisztánhallás mindenkinek jár!
  • 21:00: - film és zene (filmajánló műsor)
    Hallottál egy filmről, de nem tudod eldönteni, hogy megéri-e megnézni? Tetszik egy film betétdala, de a filmet nem ismered? Akkor jó helyen jársz! Egy órában bemutatunk egy filmet és az abban hallható zenéket. Movie and Music - szombaton 17 órától a Hobby Rádióban.
  • 22:00: Coctail - Érdekes témák, érdekes emberek - magazin műsor - két órán keresztül

Bejelentkezés

Regisztráció| Elfelejtette jelszavát?

Mai napi információk

Ma 2022. november 30. szerda, András, Andor napja van.
Az év 48. hete és 334. napja.
Holnap Elza napja lesz.

1786. II. József császár eltörölte a halálbüntetést, és helyette megbélyegzést, verést és hajóvontatást rendelt.


1806. Az Osztrák Császárság zászlójának hivatalos színe a fekete-sárga, a Magyar Királyságé piros-fehér-zöld.


Kiss József / 1843. nov.30. - 1921. dec. 31. /

Tűzek

"...- S amíg lelkemmel káprázatok játsznak,
S jövendő tüzek délibábja von,
Amelyek távol ég alján cikáznak -
Valamikor- beomlott síromon:
Itt ülök némán, magamba rogyva,
Míg száll az óra, mint egy pillanat,
És félig ébren és félig álomba
Piszkálgatom a húnyó parazsat."

BKK Információk

17:48November 30. SZERDAszerkeszti: Kovács Botond
RENDKÍVÜLI HÍREK  Baleset történt a Bajcsy-Zsilinszky úton befelé a Bank utca után a külső sávban, torlódásra számítsanak.   Veszélytelenítés miatt az Izabella utca a Király utca és a Jósika utca között továbbra is egyirányú a Rózsák tere felé.   Baleset nehezíti a közlekedést a Krisztina körúton a BAH csomópont felé az Attila út előtt a középső sávban, torlódásra számítsanak.   Műszaki hibás jármű nehezíti a közlekedést a Könyves Kálmán körúton az Árpád híd felé az Üllői út előtt a külső sávban.   Torlódik a forgalom az Apáczai Csere János utcában, valamint a Lehel utcában a kifelé a Róbert Károly körút előtt. A 105-ös és a 178-as autóbusz terelve közlekedik, nem érinti a Petőfi tér megállót, valamint a Hun utcánál a villamosmegállóban áll meg.   Telítettek a sávok a Lónyay utcában, a 15-ös és a 115-ös autóbusz terelve közlekedik, az északi irányban nem érinti a Lónyay utca, a Czuczor utca és a Török Pál utca megállót, valamint szabálytalan parkolás miatt a Markó utca megállót sem.   Zsúfoltság van a Kiskörúton az Astoria közelében, az Andrássy úton az Erzsébet tér előtt, valamint a Közraktár utcában befelé.   Lassú a haladás a Rákóczi úton kifelé, valamint a Nagykörúton és a Hungária körgyűrűn szakaszonként.   Akadozik az előrejutás a Budai és a Pesti alsó rakparton észak felé az Erzsébet híd és a Margit híd között.  
 
