Tanulmány a rokkant emberek állami átveréséről
Az MSZF Összefogás a korhatár alatti rokkantak emberi jogaiért csoport szerint a rokkant embereket kifinomult állami módszerekkel kijátsszák. Alább közreadjuk a csoport tanulmányát, benne konkrét tanúvallomásokkal
KÉSZ ÁTVERÉS, AMI A ROKKANTAKKAL TÖRTÉNIK!
Komoly fáziskésésben van a sajtó, a média, bármilyen sokat is írnak, beszélnek mostanában a rokkantügyről?
Ennek a témának a ?kivesézésével? minimum 7 hónapot késtek. Ennyi idő alatt még egy gyermek is megszülethet, akiből egyszer, talán még ?magyar? járulékfizető is lehet? Ezt, miért kételkedve mondjuk? Azért, mert egyre többen veszik a ?vándorbotot?, a fiatalok elmenekülnek hazánkból. Itt felszámolták a 120 éves társadalombiztosítást is. A FIDESZ választási ígérete volt, hogy akik 2010-ben nyugdíjat kaptak, azoknak ?garancia levéllel bizonygatták a nyugdíj-garanciáját?. A rokkantnyugdíjasokat jól átverte a kormány! A családok nyakába varrta a sok beteget. A rehabilitációs- és rokkantsági ellátásra való jogosultságnak semmi köze már a hosszú szolgálati időkhöz. Kinek fizettük be 3 évtizeden keresztül a járulékot, ha élve meg sem érjük a folyton emelkedő nyugdíjkorhatárt? Az orvosi szakirodalom szerint a rokkantak 15 évvel rövidebb ideig élnek, mint az egészséges nyugdíjasok! Mégis, a rokkantaknak életük legnehezebb szakaszában ? az utolsó éveikben – öngondoskodóvá kell válniuk? Valószínű, hogy azért, hogy mihamarabb megszabaduljon tőlük a társadalom. Mindenféle jelzőket biggyesztettek már a rokkantakra. A negatív jelzők tárháza kifogyhatatlan. Voltak már ?csalók, lusták, naplopók, ingyenélők, hisztisek és rémhírterjesztők?.
Az ?új komplex minősítő rendszer ?kialakításánál, nemzetközi irányelvekre hivatkoznak. Azt állítják, hogy a nemzetközi értékelő táblázatok szigorúbbak, mint a hazaiak. Ez rendkívül érdekes megállapítás, ugyanis a betegek külföldön élő rokonaik, egészen másként nyilatkoznak, másrészt az ottani statisztikai adatok is beszédesek. Például: Hollandiában 15% és 25% egészségkárosodás mellett gondoskodnak a rokkantnyugdíjasokról. Svédországban ez a mérték 25%, de Spanyolországban is 33% egészségkárosodás után rokkantnyugdíjat kapnak a betegek. Vizsgálva a többi EU tagállamot, mint pl. Finnország, Görögország, Ausztria, Izland, Norvégia, vagy Németország, ezekben az országokban kb. 50% egészségkárosodás mérték mellett már rokkantnyugdíjat kapnak a betegek. Nálunk akár 69% egészségkárosodás mellett is rehabilitálható lehet a beteg. Nyoma sincs már a rokkantnyugdíjnak, a fogalmat kitörölték a köztudatból, de még a szótárból is. Szociális segélyrendszerré degradálták le az emberek 30 évnyi járulékfizetését a megrokkanás esetén. Sőt, az ellátásra való jogosultságot még, a szociális szakértő is megkérdőjelezheti?
Egyedi módon nálunk jeleskedtek elsőként az EU tagállamai közül a társadalombiztosítási kockázatra és szolgálati időre épülő rokkantnyugdíj-rendszer felszámolásával. Tették ezt visszaható hatállyal, az öregségi nyugdíjjogosultság jogfolytonosságát megszakítva úgy, hogy átemelték a 2012.01.01-én folyósított rehabilitációs, vagy rokkantellátás megnevezéssel a folyamatos rokkantsági időtartamokat a nagy semmibe!
Aki folyamatosan rokkantnyugdíjas volt kb. 20 évig, annak ez az időtartamú nyugdíj jogfolytonossága, most egyetlen tollvonással megszakadt örökre! Ez által, aki régebb idők óta folyamatos rokkantsággal küszködő, sohasem lehet öregségi nyugdíjas a 2011. évi CXCI. törvény miatt! Ez elfogadhatatlan és felháborító! Hazánkban, kőkeményen zajlik az egész rokkant-ellátórendszer felszámolása! A súlyos betegeket az öngondoskodás irányába terelik.
Pénzbeli ellátásaikat a létminimum (84 ezer Ft/fő/hó) felére, harmadára csökkentették, miközben a rokkantaknak a segélyes összegű pénzbeli ellátása, a havi gyógyszer szükségleteiket sem fedezi?
Miből fedezik a létfenntartáshoz szükséges kiadásaikat, amikor minden anyagi tartalékukat feléltek már a betegségeik miatt!
A mostani ?új komplex? minősítő rendszerben a betegség számít legkevésbé! A betegek nemcsak életkoruk szerint diszkrimináltak, hanem a foglakoztatási előzmény és a szociális szempontok szerint is. Aki aluliskolázott, rossz szociális környezetben él, az előnyöket élvez a rendszerben maradást illetően. Míg a szakképzett, rendezett körülmények között élőket kiveti magából az ellátórendszer. Ezt a rokkantsági ellátórendszert nem szabadna összekeverni a szociális segélyezés rendszerével. A szociális segélyezés önkormányzati feladatkör. Nem lenne szabad a rokkantságot ide, ebbe a segélyezett körbe belekeverni.
