Az oldal akadálymentesített
Hobby rádió – a Hang-adó

Rádió hallgatása

Az adatkezelési tájékoztató elolvastam és nyilatkozom arról, hogy annak megfelelő jogosultsággal

Lejátszás

Online rádió hallgatása
Rádió hallgatása
Hallgatás Media Player-el
Rádió hallgatása

Android-os alkalmazás (Készítette: Benkő Dániel)
Rádiónk a T-home támogatásával a Web-rádió (pdf) alkalmazásával is hallható.


Intimrészek - Szilágyi János és Frenkl András szórakoztató m*sora
55
hallgató

Férfi a pult előtt

- 2023. december 9. 20:35 - 246 megtekintés

Kinek jut eszébe Clarence Saunders, ha a szupermarket pénztáránál a sorára várva bedob a kocsiba egy kis csokit, rágót, leárazott kutyagumit? Pedig ő volt az, aki rászoktatta a vevőket a fölösleges dolgokra. Újítása, az önkiszolgáló a múlt század elején forradalmasította a bevásárlást. A szegény farmerlegény ott bábáskodott a fogyasztói társadalom születésénél, valóra váltotta az amerikai […]

Kinek jut eszébe Clarence Saunders, ha a szupermarket pénztáránál a sorára várva bedob a kocsiba egy kis csokit, rágót, leárazott kutyagumit? Pedig ő volt az, aki rászoktatta a vevőket a fölösleges dolgokra. Újítása, az önkiszolgáló a múlt század elején forradalmasította a bevásárlást. A szegény farmerlegény ott bábáskodott a fogyasztói társadalom születésénél, valóra váltotta az amerikai álmot, de keserű volt az ébredése.

A szatócssegéd, aki forradalmasította a bevásárlást

Clarence Saunders (1881–1953) tizenkilenc évesen kereskedősegéd volt egy kisvárosi vegyesboltban, a Tennessee állambéli Clarksville-ben. Szolgálatkészen fogadta a vevőket, jellemzően úriasszonyokat. Végighallgatta kívánságaikat, vagy átvette tőlük a kész listát, azután szedte a lábát, hogy a hátsó raktárban sietve kimérje, összekészítse és becsomagolja a holmit. Hálátlan feladat volt, mert néha egyszerre öt-hat vásárlót kellett kiszolgálnia, és senki sem szeretett tétlenül várakozni az üzletben. A kasszánál feszítő tulajdonos árgus szemmel figyelte minden mozdulatát. De a Saunders fiúra nem lehetett panasz. Udvarias volt, gyors és eszes. Munka közben titokban arról ábrándozott, ha egyszer saját üzletet nyithatna, mennyivel jobban csinálná.

Memphis, Tennessee

A virginiai születésű félárva parasztfiú megbecsülte magát és a jó állást. Kegyetlenül nehéz gyerekkora volt. Ötéves korában meghalt az édesanyja. Apja a szomszédos Tennessee államba költöztette a maradék családot, de eltartani alig bírta. Farmról farmra, városról városra vándoroltak, alkalmi munkát keresve. Clarence tizenegy éves korától dolgozott, maga teremtette elő a mindennapi betevőjét. Elvállalt bármit. Gyapotültetvényeken robotolt napszámosként, szolgált fűrészmalomban és mészégetőben. Csupán két iskolai osztályt járhatott ki.

De értelmes lévén megértette, hogy az előrelépéshez képeznie kell magát, ezért szabad óráiban önállóan tanult. Főnöke értékelte a szorgalmát, megbecsült munkaerő lett a kis boltban. Ő azonban többet akart.

Előnyös külsejű, megnyerő modorú, magabiztos fellépésű volt, a tetejébe kifinomult emberismeretre tett szert. Lehetőségei egy csapásra kitágultak, miután feleségül vette egy ismert ügyvéd lányát. Az ifjú pár beköltözött Memphisbe. A város lélegzetelállító tempóban fejlődött a századfordulón, lakossága egy emberöltő alatt megtriplázódott. A Mississippi és a vasúti csomópont az Egyesült Államok egyik legfontosabb kereskedelmi központjává tette, a polgárháború utáni összekötő kapocs lett Észak és Dél között – feltörekvő fiatalembernek való hely. Saunders egy nagybani cég menedzsereként elsajátította a szakma csínját-bínját, értékes kapcsolatokat épített. Háromgyerekes apa volt, mire United Stores néven megalapította első saját vállalkozását (1913). Eljött az ő ideje: „megcsinálta magát”, igazi self-made man lett.

