Az oldal akadálymentesített
Hobby rádió – a Hang-adó

Rádió hallgatása

Az adatkezelési tájékoztató elolvastam és nyilatkozom arról, hogy annak megfelelő jogosultsággal

Lejátszás

Online rádió hallgatása
Rádió hallgatása
Hallgatás Media Player-el
Rádió hallgatása

Android-os alkalmazás (Készítette: Benkő Dániel)
Rádiónk a T-home támogatásával a Web-rádió (pdf) alkalmazásával is hallható.


Daft Punk - Digital love
53
hallgató

A panasz jogintézményének elhatárolása a jogorvoslati rendszer keretében előterjeszthető beadványoktól

- 2020. május 4. 10:16 - 1015 megtekintés

Jelen cikk az állami adó- és vámhatóságként működő Nemzeti Adó- és Vámhivatal (a továbbiakban: NAV) eljárása során előterjeszthető panasz kezelésének szabályait kívánja bemutatni, összehasonlítva a jogorvoslat során benyújtható „klasszikus” beadványokkal, a fellebbezéssel és a végrehajtási kifogással, tekintettel arra, hogy az adózók, illetve ügyfelek sok esetben nem tudják pontosan, hogy mikor milyen jogi lehetőségük van a […]

Jelen cikk az állami adó- és vámhatóságként működő Nemzeti Adó- és Vámhivatal (a továbbiakban: NAV) eljárása során előterjeszthető panasz kezelésének szabályait kívánja bemutatni, összehasonlítva a jogorvoslat során benyújtható „klasszikus” beadványokkal, a fellebbezéssel és a végrehajtási kifogással, tekintettel arra, hogyAdóvilág nav az adózók, illetve ügyfelek sok esetben nem tudják pontosan, hogy mikor milyen jogi lehetőségük van a sérelmeik, illetve az egyet nem értésük megfogalmazására.

Az állami adó- és vámhatóság eljárása során előterjeszthető panasz:

Az állami adó- és vámhatóság esetében előterjeszthető panaszoknál a panaszokról és közérdekű bejelentésekről szóló 2013. évi CLXV. törvény jelenti az alkalmazandó jogszabályi alapot. Ezen törvény 1. § (2) bekezdésének értelmében a panasz olyan kérelem, amely egyéni jog- vagy’ érdeksérelem megszüntetésére irányul, és elintézése nem tartozik más – így különösen bírósági, közigazgatási – eljárás hatálya alá. A panasz javaslatot is tartalmazhat Már a jogszabály szövegéből is látható az az elhatárolás, hogy panaszt olyan esetben lehet előterjeszteni, amikor más jogi lehetőség nem áll rendelkezésre, illetőleg az adózót vagy az ügyfelet ért vélt, vagy’ valós sérelmeket más – jellemzően jogorvoslati eljárás keretében -nincs lehetőség megvizsgálni. A NAV tekintetében a panasz az, amikor hatósági eljárás, intézkedések során az adózó, illetve az ügyfél részére jog- vagy’ érdeksérelmet okoznak, abban az esetben, ha ezek elintézése nem tartozik más, adó- vagy’ vámigazgatási, rendészeti igazgatási, fémkereskedelmi hatósági, illetőleg bírósági eljárás hatálya alá. Az állami adó- és vámhatóság által hozott döntésekkel, illetve alkalmazott intézkedésekkel szemben a két leggyakoribb jogorvoslati lehetőség a fellebbezés és a végrehajtási kifogás. Ezen túl a tágan vett adó- és vámigazgatási eljárások során a jogszabályok egyéb jogorvoslati lehetőséget is biztosítanak az adózók, illetve az ügyfelek számára, azonban tekintettel arra, hogy a panasszal összefüggésben a két leggyakoribb jogorvoslati lehetőség kapcsán szokott problémát jelenteni az elhatárolás, a cikk ezeket hasonlítja össze egy mással.
4z adózók, ügyfelek által előterjesztett beadványok minősítésének problematikája:

Fontos szabály, hogy az állami adó- és vámhatóság az eljárása során egy beadványt, illetve kérelmet nem annak elnevezése vagy tárgya, hanem a tartalma alapján minősít, még abban az esetben is, ha az nem egy ezik az adózó, vagy az ügyfél által használt elnevezéssel. Az adózók a kérelmeket számos megnevezéssel illetik, valamint előfordul olyan is, hogy nem azt írják a beadványaikra elnevezésként vagy tárgyként, amiről az valójában szól, de sok esetben arra is találunk példát, hogy a kérelmet egyáltalán nem nevezik el. Egyes esetekben az előterjesztett kérelemben foglalt adózói/ügyféli szándék nem mindig kerül egyértelműen megfogalmazásra, ezért az adóhatósági gyakorlatban problémaként jelentkezik ezen kérelmek minősítése. Amennyiben a tartalma alapján egy értelműen megállapítható a szándék, abban az esetben az állami adó- és vámhatóság ez alapján minősíti a beadványt. Ha az adózó, illetve az ügyfél szándéka a kérelemből nem derül ki egy értelműen, akkor a nyilatkoztatásukkal szükséges tisztázni a kérelem tartalmát. Megjegyzést érdemel, hogy’ előfordulnak olyan beadványok is, melyekben adózó több sérelmet, kérést is megfogalmaz (ún. „vegyes” beadványok). Pl. a kérelme főleg panasz előterjesztésére irányul, de mellette kártérítési igényt is megfogalmaz. Ilyen esetben – mint ahogy minden más kérelemnél is – az állami adó- és vámhatóság a beazonosítható kérelme alapján akár több eljárás keretében vizsgálja meg az adózó által előadottakat és ad tájékoztatást, illetve hoz döntést. Fontos elhatárolási szempont lehet a kérelem benyújtásának időpontja, hogy arra a döntésben, illetve végrehajtási eljárás esetén a foganatosított cselekményről szóló tájékoztatást tartalmazó iratban megjelölt jogorvoslat előterjesztésére nyitva álló határidőn belül kerül-e sor.

