Elrajtolt a Budapest-Bamako rali
Van, aki pusztán kalandvágyból, más a verseny miatt vágott neki a Budapest-Bamako ralinak, amely szombat reggel kilenc órakor indult el az 56-osok teréről.
2005-ben még csak negyven kissé bizarr kinézetű jármű gördült ki a magyar fővárosból, hogy két hét múlva különféle megpróbáltatások és kalandok után megérkezzen Maliba. Négy évvel az első Budapest-Bamako futam után, idén 105 csapat és 252 jármű állt rajthoz, hogy részt vegyen azon a futamon, amelyet a nemzetközi szaksajtó a világ legnagyobb szaharai ralijának kiáltott ki. A futamon negyvenöt ország képviselteti magát: az európai országokon túl Iránból, Kanadából, Indiából, Ausztráliából és Új-Zélandról is érkeztek résztvevők. Idén először Dél-Afrikából is jöttek versenyzők: ők repülővel érkeztek Magyarországra, beszereztek egy autót és szombaton lényegében hazafelé indultak. A résztvevők verseny és túra kategóriában indulhattak. Aki az utóbbin indult, annak könnyebb dolga lesz abból a szempontból, hogy az útvonal alkalmasabb a városnézésre. Míg a verseny résztvevőinek igen kemény, embert, autót próbáló lesz a futam – mondta Szabó Gál András, a futam fővédnöke és kitalálója az MTI-nek. Idén először Bamako Spirit kategóriában nevezési díj nélkül indulhattak azok, akik valamilyen kiemelkedő karitatív feladatot végeznek a futam során. Így került be a mezőnybe az az amerikai-magyar páros, akik saját fejlesztésű, napenergiával hajtott víztisztító berendezést visznek kis afrikai településekre vagy a Budapesti Kommunikációs és Üzleti Főiskola diákjai, akik tolókocsikat szállítanak Bamakóba mozgássérült árváknak. A Hungary For Africa gyűjtőakció keretében a bamakósok egy kamionnyi ruhát, játékot, gyógyszert és szerszámot juttatnak el a világ egyik legszegényebb országába. „Mi kalandvágyból vágunk neki a futamnak két társammal, Reisz Ádámmal és Jutasi Balázzsal együtt egy Toyota Hilux típusú járgánnyal, ami elég rossz műszaki állapotban van, így a legfontosabb célunk, hogy elérjünk Afrikába” – mondta Futó Gábor, a Gondwana Team egyik tagja. Reisz Ádám hozzátette: „A rali jótékony célját is nagyon fontosnak tartjuk, CD-ket, iskolaszereket, labdákat és elemlámpákat viszünk magunkkal, amelyeket az afrikai falvakban szeretnénk személyesen szétosztani a helyiek között”. A Budapest-Bamako mottója – bárki, bármivel, bárhogy indulhat – minden évben vonzza a furcsa és szokatlan embereket és járműveiket. Az egyik legbizarabb jármű egy 1982-es Opel, amelynek oldalára kerékpárt szereltek, így ha leáll a motor, akkor emberi erővel, pedálozva is tovább haladhat az autó. Ezentúl rajthoz álltak régi mentőautók, Ladák, Daciák, egy 1971-es Citroen DS, egy 1961-es Csepel tűzoltóautó és két Ikarusz busz is. A futam egyik legfurcsább indulója a német Rolf Becker, akit hazájában csak D-Rolf-ként ismernek. Saját bevallása szerint foglalkozása: verkli művész. Ő az, aki Trabanttal körbeutazta a világot. A kalandja Ausztráliában ért véget, amikor egy vonat széttörte autóját. Továbbá ő épített elsőként fékezőernyős Trabantot és lőfegyverrel felszerelt terepszínű Trabant harckocsit. Hírnevet akkor szerzett magának, amikor hamis rajtszámmal elindult az 1994-es Dakaron Trabantjával. Legendák szerint a szervezők megverték. A futam alapítója és fővédnöke a 70-es, 80-as évek afrikai ralijainak legendás járművével, egy Peugeot 504-sel indult Bamakóba. A jármű eredetileg a kenyai magyar nagykövetségen teljesített protokolláris funkciót a 70-es évek közepén. „A választás azért is esett erre a kocsira, mert Afrikában ez egy nagyon népszerű jármű volt és alkatrész a mai napig minden bozótban van hozzá” – mondta Szabó Gál András. A Budapest-Bamako rali Magyarországon, Szlovénián, Olaszországon, Franciaországon, Spanyolországon, Marokkón és Mauritánián halad keresztül és január 31-én ér Bamakóba, amit egy mali-magyar barátságos futballmeccsel ünnepelnek meg a futam résztvevői. „Ez is annak a példája, hogy a futam a barátságról és a népek egymás jobb megismeréséről, a sztereotípiák lerombolásáról szól. Nem csak átszaladunk ezeken az országokon, városokon, hanem tényleg megpróbáljuk a barátságunkat elvinni azoknak az embereknek, akik európaiakat sem nagyon láttak életükben” – tette hozzá Szabó Gál András. Hírforrás: Népszava
A rádiót önkéntes formában, nonprofit módon üzemeltetjük. Azonban a működtetés költségeit már nem tudjuk kitermelni saját pénzből (szerverek üzemeltetése, karbantartása). Amennyiben lehetősége van, kérjük támogassa a Hobby Rádió éves 120000 Ft-os működési díját!Net-média Alapítvány (Magnet Bank): 16200113-18516177-00000000
Utalás közleménye: támogatás
Köszönjük, ha nekünk adja adója 1 %-át!
Adószám: 18129982-1-41
Ezeket is olvassa el:
Június 12. - a gyermekmunka elleni világnap
Újabb csoport végzett az audionarrátor képzésen
Júliustól nem suhanhatnak hangtalanul az elektromos autók - Hanggenerátorral kell felszerelni azokat
A siket feleség 43, a vak férj csak 90 százalékosan rokkant
Lassulj le Budapest ikonikus utcáiban. Rohanás helyett élmény és kultúra Adventkor
Reklám
Keresés az oldalon
Facebook oldalunk
Mai műsor
Bejelentkezés
Mai napi információk
Időjárás


29°C
Vélemény, hozzászólás?