Az oldal akadálymentesített
Hobby rádió – a Hang-adó

Rádió hallgatása

Az adatkezelési tájékoztató elolvastam és nyilatkozom arról, hogy annak megfelelő jogosultsággal

Lejátszás

Online rádió hallgatása
Rádió hallgatása
Hallgatás Media Player-el
Rádió hallgatása

Android-os alkalmazás (Készítette: Benkő Dániel)
Rádiónk a T-home támogatásával a Web-rádió (pdf) alkalmazásával is hallható.


Mary Zsuzsi - Mama
26
hallgató

Vitorlás földkerülés egy nemes célért 2016-2019

- 2015. június 5. 18:23 - 1902 megtekintés

Légrádi Márk 2006-ban kezdte el a sérült gyermekek vitorláztatását a Balatonon, egyik tanítványának ötlete alapján, amit sikeresen folytattak 2008-ig; minden évben egy-egy hétre, különböző fogyatékkal foglalkozó iskolák növendékei, napi váltással látogattak el a Balatonra.

“Fontos azt megjegyeznem, hogy mindennemű támogatás és ellenszolgáltatás nélkül, a rendelkezésünkre álló eszközökkel valósítottuk meg, csupán a Gyerekek és a mi örömünkre” – nyilatkozta rádiónknak Légrádi Márk. Régi álma és vágya, hogy megkerülje a bolygónkat egy vitorlással, és mivel az önzetlen szeretet és támogatói beállítottsága továbbra sem enyhült, ezért arra gondolt, hogy összeköti a kettőt. Azt szeretné megvalósítani, hogy útja során kisebb eseményeket és rendezvényeket tart, ahol a Bátortábor részére gyűjt adományokat. Mindemellett kitalálta az “egy ország egy gyermek” projektet is, aminek a célja, hogy egy adott országban célzottan egy műtétre váró Magyarországon élő gyermek részére gyűjt fedezetet a műtétre. Ez a legbonyolultabb, mert erre még nem volt példa. A Földkerülő Hajóról: Ha támogatásba kap valaki egy ilyen méretű projekthez hajót az merészebb vállalkozás, mint maga az út, ugyanis, vagy meg sem kapja, vagy mindig a Támogató szája íze szerint kell vitorlázni, vagy ami a szörnyűbb, hogy az út felénél visszalép a Támogató és vége a projektnek. Ezért a hajóskapitány az úthoz saját maga szeretné megépíteni a hajót, amibe végre találkozhat a design az esztétikum, a tervezői pontosság, a praktikum és a 31 éves vitorlázása során gyűjtött tapasztalatok. A hajó számtalan újdonsággal lesz ellátva, amelyeket nem kíván levédeni a tervező, így szabadon alkalmazhatóak, ilyen például a napelemes árboc, az árboc csúcsára épített mágnes motorral ellátott szélgenerátor és még sok-sok más. Törekszik olyan támogatók felkutatására, akik szívesen belépnek a vitorlázás zárt közösségébe, mint piaci potenciál és ez a marketing megfontolás azt igazolja vissza, illetve a már Támogatók, hogy ez a stratégia működik is. Vannak olyan tételek, amelyeket a nagyra nőtt magyarországi forgalmazóktól nem kap meg, viszont a hajó teljes mértékben támogatásból épül, így kénytelen külföldi cégeket behozni országunkba, ezzel a piacot egy picit átszabva, persze a fogyasztók előnyére. Ilyen például a GRM-Systems műgyanta és üvegszál gyártó és forgalmazó cég, aki a hajóépítéshez szükséges mennyiséget biztosítja, ami egy közel tíz tonnás hajó esetében nem kevés mennyiség. Magában a hajó építése is egy új technológia szerint történik, mely érdekessége, hogy nincs sablon és ezért nem keletkezik hulladék. A hajóba nem a klasszikus műszerezettség lesz beépítve, hanem saját fejlesztésű számítógép hálózat, amik Banana Pi és Raspberry Pi – ből épül fel, aminek az az érdekessége, hogy nagyon pici, mint egy bankkártya és nagyon gyorsan, olcsón javítható, ezt a fejlesztést egy komplett programozói gárda végzi az igényeim szerint. Ami még újdonság lesz a hajóban, az a hajó szigetelése, ami mind összesen egy milliméter plussz vastagságot jelent a hajó felületén, mégis 8 cm nikecell szigetelésnek felel meg, ez mind a fűtés, mind a legnagyobb ellenség a pára szempontjából nagyon fontos. A hajót már áprilisban elkezdte építeni, amiről dokumentumfilm is készül és a 2016-os Boat Show-n lesz kiállítva. Ami nagy előnye a saját hajó építésének, az az, hogy ha bármi probléma van tudni fogja, hogy hova kell nyúlni és mit kell vele csinálni. Az útról: Gál József Földkerülő vitorlázóval állították össze az útvonalat, aki egyben a hivatalos szakértője is az útnak. Az Ő általa preferált helyeket, ahol