A panasz és a „klasszikus” jogorvoslatok elhatárolása:

1. A fő elhatárolási szempont:
A legfontosabb különbség a panasz, illetve a „klasszikus” jogorvoslatok között, hogy eltérő a rendeltetésük. Míg a jogorvoslat egy eljárás során meghozott döntés megtámadását, illetve végrehajtási eljárás során egy foganatosított cselekménnyel szembeni egyet nem értés kifejezését, azaz egy jogkérdés tisztázását jelenti, addig a panasz jogintézményének célja ettől eltér. A fő elhatárolási szempont az, hogy az adózót, illetve ügyfelet ért sérelem orvoslására ne legyen lehetőség más – jellemzően jogorvoslati – eljárás keretében. Hogy ez mit is jelent a gyakorlatban? Tipikusan ilyen eset, amikor az adózó az ügyében eljáró ügy intéző magatartását, az eljárás során tanúsított hangnemét kifogásolja, legyen az egy hely színi eljárás, vagy a hivatali helyiségben zajló beszélgetés. Az is panasz előterjesztését alapozhatja meg, ha az állami adó- és vámhatóság munkatársa telefonon vagy személyesen olyan tájékoztatást nyújt az adózónak, illetve az ügy félnek, mely utóbb tévesnek bizonyul és ezt sem lehet rendes jogorvoslat keretében rendezni. Az, hogy milyen döntéssel szemben van helye jogorvoslatnak – így fellebbezésnek vagy végrehajtási kifogásnak – az adott döntés, illetve végrehajtási eljárás során az egyes végrehajtási cselekmények foganatosításáról készült iratok nyújtanak tájékoztatást. Ahol ezek feltüntetésre kerülnek és az adózó vagy az ügyfél a döntésben leírtakkal nem ért egyet, illetve a végrehajtási eljárás során foganatosított cselekményt kifogásolja, ott a jogszabály által biztosított jogorvoslat (fellebbezés, végrehajtási kifogás) előterjesztése a megfelelő út.

2. Az alanya szerint:
Panaszt saját ügyében bárki előterjeszthet, még fellebbezéssel azon adózók, illetve ügy felek élhetnek, akikre a döntés rendelkezést tartalmaz. Végrehajtási kifogást az adósnak, a behajtást kérőnek, a behajtást kérő hatóságnak, illetve annak van lehetősége előterjeszteni, akinek a végrehajtás jogát vagy jogos érdekét sérti.

3. A beadvány formája és tartalma szerint:
Fontos megemlíteni, hogy a panasz előterjesztése kapcsán a jogalkotó semmilyen formai, illetve tartalmi követelményt nem támaszt az adózók, illetve az ügyfelek számára. Ez azt jelenti, hogy ha a sérelmet szenvedett fél előadásából – legyen az akár szóbeli, akár írásban előterjesztett – az állapítható meg, hogy annak lekezelésére, elbírálására a jogszabály egyéb jogi lehetőségét (jogorvoslatot) nem biztosít, abban az esetben panaszként kell kezelni. Ilyenkor az adózók, illetve az ügyfelek saját szavaikkal előadva, az őket ért sérelmet – akár pár mondatban megfogalmazva – előterjeszthetik azt. Az egyetlen megkötés, ha valaki más helyett (más nevében eljárva) nyújt be panaszt, abban az esetben – az adótitokra vonatkozó előírások megtartására figyelemmel – a válasz megadásának érdekében (a képviseleti jogosultság igazolása miatt) szükséges a panasz benyújtására feljogosító meghatalmazás csatolása. Ezzel szemben a jogalkotó a fellebbezés, illetve a végrehajtási kifogás esetében minimális tartalmi, illetve formai követelményt megfogalmaz. Egy részt fellebbezést előterjeszteni csak azokban az esetekben lehet, ahol ezt jogszabály megengedi, melyet az adott döntésnek tartalmaznia kell, másrészt a tartalmi követelményeknél fontos megemlíteni, hogy abban fő szabály szerint nem lehet olyan új tényt állítani, illetve olyan új bizonyítékra hivatkozni, amelyről az adózó, illetve az ügyfél a döntés meghozatala előtt már tudott, azonban a bizonyítékot az adóhatóság felhívása ellenére nem terjesztette elő, a tényre nem hivatkozott. Az általános közigazgatási rendtartásról szóló 2016. évi CL. törvény értelmében a fellebbezést indokolni is szükséges. A végrehajtási kifogásban pedig meg kell jelölni a sérelmezett intézkedést és azt, hogy a kifogást előterjesztő milyen okból kéri az intézkedés megsemmisítését vagy megváltoztatását. A fellebbezésnek és a végrehajtási kifogásnak tartalmaznia szükséges az adózók/ügyfelek beazonosításához szükséges adatokat is.