A csábítás trükkjei

Saundersnek szerencsét hozott szeptember 11-e: azon a napon nyitotta meg első vegyesboltját Memphisben, a Jefferson Street 79. szám alatt, 1916-ban. A megnyitóra szépségversenyt hirdetett, zsűrinek az ünnepségről tudósító újságírókat kérte fel. Rezesbanda játszott a bejáratnál, lufit, virágot és cukorkát osztogattak, hogy beédesgessék a népet. Mert az igazi meglepetés odabent várta az érkezőt. A 104 négyzetméteres belső teret a tulajdonos formabontó elképzelése szerint alakították ki. Ilyen különös üzletet azelőtt még senki sem látott, a csodájára jártak. A raktár sokkal kisebb lett, az áruk zömét előrehozták az eladótérbe, és polcokon helyezték el, ízlésesen elrendezve. Az előtérben kosarat nyomtak a vásárló kezébe, hogy sétálgatva maga válassza ki, vegye le a polcról az árut. Amikor végzett, a kasszához fáradt, ott kiszámolták neki az árat, majd fizetett – íme, megszületett az önkiszolgáló.

Az újfajta üzletbe kevesebb alkalmazott kellett, mint egy régimódiba, de nem a megspórolt bérekből lett aranybánya. Az egykori szegény segéd alaposan kiismerte a gazdagok szokásait és lélektanát, remek érzékkel manipulálta bele őket fölösleges holmik megvásárlásába. Egyirányú közlekedőfolyosóján a bejárattól a kasszáig akaratlanul is el kellett sétálni minden polc előtt. El akarta kápráztatni a vevőt, mert tudta, hogy a roskadozó árubőség látványa hatékonyabb minden rábeszélésnél: impulzusvásárlásra csábít. Akinek ugyanis van pénz a zsebében, az hajlamos elkölteni – ha kell, ha nem. Erre a felismerésre alapozva elérte, hogy az emberek, asszonyok ne csak azt vegyék meg, amire szükségük van, hanem bármit, ami hirtelen megtetszik nekik. További trükkökkel is ösztönözte a pénzszórást, ő vezette be „rendkívüli árengedmény” szlogenjét.

Agresszív hirdetési kampányaiban olcsóbb árakat ígért, méghozzá várakozás nélkül. Jelentősen meggyorsította a kiszolgálást azzal, hogy segédek már nyitás előtt kiporciózták és papírzacskókba töltötték a lisztet, cukrot. A kasszánál pedig nem lehetett hitelt kérni úgy, mint a régi világban, ami megszűrte a vevőközönséget. Az újítások hamar divatba jöttek, jelentős forgalmat és hasznot hoztak. A tulajdonos négy szabadalmat is bejegyeztetett: a „self-serving” boltra, az általa megálmodott belső elrendezésre, a polcon elhelyezett árcédulára, illetve a pénztárgépből kinyomtatott nyugtára – ez mind az ő ötlete volt. Elsőként kínált saját márkás termékeket is. Szintén telitalálatnak bizonyult a bolt furcsa neve, a Piggly Wiggly: értelmetlen, de fülbe mászó. Egy riporter érdeklődésére, hogy miért pont ezt választotta, a már sikeres üzletember így felelt: „Azért, hogy jó sokszor feltegyék nekem ezt a kérdést.”

