Az oldal akadálymentesített
Hobby rádió – a Hang-adó

Rádió hallgatása

Az adatkezelési tájékoztató elolvastam és nyilatkozom arról, hogy annak megfelelő jogosultsággal

Lejátszás

Online rádió hallgatása
Rádió hallgatása
Hallgatás Media Player-el
Rádió hallgatása

Android-os alkalmazás (Készítette: Benkő Dániel)
Rádiónk a T-home támogatásával a Web-rádió (pdf) alkalmazásával is hallható.


Baby Gabi - Édenkert
59
hallgató

„Buktassatok, és szeressétek őket, jó?” – Nyílt levél a tanároknak egy hallássérült diák tollából

- 2017. február 9. 8:15 - 1881 megtekintés

Hallássérült gyerekként bekerülni a többségi iskolába, és úgy végigjárni az általánost, a gimnáziumot és a három egyetemet nem volt egyszerű. Ez nem sírás akar lenni, csak egyszerű tény. Közel huszonkét év alatt szereztem annyi tapasztalatot, hogy most már pontosan tudnám, mit mondjak a tanáraimnak. Mert ez is egy tanulási folyamat, a gyerek és a tanár részéről is.

Egy gyerek nem érti még a világot, gyakran egyetemista már, mire igazán felfogja, mi a segítség számára, hogyan működik fülek nélkül. Nem tud ellenérveket felsorakoztatni a tanár szavai ellen, mert egy felnőtt szava az ő szemében szent. Ezért ragadtam virtuális tollat, hogy üzenjek a tanároknak, akiknek az osztályába vagy csoportjába hallássérült gyerek kerül.

Kedves Tanító bácsi, Tanító néni, Tanárnő, Tanár úr!

Azért írok neked, mert szeretném, ha tudnád, mennyi minden múlik azon, hogy te hogyan állsz a hallássérült diákodhoz. Ha hiszed, ha nem, a te kezedben van az élete alakulása, rajtad is múlik, hogy milyen felnőtt válik belőle: szorongó, elnyomott, vagy öntudatos, határozott lélek.

Mindennap vele vagy, találkoztok, beszélsz hozzá, tanítod. Nem mindegy, hogyan teszed ezt.

„Buktassatok, és szeressétek őket, jó?” – Nyílt levél a tanároknak egy hallássérült diák tollából
2017. január 11.

Hallássérült gyerekként bekerülni a többségi iskolába, és úgy végigjárni az általánost, a gimnáziumot és a három egyetemet nem volt egyszerű. Ez nem sírás akar lenni, csak egyszerű tény. Közel huszonkét év alatt szereztem annyi tapasztalatot, hogy most már pontosan tudnám, mit mondjak a tanáraimnak. Mert ez is egy tanulási folyamat, a gyerek és a tanár részéről is.

Egy gyerek nem érti még a világot, gyakran egyetemista már, mire igazán felfogja, mi a segítség számára, hogyan működik fülek nélkül. Nem tud ellenérveket felsorakoztatni a tanár szavai ellen, mert egy felnőtt szava az ő szemében szent. Ezért ragadtam virtuális tollat, hogy üzenjek a tanároknak, akiknek az osztályába vagy csoportjába hallássérült gyerek kerül.

Kedves Tanító bácsi, Tanító néni, Tanárnő, Tanár úr!

Azért írok neked, mert szeretném, ha tudnád, mennyi minden múlik azon, hogy te hogyan állsz a hallássérült diákodhoz. Ha hiszed, ha nem, a te kezedben van az élete alakulása, rajtad is múlik, hogy milyen felnőtt válik belőle: szorongó, elnyomott, vagy öntudatos, határozott lélek.

Mindennap vele vagy, találkoztok, beszélsz hozzá, tanítod. Nem mindegy, hogyan teszed ezt.
Nyílt levél azoknak, akik azt hiszik, a siketekkel ordítani kell

„Unom, hogy folyton bocsánatot kell kérnem” – Nyílt levél azoknak, akik azt hiszik, a siketekkel ordítani kell

Kedves te, aki ordítani kezdesz, ha megmondom, nem hallok. Azért írok neked, mert míg én nagy ívben teszek rá, hogy hányféle módon alázol meg, és csípőből védem ki a csapásaidat, vannak sorstársaim, akik még nem tartanak itt. Nekik nagyon nem mindegy, hogy te mit mondasz és mit teszel.