filmeket készített, a hajó utat vezető Márk is meglátogatja, újra filmezi 2 és 3 D-ben, amiből készítenek egy “akkor és most” sorozatot. Az úthoz kabincharter jelleggel bárki csatlakozhat bizonyos szakaszokra, persze bizonyos megkötésekkel és előképzettséggel, hogy ne kelljen pánik miatt feleslegesen kikötni, ha esetleg fúj a szél és hullámzik a víz. Maga az indulás Budapestről történik le a Dunán, ahol az Európa rendezvényhajó és sárkányhajósok elkísérik a hajót egy szakaszon. Az első megálló Százhalombatta lesz, ahol már elkezdi a hajós a rendezvényeket és a támogatások gyűjtését is. A Dunán lefelé haladva minden nagyobb városban megáll a rendezvények miatt. A Feketetengert elérve a kiemelt átkelések (Gibraltár, Panama, Japán és persze Új zéland) után vagy Sues vagy Afrika kerülés ezt az adott kalózviszonyok határozzák meg. Ezt követően Anglia, utána behajózás a csatornarendszerbe és közel három év eltelte után visszaérkezés Budapestre. A hajón nyolc kamera lesz elhelyezve, aminek a felvételei folyamatosan beérkeznek Magyarországra és a tervek szerint többféle műsor készül belőlük, így adva hírt az útról, a nehézségekről és főleg arról, hogy egy vitorlás földkerülés nem egy séta a mezőn. Mind Pszichésen, fizikailag, hajóismeretben hatalmas felkészülést igényel, így az út előtt már két havonta Márk lejár Görögországba a Swanti Charter jóvoltából gyakorolni. Ezen gyakorlatok közepedte is sokat tanul a kapitány, pl. “hogy milyen az, amikor leáll a hajómotor az előzőleg tankolt vizes gázolaj miatt, úgy, hogy a vitorlák a kabinban vannak, hiszen gondoltam átállok egy másik helyre, ami szélvédett és majd ott felrakom őket”. Az erősödő szél és hullámzás miatt nem tudom felhúzni, szóval marad a horgony és motorindítózás illetve a csúszó horgony miatt a közelgő sziklás part. Hívom rádión az alig 300 méterre lévő kikötőt, hogy jöjjenek ki motorossal értem, aminek az eredménye az, hogy meglátogatnak egy kisebb dingi méretű motorossal, aminek semmi esélye nincs bármit is kezdenie a mostanra közel másfél méteres hullámzásban közel 5 Beaufortos szélben egy sodródó 7.5 tonnás hajóval, hát komolyabb motorosra számítottam. Ezért bedobom a második horgonyt is, ami függetlenül attól, hogy hatalmas mégsem lassítja a sodródást az amúgy napozás szempontjából nagyon kedélyes sziklák felé, amik jelenleg hajóra éhes fenevadként habzón tajtékos fogakra emlékeztetnek. A szél csak erősödik, így látva az esélytelenségemet, és a komolytalanságot a kikötő részéről, jön a nemkívánatos 16-os segélykérő csatorna PAN-PAN-PAN. Ezt a részét a hajózásnak ez idáig csak oktattam. A rádiózás eredményes, de beszélgetésen kívül még mindig nem történik semmi, már érzem a tajtékzó fenevad harapásait az igaz lassabban sodródó hajón, lelki szemeimmel látom, ahogy két harapással lerágja a kormányt, aminek lássuk be jelen esetben elég nagy a realitása, hiszen már csak kb tíz méterre vagyok a jelenleg nem kívánatos parttól. Közel hat órája küzdök magammal és az elemekkel, és végre meglátom a sárga villogóval közeledő mentőhajót. Mostanra a part alig öt méteres távolságban van és a szél hatos alapon hetes befújásokkal rémisztget, persze a hullámmagasság el-el éri a két métert. Ez egy gyakorlás volt, sok levont konzekvenciával. Szerencsére ezek az események erősítenek és reményt adnak, hogy igen is megvalósítható az út, már csak rajtam és a Támogatókon múlik.” A tervek azonban nem úgy alakultak, ahogy kellett volna, azaz nem alakult terv. Azonnal új megoldást kellett találni, a háttérben elindult egy párbeszéd, aminek eredményeként, egy legenda az EQUATOR 44 feléled: Gál József az Equator 44 vitorlással, 1991 és 1996 között feleségével és 3 éves fiával megkerülte a földet. A mai megállapodás szerint, ennek a hajónak a sablonjában és tervei szerint készül az új földkerülő vitorlás hajó, a jelenlegi kor követelményeinek megfelelően. A fedélzet és a belső elrendezés az új design-t követi és rengeteg fejlesztés lesz benne, amelyek a későbbiek során a vitorlás hajók fejlődését jelenthetik. További részletes információk és leírások a www.foldkerules.hu oldalon találhatóak.

