Az oldal akadálymentesített
Hobby rádió – a Hang-adó

Rádió hallgatása

Az adatkezelési tájékoztató elolvastam és nyilatkozom arról, hogy annak megfelelő jogosultsággal

Lejátszás

Online rádió hallgatása
Rádió hallgatása
Hallgatás Media Player-el
Rádió hallgatása

Android-os alkalmazás (Készítette: Benkő Dániel)
Rádiónk a T-home támogatásával a Web-rádió (pdf) alkalmazásával is hallható.


UK fever show - listavezet* dalok Angliából
56
hallgató

Sínen vagyunk – a MÁV Zrt. vasúti szolgáltatása mozgáskorlátozott szemszögből

- 2019. november 5. 23:18 - 1008 megtekintés

Akadálymentes közlekedés,MÁV Zrt. vasúti szolgáltatása, Mozgáskorlátozott

Sokan tudják, hogy két hazai vasúttársaság szolgáltat személyszállítást, a  MÁV-START Zrt. és a GYSEV. Most az előbbiről lesz szó. Magyarország városainak és nagyközségeinek száma egy 2012-es KSH adat szerint 114.Ebből mindössze 34 település rendelkezik saját, általuk is igényelhető emelőberendezéssel.Ha kerekesszékkel szeretnének utazni, az minden esetben alapos tervezést és megfontolást igényel. Spontán döntés csak néhány esetben lehetséges, mint pl. a Budapest – Székesfehérvár vonalon, ahol óránként indulnak zónázó vonatok, minden szerelvény alacsonypadlós és minden állomás akadálymentes.A legtöbb vonalon azonban a MÁV honlapján is olvasható tájékoztatás alapján 48 órás előzetes bejelentést igényel a szolgáltató, de elvileg, ha megoldható, utazhatunk anélkül is, csupán számtalan feltétel egyidejű teljesülésére van szükség.2017. május 26-tól a budapesti elővárosi forgalomban közlekedő, önemelővel felszerelt vonatokon szolgálatot teljesítő jegyvizsgáló rendelkezik a szerelvényében közlekedő önemelős berendezés kulcsával. Ezzel az esetlegesen be nem jelentett utazásokat is teljesíteni tudják, amennyiben az utazás az összes többi feltételnek megfelel. A feltételek közt szerepel, hogy van-e valamilyen korlátozás/kizáró tényező az útvonalon (pl. vágányzár, vonatpótló autóbusz), az állomáson van-e működőképes állomási emelő berendezés, a vonat szerelvényében rendelkezésre áll-e kerekesszék szállítására alkalmas jármű, az átszálló- illetve célállomáson rendelkezésre állnak-e az infrastrukturális feltételek (pl. rendelkezik-e állomási emelővel) és hogy azok működtetéshez rendelkezésre áll-e a megfelelő személyzet. A MÁV hivatalos tájékoztatása szerint akkor is törekedni kell a szolgáltatás megvalósítására, amennyiben nem teljesülnek ezek a feltételek, ugyanakkor meg kell vizsgálni, hogy van-e más időpont, kiindulási vagy célállomás, ahol teljesülni tudnak a feltételek és az utasnak is megfelelőek.  Az Önállóan lakni – közösség most néhány nehézségre szeretnék felhívni a figyelmet a teljesség igénye nélkül.  Mindenekelőtt javasolják, mindenki időben induljon el, ugyanis a vonat nem vár. Jegyet lehet venni az ellenőrnél is, de csakis önálló utazás esetén, mert kísérővel már nem jogosult erre a mozgássérült utas. A kedvezményre jogosító iratokat, pl. a MÁK-kártyát (Magyar Államkincstár Hatósági Igazolvány) semmiképp se szabad otthon felejteni. A szemmel látható fizikai állapot sajnos nem mindig elegendő bizonyíték. Amennyiben olyan vonalon utazunk, ahol nem alacsonypadlós szerelvények vannak és külön akadálymentes kocsit kell igényelnünk, érdemes előre eldönteni, hogy személy-, gyors-, vagy intercity vonattal szeretnénk menni. Nem pusztán anyagi megfontolásból (de abból is), hiszen a pótjegyet akkor is meg kell venni, ha az intercity-szerelvényhez marhavagont, vagy esetleg biciklitároló kocsit csatolnak, mert az átlagosnál gyorsabban mész, hiába, hogy nincsen megfelelő hőmérséklet, pl nyáron klíma és egyéb luxusszolgáltatások. Rengeteg kerekesszékesnek kulcskérdés a mellékhelyiség használata. Csoporttaguk járt úgy, hogy egy intercity vagon leghátsó üléssorát kivéve biztosították számára a helyet, de az illemhelyet használni már nem állt módjában.  