Az oldal akadálymentesített
Hobby rádió – a Hang-adó

Rádió hallgatása

Az adatkezelési tájékoztató elolvastam és nyilatkozom arról, hogy annak megfelelő jogosultsággal

Lejátszás

Online rádió hallgatása
Rádió hallgatása
Hallgatás Media Player-el
Rádió hallgatása

Android-os alkalmazás (Készítette: Benkő Dániel)
Rádiónk a T-home támogatásával a Web-rádió (pdf) alkalmazásával is hallható.


Gloria Estefan - I'm not giving you up
32
hallgató

Október közepén a MEOSZ részletes előterjesztést küldött az Embe

- 2016. január 6. 15:49 - 1294 megtekintés

Október közepén a MEOSZ részletes előterjesztést küldött az Emberi Erőforrások Minisztériumának, melyben javasolták a közlekedőképesség-minősítés felülvizsgálatát, kétféle parkolási igazolvány bevezetését és a gépjárműszerzési rendszer korrekcióját annak érdekében, hogy a súlyosan mozgássérült személyek közlekedési kedvezményei valóban a súlyosan mozgássérült emberek javát szolgálják. A tárca elutasította a javaslataikat, mert szerinte azok diszkriminálnák a többi fogyatékossággal élő embert. Kovács Ágnes a meosz.hu-nak úgy reagált: ezt a választ nem tudjuk elfogadni, és tovább fogunk harcolni a hátrányos megkülönböztetés ellen.

Az elnök októberi levelében úgy fogalmazott: a közlekedési kedvezmények eredeti célja a mozgáskorlátozottságból eredő közlekedési hátrányok csökkentése volt, de mára a legsúlyosabb hátrányokkal küzdő mozgássérült emberek szempontjai háttérbe szorultak.

Parkolási igazolvány sokáig csak a mozgássérült embereknek járt, hisz ők azok, akik a közlekedésükben leginkább akadályozottak. Ma már más fogyatékossággal élők is használhatják, amit a MEOSZ támogat. Sokszor előfordul azonban, hogy sorstársainknak már nem jut hely a mozgássérültek számára kijelölt parkolóhelyeken. Mi csupán azt kérjük, hogy a mozgássérült parkolóhelyeket hagyják meg a súlyosan mozgássérült, kerekesszéket használó embereknek, mert ők csak ezeken a tágasabb helyeken tudnak ki- és beszállni biztonságosan, és nem tudnak hosszan gyalogolni a bejáratig. A többi fogyatékossággal élő embernek nincs ilyen problémája, ők a normál parkolóhelyeken is boldogulnak. Megoldásként azt javasoltuk, hogy legyen kétféle parkolási igazolvány: egy a mostani jogosultságokkal a mozgássérült emberek számára, egy másik pedig a többi fogyatékossággal élő számára, amely az összes kedvezményre jogosítana, de a speciális parkolóhelyekre nem lehetne vele beállni.

Az állam több évtizede támogatja a mozgássérült emberek közlekedését azzal, hogy támogatást nyújt új és használt autó vásárlásához. Teszi ezt többek közt azért is, mert a közösségi közlekedés a mai napig nem akadálymentes, így pl. egy kerekesszékes embernek nem nagyon van más választása, mint autóval közlekedni. Ez a támogatás néhány éve minden fogyatékos embernek jár. Sajnos a rendszert a kormány úgy alakította át, hogy pont a súlyosan mozgássérültek, a kerekesszékesek nem tudnak élni vele. Új autó esetén csak három típusú Suzuki gépkocsi közül lehet választani (Swift, S Cross, Vitara), de a kerekesszéket használók többségének ezek szűkek, a nagyobb méretű, elektromos kerekesszékek pedig nem férnek el egyikben sem. Kovács Ágnes októberi levelében azt kérte: több márkából, tágasabb gépjárművek közül választhassanak az érintettek, hogy mindenki találhasson magának megfelelőt. A súlyosan mozgássérült embereknek pedig egy összeget kért elkülöníteni a gépjárműszerzésre szánt állami kereten belül, amelyből finanszírozni lehetne az egyéni igényeiknek megfelelő, nagyobb méretű gépjárművek megvásárlását, nagyobb támogatással és magasabb összegű átalakítási támogatással, hogy az emelőket és a szükséges átalakításokat fedezni lehessen.

Az előterjesztésben azt is kértük, hogy változtassanak a közlekedőképesség minősítésén, mert a jelenlegi százalékolási rendszer a munkaképesség-változás megállapítására készült, a közlekedőképesség akadályozottságának felmérésére nem alkalmas. A parkolási igazolványhoz vagy a gépjárműszerzéshez 40% egészségkárosodás megállapítása szükséges, ezt azonban kevesen érik el. Erre példákat is hoztunk. A mostani minősítési rendszerben az, akinek a járástávolsága csökkent, lépcsőn járni nem képes csak 11-20%-ot, aki állásában is bizonytalan és járáskor segítséget igényel még mindig csak legfeljebb 30%-ot kaphat. Annak is kevés az esélye a parkolási kártyára, aki derék- és csípőtáji betegségben szenved, vagy akinek a végtagja közepesen bénult. Ha valakinek combközéptől amputálták a lábát, szintén nem jogosult közlekedési kedvezményekre vagy lakás-akadálymentesítési támogatásra, de a csípő, a térd és a boka ízületeinek merevsége sem jogosít fel arra senkit, hogy kedvezményesen parkoljon, vagy kevesebb súlyadót fizessen. Ezek a betegségek mind nem jogosítanak a közlekedési kedvezményekre, ami az eredményeken is meglátszik: a korábbi jogosultak 60%-a nem megy át a vizsgálatokon. Ugyanakkor a fogyatékossági támogatásban részesülő autista, látás- és hallássérült, értelmi fogyatékos emberek automatikusan, alanyi jogon megkapják a kedvezményeket, anélkül, hogy vizsgálnák a gyaloglási, lépcsőn járási, teherhordási képességüket.