FRISS HÍREK  Lezárták a fél útpályát a XXII., Leányka utcai felüljárón felújítás miatt. A váltakozó irányú áthaladást jelzőlámpa irányítja. A környéken a reggeli és a délutáni csúcsidőszakban megnövekedett menetidőre kell számítani.   Lezárták a fél útpályát a III., Gyógyszergyár utcát a Zay utca és a Zeyk Domokos utca között gázvezeték-javítás miatt, a két irány forgalma felváltva haladhat.   Útszűkületre számítsanak ma napközben a XIII., Katona József utcában a Borbély utcánál veszélytelenítés miatt. A Borbély utca zsákutca lett, kihajtani a Kádár utca felé lehet.   A Bajcsy-Zsilinszky úton befelé az Arany János utca után lezárták a buszsávot egy hosszabb szakaszon, illetve a Bazilika előtt sávelhúzással irányonként két sáv járható karbantartás miatt.   Lezárták a fél útpályát a XX., Török Flóris utcában a Ferenc utca közelében csatornajavítás miatt.   Lomtalanítás miatt kell időszakos korlátozásra számítani napközben a IX., Ferenc körút–Tompa utca–Balázs Béla utca–Haller utca–Soroksári út által határolt területen.   Adventi villamossal utazhatnak hétköznapokon 14 és 17 óra között a 2-es villamos vonalán.   Sávlezárásra számítsanak az V., Apáczai Csere János utcában a Wekerle Sándor utca előtt távhővezeték-építés miatt.   Lezárták az V., Irányi utcát a Belgrád rakpartnál vízvezeték-építés miatt. A Március 15. téren a Szabad sajtó út felé egy rövidebb szakaszon csak egy sávban tudnak áthaladni.    Útszűkületre számítsanak a VIII., Csobánc utcában a Diószegi Sámuel utcánál, mert tart az útpálya helyreállítása.    A XIII., Röppentyű utcában a Rozsnyay utca és a Forgách utca között útszűkületre és sávelhúzásra kell számítani, mert felújítják a csatornát.   A XVI., Vezér utcában tart a felújítás; szakaszonként mindkét irányban útszűkületre készüljenek a Füredi utca és a Fogarasi út között, illetve a Bazsarózsa utca és a Fogarasi út között. Az Uzsoki Utcai Kórház; Rákosszentmihály; illetve Rákospalota felé a 82-es és a 82A trolibusz, valamint a 31-es, a 131-es, a 144-es és a 231-es autóbusz Vezér utca és Fogarasi út megállóját már korábban áthelyezték.   Lezárták a XXIII., Millennium utcát az Orbánhegyi dűlőnél vízvezeték-építés miatt. A közelben, a Pál apostol utcában és a János apostol utcában is útszűkületre kell készülni a Haraszti útnál.   A 60-as (fogaskerekű) villamos nem közlekedik karbantartás miatt. A Svábhegy és a Széchenyi-hegy, Gyermekvasút között a 60-as pótlóbusszal lehet utazni, amely a Művész út megállót csak a Széchenyi-hegy felé érinti. A pótlóbusz hétköznapokon üzemkezdettől 5:30-ig és 22 órától üzemzárásig, hétvégén üzemkezdettől 7:30-ig és 22 órától üzemzárásig igényvezérelten közlekedik. A Svábhegy és a Széll Kálmán tér között a 21-es, a 21A és a 221-es autóbusszal utazhatnak, a Svábhegy és a Királyhágó tér között pedig a 212-es és a 212A autóbusz igénybevételét ajánljuk.    A Gyál, Vecsési út felé közlekedő 55-ös, 94E és 294E autóbusz, illetve 994-es éjszakai járat Somogyi Béla utca megállóját áthelyezték átépítés miatt.  
 