Ha több kerekesszékes utazik egyszerre, akkor olyan kocsit adnak, amiben van akadálymentes illemhely is. Ezek a kocsik általában saját emelőberendezéssel rendelkeznek, feltéve, hogy működnek, de kérdés még az is, hogy az ajtó működik-e? A minap fordult elő, hogy csoportjuk egyik tagja szállt volna le Kőbánya alsó vasútállomáson, de a peron felőli ajtót nem tudták kinyitni. Még szerencse, hogy a Nyugatiban az ellenkező oldalon volt a peron és az az ajtó kinyílt. „Nekem az okoz gondot” – mondja egy másik csapattajuk, „hogy, ha nem saját emelővel rendelkező állomásra megyek, működni fog-e a vagon saját liftje, lesz-e hozzá hozzáértő személyzet. Ezért, ha olyan vonalon utazok, ahol nincs saját emelője az állomásnak, mindig gyomorgörccsel indulok neki.” Sokszor szembesülnek mozgássérültek azzal, hogy a számukra elérhető emelőberendezés működtetése nehézkes még annak is, aki vizsgával rendelkezik róla. Jó, ha tudják, hogy az emelőhöz tartozó kulcs egy példánya mindig a mozodonyvezetőnél van. Ezért, ha nem a végállomáson szállunk fel, a szerelvény eleje felé álljunk meg, hogy a vezető lásson minket, hiszen az ellenőrnek úgyis előre kell jönnie a kulcsért. Arról még nem is beszéltünk, amikor mindezek után, előzetes bejelentést követően – mikor már ott vagyunk a helyszínen -, egyszerűen megtagadják a felszállást. Ha a mozgáskorlátozott eddig nem érezte magát kellőképpen kiszolgáltatottnak, ezek után biztos, hogy annak fogja. Vannak tervezési anomáliák is, nem tudjuk pontosan, hogy miért, és hogy van-e felelős, de az nonszensz, hogy van egy alacsonypadlós szerelvényünk, és minden állomás akadálymentesített (állítólag), de a szerelvény széle és a peron között van 30 cm távolság, azaz nem lehet biztonságosan kigurulni, mert elakad a kerék. „Az előbb leírt helyzet a Budapest – Piliscsaba távon van.  Itt a MÁV Zrt. megoldása erre az volt, hogy adtak két vasúti pályamunkást a Nyugatiban, akik elkísértek. Leszálltam Piliscsabán és még ugyanazzal a műszakkal vissza kellett jönnöm Budapestre a Nyugatiba, mert a következő műszaknak át kellett adni az emelőberendezést.” Pozitív a történetben, hogy orvosolták a problémát saját erőforrásuk szerint, ezt ezúton is köszönjük. Egyik követőjük – aki a Rákoscsaba-Újtelepi vasúti megállóhelytől 5 percre lakik – a tavalyi évben nagy örömmel tapasztalta, hogy éppen ott felújítási munkálatok kezdődtek. Úgy gondolta, ez kihagyhatatlan alkalom, hogy hivatalos úton jelezze igényét, miszerint szeretné, hogy a szintkülönbség kiegyenlítésével lift használata nélkül is tudjon utazni. Kérése teljesítésére ígéretet is kapott, mely részben teljesült. Így most már őt is csak egy 30 cm-es lyuk választja el attól, hogy 20 perc alatt a belvárosba érjen. Olyan tapasztalat is előfordult csoporttagjaik körében, mikor a leszállás közben, Szolnokon elindult úgy a vonat, hogy félig még rajta volt egyikük az emelőn. Mi a balesetveszélyes, ha nem ez? Pedig a fenti tájékoztató szerint a Társaság célja a biztonságos utaztatás. Rend a lelke mindennek, főleg, ha menetrendről van szó. Vagy mégsem? Tegyük fel, hogy átszállással szeretnének utazni, mert máshogyan nem közelíthető meg az adott helyszín, pedig akadálymentes az átszállóhely és az úticéluk állomása egyaránt. Ismerve a menetrend változékonyságát, rendeljünk 48 órával hamarabb két egymás utáni vonatot, vagy sem? Őksem csak a negatívumokat látják. Több jó példát is megéltek már. Mint bárhol máshol, úgy a MÁV Zrt. dolgozói között is