4.Az előterjesztés módja szerint:
A panaszt írásban (személyesen, levélben, faxon, panaszűrlapon, illetve e-papíron) és szóban (személyesen, telefonon) is elő lehet terjeszteni. Fontos azonban hangsúlyozni, hogy az elektronikus ügy intézés és a bizalmi szolgáltatások általános szabályairól szóié) 2015. évi CCXXII. törvény (a továbbiakban: Eüsz. törvény) alapján az elektronikus ügyintézésre kötelezett adózók a panaszbeadványaikat elektronikusan nyújthatják be. Fontosnak tartom megemlíteni, hogy a NAV honlapján külön felület áll az adózók, illetve az ügyfelek rendelkezésére, ahol a panaszaikat benyújthatják, melynek elérhetősége az alábbi: http://nav.gov.hu/nav/kapcsolat/kozerdekű bejelentés panasz/ panasz benyújtás kapcsolatos tajekoztato.html
Itt egy rövid tájékoztató is segíti az adózókat, illetve az ügyfeleket, hogy könnyebben eligazodjanak a panasz előterjesztése során.
Fellebbezést és végrehajtási kifogást írásban, illetve szóban (jegyzőkönyvbe mondva) lehet előterjeszteni, azonban telefonon és faxon nem. Fontos kiemelni, hogy az elektronikus ügy intézésre kötelezett adózók, ügyfelek tekintetében itt is érvényesül az Eüsz. törvény előírása, így őket elektronikus előterjesztési kötelezettség terheli (Cégkapu, KÜNY-tárhely). Itt szükséges megjegyezni, hogy az e-mail útján történő előterjesztés nem tartozik bele az elektronikus ügy intézési körbe.

5.előterjesztésre nyitva álló határidő szerint:
A fellebbezést tekintve az adó- vagy vámigazgatási, rendészeti igazgatási, fémkereskedelmi hatósági eljárások esetén ügytípusonként és döntési formánként eltérően alakul az előterjesztésre rendelkezésre álló idő. Ez jellemzően 15 nap, de ismerünk 5, 8 és 30 napos határidőt is. Végrehajtási kifogás esetén az adózónak 15 napja van az előterjesztésre, illetve ha a tudomásszerzésre később kerül sor, akkor maximum 6 hónap áll rendelkezésére. A panasz esetében a jogszabály ilyen konkrét megjelölést nem tartalmaz, azonban tekintettel arra, hogy úgy rendelkezik, hogy a sérelmezett tevékenység vagy mulasztás bekövetkeztétől számított 1 éven túl előterjesztett panaszt érdemi vizsgálat nélkül el kell utasítani, így az adózónak, illetve az ügyfélnek gyakorlatilag 1 év áll rendelkezésére, hogy a panaszát benyújtsa. Itt szükséges megjegyezni, hogy ha valaki a sérelmezett tevékenységről vagy mulasztásról való tudomásszerzéstől számított 6 hónap után terjeszti elő a panaszát, az állami adó- és vámhatóság dönthet úgy, hogy mellőzi az abban előadottak vizsgálatát.

6.illetékfizetési kötelezettség alapján:
Alapvető különbség a rendes jogorvoslat, illetve a panasz között, hogy még előbbinek – mind a fellebbezésnek, mind a végrehajtási kifogásnak – illeték vonzata van, addig a panasz illetékmentesen terjeszthető elő. Fellebbezés esetén az ügytípusra, illetve a fellebbező személyére tekintettel kell az illetéket megfizetni, melynek részletes szabályait az illetékekről szóló 1990. évi XCIII. törvény 29. § l-2 bekezdése tartalmazza. Ez 3000 Ft-tól 500 000 Ft-ig is terjedhet. A végrehajtási kifogás illetéke 5 000 Ft.

A NAV-nál előterjeszthető panasz elbírálásának menete röviden:
A panasz elbírálására a – jogosult szervhez történő érkezéstől számítva – jogszabály alapján 30 nap áll rendelkezésre. A jogszabály előírja, hogy ha az elbírálást megalapozó vizsgálat előreláthatólag ennél hosszabb ideig tart, erről az előterjesztőt tájékoztatni szükséges, amiben meg kell jelölni az elintézés várható időpontját és az eljárás meghosszabbodása indokait is. A panaszt a Nemzeti Adó- és Vámhivatal Központi Irányítása bírálja el. Jó tudni azt is, hogy ha valaki a korábbival azonos tartalmú panaszt nyújt be, annak vizsgálatát az állami adó- és vámhatóság mellőzheti. A panasz alapján folytatott vizsgálat befejezésekor az előterjesztő tájékoztatására az adó- illetve a vámtitokra vonatkozó jogszabályi rendelkezések figyelembe vételével kerülhet sor.

Tudnivalók a NAV törvény szerinti panaszról:
A téma teljeskörűsége érdekében szükséges megemlíteni a Nemzeti Adó- és Vámhivatalról szóló 2010. évi CXXII. törvény (a továbbiakban: NAV törvény) alapján a pénzügyőrök intézkedésével szemben előterjeszthető panaszt, mint jogorvoslatot is. Ez a törvény a NAV hivatásos állományú tagjait ugyanis feljogosítja arra, hogy különféle intézkedéseket foganatosítsanak, illetve, hogy eljárásuk során kényszerítőeszközöket vegyenek igénybe. Ilyen intézkedés pl. a ruházat, a csomag és a jármű átvizsgálása, az igazoltatás, az elfogás, az előállítás vagy a helyszín biztosítása. A kényszerítő eszközök közül megemlíteném a bilincs, a sokkoló, a rendőrbot, szolgálati kutya alkalmazását, az útzár telepítését, illetve a lőfegyverhasználatot. A felsorolt intézkedésekkel szemben a NAV törvény alapján panasszal lehet élni, melyet az intézkedést foganatosító szerv vezetője bírál el. Az előterjesztésre az adózónak, illetve az ügy félnek 8 nap áll rendelkezésére. Az elbírálásra a torvény alapján – a beérkezéstől számítva – 15 napja van az állami adó- és vámhatóságnak. A panasz tárgyában hozott határozat ellen a közléstől számított 8 napon belül fellebbezéssel lehet élni.

