Fogyasztóvédelmi ügy lett a WizzAir vakvezető kutyás esetéből
Újabb fejlemény Móricz Máté ügyében, aki Budapesten nem szállhatott fel vakvezető kutyájával, Fülöppel a WizzAir londoni járatára.
A fogyasztóvédelem a média hírei nyomán eljárást kezdett az ügyben – nem Máté tett panaszt -, és azt az információt adta Máténak, hogy a WizzAirnek 500 eurót kell fizetnie számára. Máté most arról beszél a Baráthegyi Vakvezető Kutya Iskola videóján, hogyan élte meg a történteket.
Itt olvashatják a videóban elhangzottak összefoglalóját:
Móricz Máté február 4-én a Wizzair londoni járatával szeretett volna repülni. Ahogyan azt a légitársaság szabályzata előírja, mindent előre jelzett feléjük. Csakhogy aznap reggel nem szállhattak fel a 9 órakor induló járatra, majd pár órával később mégis elutazhattak.
Máté 48 órával az utazás előtt jelezte, hogy vakvezető kutyával utaznak, hiszen tisztában volt vele, hogy ez a szabály. Telefonon többször is egyeztetett, és biztosították róla, hogy a papírokkal minden rendben. Az utasfelvételnél mégis számon kérték rajtuk, hogy miért nem jelezték előre, hogy vakvezető kutyával utaznának, hiszen ilyenkor elsőbbségi helyet kell biztosítani a gépen, mert a segítő kutya csak az első sorban ülhet, a gazdi lábánál. Máté elmondta, hogy ő mindent előre megbeszélt, visszaigazolást is kaptak a sikeres foglalásról. Mivel más segítő kutya nem utazott ezen a járaton, így lehetőséget kaptak a beszállásra. A becsekkolásnál azonban megint probléma akadt, keresték Fülöp igazolását arról, hogy a kutya Angliába utazhat. Azt mondták, ha nincs ilyen dokumentum, akkor 4 hónapos karanténba kerülhet a kutya. Így nem kockáztatták a felszállást.
Máté kétségbeesve telefonálgatni kezdett, alapítványunkat is felhívta, mi is értetlenül álltunk a dolog előtt, hiszen Máténál ott volt a kutya minden szükséges papírja, ami azt igazolta, hogy felszállhatnak. Mégis ennek az állítólagos angol nyelvű papírnak a hiánya miatt 9-kor Mátéék nélkül szállt fel a Londonba tartó gép.
Máté megpróbált szerezni egy ilyen angol nyelvű igazolást. Ezalatt a pultnál maradt, ahol pár órával később közölték vele, hogy a 12.30-as járattal elutazhat. Nem indokolták, hogy miért másították meg korábbi döntésüket, felkapták Máté bőröndjeit és segítettek neki felszállni a gépre. Nem kellett aláírniuk semmit.
Február 10-én a londoni repülőtéren teljesen máshogy történtek a dolgok, gördülékenyen, gyorsan, problémamentesen felszálltak a Budapestre induló járatra.
Február második felében a fogyasztóvédelem telefonon tájékoztatta Mátét, hogy mivel nála rendben megvolt minden dokumentum, és mégsem tudtak felszállni, így a WizzAirtől 500 eurós kártérítést kellett volna kapnia. Ez új információ volt számára, ugyanis a fogyasztóvédelem telefonhívása előtt pár nappal csupán egy 20 eurós repülési utalványt (kupont) ajánlott fel számára a légitársaság kárpótlásként. A fogyasztóvédelem hívása után másnap reggel felhívták Mátét a WizzAir ügyfélszolgálatáról, és azt mondták, hogy 500 eurót ítélnek meg neki, valamint a 20 eurós repülési kupont.
Móricz Máténak az a szándéka a történtek közlésével, hogy egy segítő kutyával se fordulhasson elő ilyen eset Magyarországon.
Állj a vakvezető kutyák mellé, és támogasd adód 1%-ával kiképzésüket!
A Baráthegyi kutyaiskola 1% adószáma: 18449149–1–05
Így adhatod nekik: http://bit.ly/2Fisu28
Net-média Alapítvány (Magnet Bank): 16200113-18516177-00000000
Utalás közleménye: támogatás
Köszönjük, ha nekünk adja adója 1 %-át!
Adószám: 18129982-1-41
Reklám
Keresés az oldalon
Facebook oldalunk
Mai műsor
Bejelentkezés
Mai napi információk
Időjárás
4°C