A rádiót önkéntes formában, nonprofit módon üzemeltetjük. Azonban a működtetés költségeit már nem tudjuk kitermelni saját pénzből (szerverek üzemeltetése, karbantartása). Amennyiben lehetősége van, kérjük támogassa a Hobby Rádió éves 120000 Ft-os működési díját!
Net-média Alapítvány (Magnet Bank): 16200113-18516177-00000000
Utalás közleménye: támogatás
Köszönjük, ha nekünk adja adója 1 %-át!
Adószám: 18129982-1-41

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.

*


+ öt = 8

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .

Reklám

MVGYOSZ. székházának felújítása

Online rádió

Erikkancs - a digitális újságos

Alko-soft

Keresés az oldalon

Facebook oldalunk

Mai műsor

Bejelentkezés

Regisztráció| Elfelejtette jelszavát?

Mai napi információk

Ma 2022. június 24. péntek, Iván napja van.
Az év 25. hete és 175. napja.
Holnap Vilmos napja lesz.

1487. Mátyás király sohasem rovott ki a jobbágyokra önkényesen adót. Ha szorultsága nagy volt és az idő rövidsége miatt országgyűlést nem tarthatott, akkor oly eljárást követett, hogy az egyházi és világi országnagyok által szavaztatta meg a kapunként egy arany forintot kitevő adót.


1833. Gróf Széchenyi István a vaskapui sziklarepesztéshez szánt kormánybiztos. Végre erre is szántak Bécsben némi költséget. Az irányításra Széchényi Istvánt választották. Naplója szerint július 8-án indult rendeltetési helyére az I. Ferenc nevű gőzhajó, s október 8.-án érkezett Pestre.


"Tüzit megrakatta világos Szent János.
Fehirhaju Magyar Ilona
haján fölyü gyöngykoszorú, gyöngy.

Jelenti magát Jézus
három esztendőben.
Jézus magát úgy jelentgeti már...."

népköltés

BKK Információk

Hírlevél

Add meg az E-mail címed, majd kattints a feliratkozás vagy leiratkozás gombra.


nyolc mínusz kilenc = (Írja be számmal a művelet eredményét!)


Feliratkoztak: 311
WP2Social Auto Publish Powered By : XYZScripts.com