Összegzés:
A cikkben leírtak célja az volt, hogy az adózók, illetve az ügy felek képet kapjanak az állami adó- és vámhatóság eljárása során az őket ért sérelmek orvoslását szolgáló panasz jogintézményéről, összehasonlítva azt a rendes jogorvoslati beadványokkal, annak érdekében, hogy a jövőben könnyebben el tudjanak igazodni az egyet nem értésük kifejezésére rendelkezőre álló jogi lehetőségek útvesztőjében.
Dr. Goreczky Tímea

(megjelent: Adóvilág, 2020. 05.)

A rádiót önkéntes formában, nonprofit módon üzemeltetjük. Azonban a működtetés költségeit már nem tudjuk kitermelni saját pénzből (szerverek üzemeltetése, karbantartása). Amennyiben lehetősége van, kérjük támogassa a Hobby Rádió éves 120000 Ft-os működési díját!
Net-média Alapítvány (Magnet Bank): 16200113-18516177-00000000
Utalás közleménye: támogatás
Köszönjük, ha nekünk adja adója 1 %-át!
Adószám: 18129982-1-41

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

*


- 1 = kettő

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .

Reklám

 

Nemzeti Együttműködési Alap

Vakrepülés Színtársulat

MVGYOSZ. székházának felújítása

Online rádió

Erikkancs - a digitális újságos

Alko-soft Hobby Rádió - MyOnlineRadio.hu

Keresés az oldalon

Facebook oldalunk

Mai műsor

  • 1:00: Katapult DJ - Lipóczi Csaba és Bozóki andor mix-műsora
  • 6:00: Jóreggelt! - reggeli információs műsor két órában.
  • 8:00: Konyha főnök ajánlata - gasztronómiai magazin
  • 9:00: - a Media1 portál podcast műsora (műsorvezető: Szalay Dániel)
    A műsorban elsősorban interjúk hallhatók a tévék, a rádiók, az online média, a nyomtatott sajtó világával kapcsolatban. A műsornak rendszeresen vendégei újságírók, médiavezetők, és egyéb ismert hazai és külföldi szakemberek.
  • 10:00: - kultúra, közélet, minden héten új téma körüljárása
    A D-ER Stúdió - az ER Press Kft. műsorkészítő műhelye - több mint egy évtizede készíti közszolgálati műsorait, amelyeknek célja megfelelni egy minél szélesebb hallgatói kör érdeklődésének. A műsorpaletta a felmerülő igényeknek megfelelően nagyon színes, sokrétű és állandóan bővülő képet mutat. A műsorokat több tucat helyi és regionális rádió egyedi szerződések alapján sugározza, amelyeket a D-ER Stúdió térítésmentesen bocsát rendelkezésükre. Az összeállítások nem egy-egy adott rádió stílusához igazodnak, hanem egyedi formával és arculattal rendelkeznek, amelyek egységesen jellemzik a D-ER Stúdió munkáját. Partnereink bár kereskedelmi adók, számukra a D-ER Stúdió közszolgálati műsorokat állít elő. A műsorok magas színvonalon megszerkesztett egységből állnak, amelyek időtartama alkalmanként 30 perc, ebben általában 3-4 riport kap helyet; a szöveg-zene arány 60-40 % a riportok javára. A műsorok általában nem önmagukban szerepelnek, hanem egy-egy sorozat egységeiként. Összeállításainkat többségében helyi/regionális rádiók sugározzák, lefedve szinte az egész országot. Az adásidőpontok ugyan eltérőek, de a partnerrádiók sugárzási körzetei az ország lakosságának 93%-át érik el. A rádiós partnerek visszajelzése alapján (amelyek részben a Szonda Ipsos, részben a Medián közvélemény kutatók adataira alapulnak) a jelenleg biztosnak tekinthető hallgatói létszám 1,2-1,6 millió fő; a kor, nem és iskolai végzettség szerinti megoszlás vegyes.

    D-ER Stúdió - A regionális és helyi rádiók közszolgálati műsorainak készítője: a Magyar Public Relations Szövetség CSR Média 2008. pályázat Rádió szerkesztőség kategóriájának nyertese


    Sorozatainkból


    Biztonsági öv - Baleset-megelőzési magazin
    A műsor célja, hogy előremozdítsa a balesetmentes közlekedést, hogy olyan morált, viselkedést alakítson ki, erősítsen meg, mely a biztonságosabbá teszi a közlekedést. Műsorunk nem csak az autóvezetőknek szól, hanem mindenkinek, aki részese a közlekedésnek. Az aktuális témák mellet színes összeállítások is helyet kapnak a Biztonsági övben, mint például a közlekedési tárgyak gyűjteményei.

    Civil élet - civil partnerség - Példát mutatunk

    Egészségtükör

    A műsor célja az egészségmegőrzés, a betegségek megelőzése a prevenció fontosságának köztudatba emelése. A magyar lakosság nagyon rossz egészségi állapota, a jelenleg zajló egészségügyi intézményrendszer átalakítása, az emberekben lévő bizonytalanság indította el a műsor gondolatát, hogy a helyes táplálkozástól a krónikus betegségeken át a védőoltásokig teljes és aktuális képet adjunk az egészségügyről, egészségünk védelméről, nem hallgatva el a ránk leselkedő kórokat sem. Műsorainkban az adott témákat mindig több irányból járjuk körbe, betegeket, orvosokat, szakértőket megszólaltatva, nem feledkezve el a lelki egészség fontosságáról sem. A prevenciót - az elsődleges megelőzést éppen úgy, mint a szűrővizsgálatokat - nagyon fontosnak tartjuk, így műsorainkban ez kiemelt szerepet kap.

    Életutak - Álmok, életképek: történetek életekről, hivatásokról

    A műsor célja, olyan életpályák bemutatása, melyek példaértékűek. Beszélgetés művészek, tudósok, híres emberek életéről és munkásságáról, melyben családi történetek elevenednek meg, valamint megtudhatjuk, hogyan válik egy szakma hivatássá, sőt, életcéllá.