Pink királyság

A boltból rövid idő alatt bolthálózat lett, és szédítő ütemben terjeszkedett. Öt évvel az indulás után Saundersnek negyven szövetségi állam kétszáz városában már 615 üzlete volt, 30 millió dolláros forgalommal. Csak Memphisben 250 embert alkalmazott. A következő évben bevezette cégét a New York-i tőzsdére, néhány hét alatt ötvenezer részvényt adott el, darabját 43 dollárért. A befektetők dörzsölhették a tenyerüket, a papír 11 százalékos osztalékot fizetett (1923). Addigra már 1267 Piggly Wiggly volt az Államokban, ebből 667 közvetlenül a társaság tulajdonában, a többi jogbérlet (franchise) révén. Ezenkívül az alakuló új üzletláncok is Saunders ötleteit másolták, azokból gazdagodtak meg – az önkiszolgáló néhány év alatt meghódította Amerikát, majd a nyugati világot: mára legtöbbünknek ez a bevásárlás természetes formája.

Szerencse is kellett a sikerhez, és Saunders – ekkor még – szerencsés volt. Éppen ebben az időben lett tömegcikk a gépkocsi. Ford legendás T-modelljéből naponta 8–10 ezer darab gördült le a detroiti gyár futószalagjáról (szintén a kor jelentős ipari újítása), és ezt mind el is kapkodták. A büszke új autótulajdonosok szívesen mutogatták automobiljukat mindenfelé, márpedig a bevásárlás ragyogó mindennapi alkalom volt erre – különösen egy divatos önkiszolgálóban. Igaz, ami igaz, az üzletág királyaként Saunders maga is szerette az efféle rongyrázást. Miután szegény fiúként valóra váltotta az „amerikai álmot” – ne szépítsük –, tipikus újgazdag tempóban hivalkodott a vagyonával. Rózsaszín georgiai márványból épített oszlopos-boltíves villát Memphisben. A 3400 négyzetméter alapterületű Pink Palace jelenleg múzeumnak, 3D-mozinak és planetáriumnak ad otthont, továbbá látható benne az eredeti Piggly Wiggly pontos másolata is.

Túl a csúcson

Üzletemberként Saunders belefolyt a politikába is: pénzével, befolyásával és reklámkampány-tapasztalatával ő segítette székébe Tennessee állam új kormányzóját, Austin Peayt. Száz évvel ezelőtt, sikerei csúcsán nem sejtette, milyen közel van a drámai bukás. A korszak amerikai kapitalizmusát domináló mágnások – Rockefeller, Ford, J. P. Morgan, Carnegie – nem nézték jó szemmel az egyszerű fiú népmesébe illő diadalmenetét. Amikor a sikereitől megrészegült, egyre mohóbb Saunders kockázatos pénzügyi manőverekkel, milliós hitelből akarta visszavásárolni cégének részvényeit a tőzsdén, a Wall Street hiénái lecsaptak rá, és néhány óra leforgása alatt mindenéből kiforgatták.

A Piggly Wiggly tovább virágzott, de már mások kezében. Az elkeseredett jogvita végén bírósági ítélet mondta ki, hogy az alapító többé „nem tulajdonosa semmi egyébnek, csak a saját nevének”.

Clarence Saunders 42 éves volt ekkor. Fejéből továbbra is sorra pattantak ki az ötletek. Előbb új boltláncot alapított, később babakocsit, gyerekjátékokat és seprűt gyártott és forgalmazott, profi amerikaifutball-klubot szervezett, sőt egyszer még egy karibi kincskereső expedíciót is pénzelt – ez utóbbi brilliáns átverésnek bizonyult. Hiába találta fel a teljesen automatizált, pénztáros nélküli vásárlást is, a technológia még nem volt alkalmas a Keedoozle – újabb fantázianév – megvalósítására, pedig valójában ez az őse a mai önkiszolgáló kasszának. Régi nagy üzleti sikerét többé már nem tudta megismételni. Életrajzírója, Mike Freeman szerint megelőzte korát: „Valahogyan tudta, hogy a világ a gyorsabb szolgáltatások, gyorsabb tranzakciók felé halad.” Ugyanakkor Saunders, a nagy innovátor önfejű volt, csak csendestársakat tűrt meg, olyan befektetőt nem, aki beleszólhatott volna a döntéseibe. Magányos farkas maradt. Királysága rövid volt, de öröksége velünk él.

