Elrajtolt a Budapest-Bamako rali
Van, aki pusztán kalandvágyból, más a verseny miatt vágott neki a Budapest-Bamako ralinak, amely szombat reggel kilenc órakor indult el az 56-osok teréről.
2005-ben még csak negyven kissé bizarr kinézetű jármű gördült ki a magyar fővárosból, hogy két hét múlva különféle megpróbáltatások és kalandok után megérkezzen Maliba. Négy évvel az első Budapest-Bamako futam után, idén 105 csapat és 252 jármű állt rajthoz, hogy részt vegyen azon a futamon, amelyet a nemzetközi szaksajtó a világ legnagyobb szaharai ralijának kiáltott ki. A futamon negyvenöt ország képviselteti magát: az európai országokon túl Iránból, Kanadából, Indiából, Ausztráliából és Új-Zélandról is érkeztek résztvevők. Idén először Dél-Afrikából is jöttek versenyzők: ők repülővel érkeztek Magyarországra, beszereztek egy autót és szombaton lényegében hazafelé indultak. A résztvevők verseny és túra kategóriában indulhattak. Aki az utóbbin indult, annak könnyebb dolga lesz abból a szempontból, hogy az útvonal alkalmasabb a városnézésre. Míg a verseny résztvevőinek igen kemény, embert, autót próbáló lesz a futam – mondta Szabó Gál András, a futam fővédnöke és kitalálója az MTI-nek. Idén először Bamako Spirit kategóriában nevezési díj nélkül indulhattak azok, akik valamilyen kiemelkedő karitatív feladatot végeznek a futam során. Így került be a mezőnybe az az amerikai-magyar páros, akik saját fejlesztésű, napenergiával hajtott víztisztító berendezést visznek kis afrikai településekre vagy a Budapesti Kommunikációs és Üzleti Főiskola diákjai, akik tolókocsikat szállítanak Bamakóba mozgássérült árváknak. A Hungary For Africa gyűjtőakció keretében a bamakósok egy kamionnyi ruhát, játékot, gyógyszert és szerszámot juttatnak el a világ egyik legszegényebb országába. „Mi kalandvágyból vágunk neki a futamnak két társammal, Reisz Ádámmal és Jutasi Balázzsal együtt egy Toyota Hilux típusú járgánnyal, ami elég rossz műszaki állapotban van, így a legfontosabb célunk, hogy elérjünk Afrikába” – mondta Futó Gábor, a Gondwana Team egyik tagja. Reisz Ádám hozzátette: „A rali jótékony célját is nagyon fontosnak tartjuk, CD-ket, iskolaszereket, labdákat és elemlámpákat viszünk magunkkal, amelyeket az afrikai falvakban szeretnénk személyesen szétosztani a helyiek között”. A Budapest-Bamako mottója – bárki, bármivel, bárhogy indulhat – minden évben vonzza a furcsa és szokatlan embereket és járműveiket. Az egyik legbizarabb jármű egy 1982-es Opel, amelynek oldalára kerékpárt szereltek, így ha leáll a motor, akkor emberi erővel, pedálozva is tovább haladhat az autó. Ezentúl rajthoz álltak régi mentőautók, Ladák, Daciák, egy 1971-es Citroen DS, egy 1961-es Csepel tűzoltóautó és két Ikarusz busz is. A futam egyik legfurcsább indulója a német Rolf Becker, akit hazájában csak D-Rolf-ként ismernek. Saját bevallása szerint foglalkozása: verkli művész. Ő az, aki Trabanttal körbeutazta a világot. A kalandja Ausztráliában ért véget, amikor egy vonat széttörte autóját. Továbbá ő épített elsőként fékezőernyős Trabantot és lőfegyverrel felszerelt terepszínű Trabant harckocsit. Hírnevet akkor szerzett magának, amikor hamis rajtszámmal elindult az 1994-es Dakaron Trabantjával. Legendák szerint a szervezők megverték. A futam alapítója és fővédnöke a 70-es, 80-as évek afrikai ralijainak legendás járművével, egy Peugeot 504-sel indult Bamakóba. A jármű eredetileg a kenyai magyar nagykövetségen teljesített protokolláris funkciót a 70-es évek közepén. „A választás azért is esett erre a kocsira, mert Afrikában ez egy nagyon népszerű jármű volt és alkatrész a mai napig minden bozótban van hozzá” – mondta Szabó Gál András. A Budapest-Bamako rali Magyarországon, Szlovénián, Olaszországon, Franciaországon, Spanyolországon, Marokkón és Mauritánián halad keresztül és január 31-én ér Bamakóba, amit egy mali-magyar barátságos futballmeccsel ünnepelnek meg a futam résztvevői. „Ez is annak a példája, hogy a futam a barátságról és a népek egymás jobb megismeréséről, a sztereotípiák lerombolásáról szól. Nem csak átszaladunk ezeken az országokon, városokon, hanem tényleg megpróbáljuk a barátságunkat elvinni azoknak az embereknek, akik európaiakat sem nagyon láttak életükben” – tette hozzá Szabó Gál András. Hírforrás: Népszava
A rádiót önkéntes formában, nonprofit módon üzemeltetjük. Azonban a működtetés költségeit már nem tudjuk kitermelni saját pénzből (szerverek üzemeltetése, karbantartása). Amennyiben lehetősége van, kérjük támogassa a Hobby Rádió éves 120000 Ft-os működési díját!Net-média Alapítvány (Magnet Bank): 16200113-18516177-00000000
Utalás közleménye: támogatás
Köszönjük, ha nekünk adja adója 1 %-át!
Adószám: 18129982-1-41
Reklám
Keresés az oldalon
Facebook oldalunk
Mai műsor
Bejelentkezés
Mai napi információk
Időjárás
3°C
Vélemény, hozzászólás?