Látássérültek: lakáspályázat meghosszabbítva június 30-ig
A Vakok Lakásgondjainak Megoldását Támogató Alapítvány (székhely: 1146 Budapest, Hermina u. 47.), a továbbiakban: Alapítvány, közleménye
Az Alapítvány kuratóriuma a 2020. május 21.-én meghozott döntésével úgy határozott, hogy a 2020. évi pályázatának beadási határidejét 2020. június 30.-ig
meghosszabbítja.
Várják azoknak a személyeknek a pályázatait, akik a kialakult veszélyhelyzet következményei miatt, vagy egyéb okokból nem tudták beadni pályázatukat, nehézséget
okozott a szükséges iratok beszerzése, vagy nem tudtak megfelelő segítséget igénybevenni a pályázat benyújtásához.
A szervezet kéri, hogy akik továbbra sem tudnak megfelelő segítséget igénybe venni a pályázat kitöltéséhez jelezzék azt az alapítvány számára!
A pályázati felhívás és az adatlapok továbbra is elérhetők az alapítvány honlapján, a www.vaklakas.hu oldalon, valamint ttájékoztatást kérhetnek az egyesületek újraiinduló személyes ügyfélszolgálatain.
A szervezet jelen közleménnyel meghirdeti 2020. évi pályázatát a céljának megfelelő támogatások elnyerésére
Az alapító okirat szerint legfeljebb 10 pályázó részesülhet egyösszegű, vissza nem térítendő pénzbeli támogatásban.
1. Elnyerhető támogatás
Az elnyerhető támogatás maximállis összege ebben az évben 300.000.-Ft pályázónként.
2. A támogatandó célok:
Az Alapítvány az alábbi konkrét célokat támogatja, feltéve, hogy azok megvalósítása 2020-ban folyamatban van, vagy legalább elkezdődik.
a) Lakásvásárlás, lakáson fennálló tulajdonközösség megszüntetése,lakáscsere;
b) Lakás építése, bővítése;
c) Lakás felújítása, tatarozása;
d) illetve az a)- c) pontokban felsoroltakkal összefüggésben felvett bankhitel kiváltása, csökkentése.
3. A pályázók köre:
Pályázatot nyújthat be az, az életvitelszerűen Budapesten élő vak nagykorú személy, aki vakok személyi járadékára, illetve fogyatékossági támogatásra való
jogosultságát, hitelt érdemlően (pl. megállapító határozattal), igazolni tudja és a Magyar Vakok és Gyengénlátók Országos Szövetségének bármely fővárosi
illetőségű tagegyesületének a tagja. A pályázat szempontjából életvitelszerűen Budapesten élőnek minősül az a tag is, aki a támogatás segítségével Budapestre
szándékozik költözni.
Az Alapítvány Alapító Okirata szerint a 2. a) és b) pontban meghatározott célra ugyanaz a személy csak egy alkalommal kaphat támogatást, illetve a c) pontban
meghatározott célra ugyanaz a személy öt éven belül újabb támogatást nem kaphat. Azok a pályázók tehát, akik az a), illetve b) pont szerinti támogatásban
már részesültek, valamint akik a c) pont szerinti támogatásban öt éven belül részesültek, és a támogatást ténylegesen igénybe is vették, most nem pályázhatnak.
Az, akinek a vele egy háztartásban élő közeli hozzátartozója már támogatásban részesült, a 2. c) pontban meghatározott célra csak abban az esetben támogatható,
ha minden olyan pályázó támogatást kap, aki korábban abban még nem részesült.
4. A pályázás módja:
Pályázni írásban, az erre a célra rendelkezésre álló adatlap kitöltése útján lehet. Ebben a pályázónak részletesen, dokumentumokkal is alátámasztva ismertetnie
kell a megvalósítandó konkrét célt és meg kell jelölnie az igényelt pénzösszeget. Ismertetni szükséges továbbá mindazokat a körülményeket, amelyeket a
támogatásra való rászorultság alátámasztásához fontosnak tart (a jelenlegi lakáskörülményeit, családi helyzetét, vagyoni és jövedelmi viszonyait stb.).
A vakság fennállásának tényét a vakok személyi járadékát, vagy fogyatékossági támogatást megállapító határozattal, míg a pályázó, valamint vele együtt
élő családtagok jövedelmi viszonyait a folyósító szerv által kiadott igazolással, illetve munkáltatói igazolással kell alátámasztani. A részletes ismertetések
mellé csatolnia kell egy olyan tartalmú nyilatkozatot, melyben előzetesen hozzájárul ahhoz, hogy a jövedelmi, vagyoni helyzetére vonatkozó személyes adatairól
az Alapítvány a megfelelő állami szervektől felvilágosítást kérhessen. Nyilatkoznia kell továbbá arról is, hogy az általa közölt adatok a valóságnak megfelelnek.
A szükséges adatlap, illetve a nyilatkozatok 2020. március 3.-tól letölthetők az alapítvány saját honlapjáról www.vaklakas.hu,
illetve a Hermina Egyesületnél, valamint a Vakok és Gyengénlátók Közép – magyarországi Regionális Egyesületénél személyesen átvehetők, valamint az egyesületek
internetes oldaláról (
www.herminaegyesulet.hu)
és a (
www.vgyke.com),
szintén letölthetők.