Arra kérlek, próbáld megérteni őt. Azt a világot, amiben él, azt a világot, amit iskolásként még maga sem ért. Fogalma sincs még, mit is jelent hallássérültnek lenni, nem érti, miért más, mint a többi, miért működik másképp. Beszélgess vele erről. Kérdezd meg, hogyan ért téged a legjobban:

. Ha felé fordulsz?
. Ha nálad van a kis mikrofonja?
. Ha többször ismételsz?

Ne szégyelld, hogy nem tudod elsőre, ez természetes és érthető, ettől nem vagy rosszabb tanár. De kérdezd meg a gyógypedagógusát, hogyan tudod leginkább segíteni őt, pontosan el fogja mondani neked. Ha nincs gyógypedagógusa, akkor hívj fel egyet, és kérd ki a véleményét. Olvass utána a hallássérülésnek, olvasd el a hallássérültek blogjait, és beszélj a szülőkkel arról, hogyan működik a gyerekük hallássérülten. Adj neki ennek megfelelően segítséget. Tudom, nehéz. Megpróbálok segíteni neked.

„Buktassatok, és szeressétek őket, jó?” – Nyílt levél a tanároknak egy hallássérült diák tollából
2017. január 11.

Hallássérült gyerekként bekerülni a többségi iskolába, és úgy végigjárni az általánost, a gimnáziumot és a három egyetemet nem volt egyszerű. Ez nem sírás akar lenni, csak egyszerű tény. Közel huszonkét év alatt szereztem annyi tapasztalatot, hogy most már pontosan tudnám, mit mondjak a tanáraimnak. Mert ez is egy tanulási folyamat, a gyerek és a tanár részéről is.

Egy gyerek nem érti még a világot, gyakran egyetemista már, mire igazán felfogja, mi a segítség számára, hogyan működik fülek nélkül. Nem tud ellenérveket felsorakoztatni a tanár szavai ellen, mert egy felnőtt szava az ő szemében szent. Ezért ragadtam virtuális tollat, hogy üzenjek a tanároknak, akiknek az osztályába vagy csoportjába hallássérült gyerek kerül.

Kedves Tanító bácsi, Tanító néni, Tanárnő, Tanár úr!

Azért írok neked, mert szeretném, ha tudnád, mennyi minden múlik azon, hogy te hogyan állsz a hallássérült diákodhoz. Ha hiszed, ha nem, a te kezedben van az élete alakulása, rajtad is múlik, hogy milyen felnőtt válik belőle: szorongó, elnyomott, vagy öntudatos, határozott lélek.

Mindennap vele vagy, találkoztok, beszélsz hozzá, tanítod. Nem mindegy, hogyan teszed ezt.
Nyílt levél azoknak, akik azt hiszik, a siketekkel ordítani kell

„Unom, hogy folyton bocsánatot kell kérnem” – Nyílt levél azoknak, akik azt hiszik, a siketekkel ordítani kell

Kedves te, aki ordítani kezdesz, ha megmondom, nem hallok. Azért írok neked, mert míg én nagy ívben teszek rá, hogy hányféle módon alázol meg, és csípőből védem ki a csapásaidat, vannak sorstársaim, akik még nem tartanak itt. Nekik nagyon nem mindegy, hogy te mit mondasz és mit teszel.

Arra kérlek, próbáld megérteni őt. Azt a világot, amiben él, azt a világot, amit iskolásként még maga sem ért. Fogalma sincs még, mit is jelent hallássérültnek lenni, nem érti, miért más, mint a többi, miért működik másképp. Beszélgess vele erről. Kérdezd meg, hogyan ért téged a legjobban:

Ha felé fordulsz?
Ha nálad van a kis mikrofonja?
Ha többször ismételsz?

Ne szégyelld, hogy nem tudod elsőre, ez természetes és érthető, ettől nem vagy rosszabb tanár. De kérdezd meg a gyógypedagógusát, hogyan tudod leginkább segíteni őt, pontosan el fogja mondani neked. Ha nincs gyógypedagógusa, akkor hívj fel egyet, és kérd ki a véleményét. Olvass utána a hallássérülésnek, olvasd el a hallássérültek blogjait, és beszélj a szülőkkel arról, hogyan működik a gyerekük hallássérülten. Adj neki ennek megfelelően segítséget. Tudom, nehéz. Megpróbálok segíteni neked.
Forrás:
Depositphotos

Tanuld meg, hol vannak a határai!

