Könnyen érthető cikk a koronavírusról 7 – 2020. MÁRCIUS 27.
Az ÉFOÉSZ napi hírösszeállítása
A koronavírus egy vírusfajta,
ami betegséget okoz
A betegség,
amit a koronavírus okoz,
hasonlít az influenzára
és tüdőgyulladást okozhat.
Eddig ezt a vírust nem ismertük.
Bővebben a koronavírusról itt olvashatsz:
https://efoesz.hu/egyeb/koronavirus-konnyen-ertheto-tajekoztato/
Jelenleg
Magyarországon
300
igazoltan koronavírusos
emberről tudunk.
Ez azt jelenti,
hogy ennyi emberről tudjuk biztosan,
hogy elkapta a koronavírust.
Ez várható volt.
Egyre több emberről fog kiderülni,
hogy koronavírusos.
Valószínűleg
sokan vannak olyanok is,
akik elkapták a vírust,
de nem tudjuk róluk.
A mai nap legfontosabb híre,
hogy Orbán Viktor,
Magyarország miniszterelnöke
bejelentést tett ma reggel.
Kijárási korlátozást
vezetett be.
A kijárási korlátozás
azt jelenti,
hogy az emberek
csak jó okkal
lehetnek az utcán.
Ilyen ok lehet például:
– amikor valaki dolgozni megy
– amikor valaki a boltba megy
– amikor valaki a gyógyszertárba megy.
Az emberek akkor lehetnek az utcán,
amikor fontos dolguk van.
Mindenkinek nehéz ennyi időt
bezárva lenni
a lakásban.
Ezért mindenkinek szabad
rövid sétákra menni.
Ilyenkor sem szabad
túl közel menni
a többi emberhez.
Fontos változás még,
hogy az 65 évesnél idősebb emberek
csak reggel kilenc és dél közt
mehetnek ügyeket intézni.
A rendőrök ellenőrizni fogják,
hogy az emberek betartják-e
a kijárási korlátozást.
Ettől nem kell megijedni!
Ez is csak abban segít,
hogy a koronavírus
ne terjedjen tovább.
Ez a kijárási korlátozás
holnaptól,
tehát március 28.,
szombattól érvényes.
Egyelőre április 11-ig tart.
Jó dolgok is történtek.
Üzbegisztán
sok védőmaszkot
küld Magyarországnak.
Üzbegisztán egy ország
Ázsiában.
Törökországból pedig
olyan anyagok érkeznek,
amiből maszkot lehet varrni.
Az Európai Unió is
támogatni fogja
Magyarországot
a védekezésben.
Jó látni,
hogy amikor baj van,
összefognak az országok!
Mit tegyek,
hogy ne kapjam el
a koronavírust
és ne fertőzzek meg másokat?
Az első és legfontosabb,
hogy maradj otthon!
Akkor is megfertőzhetsz másokat
amikor nincsenek tüneteid!
Gyakran moss kezet!
Fertőtlenítsd a kezed!
Ne adj puszit!
Ne ölelj meg másokat!
Ha betegnek érzed magad,
ne menj orvoshoz!
Inkább telefonálj a segítődnek
vagy a háziorvosodnak.
Így megállíthatjuk
a vírus terjedését.
Friss hírekért,
információért
figyeld a híreket,
és a kormány oldalát,
a www.koronavirus.gov.hu-t.
A rádiót önkéntes formában, nonprofit módon üzemeltetjük, azonban a működtetés költségeit már nem tudjuk kitermelni saját pénzből (szerverek üzemeltetése, karbantartása).
Amennyiben lehetősége van, kérjük támogassa a Hobby Rádió éves 120000 Ft-os működési díját!
Net-média Alapítvány (Magnet Bank): 16200113-18516177-00000000
Utalás közleménye: támogatás
Köszönjük, ha nekünk adja adója 1 %-át!
Adószám: 18129982-1-41
Ezeket is olvassa el:
Reklám
Keresés az oldalon
Facebook oldalunk
Mai műsor
Bejelentkezés
Mai napi információk
Időjárás
27°C