    Hagyományaink, értékeink Európában: ahol az érték a mérték...

    A sorozat célja, hogy hazánk hagyományait,elfelejtett értékeit, múltját és jelenét mutassa be jellegzetesen magyar "kincseken", hungarikumokn keresztül; bizonyítván, hogy Magyarország nemcsak tájairól, ételeiről, hanem porcelánjáról, kristályáról, csipkéjéről, hímzéseiről és a kézműves ipar egyéb termékeiről is ismert külhonban.

    Kontroll - A Társadalmi Unió Fogyasztóvédelmi magazin műsora

    A sorozat célja a Társadalmi Unió fogyasztóvédelem terén kifejtett tevékenységének népszerűsítése olyan módon, hogy a társadalom különböző rétegei számára fontos és elengedhetetlen fogyasztóvédelmet szolgáló információk, tudnivalók megismertetése. A műsortól elvárható, hogy a hétköznapi élet során praktikusan felhasználható támogatást nyújtson, ellássa a hallgatót jogi és törvényi ismeretekkel ezen a területen, kézzel fogható tanácsokat, praktikákat és a mindennapokban használhat cselevési terveket mutasson, felhívja a figyelmet azokra az elvárható és elvárandó viselkedési és ügyfélközpontú magatartásra, mely a tudatos fogyasztóvá válás egyik elengedhetetlen feltétele. Erősítse a hallgatóban azt a mentalitást, hogy nem csak lehetősége van érvényesíteni jogait elvárásait hanem a meglévő jogszabályok szinte minden területen biztosítják számára a megfelelő bánásmódot és eljárásrendet

    Környezetháztartás - Mindennapi környezetvédelem

    - Környezetbarátság: Elvek, célok, praktikák - környezetünk
    védelmében - Környezetbarátság - ne csak szóban védjük!
    - Otthonunk… …a hely ahol és ahogyan élünk
    - KisKertÉsz Hasznos tanácsok kiskerttulajdonosoknak és gazdálkodóknak


    Lapozgató - érték az irodalomban

    Sorozatunkban olyan szerzőkkel beszélgetünk műveikről, munkájukról, akik méltatlanul keveset szerepelnek a magyar médiumokban. A mai magyar írók mellett, külföldi szerzők és a magyar irodalom már nem élő jeles személyiségeinek alkotásaival is megismertetjük a hallgatókat.

    Mindentudás Egyeteme - Válogatás A híres ismeretterjesztő sorozat legsikeresebb előadásaiból készítettünk válogatást.

    Mozaik
    Titkok, érdekességek, látnivalók

    Ebben a sorozatban a kézművesség, az ipar termékeinek és eljárásainak bemutatása történik, a hétköznapi ember számára színes és sokrétű megközelítéssel. Bebarangoljuk a múzeumokat, és tárgyakhoz fűződő történeteket elevenítünk fel; a magyarság kézműves hagyományait mutatjuk be, de egy-egy gyűjtő életébe és munkájába is betekintünk.

    , érdekességek, látnivalók - Történelmi borvidékeink

    A műsor-sorozat célja: A 21 hazai borvidék bemutatása. A mesterség fejlődését, az eszközök változását, a módszerek, borászati eljárások titkait is megörökíthetjük, s példázhatjuk: a magyar bor az a termék, amely a jelenleginél nagyobb megbecsülésre, sikerre számíthat az európai piacokon.

    Nem vagy egyedül…

    -Gyógyít, tanít, támogat és másképpen is segít (Pl: Béres Alapítvány, stb.)

    SzemPont - Hasznos tudnivalók…
    - Banki praktikák
    - Közlekedőknek : Autós érdekességek, praktikumok,
    - Felvételi-Diploma-Karrier
    - Közös jövőnkért (EU- kül-és biztonságpolitikai magazin, HM. stb.)
    - Pályázatok

    - Útmutató az egészséges utazáshoz...
    A műsor azokhoz kívánunk szólni, akik utazás előtt állnak; hosszabb, rövidebb pihenést, üzleti utat terveznek külföldre. Célunk, hogy felhívjuk a figyelmet az utazási betegségekre és azok megelőzési, kezelési módjaira. A műsor másik célja az egészségmegőrzés, a betegségek kivédése, a prevenció fontosságának köztudatba emelése. A helyes táplálkozástól a krónikus betegségeken át a védőoltásokig teljes és aktuális képet adunk az egészségügyről, egészségünk védelméről

    - Fókuszban az innováció

    Kutatási és fejlesztési pályázatokon eredményesen indulók munkáit, a Magyarországon zajló Eu-s forrással támogatott kutatások eredményeit és felhasználhatóságainak területeit, lehetőségeit dolgozza fel a műsor. A kutatókkal, a felhasználási területek képviselőivel készült interjúk értelmezik, köznapi nyelvre lefordítja a kutatás eredményeit. A műsor célja, hogy hazánkban zajló kutatásokról, kutatókról pontos képet kapjanak a hallgatók, megismerve hazánk szellemi bázisából minél többet és minél alaposabban

    - Mezőgazdasági magazin

    Mezőgazdasági magazin, mely a mezőgazdaság aktuális kérdéseivel, információival, újdonságaival foglalkozik. A műsor támogatója a Szent István Egyetem. A minden héten jelentkező műsor egyrészt a mezőgazdaságban évszaknak és időjárásnak megfelelő cselekvésekhez ad hasznos tanácsokat, bemutatva a friss fejlesztéseket, technikai újdonságokat, könnyen adaptálható kutatási eredményeket. Bemutatja az állami és eu-s gazdasági lehetőségeket, praktikus tanácsokat ad a piaci boldoguláshoz. A fenti témákat szakértői interjúkkal dolgozzuk fel.