Soha ne mondd neki, hogy visszaél a hallássérülésével, anélkül hogy biztos lennél benne. Nézz utána, kérdezz a gyógypedagógusától, tudd meg, mi jelent számára valóban nehézséget. Ha azt mondja, hogy más jegyzete nem segítség egyes tantárgyaknál, hidd el neki. A valódi segítség számára az, ha egy gyors képzésen átesett jegyzetelő tolmács írja folyóírással az órán elhangzottakat.

Aki szájról olvas, az nem csak azért nem tudja az anyagot, mert lusta és nem tanul. Bemagolhatja, de nem érti, ha az órai magyarázat – azaz amit mondasz neki – nem jut el hozzá. Tudod, milyen érzés, amikor mégis azt mondod, hogy visszaél a hallássérülésével?

Mintha egy vaskos kalapáccsal rácsapnál egy üvegbúrára. Szilánkosra töröd a világát, padlóra küldöd az önbecsülését. Egy hazug embernek fogja érezni magát, és örökre befészkeli az agyába magát a gondolat:

Tényleg visszaélek a helyzetemmel? Ennyire rossz ember lennék?

Ezzel lemondatod a jogairól. Képtelen lesz a későbbiekben megvédeni magát, és nem fog segítséget kérni. Ha mégis, szégyennel és bűntudattal teszi majd. Aki ezen átesik, és nem kapja meg a jogos segítséget, az vérrel fogja elvégezni a tárgyadat, magolással, kínlódással – és használhatatlan tudással. Senkinek sem jó ez. De ne is kivételezz vele, mert nem fog fejlődni. Neveld úgy, mint a többi gyereket, várj el tőle mindent, ami a szintjének megfelel – és annál egy picit többet. Jó küzdőszelleme lesz így.

Biztasd arra, hogy bármire képes. Figyelj fel arra, ha valamiben jó, és gyúrjatok közösen arra. Lehet, később ez lesz a kapaszkodója, az értéke, kincse, ami átsegíti a nehéz időszakokon. Hitesd el vele, hogy megéri küzdenie, tanulnia, cselekednie, kiállnia magáért.

Egy hallássérültnek a biztatás olyan, mint sivatagban oázisra lelni.

A rosszabb napokon, amikor nem látja értelmét semminek, amikor ellepi a „hallássérültként nem vagyok jó semmire” érzése, ezek a biztatások adnak neki erőt.

Értsd meg, mit miért csinál!

Értsd meg, hogy azért nem figyel néha, mert fáradt. A szájról olvasás kimerítő, mint ahogyan az is az, hogy nem ért mindent.

. Ne kérdezd meg soha, hogy azért néz-e téged, mert szerelmes beléd. Megalázod, pedig azért követ a szemével mindig és forog a padban utánad, hogy értsen. Néha pedig csak elfekszik a padon, mert túl fáradt ahhoz, hogy figyeljen. Ne hibáztasd miatta, tényleg ki van purcanva.

.Ne háborodj fel akkor sem, ha nem jár be az órádra egyetemen, azért nem jár be, mert csak feleslegesen ül bent órákat úgy, hogy nem sokat ért belőle. Ezalatt inkább pihen, tanul, vagy könyvtárban dekkol.

.Ne hasonlítgasd más hallássérült diákodhoz, mondván, hogy neki ment a tollbamondás, akkor neki is mennie kell. A hallássérültek nem egyformák. Ugyanez igaz az idegen nyelvre is, van, amelyikük képes megtanulni, van, amelyikük nem.

.Végezetül pedig semmiképpen ne engedd át egy tárgyon azért, mert nem hall. Nincs rá szükségük, nem is kérnek ebből.

Mai napig értetlenül állok az előtt az eset előtt, amikor szóbelin vártam, hogy végre buktasson meg a tanár, hogy mehessek, és a következő vizsgára felkészülten jöjjek vissza, de ehelyett egy kegyelemkettest adott egy csípős megjegyzéssel. Azt mondta, hogy kettest ad, de hát erre tanulni kellett volna, egyes inkább, nem azért nem tudom, mert nem hallok. Egy percig nem fordult meg a fejemben, hogy átcsússzak a hallásom miatt. Úgy éreztem, lefolyok a székről, nem tudtam, miért gondol még csak hasonlókat is a tanár, majd kihessentett, én meg sokkolódva a szégyentől kimentem.