A kormány szerint az új komplex felülvizsgálat célja a csalók kiszűrése lenne. Azoké az embereké, akik a munkanélküliség elől menekültek be a rokkantnyugdíj ellátórendszerbe.
Ezzel a kormány azt éri el, hogy pont azok maradhassanak bent a rokkant-ellátórendszerben, akik a munkanélküliség elől menekültek oda! Pont azok, akik aluliskolázottak, vagy olyan térségben élnek, ahol magas a munkanélküliségi ráta, akiknek a szociális körülményei rosszabbak, stb. Ők azok, akik foglalkoztatási és szociális szempontok alapján nem lesznek alkalmasak a rehabilitációra, ezért a rendszerben maradás kedvezményezettjei lehetnek! Itt nem is a betegség mértékének a súlyossága a fő szempont, hanem a foglalkoztathatósági és a szociális helyzet. Furcsák ezek a szempontok, pont azok szájából, akik a csalókat szeretnék kiszűrni!
Meg is érkeztünk ahhoz a kérdéskörhöz, hogy valójában kik is a csalók? A súlyos betegek, a törvényhozók, a végrehajtók, vagy a ?megtévedt? orvosok? Amennyiben azt állítja a kormánypropaganda és a média-hadjárat, hogy a kb. 400 ezer fő korhatár alatti rokkant jelentős része csaló, ez esetben, nemcsak 1-2 ?megtévedt? orvosról lehetne beszélni. Ugyanis a média, ?a munkanélküliség elöli menekülés útjaként egy egész, erre szakosodott, és kiterjedt üzletágról beszél?! Amennyiben a rokkantak nagy része csaló, akkor az orvosok egy részének is csalónak kell lennie? Az NRSZH és a kormány szerint, az ?új komplex minősítő rendszerrel? a csalókat kellene kiszűrni. Amennyiben a kb. 400 ezer fő nagy része csaló, akkor, ha ezek a betegek ? a felülvizsgálatok 10-20 éve alatt ? csalók voltak, akkor melyik orvosok a csalók? Akik ezeket a betegeket a 10-20 év alatt rokkanttá minősítették, vagy azok az orvosok a csalók, akik most őket visszaminősítik? Egyenes beszédet várunk! Miért kell itt össze-vissza hazudozni felelős politikusoknak és a szakembereknek? A Szél Kálmán terv ? a rokkantakon történő – megtakarítását minden gazdasági és napilap hónapokon keresztül ?szellőztette?:
2011-évben: 12 milliárd Ft (tudjuk, ez nem teljesült).
2012.évben: 88 milliárd Ft
2013. évben:117 milliárd Ft. Ez mindösszesen: 217 milliárd Ft összeg, melyet később 190 milliárd Ft-ra módosítottak. Akkor a médiában miért cáfolják hitetlenkedve a szakpolitikusok, hogy erről sosem volt szó? Nem is oly rég egy fiatal politológus, pont erről beszélt, hogy ?mekkora kormánykommunikációs hiba volt előre beharangozni a 190 milliárdos Ft megtakarítási célszámot?.
Másik kommunikációs hiba, a rokkantlétszám körüli ?számháború?. Még Nagy Anna, volt kormányszóvivő a 2010. évi tájékoztatóiban is, csak 720 ezer fő rokkant létszámról lehetett hallani, melyből, kb. 400 ezer fő 62. év feletti korbetöltött rokkantról és kb. 300 ezer fő korhatár alatti rokkantról beszélt. Ezzel szemben 2012-ben 940 ezer fő rokkantról beszél a kormánykommunikáció! Ebben a létszámban, már a holt lelkek is benne vannak?
Be kellene fejezni a ?számháborúzást és a csalózást?! A rokkantak súlyos betegek, de, nem analfabéták, mint, ahogyan azt, sokan gondolják róluk. Azt is tudják, hogy a hosszú évek, évtizedek óta fennálló rokkantsági állapotok folyamatosságát – a törvényhozók és a végrehajtók – az ?önkéntes-kötelező? felülvizsgálatnak alávetve próbálják megszakíttatni úgy, hogy a rokkant ellátórendszeren jelentős megtakarítás legyen realizálható. Ez elé a helyzet elé kényszerítve vannak a betegek azzal, ha nem jelentkeznek a felülvizsgálatra, csalókká vannak kikiáltva! Ezzel a kényszerlépéssel tudjuk, kinek mi volt a célja. Meg kellett szakítani a jogfolytonosságot és mihamarabb megszabadulni a betegektől úgy, hogy fokozatosan teljesüljön a 190 milliárd Ft költségvetési megtakarítási cél.
Adta hírül a meosz.hu
A rádiót önkéntes formában, nonprofit módon üzemeltetjük. Azonban a működtetés költségeit már nem tudjuk kitermelni saját pénzből (szerverek üzemeltetése, karbantartása). Amennyiben lehetősége van, kérjük támogassa a Hobby Rádió éves 120000 Ft-os működési díját!Net-média Alapítvány (Magnet Bank): 16200113-18516177-00000000
Utalás közleménye: támogatás
Köszönjük, ha nekünk adja adója 1 %-át!
Adószám: 18129982-1-41
Ezeket is olvassa el:
Reklám
Keresés az oldalon
Facebook oldalunk
Mai műsor
Bejelentkezés
Mai napi információk
Időjárás
1°C
Vélemény, hozzászólás?