(megjelent: Népszava, 2023-12-09)

A rádiót önkéntes formában, nonprofit módon üzemeltetjük. Azonban a működtetés költségeit már nem tudjuk kitermelni saját pénzből (szerverek üzemeltetése, karbantartása). Amennyiben lehetősége van, kérjük támogassa a Hobby Rádió éves 120000 Ft-os működési díját!
Net-média Alapítvány (Magnet Bank): 16200113-18516177-00000000
Utalás közleménye: támogatás
Köszönjük, ha nekünk adja adója 1 %-át!
Adószám: 18129982-1-41

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

*


6 - = egy

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .

Reklám

 

Nemzeti Együttműködési Alap

Vakrepülés Színtársulat

MVGYOSZ. székházának felújítása

Online rádió

Erikkancs - a digitális újságos

Alko-soft Hobby Rádió - MyOnlineRadio.hu

Keresés az oldalon

Facebook oldalunk

Mai műsor

  • 6:00: Jóreggelt! - reggeli információs műsor két órában.
  • 8:00: Konyha főnök ajánlata - gasztronómiai magazin
  • 9:00: - a Media1 portál podcast műsora (műsorvezető: Szalay Dániel)
    A műsorban elsősorban interjúk hallhatók a tévék, a rádiók, az online média, a nyomtatott sajtó világával kapcsolatban. A műsornak rendszeresen vendégei újságírók, médiavezetők, és egyéb ismert hazai és külföldi szakemberek.
  • 10:00: - kultúra, közélet, minden héten új téma körüljárása
    A D-ER Stúdió - az ER Press Kft. műsorkészítő műhelye - több mint egy évtizede készíti közszolgálati műsorait, amelyeknek célja megfelelni egy minél szélesebb hallgatói kör érdeklődésének. A műsorpaletta a felmerülő igényeknek megfelelően nagyon színes, sokrétű és állandóan bővülő képet mutat. A műsorokat több tucat helyi és regionális rádió egyedi szerződések alapján sugározza, amelyeket a D-ER Stúdió térítésmentesen bocsát rendelkezésükre. Az összeállítások nem egy-egy adott rádió stílusához igazodnak, hanem egyedi formával és arculattal rendelkeznek, amelyek egységesen jellemzik a D-ER Stúdió munkáját. Partnereink bár kereskedelmi adók, számukra a D-ER Stúdió közszolgálati műsorokat állít elő. A műsorok magas színvonalon megszerkesztett egységből állnak, amelyek időtartama alkalmanként 30 perc, ebben általában 3-4 riport kap helyet; a szöveg-zene arány 60-40 % a riportok javára. A műsorok általában nem önmagukban szerepelnek, hanem egy-egy sorozat egységeiként. Összeállításainkat többségében helyi/regionális rádiók sugározzák, lefedve szinte az egész országot. Az adásidőpontok ugyan eltérőek, de a partnerrádiók sugárzási körzetei az ország lakosságának 93%-át érik el. A rádiós partnerek visszajelzése alapján (amelyek részben a Szonda Ipsos, részben a Medián közvélemény kutatók adataira alapulnak) a jelenleg biztosnak tekinthető hallgatói létszám 1,2-1,6 millió fő; a kor, nem és iskolai végzettség szerinti megoszlás vegyes.

    D-ER Stúdió - A regionális és helyi rádiók közszolgálati műsorainak készítője: a Magyar Public Relations Szövetség CSR Média 2008. pályázat Rádió szerkesztőség kategóriájának nyertese


    Sorozatainkból


    Biztonsági öv - Baleset-megelőzési magazin
    A műsor célja, hogy előremozdítsa a balesetmentes közlekedést, hogy olyan morált, viselkedést alakítson ki, erősítsen meg, mely a biztonságosabbá teszi a közlekedést. Műsorunk nem csak az autóvezetőknek szól, hanem mindenkinek, aki részese a közlekedésnek. Az aktuális témák mellet színes összeállítások is helyet kapnak a Biztonsági övben, mint például a közlekedési tárgyak gyűjteményei.