találkoztak segítőkész és jóhiszemű munkatársakkal, leginkább a mozdonyvezetők, jegyellenőrök és a pályaudvari kisegítő-személyzet tagjai között. Volt, hogy segítőkutyával közlekedő ismerősük a kalauzzal együttműködve kereste útközben a kutya számára megváltandó ingyen jegyet, mert ezt előzőleg nem volt ideje elintézni. Milyen a helyzet a számok tükrében? Ahogy a cikk elején már volt róla szó, Magyarország városainak és nagyközségeinek száma egy 2012-es KSH adat szerint 114, amiből mindössze 34 település rendelkezik saját, általunk is igényelhető emelőberendezéssel. Azt, hogy 2017. január 2-án a MÁV Zrt. és szolgáltatói/alvállalkozói kezelésében lévő állomások és megállóhelyek hány százaléka volt teljesen akadálymentes/részlegesen akadálymentes, az alábbi táblázat tartalmazza: állomási peron megközelítés/peron állomás/megállóhely (db) arány (%) teljesen akadálymentes(minden peron akadálymentesen megközelíthető, minden fogyatékossági csoportra vonatkozóan) 50 4,3 részlegesen akadálymentes(egy peron közelíthető meg akadálymentesen, nem minden fogyatékossági csoportra terjed ki) 294 25,5 összesen: 344 29,9 A részvételi akciókutatásuk  keretében készült tanulmánykötetben további hasznos információkkal szolgálnak a témával kapcsolatban. Ebből is érzékelhető tehát, hogy a tisztánlátást nehezíti, hogy az akadálymentes közlekedésre vonatkozó információk, ahogy néha előzetesen leadott utazási igényeink is, elvesznek a MÁV Zrt. által nyilvántartott egyéb adatok sűrűjében, továbbá a közérdekű adatigénylésünkre kapott válaszból az is kiderül, hogy a társaság külön akadálymentesítési koncepcióval nem rendelkezik. Kíváncsian várják, hogy miként fogja megvalósítani a HÉV-vonalak akadálymentesítését. Egyelőre nem  biztosak abban, hogy az EU vagy a magyar állam ír-e ki tendert ennek kapcsán. Remélik, hogy a tender kiírása és megvalósítása kerekesszékesek bevonásával történik majd. Ugyanakkor biztató, hogy a magyar állami és az európai uniós források felhasználásában az akadálymentesítésre való törekvés már tükröződik.Magyarország köztudottan Budapest-központú,  a tömegközlekedés szempontjából nézve is. A főváros közigazgatási területén belül 41 állomás, illetve megálló van (ebből: 24 vasútállomás, 17 vasúti megállóhely), az mindenképp fejlődésnek tekinthető, hogy az előbbiekben felsorolt vasútállomások túlnyomó részt akadálymentesen használható. Csoportjuk tagjai szerint javítana a helyzeten, ha a továbbiakban még inkább nyomatékosítva lenne, hogy az akadálymentesítés szükséges, elengedhetetlen szerte az országban,és az is hasznos változás lenne , hogyha nem kellene 48 órával előre bejelenteni az utazási szándékukat, kezdetben mondjuk az akadálymentes Flirt-vonatokon, és ha minden állomáson lenne saját mobilemelő. Az sem lenne rossz, ha ezek működtetéséhez minél több dolgozó értene, és nem csak egy-két személy, aki vagy ott tartózkodik utazásunk pillanatában, vagy nem.Kérésükre, hogy az eddig személyzet nélküli pályaudvarokon is, a csoportos utazáskor adott kísérőhöz hasonlóan, akár egy ember utazásakor is, legyen megbízva hivatalosan személyzet – például a kalauz -, az utazás során a mozgássérült utas segítésére, anélkül, hogy előzetesen igényt nyújtanánk be erre vonatkozóan, azért, hogy az említett szolnokihoz hasonló esetek elkerülhetőek legyenek. A mozgássérült emberek utazását érintő egyéb információkat itt olvashatjátok. Ha a cikk olvasásakor úgy érzi kedves olvasónk, hogy maradtak kérdései a témakörrel kapcsolatosan, ne aggódjon, mert nekünk is. Ezért tovább fogunk foglalkozni a vasúti közlekedés akadálymentességét érintő kérdésekkel. Ennek részleteivel hamarosan jelentkezünk. (Forrás: Mérce.hu)

