MEOSZ tájékoztató a személyes ügyintézést korlátozó intézkedések enyhítéséről
A Kormány már a veszélyhelyzet kezdetén meghosszabbította a lejáró magyarországi okmányok érvényességét, és előzetes időpontfoglaláshoz kötötte a kormányablakok személyes ügyfélszolgálatát. Bár az igazolványok még továbbra is érvényesek maradnak, a járványügyi intézkedések enyhítésével – Budapest és Pest megye kivételével – a kormányablak személyes ügyfélszolgálatára már nem kell előzetesen időpontot foglalni.
MEOSZ felhívja a figyelmet, hogy Budapesten és Pest megyében személyes ügyintézéshez a kormányablakba továbbra is kell előzetesen időpontot foglalni.
Ugyanakkor, fontos tudni, hogy az álláskereséssel, munkanélküliek támogatásával kapcsolatos ügyeket intéző foglalkoztatási ügyfélszolgálatok az ország teljes területén időpontfoglalás nélkül is fogadják az ügyfeleket.
További könnyítést jelent, hogy azokon a településeken, ahol nincs kormányablak, ismét szolgálatba állnak a kormányablakok mobil ügyfélszolgálatai is.
A magyar állampolgárok Magyarország területén hatályos, lejáró hivatalos okmányai a veszélyhelyzet megszűnését követő 15 napig érvényesek maradnak, ezért jelenleg még nem indokolt a kormányablakok, kormányhivatalok felkeresése, ha a személyi igazolvány vagy pl. a parkolási igazolvány a veszélyhelyzet időtartama alatt jár(t) le.
Bár az okmányok meghosszabbítása vagy átvétele miatt egyelőre nem szükséges kormányablakba menni, de ha mégis elengedhetetlen a lejárt okmány cseréjére, pótlása vagy más fontos okból szükséges személyesen felkeresni a hivatalokat, akkor fontos tudni, hogy Budapesten és Pest megyében a kormányablakokban kizárólag előzetes időpontfoglalást követően van személyes ügyfélfogadás. Az időpontfoglalás megkönnyítése érdekében – a gépjármű ügyek kivételével – ügyfélkapus azonosítás nélkül is lehet előzetesen időpontot foglalni (https://idopontfoglalo.kh.gov.hu/kormanyablak-valasztas).
Továbbá személyes ügyintézés helyett továbbra is figyelmükbe ajánlják az e-papir (https://epapir.gov.hu/) on-line szolgáltatást, amellyel ügyfélkapus azonosítást követően számtalan hivatali ügy intézhető és irat, kötelező melléklet is beadható (pl. kormányhivatali ügyek, rokkantsági ellátás, nyugdíj, gyes).
A rádiót önkéntes formában, nonprofit módon üzemeltetjük. Azonban a működtetés költségeit már nem tudjuk kitermelni saját pénzből (szerverek üzemeltetése, karbantartása). Amennyiben lehetősége van, kérjük támogassa a Hobby Rádió éves 120000 Ft-os működési díját!Net-média Alapítvány (Magnet Bank): 16200113-18516177-00000000
Utalás közleménye: támogatás
Köszönjük, ha nekünk adja adója 1 %-át!
Adószám: 18129982-1-41
Ezeket is olvassa el:
Reklám
Keresés az oldalon
Facebook oldalunk
Mai műsor
Bejelentkezés
Mai napi információk
Időjárás
1°C
Vélemény, hozzászólás?