Buktassatok, jó? Legfőképpen pedig szeressétek őket, jó?

Olyan kis bátortalanok, szégyenlősek, tele vannak bizonytalansággal, félelemmel, zűrzavarral. Olyanok, mint a madár, aki kiesik a fészekből, és próbálnak csapkodni, lábra állni, de nehezen megy nekik. Legyetek olyanok számukra, mint annak a madárnak az emberi kéz, ami lágyan tart, teret ad, és néha a levegőbe dobja őket, hogy repüljenek. Tanítsátok meg őket repülni.

Forrás: vous.hu

A rádiót önkéntes formában, nonprofit módon üzemeltetjük. Azonban a működtetés költségeit már nem tudjuk kitermelni saját pénzből (szerverek üzemeltetése, karbantartása). Amennyiben lehetősége van, kérjük támogassa a Hobby Rádió éves 120000 Ft-os működési díját!
Net-média Alapítvány (Magnet Bank): 16200113-18516177-00000000
Utalás közleménye: támogatás
Köszönjük, ha nekünk adja adója 1 %-át!
Adószám: 18129982-1-41

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

*


2 * = tizenkettő

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .

Reklám

 

Nemzeti Együttműködési Alap

Vakrepülés Színtársulat

MVGYOSZ. székházának felújítása

Online rádió

Erikkancs - a digitális újságos

Alko-soft Hobby Rádió - MyOnlineRadio.hu

Keresés az oldalon

Facebook oldalunk

Mai műsor

  • 6:00: Jóreggelt! - reggeli információs műsor két órában.
  • 8:00: - Tóth Márk vasárnap reggeli irodalmi műsora
    Az egyórás műsor célja, hogy hallgatóinknak igazi irodalmi élményben legyen részük, amely tökéletesen illeszkedik a nyugodt, vasárnapi reggelek hangulatához. Az Irodalom vasárnap reggel különlegessége abban rejlik, hogy a műsorban rádiójátékok, hangjátékok és regények kerülnek bemutatásra. Tóth Márk műsorvezető izgalmas és változatos irodalmi alkotásokkal készül, hogy minden korosztály számára élvezetes és tartalmas kikapcsolódást nyújtson. A műsorban nemcsak a klasszikus irodalmat, hanem kortárs műveket is bemutatunk, így mindenki találhat benne kedvére való tartalmat. „Irodalomőrült vagyok kiskorom óta. Írok verseket, novellákat, szívesen keresem a kortárs alkotásokat. Mindig is szerettem volna megosztani az irodalom iránti szenvedélyemet a hallgatókkal, és úgy gondolom, hogy egy ilyen műsor nagyszerű lehetőség erre. Az irodalom varázslatos világa nem csak olvasva, hanem hallgatva is képes elragadni minket, és remélem, hogy ez a műsor sokak szívéhez fog majd közel kerülni” – mondta Márk a műsor indulása kapcsán.
  • 9:00: - Zsuffa Péter műsora két órán keresztül
    Zsuffa Péter 1998-ban kezdett rádiózni Egerben a Rádió7 101.9-en. Akkor egy 3 fős stábbal indult a Starsky és Hutch Jazz Klub.

    Az idők folyamán sokminden változott, így a csapat is a műsor is más lett, de egy dologban 1998-óta nincs változás.
    Ebben a 2 órás Zsuffa Péter Jazz Klubban mindig a lehető legjobb zenék szólnak a világ legjobb jazz-muzsikusaitól.
    Zsuffa Péter a jazz műfaj egyik leglelkesebb hazai szakértője és kutatója. Műsora alap a jazz műsorok palettáján, ha kikapcsolódni szeretnél és elfelejteni a mindennapok rohanását; ez az amit keresel.
    A Starsky és Hát Jazz Klub kedvelőinek oldala
  • 11:00: Szevasztok - Szicsó (Gárdonyi Szilárd) fiatalos "bolondos" műsora, ahol a jókedv-kacagás a lényeg. Az önfeledt poénkodás a hallgatók szórakoztatását hivatott elősegíteni.
  • 12:00: Déli hírösszefoglaló -
  • 13:00: - a Hobby Rádió informatikai magazinja (a pénteki műsor ismétlése)

    Érdeklik önt az informatikai újdonságok? Szeretne naprakész információkat kapni a szoftverek akadálymentességéről? Szeretne képben lenni az IT világ fontosabb történéseivel? Ha ezekből legalább egyre igen a válasz, hallgassa a műsort minden pénteken 8-tól (ismétlésként este 20-tól) a Hobby rádióban!