A rádiót önkéntes formában, nonprofit módon üzemeltetjük. Azonban a működtetés költségeit már nem tudjuk kitermelni saját pénzből (szerverek üzemeltetése, karbantartása). Amennyiben lehetősége van, kérjük támogassa a Hobby Rádió éves 120000 Ft-os működési díját!
Net-média Alapítvány (Magnet Bank): 16200113-18516177-00000000
Utalás közleménye: támogatás
Köszönjük, ha nekünk adja adója 1 %-át!
Adószám: 18129982-1-41

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

*


6 * = tizennyolc

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .

Reklám

 

Nemzeti Együttműködési Alap

Vakrepülés Színtársulat

MVGYOSZ. székházának felújítása

Online rádió

Erikkancs - a digitális újságos

Alko-soft Hobby Rádió - MyOnlineRadio.hu

Keresés az oldalon

Facebook oldalunk

Mai műsor

  • 6:00: Jóreggelt! - reggeli információs műsor két órában.
  • 8:00: Konyha főnök ajánlata - gasztronómiai magazin
  • 9:00: - a Media1 portál podcast műsora (műsorvezető: Szalay Dániel)
    A műsorban elsősorban interjúk hallhatók a tévék, a rádiók, az online média, a nyomtatott sajtó világával kapcsolatban. A műsornak rendszeresen vendégei újságírók, médiavezetők, és egyéb ismert hazai és külföldi szakemberek.
  • 10:00: - kultúra, közélet, minden héten új téma körüljárása
    A D-ER Stúdió - az ER Press Kft. műsorkészítő műhelye - több mint egy évtizede készíti közszolgálati műsorait, amelyeknek célja megfelelni egy minél szélesebb hallgatói kör érdeklődésének. A műsorpaletta a felmerülő igényeknek megfelelően nagyon színes, sokrétű és állandóan bővülő képet mutat. A műsorokat több tucat helyi és regionális rádió egyedi szerződések alapján sugározza, amelyeket a D-ER Stúdió térítésmentesen bocsát rendelkezésükre. Az összeállítások nem egy-egy adott rádió stílusához igazodnak, hanem egyedi formával és arculattal rendelkeznek, amelyek egységesen jellemzik a D-ER Stúdió munkáját. Partnereink bár kereskedelmi adók, számukra a D-ER Stúdió közszolgálati műsorokat állít elő. A műsorok magas színvonalon megszerkesztett egységből állnak, amelyek időtartama alkalmanként 30 perc, ebben általában 3-4 riport kap helyet; a szöveg-zene arány 60-40 % a riportok javára. A műsorok általában nem önmagukban szerepelnek, hanem egy-egy sorozat egységeiként. Összeállításainkat többségében helyi/regionális rádiók sugározzák, lefedve szinte az egész országot. Az adásidőpontok ugyan eltérőek, de a partnerrádiók sugárzási körzetei az ország lakosságának 93%-át érik el. A rádiós partnerek visszajelzése alapján (amelyek részben a Szonda Ipsos, részben a Medián közvélemény kutatók adataira alapulnak) a jelenleg biztosnak tekinthető hallgatói létszám 1,2-1,6 millió fő; a kor, nem és iskolai végzettség szerinti megoszlás vegyes.

    D-ER Stúdió - A regionális és helyi rádiók közszolgálati műsorainak készítője: a Magyar Public Relations Szövetség CSR Média 2008. pályázat Rádió szerkesztőség kategóriájának nyertese


    Sorozatainkból


    Biztonsági öv - Baleset-megelőzési magazin
    A műsor célja, hogy előremozdítsa a balesetmentes közlekedést, hogy olyan morált, viselkedést alakítson ki, erősítsen meg, mely a biztonságosabbá teszi a közlekedést. Műsorunk nem csak az autóvezetőknek szól, hanem mindenkinek, aki részese a közlekedésnek. Az aktuális témák mellet színes összeállítások is helyet kapnak a Biztonsági övben, mint például a közlekedési tárgyak gyűjteményei.