AZ M3-AS METRÓ FELÚJÍTÁSA  KÖZÖSSÉGI KÖZLEKEDÉS   Az M3-as metró munkanapokon a Göncz Árpád városközpont és a Kálvin tér között nem közlekedik, a kimaradt szakaszon pótlóbusszal utazhatnak. Munkanapokon a Göncz Árpád városközpont és a Nyugati pályaudvar között az M3A pótlóbusszal is utazhatnak. A metró a Nagyvárad téren nem áll meg, oda a Népligettől induló M30-as állomáspótló autóbusszal lehet eljutni. A Nagyvárad tér megközelíthető a belváros, illetve a Keleti pályaudvar felől a 2M és a 24-es villamossal, a Semmelweis Klinikák felől gyalog, vagy MOL Bubival. M3A pótlóbusz jár a Nyugati pályaudvar és a Göncz Árpád városközpont közötti szakaszon. Hétköznap esténként 21 órától, illetve hétvégén a metró csak Újpest-központ és a Göncz Árpád városközpont között jár. Kőbánya-Kispest és a Göncz Árpád városközpont között az M3-as metrópótló autóbusszal utazhatnak.   Az M3-as metró a Göncz Árpád városközpontban naponta 13 óráig a Kőbánya-Kispest irányú peronhoz érkezik, és onnan indul vissza Újpest felé. 13 órától üzemzárásig a szerelvények az Újpest-központ irányú peronhoz érkeznek, és onnan indulnak vissza Újpest felé.   A 34-es és a 106-os autóbusz Óbuda felé a Róbert Károly körúton a Váci út után nem áll meg a Göncz Árpád városközpont megállóban. A 115-ös autóbusz a Göncz Árpád városközpont felé a Váci úton a Róbert Károly körút előtti Göncz Árpád városközpont megállóban nem áll meg. A 254E autóbusz a Népligetig, a 254M autóbusz a Boráros térig közlekedik. Pestszentimre térségéből a Boráros tér az 54-es és az 55-ös autóbusszal továbbra is elérhető. A 84M, a 94M és a 294M autóbusz a továbbiakban nem érinti a Nagyvárad teret, ezért a kora reggeli járatok is 84E, 94E és 294E jelzéssel a Határ útig közlekednek. A 98E autóbusz mindkét irányban megáll a Csévéző utcában a Frangepán utca megállóban.   A Deák Ferenc téri aluljáróban már korábban lezárták a Károly körúti metrókijáratot, illetve a Bárczy István utcánál az aluljáró lépcsőjét. Az M1-es és az M2-es metró csak a Sütő utca és az Erzsébet tér felől közelíthető meg. A Nyugati téri aluljáróban továbbra sem használható a buszvégállomás Teréz körúti lépcsője.   KÖZÚTI KÖZLEKEDÉS   A Szentkirályi utcát kétirányúsították a Baross utca és az Üllői út között, de az Üllői út irányába csak a BKK járatai hajthatnak be. Ezen a szakaszon mindkét oldalon tilos megállni. Újpesten az Árpád úton a Lebstück Mária utca és Kassai utca között is tilos parkolni. A szabálytalanul várakozó járműveket azonnal elszállítják.   Buszsávot jelöltek ki a Váci úton a Göncz Árpád városközpont és a Lehel tér között is. A Váci úton kifelé a Róbert Károly körút után, a felüljáró mellett csak egy sáv járható, ezért az Árpád híd felől a Váci út kifelé vezető oldalára kanyarodóknak csúcsidőben torlódásra kell számítani. Érdemes az Árpád hídról korábban, a Népfürdő utcánál lehajtani, és onnan a Dagály utca vagy a Vizafogó utca érintésével haladni Észak-Pest felé. A Váci út befelé vezető oldaláról a Róbert Károly körútnál nem lehet balra kanyarodni a felüljáró alatt, a Petneházy utcánál mindkét irányban jelzőlámpa szabályozza a haladást. A Váci úton a Dózsa György útnál mindkét irányban csak két sávban lehet közlekedni, de a külső sávokban jellemzően a metrópótló autóbuszok járnak, részükre elsőbbséget kell adni. Torlódásokra, hosszabb menetidőre kell készülni. Az erre autózóknak csúcsidőben érdemes más útvonalat választaniuk.   