    Rövid bemutatók, interjúk, érdekes beszélgetések. Az önfelett szórakoztatást a három házmester biztosítja: Bojtor Zoltán, Rauch Róbert és Szakács Máté.

    Gépház - Kopogjon be hozzzánk!

  • 16:00: US fever show - listavezető dalok Amerikából két órán keresztül
  • 18:00: Esti hírösszefoglaló - Benne: a nap idézete, névnap köszöntő, évforduló naptár, sport.
  • 19:00: Vers, esti mese, kabaré, a nap érdekessége (riport, interjú, tudósítás), esti ka -
  • 21:00: - Zsuffa Péter műsora két órán keresztül
    Zsuffa Péter 1998-ban kezdett rádiózni Egerben a Rádió7 101.9-en. Akkor egy 3 fős stábbal indult a Starsky és Hutch Jazz Klub.

    Az idők folyamán sokminden változott, így a csapat is a műsor is más lett, de egy dologban 1998-óta nincs változás.
    Ebben a 2 órás Zsuffa Péter Jazz Klubban mindig a lehető legjobb zenék szólnak a világ legjobb jazz-muzsikusaitól.
    Zsuffa Péter a jazz műfaj egyik leglelkesebb hazai szakértője és kutatója. Műsora alap a jazz műsorok palettáján, ha kikapcsolódni szeretnél és elfelejteni a mindennapok rohanását; ez az amit keresel.
    A Starsky és Hát Jazz Klub kedvelőinek oldala
  • 23:00: Szevasztok - Szicsó (Gárdonyi Szilárd) fiatalos "bolondos" műsora, ahol a jókedv-kacagás a lényeg. Az önfeledt poénkodás a hallgatók szórakoztatását hivatott elősegíteni.

Bejelentkezés

Regisztráció| Elfelejtette jelszavát?

Mai napi információk

Ma 2024. december 22. vasárnap, Zénó napja van.
Az év 51. hete és 357. napja.
Holnap Viktória napja lesz.

1476. Beatrix királynő menyegzője Mátyás királlyal. Ez példátlan fény, pompa és ünnepélyesség közepette tarttatott meg. Pénteken indultak Fehérvárról Budára, de csak vasárnapra értek oda és tarták meg a fényes esküvőt. A királynő oly dúsan volt öltözve, hogy egészen aranyból és drágakövekből látszott alkotva lenni. Ezt az udvarnál nagy ebéd és táncvigalom követte.


1903. Hauszmann Alajos befejezte a budai vár dunai homlokzatának építését.


Petri György / 1943. dec.22. - /

Házasságterápia

Igyekszem kivonulni az életedből,
nesztelenné halkulni, lábujjhegyen
létezni, zokniban, a kulcsot puhán
fordítani a zárban, mint a betörő.
Igyekszem -ugyanakkor-
megtapadni is rajtad, mint a tapló,
élősködni rajtad, mint a fakín
/ismertebb nevén: fagyöngy/
Ideje volna felnőtté válnom.
Jobb későn, mint soha. Habár?
Lehet, hogy jobb soha, mint későn.
Esik. Reggelre megint csúszós lesz az út:
kásajég vagy tükörjég.
Megnézhetjük, vagy nem nézhetjük meg magunkat.

Időjárás

2024-12-22, 06:48
Overcast
S
Előjelzés
2°C
3.6 m/s
Apparent: -1°C
Nyomás: 1019 mb
Páratartalom: 67%
Szél: 3.6 m/s S
Széllökések: 9.4 m/s
UV-Index: 0
Rövid leírás: 5.1mm /100% / Snow
Napfelkelte: 07:29
 

Hírlevél

Add meg az E-mail címed, majd kattints a feliratkozás vagy leiratkozás gombra.


hét mínusz öt = (Írja be számmal a művelet eredményét!)


Feliratkoztak: 325

A Kultúrtanya programajánlója

A rádiónkat is üzemeltető Net-média Alapítvány által üzemeltetett Kultúrtanya – integrált közösségi tér programjaiból ajánlunk!

Kultúrtanya

Social Media Auto Publish Powered By : XYZScripts.com