    Civil élet - civil partnerség - Példát mutatunk

    Egészségtükör

    A műsor célja az egészségmegőrzés, a betegségek megelőzése a prevenció fontosságának köztudatba emelése. A magyar lakosság nagyon rossz egészségi állapota, a jelenleg zajló egészségügyi intézményrendszer átalakítása, az emberekben lévő bizonytalanság indította el a műsor gondolatát, hogy a helyes táplálkozástól a krónikus betegségeken át a védőoltásokig teljes és aktuális képet adjunk az egészségügyről, egészségünk védelméről, nem hallgatva el a ránk leselkedő kórokat sem. Műsorainkban az adott témákat mindig több irányból járjuk körbe, betegeket, orvosokat, szakértőket megszólaltatva, nem feledkezve el a lelki egészség fontosságáról sem. A prevenciót - az elsődleges megelőzést éppen úgy, mint a szűrővizsgálatokat - nagyon fontosnak tartjuk, így műsorainkban ez kiemelt szerepet kap.

    Életutak - Álmok, életképek: történetek életekről, hivatásokról

    A műsor célja, olyan életpályák bemutatása, melyek példaértékűek. Beszélgetés művészek, tudósok, híres emberek életéről és munkásságáról, melyben családi történetek elevenednek meg, valamint megtudhatjuk, hogyan válik egy szakma hivatássá, sőt, életcéllá.

    Hagyományaink, értékeink Európában: ahol az érték a mérték...

    A sorozat célja, hogy hazánk hagyományait,elfelejtett értékeit, múltját és jelenét mutassa be jellegzetesen magyar "kincseken", hungarikumokn keresztül; bizonyítván, hogy Magyarország nemcsak tájairól, ételeiről, hanem porcelánjáról, kristályáról, csipkéjéről, hímzéseiről és a kézműves ipar egyéb termékeiről is ismert külhonban.

    Kontroll - A Társadalmi Unió Fogyasztóvédelmi magazin műsora

    A sorozat célja a Társadalmi Unió fogyasztóvédelem terén kifejtett tevékenységének népszerűsítése olyan módon, hogy a társadalom különböző rétegei számára fontos és elengedhetetlen fogyasztóvédelmet szolgáló információk, tudnivalók megismertetése. A műsortól elvárható, hogy a hétköznapi élet során praktikusan felhasználható támogatást nyújtson, ellássa a hallgatót jogi és törvényi ismeretekkel ezen a területen, kézzel fogható tanácsokat, praktikákat és a mindennapokban használhat cselevési terveket mutasson, felhívja a figyelmet azokra az elvárható és elvárandó viselkedési és ügyfélközpontú magatartásra, mely a tudatos fogyasztóvá válás egyik elengedhetetlen feltétele. Erősítse a hallgatóban azt a mentalitást, hogy nem csak lehetősége van érvényesíteni jogait elvárásait hanem a meglévő jogszabályok szinte minden területen biztosítják számára a megfelelő bánásmódot és eljárásrendet

    Környezetháztartás - Mindennapi környezetvédelem

    - Környezetbarátság: Elvek, célok, praktikák - környezetünk
    védelmében - Környezetbarátság - ne csak szóban védjük!
    - Otthonunk… …a hely ahol és ahogyan élünk
    - KisKertÉsz Hasznos tanácsok kiskerttulajdonosoknak és gazdálkodóknak


    Lapozgató - érték az irodalomban

    Sorozatunkban olyan szerzőkkel beszélgetünk műveikről, munkájukról, akik méltatlanul keveset szerepelnek a magyar médiumokban. A mai magyar írók mellett, külföldi szerzők és a magyar irodalom már nem élő jeles személyiségeinek alkotásaival is megismertetjük a hallgatókat.

    Mindentudás Egyeteme - Válogatás A híres ismeretterjesztő sorozat legsikeresebb előadásaiból készítettünk válogatást.