    Civil élet - civil partnerség - Példát mutatunk

    Egészségtükör

    A műsor célja az egészségmegőrzés, a betegségek megelőzése a prevenció fontosságának köztudatba emelése. A magyar lakosság nagyon rossz egészségi állapota, a jelenleg zajló egészségügyi intézményrendszer átalakítása, az emberekben lévő bizonytalanság indította el a műsor gondolatát, hogy a helyes táplálkozástól a krónikus betegségeken át a védőoltásokig teljes és aktuális képet adjunk az egészségügyről, egészségünk védelméről, nem hallgatva el a ránk leselkedő kórokat sem. Műsorainkban az adott témákat mindig több irányból járjuk körbe, betegeket, orvosokat, szakértőket megszólaltatva, nem feledkezve el a lelki egészség fontosságáról sem. A prevenciót - az elsődleges megelőzést éppen úgy, mint a szűrővizsgálatokat - nagyon fontosnak tartjuk, így műsorainkban ez kiemelt szerepet kap.

    Életutak - Álmok, életképek: történetek életekről, hivatásokról

    A műsor célja, olyan életpályák bemutatása, melyek példaértékűek. Beszélgetés művészek, tudósok, híres emberek életéről és munkásságáról, melyben családi történetek elevenednek meg, valamint megtudhatjuk, hogyan válik egy szakma hivatássá, sőt, életcéllá.

    Hagyományaink, értékeink Európában: ahol az érték a mérték...

    A sorozat célja, hogy hazánk hagyományait,elfelejtett értékeit, múltját és jelenét mutassa be jellegzetesen magyar "kincseken", hungarikumokn keresztül; bizonyítván, hogy Magyarország nemcsak tájairól, ételeiről, hanem porcelánjáról, kristályáról, csipkéjéről, hímzéseiről és a kézműves ipar egyéb termékeiről is ismert külhonban.

    Kontroll - A Társadalmi Unió Fogyasztóvédelmi magazin műsora

    A sorozat célja a Társadalmi Unió fogyasztóvédelem terén kifejtett tevékenységének népszerűsítése olyan módon, hogy a társadalom különböző rétegei számára fontos és elengedhetetlen fogyasztóvédelmet szolgáló információk, tudnivalók megismertetése. A műsortól elvárható, hogy a hétköznapi élet során praktikusan felhasználható támogatást nyújtson, ellássa a hallgatót jogi és törvényi ismeretekkel ezen a területen, kézzel fogható tanácsokat, praktikákat és a mindennapokban használhat cselevési terveket mutasson, felhívja a figyelmet azokra az elvárható és elvárandó viselkedési és ügyfélközpontú magatartásra, mely a tudatos fogyasztóvá válás egyik elengedhetetlen feltétele. Erősítse a hallgatóban azt a mentalitást, hogy nem csak lehetősége van érvényesíteni jogait elvárásait hanem a meglévő jogszabályok szinte minden területen biztosítják számára a megfelelő bánásmódot és eljárásrendet

    Környezetháztartás - Mindennapi környezetvédelem

    - Környezetbarátság: Elvek, célok, praktikák - környezetünk
    védelmében - Környezetbarátság - ne csak szóban védjük!
    - Otthonunk… …a hely ahol és ahogyan élünk
    - KisKertÉsz Hasznos tanácsok kiskerttulajdonosoknak és gazdálkodóknak


    Lapozgató - érték az irodalomban

    Sorozatunkban olyan szerzőkkel beszélgetünk műveikről, munkájukról, akik méltatlanul keveset szerepelnek a magyar médiumokban. A mai magyar írók mellett, külföldi szerzők és a magyar irodalom már nem élő jeles személyiségeinek alkotásaival is megismertetjük a hallgatókat.

    Mindentudás Egyeteme - Válogatás A híres ismeretterjesztő sorozat legsikeresebb előadásaiból készítettünk válogatást.

    Mozaik
    Titkok, érdekességek, látnivalók

    Ebben a sorozatban a kézművesség, az ipar termékeinek és eljárásainak bemutatása történik, a hétköznapi ember számára színes és sokrétű megközelítéssel. Bebarangoljuk a múzeumokat, és tárgyakhoz fűződő történeteket elevenítünk fel; a magyarság kézműves hagyományait mutatjuk be, de egy-egy gyűjtő életébe és munkájába is betekintünk.