A pályázat látássérültek számára akadálymentes elektronikus adatlapon is benyújtható, mely szintén letölthető a fenti weboldalakról. Az elektronikus formában
kitöltött pályázatokat az info@vaklakas.hu
címre szíveskedjenek megküldeni a szükséges mellékletek csatolásával.
A fent említett mellékletek (igazolások, határozatok) hiányában benyújtott pályázat érvénytelen.
Az Alapítvány a pályázat adatait és a kapott támogatás felhasználását, minden, jogszabályban nem tiltott módon, jogosult ellenőrizni. Nem lehet támogatásban
részesíteni a pályázót, ha valótlan adatokat közölt. Nem részesülhet juttatásban továbbá az Alapítvány tisztségviselője, az Alapítványhoz csatlakozó támogató
és mindezen személyek hozzátartozója.
A benyújtott pályázatban foglaltak előzetes, vagy utólagos ellenőrzése érdekében, a későbbi külső szakértői közreműködés részbeni finanszírozásához hozzájárulásként,
a pályázónak a pályázat beadásával egyidejűleg 1000,- Ft ügyintézési díjat kell megfizetnie készpénzben, vagy postai benyújtás esetén átutalnia az Alapítvány
K and H Bank Zrt. – nél vezetett 10409015 – 50526588 – 89661009 számlaszámára.
Az ügyintézési díj megfizetésének hiányában a benyújtott pályázat érvénytelen. A pályázathoz a – fent említett – díj befizetésének igazolására szolgáló
iratot is mellékelni kell.
5. A pályázat benyújtásának ideje és helye:
A pályázatokat 2020. június 30-ig kell eljuttatni:
– az info@vaklakas.hu e- mail címre;
– a Vakok és Gyengénlátók Közép – magyarországi Regionális Egyesületéhez (postacím.: 1380 Budapest, Pf. 1075.)
– a Hermina Egyesülethez (postacím: 1406 Budapest, Pf. 40.).
Határidőben benyújtottnak minősül a pályázat akkor is, ha azt, legkésőbb 2020. május 4.-én postára adják. A határidő lejártát követően benyújtott pályázat
érvénytelen.
6. Az elbírálás módja:
A benyújtási határidő lejártát követő 45 napon belül az Alapítvány kuratóriuma a pályázók rászorultsága alapján dönt a támogatások odaítéléséről. A kuratórium
a pályázótól nem kér hiánypótlást vagy bármilyen kiegészítést, kizárólag az elbíráláskor rendelkezésére álló adatok alapján dönt. Ezért minden pályázó
alapvető érdeke, hogy a beadott pályázat teljes körűen, részletesen, világosan és egyértelműen tartalmazza a szükséges információkat.
Felhívjuk a pályázók figyelmét arra, hogy elérhetőségüket (különösen mobiltelefon szám, e – mail cím) a pályázati adatlapon mindenképp tüntessék fel!
A pályázókat a pályázat eredményéről az Alapítvány kuratóriuma írásban értesíti, ezen túlmenően a nyertesek listáját saját honlapján, a Hermina Egyesület
és a Vakok és Gyengénlátók Közép – magyarországi Regionális Egyesületének honlapján, illetve a „Vakok Világa” c. folyóiratban is közzé teszi.
7. A támogatás kifizetése és felhasználása:
A támogatás kifizetése utólagosan, a benyújtott szerződés, számla vagy más bizonylat alapján átutalással, vagy készpénzzel
történik.
Csak rendkívül indokolt esetben van lehetőség előleg folyósítására. Az odaítélt összeg tényleges átutalására (kifizetésére) a nyertesekkel történt szerződés
megkötését követően kerül majd sor.
Az összeg felhasználására 2020. december 31 – ig van lehetőség, az addig fel nem használt pénz a következő évben megpályázható összeget gyarapítja. A kifizetés
és felhasználás konkrét módját az Alapítvány a nyertes pályázóval írásban, megállapodás útján rögzíti.
Az Alapítvány Alapító Okirata a pályázatok benyújtásának helyén és a honlapon is megtekinthető.
Az Alapítvány nyitott, ahhoz bárki csatlakozhat, aki a célok eléréséhez vagyonrendeléssel hozzá kíván járulni és az alapító okirat rendelkezéseit elfogadja.
Az Alapítvány a K and H Bank Zrt. – nél vezetett: 10409015 – 50526588 – 89661009 számlaszámára várja a felajánlásokat, melyeket előre is köszön.
A rádiót önkéntes formában, nonprofit módon üzemeltetjük. Azonban a működtetés költségeit már nem tudjuk kitermelni saját pénzből (szerverek üzemeltetése, karbantartása). Amennyiben lehetősége van, kérjük támogassa a Hobby Rádió éves 120000 Ft-os működési díját!Net-média Alapítvány (Magnet Bank): 16200113-18516177-00000000
Utalás közleménye: támogatás
Köszönjük, ha nekünk adja adója 1 %-át!
Adószám: 18129982-1-41
Reklám
Keresés az oldalon
Facebook oldalunk
Mai műsor
Bejelentkezés
Mai napi információk
Időjárás
16°C
Vélemény, hozzászólás?