Sajnos a javaslatainkat nem támogatja a szaktárca, pedig többször hangsúlyoztuk: költségvetési kiadást nem igényelnek, csupán jogszabály-módosítást. Nyitrai Imre helyettes államtitkár december közepén érkezett válaszlevelében kifejti: a közlekedőképesség vizsgálatok korszerű minősítési rendszeren alapulnak, komplex megközelítést követnek, beavatkozást nem lát indokoltnak. A parkolási kedvezmények célja írja az általános hátránykompenzáció, amely a jogosultság alapját képező fogyatékos állapotok összehasonlíthatatlanságára tekintettel különbségtételt nem enged meg. A kétféle parkolási igazolvány bevezetése szerinte szakmailag nem indokolható, és indokolatlan különbségtétel veszélyét veti fel. A gépjárműszerzési támogatások átalakítására tett javaslatunkat szintén elutasítja, mert szerinte az is felveti az azonos szabályozási koncepción belüli indokolatlan különbségtétel veszélyét az egyéb fogyatékossággal élő emberek hátrányára. A helyettes államtitkár úgy véli: az utóbbi időszakban jelentősen bővült a támogatással megvásárolható gépjárművek köre, így az érintettek számára az állapotuknak megfelelő személygépkocsi kiválasztása is egyszerűsödött.

Megdöbbentő, hogy a minisztérium szerint a többi fogyatékossággal élő emberrel szembeni diszkriminációnak minősülne, ha olyan intézkedéseket hoznának, amelyeknek köszönhetően a súlyosan mozgássérült személyek közlekedési kedvezményei valóban segítenék a súlyosan mozgáskorlátozott emberek közlekedését. Az illetékesek szerint – akik elvben a mi ügyünket is képviselik a kormányban ; nem indokolt egy olyan minősítési rendszer kialakítása, ahol a járni önállóan nem tudó, vagy az amputált lábú mozgássérült ember parkolókártyát kap. Diszkriminatív lenne szerintük, ha a kerekesszéket használó mozgássérülteknek tartanánk fent a mozgássérült parkolóhelyeket, ahol biztonságosan ki- és be tudnak szállni. Hátrányos megkülönböztetésnek látják, ha az állam által támogatott új gépjárművek között olyan is lenne, amelyben elférnek például az elektromos kerekesszéket használók, vagy azok a családok, ahol ketten is kerekesszékben ülnek.

Kovács Ágnes elnök minderre úgy reagált: a választ nem tudjuk elfogadni. Nem hagyjuk annyiban, tovább fogunk harcolni a mozgássérült emberek közlekedési kedvezményeiért!

Az előterjesztés és a helyettes államtitkár levele mellékelten olvasható.

1, http://www.meosz.hu/doc/MEOSZ%20eloterjesztes_kozlekedesi%20kedvezmenyek.doc

2, http://www.meosz.hu/doc/emmi_valasz_szerzesi_parkolasi_tam_ugyben_20151214.pdf
Forrás: meosz.hu

A rádiót önkéntes formában, nonprofit módon üzemeltetjük. Azonban a működtetés költségeit már nem tudjuk kitermelni saját pénzből (szerverek üzemeltetése, karbantartása). Amennyiben lehetősége van, kérjük támogassa a Hobby Rádió éves 120000 Ft-os működési díját!
Net-média Alapítvány (Magnet Bank): 16200113-18516177-00000000
Utalás közleménye: támogatás
Köszönjük, ha nekünk adja adója 1 %-át!
Adószám: 18129982-1-41

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.

*


4 + egy =

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .

Reklám

MVGYOSZ. székházának felújítása

Online rádió

Erikkancs - a digitális újságos

Alko-soft

Keresés az oldalon

Facebook oldalunk

Mai műsor

Bejelentkezés

Regisztráció| Elfelejtette jelszavát?

Mai napi információk

Ma 2022. június 24. péntek, Iván napja van.
Az év 25. hete és 175. napja.
Holnap Vilmos napja lesz.

1487. Mátyás király sohasem rovott ki a jobbágyokra önkényesen adót. Ha szorultsága nagy volt és az idő rövidsége miatt országgyűlést nem tarthatott, akkor oly eljárást követett, hogy az egyházi és világi országnagyok által szavaztatta meg a kapunként egy arany forintot kitevő adót.


1833. Gróf Széchenyi István a vaskapui sziklarepesztéshez szánt kormánybiztos. Végre erre is szántak Bécsben némi költséget. Az irányításra Széchényi Istvánt választották. Naplója szerint július 8-án indult rendeltetési helyére az I. Ferenc nevű gőzhajó, s október 8.-án érkezett Pestre.


"Tüzit megrakatta világos Szent János.
Fehirhaju Magyar Ilona
haján fölyü gyöngykoszorú, gyöngy.

Jelenti magát Jézus
három esztendőben.
Jézus magát úgy jelentgeti már...."

népköltés

BKK Információk

Hírlevél

Add meg az E-mail címed, majd kattints a feliratkozás vagy leiratkozás gombra.


hat plusz öt = (Írja be számmal a művelet eredményét!)


Feliratkoztak: 311
WP2Social Auto Publish Powered By : XYZScripts.com