    , érdekességek, látnivalók - Történelmi borvidékeink

    A műsor-sorozat célja: A 21 hazai borvidék bemutatása. A mesterség fejlődését, az eszközök változását, a módszerek, borászati eljárások titkait is megörökíthetjük, s példázhatjuk: a magyar bor az a termék, amely a jelenleginél nagyobb megbecsülésre, sikerre számíthat az európai piacokon.

    Nem vagy egyedül…

    -Gyógyít, tanít, támogat és másképpen is segít (Pl: Béres Alapítvány, stb.)

    SzemPont - Hasznos tudnivalók…
    - Banki praktikák
    - Közlekedőknek : Autós érdekességek, praktikumok,
    - Felvételi-Diploma-Karrier
    - Közös jövőnkért (EU- kül-és biztonságpolitikai magazin, HM. stb.)
    - Pályázatok

    - Útmutató az egészséges utazáshoz...
    A műsor azokhoz kívánunk szólni, akik utazás előtt állnak; hosszabb, rövidebb pihenést, üzleti utat terveznek külföldre. Célunk, hogy felhívjuk a figyelmet az utazási betegségekre és azok megelőzési, kezelési módjaira. A műsor másik célja az egészségmegőrzés, a betegségek kivédése, a prevenció fontosságának köztudatba emelése. A helyes táplálkozástól a krónikus betegségeken át a védőoltásokig teljes és aktuális képet adunk az egészségügyről, egészségünk védelméről

    - Fókuszban az innováció

    Kutatási és fejlesztési pályázatokon eredményesen indulók munkáit, a Magyarországon zajló Eu-s forrással támogatott kutatások eredményeit és felhasználhatóságainak területeit, lehetőségeit dolgozza fel a műsor. A kutatókkal, a felhasználási területek képviselőivel készült interjúk értelmezik, köznapi nyelvre lefordítja a kutatás eredményeit. A műsor célja, hogy hazánkban zajló kutatásokról, kutatókról pontos képet kapjanak a hallgatók, megismerve hazánk szellemi bázisából minél többet és minél alaposabban

    - Mezőgazdasági magazin

    Mezőgazdasági magazin, mely a mezőgazdaság aktuális kérdéseivel, információival, újdonságaival foglalkozik. A műsor támogatója a Szent István Egyetem. A minden héten jelentkező műsor egyrészt a mezőgazdaságban évszaknak és időjárásnak megfelelő cselekvésekhez ad hasznos tanácsokat, bemutatva a friss fejlesztéseket, technikai újdonságokat, könnyen adaptálható kutatási eredményeket. Bemutatja az állami és eu-s gazdasági lehetőségeket, praktikus tanácsokat ad a piaci boldoguláshoz. A fenti témákat szakértői interjúkkal dolgozzuk fel.

    - Gazdasági válságkezelésről

    A pályázati célnak megfelelően első lépésben a válság kialakulását, annak okait, a nemzetközi és a magyarországi gazdasági környezetre gyakorolt hatásait vázolnánk fel, áttekintve ezek rövid-, közép- és hosszú távú következményeit a világgazdaságra, a nemzetgazdaságokra és természetesen hazánk gazdaságára. A lehetséges részletességgel felemlítenénk a válság kezelésére hozott nemzetközi és magyarországi megoldási javaslatokat, cselekvési terveket, az azokból eddig már megvalósult akciókat, projekteket, intézkedéseket és azok várható hatásait. A válság globális, illetve nemzetgazdasági következményein túl, a hallgató szempontjából indokolt részletességgel vizsgálnánk a hétköznapi életre gyakorolt hatásait, melyek az egyszeri emberek életkörülményeiben, mentális és szociális helyzetében okozott, illetve várható változásokat tartalmazza. A gazdasági válság okozta változások negatív hatásainak mérséklésére olyan lehetőségeket, cselekvési tereket és pályákat szeretnénk bemutatni, melyek segítségével a hétköznapi emberek képesek lennének mérsékelni és irányíthatóbbá tenni a személyes életükre, környezetükre gyakorolt negatív hatásokat. Optimális esetben eredményes lehet a törekvésünk a hátrányos világgazdasági helyzet egyénekre ható megnyilvánulásainak kiküszöbölésére, vagy egy lehetséges újraépítkezés helyes irányának bemutatására, felvillantására. Megszólítandó szakértőink, ezért részint a helyzetelemzés, részint az egyénre adaptálás, részint a válságkezelés, részint a kreatív megoldások témakörében mozognak otthonosan, s osztják meg elképzeléseiket, javaslataikat a hallgatókkal.

