Rétvári elárulta, biztonságban vannak-e a betegek a mentőautókban
Egyébként gyurcsányozással felelt a mentőautók állapotát firtató kérdésre.
Balog Zoltán minisztert kérdezte a független Szabó Tímea arról,
Biztonságban vannak-e a betegek a magyar mentőautókban?
A Párbeszéd politikusa erre azért volt kíváncsi, mert a kormány az öreg mentőautók lecserélése helyett megemelte „használhatósági életkorukat”. Szabó Tímea választ várt arra, a miniszter milyen idős, hány kilométert futott mentőautóban érezné még magát biztonságban.
A jövőre 13 évesnél idősebb mentőautók kivonásra kerülnek, vagy ismét megemelik a használhatósági életkor határát? (Korábban 10-ről 13-ra emelték.) A pótlásukra kiírták-e már a közbeszerzést?
(A minap a Magyar Nemzet szerkesztőségéhez – miután egy munkatárs rosszul lett – 2 óra 8 perccel az első riasztás után érkezett meg a mentőautó.) A Párbeszéd politikusa arra is rákérdezett, mi alapján választanak típust, lesz-e majd elég egyenruha, valóban előfordul-e, hogy egy mentőautó sofőrje több mint 12 órás szolgálatot lát el.
Ön szeretne, egy olyan autóval utazni, amin a gépkocsivezető már 20 óránál is többet volt szolgálatban?
Hány balesetről tudnak, ami elkerülhető lett volna, ha nem ilyen kimerült, kialvatlan a megkülönböztető jelzéseket használó gépjármű vezetője?
Az ellenzéki politikus meg akarta tudni, hány kivonuló egységgel van kevesebb szolgálatban, mint amennyi ahhoz kellene, hogy a sürgős hívások 90%-hoz, 15 percen belül mindenütt kiérjenek.
Készülnek-e rá, hogy a nyári vizes világbajnokság és a Forma 1 idején se sérüljön a lakossági ellátás, hiszen éppen ebben időszakban hőségriasztás is lehet, amikor a mentőszolgálat terhelése a korábbi tapasztalatok alapján 30 százalékkal megnő.
Lesz-e személyzet, felszerelés és pénz?
2017 májusától lesz-e légimentés Magyarországon, ha a közbeszerzési eljárás még el sem kezdődött? (Ha erre az a válasz, hogy már kiírták a napokban, akkor van-e tervük arra, ha az eljárás április végéig nem zárul le sikeresen?)
Minisztere megbízásából Rétvári Bence válaszolt
Az államtitkár történelmi kitekintést adva parlamenti irományának emlékeztette Szabó Tímeát, hogy
a 2006 és 2010 közötti kormányok 5,2 százalékkal csökkentették az Országos Mentőszolgálat (a továbbiakban: OMSZ) támogatását, ezzel szemben a kormányváltás óta 31 százalékkal több pénz jut mentésre. Emellett tény, hogy 2008 és 2010 között nem történt szinte egyetlen egy új mentőautó-beszerzés sem, így 2010-ben a Fidesz-KDNP kormánynak az Ön politikai szövetségesei által meg nem vett mentőautókat is pótolnia kellett.
A mentőautók biztonságosak, mert az OMSZ minden járműve évente átesik hatósági műszaki vizsgán.
Az OMSZ jelenlegi mentőgépjárműveinek átlagos életkora 7 év körül alakul, átlagos futási teljesítményük pedig hozzávetőlegesen 303 ezer km. A hatályos jogszabály szerint a mentőautók életkora 13 évben van maximalizálva, ezt növelni nem áll szándékunkban, így azok a mentőautók, amik elérik ezt a korhatárt, az állományból kikerülnek.
A kormány a következő évek beszerzései után az aktív (futó) gépjárműállományból kivonná a 10 évnél idősebb mentőautókat.
A végcél, hogy a maximális életkor 8 évre csökkenjen.
Ehhez már folyamatban van egy koncepció előkészítése. Idén az OMSZ költségvetésében 2 milliárd forintot különítettek el mentőautók beszerzésére, a közbeszerzési eljárás kihirdetés előtt áll és előkészítés alatt van a védőruha beszerzés terve is.
A légimentés biztosítására a közbeszerzési eljárás megindult, maga a légimentés folyamatosan biztosított a jelenlegi szerződés alapján, amely a közbeszerzési eljárás lezárultáig opcionálisan meghosszabbítható.
A több munka miatt nincs több baleset
A 24 órás szolgálatról az államtitkár azt írta, hogy csak olyan munkakörökben vált lehetővé önkéntes munka vállalása, ahol a munkaidő nem folyamatos, lehet legalább 8 órát pihenni. A beteg érdeke nem sérülhet. 24 órás szolgálat csak ott lehet, ahol a dolgozó a munkaidő minden pillanatában alkalmas testi, lelki állapotban, megfelelően el tudja látni feladatát.
A munkahelyi vezetők folyamatosan ellenőrzik a terhelést, az alkalmasságot, a szolgálati beosztás elkészítésekor különös figyelemmel járnak el a sofőröknél. Az adatok alapján a 24 órás szolgálat lehetőségének visszaállítása óta nem nőtt a mentőbalesetek száma a korábbiakhoz képest. Az idei FINA és FINA Masters Világbajnoksággal kapcsolatban terveznek járműbeszerzést, amely célja a mentésügyi biztonság fenntartása mellett a hazánkba érkező sportolók és látogatóknak megfelelő színvonalú helyszíni sürgősségi egészségügyi ellátás biztosítása.
A rádiót önkéntes formában, nonprofit módon üzemeltetjük. Azonban a működtetés költségeit már nem tudjuk kitermelni saját pénzből (szerverek üzemeltetése, karbantartása). Amennyiben lehetősége van, kérjük támogassa a Hobby Rádió éves 120000 Ft-os működési díját!Net-média Alapítvány (Magnet Bank): 16200113-18516177-00000000
Utalás közleménye: támogatás
Köszönjük, ha nekünk adja adója 1 %-át!
Adószám: 18129982-1-41
Ezeket is olvassa el:
"Egészségedre" műsor minden hétfő 10:00 és 22:00 után
3870 fővel emelkedett a beazonosított fertőzöttek száma és elhunyt 116 beteg
495 fővel emelkedett a beazonosított fertőzöttek száma és nincs újabb elhunyt
Mozgásszervi Rehabilitáció Szakrendelés Szerencsen
Milliárdos fejlesztés indult az országos kardiovaszkuláris intézetben
Reklám
Keresés az oldalon
Facebook oldalunk
Mai műsor
Bejelentkezés
Mai napi információk
Időjárás
2°C







Vélemény, hozzászólás?