    - Gazdasági válságkezelésről

    A pályázati célnak megfelelően első lépésben a válság kialakulását, annak okait, a nemzetközi és a magyarországi gazdasági környezetre gyakorolt hatásait vázolnánk fel, áttekintve ezek rövid-, közép- és hosszú távú következményeit a világgazdaságra, a nemzetgazdaságokra és természetesen hazánk gazdaságára. A lehetséges részletességgel felemlítenénk a válság kezelésére hozott nemzetközi és magyarországi megoldási javaslatokat, cselekvési terveket, az azokból eddig már megvalósult akciókat, projekteket, intézkedéseket és azok várható hatásait. A válság globális, illetve nemzetgazdasági következményein túl, a hallgató szempontjából indokolt részletességgel vizsgálnánk a hétköznapi életre gyakorolt hatásait, melyek az egyszeri emberek életkörülményeiben, mentális és szociális helyzetében okozott, illetve várható változásokat tartalmazza. A gazdasági válság okozta változások negatív hatásainak mérséklésére olyan lehetőségeket, cselekvési tereket és pályákat szeretnénk bemutatni, melyek segítségével a hétköznapi emberek képesek lennének mérsékelni és irányíthatóbbá tenni a személyes életükre, környezetükre gyakorolt negatív hatásokat. Optimális esetben eredményes lehet a törekvésünk a hátrányos világgazdasági helyzet egyénekre ható megnyilvánulásainak kiküszöbölésére, vagy egy lehetséges újraépítkezés helyes irányának bemutatására, felvillantására. Megszólítandó szakértőink, ezért részint a helyzetelemzés, részint az egyénre adaptálás, részint a válságkezelés, részint a kreatív megoldások témakörében mozognak otthonosan, s osztják meg elképzeléseiket, javaslataikat a hallgatókkal.

    Térkép és Útravaló - barangoló Magyarország régióiban
    Mottónk: Világot látni Magyarországon is lehet!

    A Térkép és Útravaló hazánk régióit bemutató sorozat, mely a hazai tájakat járva megmutatja mindazt az értéket, melyet Magyarország rejt. A természeti értékek mellett bemutatjuk a kulturális kincseket is, éppen úgy, mint a gasztronómiát, a kézművességet, a kiállítóhelyeket, vagy az adott hely híres szülötteit.
  • 11:00: Pille-show - Pille "mélyinterjúkkal" tűzdelt zenés beszélgetős műsora
  • 12:00: Déli hírösszefoglaló -
  • 13:00: - Szilágyi János és Frenkl András szórakoztató műsora két órán keresztül
    Sorozatok, technika, tudományok, közlekedés, zene, bulvár, informatika, egészség, közösségi média, rövid interjúk TV-s celebekkel, énekesekkel, zenészekkel. www.intimreszek.hu
    Keresd Facebook-on is
  • 15:00: Club chart - Frenkl András slágerlistája két órán keresztül
  • 17:00: UK fever show - listavezető dalok Angliából
  • 18:00: Esti hírösszefoglaló - Benne: a nap idézete, névnap köszöntő, évforduló naptár, sport.
  • 19:00: Vers, esti mese, kabaré, a nap érdekessége (riport, interjú, tudósítás) -
  • 20:00: Konyha főnök ajánlata - gasztronómiai magazin
  • 21:00: - a Media1 portál podcast műsora (műsorvezető: Szalay Dániel)
    A műsorban elsősorban interjúk hallhatók a tévék, a rádiók, az online média, a nyomtatott sajtó világával kapcsolatban. A műsornak rendszeresen vendégei újságírók, médiavezetők, és egyéb ismert hazai és külföldi szakemberek.
  • 22:00: - kultúra, közélet, minden héten új téma körüljárása
    A D-ER Stúdió - az ER Press Kft. műsorkészítő műhelye - több mint egy évtizede készíti közszolgálati műsorait, amelyeknek célja megfelelni egy minél szélesebb hallgatói kör érdeklődésének. A műsorpaletta a felmerülő igényeknek megfelelően nagyon színes, sokrétű és állandóan bővülő képet mutat. A műsorokat több tucat helyi és regionális rádió egyedi szerződések alapján sugározza, amelyeket a D-ER Stúdió térítésmentesen bocsát rendelkezésükre. Az összeállítások nem egy-egy adott rádió stílusához igazodnak, hanem egyedi formával és arculattal rendelkeznek, amelyek egységesen jellemzik a D-ER Stúdió munkáját. Partnereink bár kereskedelmi adók, számukra a D-ER Stúdió közszolgálati műsorokat állít elő. A műsorok magas színvonalon megszerkesztett egységből állnak, amelyek időtartama alkalmanként 30 perc, ebben általában 3-4 riport kap helyet; a szöveg-zene arány 60-40 % a riportok javára. A műsorok általában nem önmagukban szerepelnek, hanem egy-egy sorozat egységeiként. Összeállításainkat többségében helyi/regionális rádiók sugározzák, lefedve szinte az egész országot. Az adásidőpontok ugyan eltérőek, de a partnerrádiók sugárzási körzetei az ország lakosságának 93%-át érik el. A rádiós partnerek visszajelzése alapján (amelyek részben a Szonda Ipsos, részben a Medián közvélemény kutatók adataira alapulnak) a jelenleg biztosnak tekinthető hallgatói létszám 1,2-1,6 millió fő; a kor, nem és iskolai végzettség szerinti megoszlás vegyes.