    Térkép és Útravaló - barangoló Magyarország régióiban
    Mottónk: Világot látni Magyarországon is lehet!

    A Térkép és Útravaló hazánk régióit bemutató sorozat, mely a hazai tájakat járva megmutatja mindazt az értéket, melyet Magyarország rejt. A természeti értékek mellett bemutatjuk a kulturális kincseket is, éppen úgy, mint a gasztronómiát, a kézművességet, a kiállítóhelyeket, vagy az adott hely híres szülötteit.
  • 11:00: Pille-show - Pille "mélyinterjúkkal" tűzdelt zenés beszélgetős műsora
  • 12:00: Déli hírösszefoglaló -
  • 13:00: - Szilágyi János és Frenkl András szórakoztató műsora két órán keresztül
    Sorozatok, technika, tudományok, közlekedés, zene, bulvár, informatika, egészség, közösségi média, rövid interjúk TV-s celebekkel, énekesekkel, zenészekkel. www.intimreszek.hu
    Keresd Facebook-on is
  • 17:00: UK fever show - listavezető dalok Angliából
  • 18:00: Esti hírösszefoglaló - Benne: a nap idézete, névnap köszöntő, évforduló naptár, sport.
  • 19:00: Vers, esti mese, kabaré, a nap érdekessége (riport, interjú, tudósítás) -
  • 20:00: Konyha főnök ajánlata - gasztronómiai magazin
  • 21:00: - a Media1 portál podcast műsora (műsorvezető: Szalay Dániel)
    A műsorban elsősorban interjúk hallhatók a tévék, a rádiók, az online média, a nyomtatott sajtó világával kapcsolatban. A műsornak rendszeresen vendégei újságírók, médiavezetők, és egyéb ismert hazai és külföldi szakemberek.

Bejelentkezés

Regisztráció| Elfelejtette jelszavát?

Mai napi információk

Ma 2024. július 27. szombat, Olga, Liliána napja van.
Az év 30. hete és 209. napja.
Holnap Szabolcs napja lesz.

1784. Szablik István pesti piarista tanár fizikai kísérletképpen óriási léggömböt bocsájt fel. Az egykorú feljegyzések szerint a léggömb 21 hüvelyk átmérőjű lehetett.


1896. A II. internacionálé Londonban tartja IV. kongresszusát. A magyar pártot az osztrák szociáldemokrata párt egyik tagja képviseli.


Weöres Sándor: Az oroszlán-csillagkép

A piros láng a sötétség szeretője.
Az oroszlán nem ragyog magától, hanem az
éjszakától.
Elrejti arany sörényét, hasztalan a szaggatott
kiáltozás
a hegycsúcson s minden völgytorokban,
hiábavaló a húr éneke, a madár-hangú síp
a rengetegben s a zsenge ifjú ligetben,
a szita-zörgetés, forrástól sziklafalig a dob-dörgetés,
a kérlelés mit ér magányosan valamennyi mellben-
Mindenfelé lát, de nem világít. Csak ha végül
és kezdettől mindörökké átöleli kérlelve a feketeség,
enged titkából: a magasban s a szétszórtan tükröző
számtalan mélyben hiány nélkül megszületik,
a homályos pirosan életre kelve.

Hírlevél

Add meg az E-mail címed, majd kattints a feliratkozás vagy leiratkozás gombra.


három plusz négy = (Írja be számmal a művelet eredményét!)


Feliratkoztak: 324

A Kultúrtanya programajánlója

A rádiónkat is üzemeltető Net-média Alapítvány által üzemeltetett Kultúrtanya – integrált közösségi tér programjaiból ajánlunk!

Kultúrtanya

Social Media Auto Publish Powered By : XYZScripts.com