Csak néhány száz mozgássérült emberen segít az útdíj-kompenzáció
A MEOSZ egyetért azzal, hogy a legsúlyosabb állapotú mozgáskorlátozott emberek ne fizessenek dupla összegű útdíjat azért, mert állapotuk miatt csak kisbusszal tudnak közlekedni. A Szövetség üdvözli a számukra kidolgozott útdíj-kompenzációs rendszert, ugyanakkor felhívja a figyelmet arra, hogy a könnyítés a mintegy negyedmillió mozgáskorlátozott emberből legfeljebb néhány száz főt érinthet, miközben a mozgássérültek közlekedését súlyosan megnehezítő, 2011-től bevezetett kormányzati intézkedések változatlanul érvényben vannak, és ez idő alatt a kabinet alig tett valamit a közösségi közlekedés akadálymentesítéséért.
A tegnap megjelent kormányrendelet szerint a D2 kategóriába tartozó kisbuszokkal közlekedő, parkolási kártyára jogosult mozgáskorlátozott embereknek kérelemre visszatérítik a megyei és országos, 10 és 30 napos matrica árának felét (a D2 és a D1 kategóriájú gépjárművek autópálya-matrica díjának különbözetét). Ez könnyebbséget jelent majd néhány száz, súlyosan mozgáskorlátozott embernek, akiknek az elektromos kerekesszéke csak nagyobb járművekben fér el, de a januártól kiterjesztett útdíjat továbbra is fizetniük kell, ahogy közel negyedmillió sorstársuknak is. A MEOSZ nem érti, hogy a kormány miért nehezíti meg a mozgáskorlátozott emberek közlekedését, ahelyett, hogy minden eszközzel támogatná a munkába, iskolába járásukat. Megszüntette a súlyos mozgássérülteknek járó pénzbeli közlekedési támogatást, majd úgy alakította át a súlyosan mozgássérült embereket segítő autóvásárlási (gépjárműszerzési) támogatást, hogy a választható új gépkocsik (néhány Suzuki modell) egyike sem felel meg a kerekesszékesek jelentős részének. A gépjárműszerzési támogatás, a parkolási igazolvány, a súlyadó-kedvezmény és a lakás-akadálymentesítési támogatás megszerzéséhez a mozgáskorlátozottaknak a legtöbb esetben át kell esniük a 2012-ben bevezetett közlekedőképességi vizsgálaton. Ezen a korábbi jogosultak mintegy 60%-a nem megy át. A MEOSZ szerint azért, mert a vizsgálat alapjául szolgáló rendeletet a munkaképesség felmérésére dolgozták ki, és alkalmatlan a közlekedőképesség minősítésére. Annak, akinek például lecsökkent a járástávolsága és nem képes lépcsőn menni, legfeljebb 20%-os mozgásszervi károsodás állapítható meg, ha állásában is bizonytalan és járásához segítséget igényel, legfeljebb 30%, míg a parkolási igazolvány csak 40%-tól jár. Ugyanakkor minden, fogyatékossági támogatásban részesülő siket, autista, látás- és értelmi sérült ember automatikusan, külön vizsgálat nélkül jogosult a parkolási igazolványra és a gépjárműszerzési támogatásra, függetlenül attól, hogy gyaloglási, lépcsőn járási, teherhordási képességében korlátozott-e egyáltalán. A MEOSZ évek óta jelzi ezeket a problémákat és a megoldási javaslatokat a kormány felé, mindhiába. A Szövetség reméli, hogy ez alkalommal elkezdődik végre egy szakmai egyeztetés a mozgáskorlátozott emberek közlekedési lehetőségeinek javításáról.
A rádiót önkéntes formában, nonprofit módon üzemeltetjük. Azonban a működtetés költségeit már nem tudjuk kitermelni saját pénzből (szerverek üzemeltetése, karbantartása). Amennyiben lehetősége van, kérjük támogassa a Hobby Rádió éves 120000 Ft-os működési díját!Net-média Alapítvány (Magnet Bank): 16200113-18516177-00000000
Utalás közleménye: támogatás
Köszönjük, ha nekünk adja adója 1 %-át!
Adószám: 18129982-1-41
Ezeket is olvassa el:
Fogyatékkal élő gyerekeknek nyílik strand Konstancán /Romániában
Nagy sikerrel zárult a rövidpályás sprintverseny
Tiltakoztak a fogyatékkal élők Bukarestben
Meg akart erőszakolni egy mozgássérültet egy illegális migráns Avignonban
Videón, ahogy vonat elől ment meg egy rendőr egy kerekesszékben ülő embert
Reklám
Keresés az oldalon
Facebook oldalunk
Mai műsor
Bejelentkezés
Mai napi információk
Időjárás
6°C







Vélemény, hozzászólás?