    D-ER Stúdió - A regionális és helyi rádiók közszolgálati műsorainak készítője: a Magyar Public Relations Szövetség CSR Média 2008. pályázat Rádió szerkesztőség kategóriájának nyertese


    Sorozatainkból


    Biztonsági öv - Baleset-megelőzési magazin
    A műsor célja, hogy előremozdítsa a balesetmentes közlekedést, hogy olyan morált, viselkedést alakítson ki, erősítsen meg, mely a biztonságosabbá teszi a közlekedést. Műsorunk nem csak az autóvezetőknek szól, hanem mindenkinek, aki részese a közlekedésnek. Az aktuális témák mellet színes összeállítások is helyet kapnak a Biztonsági övben, mint például a közlekedési tárgyak gyűjteményei.

    Civil élet - civil partnerség - Példát mutatunk

    Egészségtükör

    A műsor célja az egészségmegőrzés, a betegségek megelőzése a prevenció fontosságának köztudatba emelése. A magyar lakosság nagyon rossz egészségi állapota, a jelenleg zajló egészségügyi intézményrendszer átalakítása, az emberekben lévő bizonytalanság indította el a műsor gondolatát, hogy a helyes táplálkozástól a krónikus betegségeken át a védőoltásokig teljes és aktuális képet adjunk az egészségügyről, egészségünk védelméről, nem hallgatva el a ránk leselkedő kórokat sem. Műsorainkban az adott témákat mindig több irányból járjuk körbe, betegeket, orvosokat, szakértőket megszólaltatva, nem feledkezve el a lelki egészség fontosságáról sem. A prevenciót - az elsődleges megelőzést éppen úgy, mint a szűrővizsgálatokat - nagyon fontosnak tartjuk, így műsorainkban ez kiemelt szerepet kap.

    Életutak - Álmok, életképek: történetek életekről, hivatásokról

    A műsor célja, olyan életpályák bemutatása, melyek példaértékűek. Beszélgetés művészek, tudósok, híres emberek életéről és munkásságáról, melyben családi történetek elevenednek meg, valamint megtudhatjuk, hogyan válik egy szakma hivatássá, sőt, életcéllá.

    Hagyományaink, értékeink Európában: ahol az érték a mérték...

    A sorozat célja, hogy hazánk hagyományait,elfelejtett értékeit, múltját és jelenét mutassa be jellegzetesen magyar "kincseken", hungarikumokn keresztül; bizonyítván, hogy Magyarország nemcsak tájairól, ételeiről, hanem porcelánjáról, kristályáról, csipkéjéről, hímzéseiről és a kézműves ipar egyéb termékeiről is ismert külhonban.

    Kontroll - A Társadalmi Unió Fogyasztóvédelmi magazin műsora

    A sorozat célja a Társadalmi Unió fogyasztóvédelem terén kifejtett tevékenységének népszerűsítése olyan módon, hogy a társadalom különböző rétegei számára fontos és elengedhetetlen fogyasztóvédelmet szolgáló információk, tudnivalók megismertetése. A műsortól elvárható, hogy a hétköznapi élet során praktikusan felhasználható támogatást nyújtson, ellássa a hallgatót jogi és törvényi ismeretekkel ezen a területen, kézzel fogható tanácsokat, praktikákat és a mindennapokban használhat cselevési terveket mutasson, felhívja a figyelmet azokra az elvárható és elvárandó viselkedési és ügyfélközpontú magatartásra, mely a tudatos fogyasztóvá válás egyik elengedhetetlen feltétele. Erősítse a hallgatóban azt a mentalitást, hogy nem csak lehetősége van érvényesíteni jogait elvárásait hanem a meglévő jogszabályok szinte minden területen biztosítják számára a megfelelő bánásmódot és eljárásrendet

    Környezetháztartás - Mindennapi környezetvédelem

    - Környezetbarátság: Elvek, célok, praktikák - környezetünk
    védelmében - Környezetbarátság - ne csak szóban védjük!
    - Otthonunk… …a hely ahol és ahogyan élünk
    - KisKertÉsz Hasznos tanácsok kiskerttulajdonosoknak és gazdálkodóknak


    Lapozgató - érték az irodalomban

    Sorozatunkban olyan szerzőkkel beszélgetünk műveikről, munkájukról, akik méltatlanul keveset szerepelnek a magyar médiumokban. A mai magyar írók mellett, külföldi szerzők és a magyar irodalom már nem élő jeles személyiségeinek alkotásaival is megismertetjük a hallgatókat.

    Mindentudás Egyeteme - Válogatás A híres ismeretterjesztő sorozat legsikeresebb előadásaiból készítettünk válogatást.

    Mozaik
    Titkok, érdekességek, látnivalók

    Ebben a sorozatban a kézművesség, az ipar termékeinek és eljárásainak bemutatása történik, a hétköznapi ember számára színes és sokrétű megközelítéssel. Bebarangoljuk a múzeumokat, és tárgyakhoz fűződő történeteket elevenítünk fel; a magyarság kézműves hagyományait mutatjuk be, de egy-egy gyűjtő életébe és munkájába is betekintünk.

    , érdekességek, látnivalók - Történelmi borvidékeink

    A műsor-sorozat célja: A 21 hazai borvidék bemutatása. A mesterség fejlődését, az eszközök változását, a módszerek, borászati eljárások titkait is megörökíthetjük, s példázhatjuk: a magyar bor az a termék, amely a jelenleginél nagyobb megbecsülésre, sikerre számíthat az európai piacokon.

    Nem vagy egyedül…

    -Gyógyít, tanít, támogat és másképpen is segít (Pl: Béres Alapítvány, stb.)