    Mozaik
    Titkok, érdekességek, látnivalók

    Ebben a sorozatban a kézművesség, az ipar termékeinek és eljárásainak bemutatása történik, a hétköznapi ember számára színes és sokrétű megközelítéssel. Bebarangoljuk a múzeumokat, és tárgyakhoz fűződő történeteket elevenítünk fel; a magyarság kézműves hagyományait mutatjuk be, de egy-egy gyűjtő életébe és munkájába is betekintünk.

    , érdekességek, látnivalók - Történelmi borvidékeink

    A műsor-sorozat célja: A 21 hazai borvidék bemutatása. A mesterség fejlődését, az eszközök változását, a módszerek, borászati eljárások titkait is megörökíthetjük, s példázhatjuk: a magyar bor az a termék, amely a jelenleginél nagyobb megbecsülésre, sikerre számíthat az európai piacokon.

    Nem vagy egyedül…

    -Gyógyít, tanít, támogat és másképpen is segít (Pl: Béres Alapítvány, stb.)

    SzemPont - Hasznos tudnivalók…
    - Banki praktikák
    - Közlekedőknek : Autós érdekességek, praktikumok,
    - Felvételi-Diploma-Karrier
    - Közös jövőnkért (EU- kül-és biztonságpolitikai magazin, HM. stb.)
    - Pályázatok

    - Útmutató az egészséges utazáshoz...
    A műsor azokhoz kívánunk szólni, akik utazás előtt állnak; hosszabb, rövidebb pihenést, üzleti utat terveznek külföldre. Célunk, hogy felhívjuk a figyelmet az utazási betegségekre és azok megelőzési, kezelési módjaira. A műsor másik célja az egészségmegőrzés, a betegségek kivédése, a prevenció fontosságának köztudatba emelése. A helyes táplálkozástól a krónikus betegségeken át a védőoltásokig teljes és aktuális képet adunk az egészségügyről, egészségünk védelméről

    - Fókuszban az innováció

    Kutatási és fejlesztési pályázatokon eredményesen indulók munkáit, a Magyarországon zajló Eu-s forrással támogatott kutatások eredményeit és felhasználhatóságainak területeit, lehetőségeit dolgozza fel a műsor. A kutatókkal, a felhasználási területek képviselőivel készült interjúk értelmezik, köznapi nyelvre lefordítja a kutatás eredményeit. A műsor célja, hogy hazánkban zajló kutatásokról, kutatókról pontos képet kapjanak a hallgatók, megismerve hazánk szellemi bázisából minél többet és minél alaposabban

    - Mezőgazdasági magazin

    Mezőgazdasági magazin, mely a mezőgazdaság aktuális kérdéseivel, információival, újdonságaival foglalkozik. A műsor támogatója a Szent István Egyetem. A minden héten jelentkező műsor egyrészt a mezőgazdaságban évszaknak és időjárásnak megfelelő cselekvésekhez ad hasznos tanácsokat, bemutatva a friss fejlesztéseket, technikai újdonságokat, könnyen adaptálható kutatási eredményeket. Bemutatja az állami és eu-s gazdasági lehetőségeket, praktikus tanácsokat ad a piaci boldoguláshoz. A fenti témákat szakértői interjúkkal dolgozzuk fel.

    - Gazdasági válságkezelésről

    A pályázati célnak megfelelően első lépésben a válság kialakulását, annak okait, a nemzetközi és a magyarországi gazdasági környezetre gyakorolt hatásait vázolnánk fel, áttekintve ezek rövid-, közép- és hosszú távú következményeit a világgazdaságra, a nemzetgazdaságokra és természetesen hazánk gazdaságára. A lehetséges részletességgel felemlítenénk a válság kezelésére hozott nemzetközi és magyarországi megoldási javaslatokat, cselekvési terveket, az azokból eddig már megvalósult akciókat, projekteket, intézkedéseket és azok várható hatásait. A válság globális, illetve nemzetgazdasági következményein túl, a hallgató szempontjából indokolt részletességgel vizsgálnánk a hétköznapi életre gyakorolt hatásait, melyek az egyszeri emberek életkörülményeiben, mentális és szociális helyzetében okozott, illetve várható változásokat tartalmazza. A gazdasági válság okozta változások negatív hatásainak mérséklésére olyan lehetőségeket, cselekvési tereket és pályákat szeretnénk bemutatni, melyek segítségével a hétköznapi emberek képesek lennének mérsékelni és irányíthatóbbá tenni a személyes életükre, környezetükre gyakorolt negatív hatásokat. Optimális esetben eredményes lehet a törekvésünk a hátrányos világgazdasági helyzet egyénekre ható megnyilvánulásainak kiküszöbölésére, vagy egy lehetséges újraépítkezés helyes irányának bemutatására, felvillantására. Megszólítandó szakértőink, ezért részint a helyzetelemzés, részint az egyénre adaptálás, részint a válságkezelés, részint a kreatív megoldások témakörében mozognak otthonosan, s osztják meg elképzeléseiket, javaslataikat a hallgatókkal.