Továbbra is tilos jobbra kanyarodni a Váci úton befelé a Victor Hugo utcánál, valamint a Nyugati téri felüljáróról érkezőknek az Alkotmány utcánál. A Bajcsy-Zsilinszky úton az Alkotmány utcától befelé csak a belső sávban lehet egyenesen haladni, mellette buszsáv segíti a pótlóbuszok gyorsabb haladását, a külső sávot csak a jobbra forduláshoz szabad használni. A Kálvin téren már korábban áthangolták a jelzőlámpákat, illetve minden irányban csak egy sáv járható, ezért napközben torlódásra kell számítani. Az Üllői útról csak jobbra, a Múzeum körútra lehet kanyarodni. A Vámház körúton a Lónyay utcától a Kálvin tér felé ugyancsak egy sávon lehet haladni. A pótlóbuszok közlekedését segítő sárga csíkozott területen még forgalmi okból is tilos megállni! Tilos parkolni a Váci úton befelé a Lehel tértől; a tilosban parkoló járműveket elszállítják. A mozgáskorlátozott-parkolóhelyeket áthelyezték a környező utcákba.   Már korábban buszsávot jelöltek ki a Bajcsy-Zsilinszky úton, a Kiskörúton az Andrássy út és a Kálvin tér között, az Andrássy úton befelé a Jókai tértől, a Váci úton a Lőportár utca és a Csanády utca között, illetve a Csanády utcától befelé a Nyugati térig. A buszsávokban tilos kerékpározni, és az itt megálló járműveket azonnal elszállítják!   A Bajcsy-Zsilinszky útra a Nagykörút felől továbbra is csak a BKK-járatok hajthatnak be. A Stollár Béla utca forgalmi iránya korábban megfordult, így a Bihari János utcától a Bajcsy-Zsilinszky út felé egyirányú. A Szent István körútról érkezők a Bajcsy-Zsilinszky utat csak a Teréz körút–Podmaniczky utca útvonalon érhetik el. Az Andrássy útról egy-egy sávból lehet balra a Deák Ferenc tér felé, és jobbra, a Bajcsy-Zsilinszky útra kanyarodni, valamint egyenesen továbbhaladni a József Attila utca felé. A Károly körúton az Astoria irányában a belső sáv a buszsáv, a külső sáv a forgalmi sáv. Az Astoriánál továbbra is a belső sávból lehet egyenesen haladni, és a külső sávból jobbra kanyarodni. A kerékpárral közlekedőket külön jelzőlámpa segíti. A Múzeum körúton a külső sáv a buszsáv. A Bank utcában a Bajcsy-Zsilinszky útnál útszűkületre készüljenek.   A Váci úton a Dózsa György útnál irányonként két sáv járható, befelé nem lehet balra kanyarodni, a kifelé vezető oldalon csak egyenesen lehet továbbhaladni. A Dózsa György úton a Váci útnál irányonként egy sávon közlekedhetnek. Az Ipoly utcában a Váci út előtt sávlezárásra kell készülni, a parkolási lehetőség is megszűnt ezen a szakaszon.   Megváltozott a forgalmi rend a XIII., Kádár utcában; a Váci úttól a Visegrádi utca felé lett egyirányú a Kresz Géza utcáig. A Váci útra a Radnóti Miklós utcán át lehet kihajtani.   A Vágóhíd utcából nem lehet balra, az Albert Flórián útra kanyarodni. Kerülni az Üllői út–Könyves Kálmán körút–Albert Flórián út útvonalon lehet. A Baross utcában a Szabó Ervin térnél útszűkület és sávelhúzás nehezíti a közlekedést.   KERÉKPÁROS KÖZLEKEDÉS A Kálvin téren és az Astoriánál a sűrűn járó pótlóbuszok miatt fokozott figyelmet igényel az áthaladás, ezért a belváros átszelésére a Kiskörút helyett a Nagykörutat, illetve a Kecskeméti utca–Ferenciek tere–Petőfi Sándor utca útvonalat ajánljuk a kerékpárral közlekedőknek.  
 

Hírlevél

Add meg az E-mail címed, majd kattints a feliratkozás vagy leiratkozás gombra.


kettő szorozva hét = (Írja be számmal a művelet eredményét!)


Feliratkoztak: 315
Social Media Auto Publish Powered By : XYZScripts.com