    SzemPont - Hasznos tudnivalók…
    - Banki praktikák
    - Közlekedőknek : Autós érdekességek, praktikumok,
    - Felvételi-Diploma-Karrier
    - Közös jövőnkért (EU- kül-és biztonságpolitikai magazin, HM. stb.)
    - Pályázatok

    - Útmutató az egészséges utazáshoz...
    A műsor azokhoz kívánunk szólni, akik utazás előtt állnak; hosszabb, rövidebb pihenést, üzleti utat terveznek külföldre. Célunk, hogy felhívjuk a figyelmet az utazási betegségekre és azok megelőzési, kezelési módjaira. A műsor másik célja az egészségmegőrzés, a betegségek kivédése, a prevenció fontosságának köztudatba emelése. A helyes táplálkozástól a krónikus betegségeken át a védőoltásokig teljes és aktuális képet adunk az egészségügyről, egészségünk védelméről

    - Fókuszban az innováció

    Kutatási és fejlesztési pályázatokon eredményesen indulók munkáit, a Magyarországon zajló Eu-s forrással támogatott kutatások eredményeit és felhasználhatóságainak területeit, lehetőségeit dolgozza fel a műsor. A kutatókkal, a felhasználási területek képviselőivel készült interjúk értelmezik, köznapi nyelvre lefordítja a kutatás eredményeit. A műsor célja, hogy hazánkban zajló kutatásokról, kutatókról pontos képet kapjanak a hallgatók, megismerve hazánk szellemi bázisából minél többet és minél alaposabban

    - Mezőgazdasági magazin

    Mezőgazdasági magazin, mely a mezőgazdaság aktuális kérdéseivel, információival, újdonságaival foglalkozik. A műsor támogatója a Szent István Egyetem. A minden héten jelentkező műsor egyrészt a mezőgazdaságban évszaknak és időjárásnak megfelelő cselekvésekhez ad hasznos tanácsokat, bemutatva a friss fejlesztéseket, technikai újdonságokat, könnyen adaptálható kutatási eredményeket. Bemutatja az állami és eu-s gazdasági lehetőségeket, praktikus tanácsokat ad a piaci boldoguláshoz. A fenti témákat szakértői interjúkkal dolgozzuk fel.

    - Gazdasági válságkezelésről

    A pályázati célnak megfelelően első lépésben a válság kialakulását, annak okait, a nemzetközi és a magyarországi gazdasági környezetre gyakorolt hatásait vázolnánk fel, áttekintve ezek rövid-, közép- és hosszú távú következményeit a világgazdaságra, a nemzetgazdaságokra és természetesen hazánk gazdaságára. A lehetséges részletességgel felemlítenénk a válság kezelésére hozott nemzetközi és magyarországi megoldási javaslatokat, cselekvési terveket, az azokból eddig már megvalósult akciókat, projekteket, intézkedéseket és azok várható hatásait. A válság globális, illetve nemzetgazdasági következményein túl, a hallgató szempontjából indokolt részletességgel vizsgálnánk a hétköznapi életre gyakorolt hatásait, melyek az egyszeri emberek életkörülményeiben, mentális és szociális helyzetében okozott, illetve várható változásokat tartalmazza. A gazdasági válság okozta változások negatív hatásainak mérséklésére olyan lehetőségeket, cselekvési tereket és pályákat szeretnénk bemutatni, melyek segítségével a hétköznapi emberek képesek lennének mérsékelni és irányíthatóbbá tenni a személyes életükre, környezetükre gyakorolt negatív hatásokat. Optimális esetben eredményes lehet a törekvésünk a hátrányos világgazdasági helyzet egyénekre ható megnyilvánulásainak kiküszöbölésére, vagy egy lehetséges újraépítkezés helyes irányának bemutatására, felvillantására. Megszólítandó szakértőink, ezért részint a helyzetelemzés, részint az egyénre adaptálás, részint a válságkezelés, részint a kreatív megoldások témakörében mozognak otthonosan, s osztják meg elképzeléseiket, javaslataikat a hallgatókkal.

    Térkép és Útravaló - barangoló Magyarország régióiban
    Mottónk: Világot látni Magyarországon is lehet!

    A Térkép és Útravaló hazánk régióit bemutató sorozat, mely a hazai tájakat járva megmutatja mindazt az értéket, melyet Magyarország rejt. A természeti értékek mellett bemutatjuk a kulturális kincseket is, éppen úgy, mint a gasztronómiát, a kézművességet, a kiállítóhelyeket, vagy az adott hely híres szülötteit.
  • 23:00: Pille-show - Pille "mélyinterjúkkal" tűzdelt zenés beszélgetős műsora

Bejelentkezés

Regisztráció| Elfelejtette jelszavát?

Mai napi információk

Ma 2024. május 4. szombat, Mónika, Flórián napja van.
Ma van a(z) Magyar tűzoltók napja.
Az év 18. hete és 125. napja.
Holnap Györgyi napja lesz.

1594. Az idegen zsoldosok kicsapongásai Esztergom alatti táborban. E vár árkában lelte Balassa Bálint költő hősi halálát.


1841. A Magyar Orvosok és Természetvizsgálók Egyesületének első közgyűlése Pesten.


Kárpáti Kamil / 1929. máj. 4 - /

A játék ló

Peti elment. Csönd lett: légyfogó burka a homályban
Kifáradt foglya, alszom a csend cukrán.
S megszólal a ló.
Énekel, majd farkát föltornyozza. De Peti nincs itt.
És lassan kiütközik a sok kopás. S hogy fából való.

Hírlevél

Add meg az E-mail címed, majd kattints a feliratkozás vagy leiratkozás gombra.


három plusz egy = (Írja be számmal a művelet eredményét!)


Feliratkoztak: 324

A Kultúrtanya programajánlója

A rádiónkat is üzemeltető Net-média Alapítvány által üzemeltetett Kultúrtanya – integrált közösségi tér programjaiból ajánlunk!

Kultúrtanya

Social Media Auto Publish Powered By : XYZScripts.com