    Térkép és Útravaló - barangoló Magyarország régióiban
    Mottónk: Világot látni Magyarországon is lehet!

    A Térkép és Útravaló hazánk régióit bemutató sorozat, mely a hazai tájakat járva megmutatja mindazt az értéket, melyet Magyarország rejt. A természeti értékek mellett bemutatjuk a kulturális kincseket is, éppen úgy, mint a gasztronómiát, a kézművességet, a kiállítóhelyeket, vagy az adott hely híres szülötteit.
  • 11:00: Pille-show - Pille "mélyinterjúkkal" tűzdelt zenés beszélgetős műsora
  • 12:00: Déli hírösszefoglaló -
  • 13:00: - Szilágyi János és Frenkl András szórakoztató műsora két órán keresztül
    Sorozatok, technika, tudományok, közlekedés, zene, bulvár, informatika, egészség, közösségi média, rövid interjúk TV-s celebekkel, énekesekkel, zenészekkel. www.intimreszek.hu
    Keresd Facebook-on is
  • 17:00: UK fever show - listavezető dalok Angliából
  • 18:00: Esti hírösszefoglaló - Benne: a nap idézete, névnap köszöntő, évforduló naptár, sport.
  • 19:00: Vers, esti mese, kabaré, a nap érdekessége (riport, interjú, tudósítás) -
  • 20:00: Konyha főnök ajánlata - gasztronómiai magazin
  • 21:00: - a Media1 portál podcast műsora (műsorvezető: Szalay Dániel)
    A műsorban elsősorban interjúk hallhatók a tévék, a rádiók, az online média, a nyomtatott sajtó világával kapcsolatban. A műsornak rendszeresen vendégei újságírók, médiavezetők, és egyéb ismert hazai és külföldi szakemberek.

Bejelentkezés

Regisztráció| Elfelejtette jelszavát?

Mai napi információk

Ma 2024. július 27. szombat, Olga, Liliána napja van.
Az év 30. hete és 209. napja.
Holnap Szabolcs napja lesz.

1784. Szablik István pesti piarista tanár fizikai kísérletképpen óriási léggömböt bocsájt fel. Az egykorú feljegyzések szerint a léggömb 21 hüvelyk átmérőjű lehetett.


1896. A II. internacionálé Londonban tartja IV. kongresszusát. A magyar pártot az osztrák szociáldemokrata párt egyik tagja képviseli.


Weöres Sándor: Az oroszlán-csillagkép

A piros láng a sötétség szeretője.
Az oroszlán nem ragyog magától, hanem az
éjszakától.
Elrejti arany sörényét, hasztalan a szaggatott
kiáltozás
a hegycsúcson s minden völgytorokban,
hiábavaló a húr éneke, a madár-hangú síp
a rengetegben s a zsenge ifjú ligetben,
a szita-zörgetés, forrástól sziklafalig a dob-dörgetés,
a kérlelés mit ér magányosan valamennyi mellben-
Mindenfelé lát, de nem világít. Csak ha végül
és kezdettől mindörökké átöleli kérlelve a feketeség,
enged titkából: a magasban s a szétszórtan tükröző
számtalan mélyben hiány nélkül megszületik,
a homályos pirosan életre kelve.

Hírlevél

Add meg az E-mail címed, majd kattints a feliratkozás vagy leiratkozás gombra.


egy mínusz hét = (Írja be számmal a művelet eredményét!)


Feliratkoztak: 324

A Kultúrtanya programajánlója

A rádiónkat is üzemeltető Net-média Alapítvány által üzemeltetett Kultúrtanya – integrált közösségi tér programjaiból ajánlunk!

Kultúrtanya

Social Media Auto Publish Powered By : XYZScripts.com